Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty
D

Deleted member 121090

Guest
Na forum miłośników alfy, jeden z forumowiczów opisuje przypadek z TV Samsunga. TV ma 11 miesięcy i na jego obrzeżach pojawiły się plamy, przebarwienia. TV jest na gwarancji więc w czym problem?
Usterkę zgłosił, serwis przyjechał, usterkę potwierdził, więc wydawałoby się sprawa prosta. Nic bardziej mylnego. Odmówili usunięcia usterki gdyż jest ona podobno spowodowana kurzem, który UWAGA, zabrudził matrycę od wewnątrz. A tego zgodnie z kartą gwarancyjną samsunga usuwać nie muszą. Może to sobie klient zamówić na własny koszt, ale ostrzegają, że istnieje ryzyko uszkodzenia matrycy.
Tu tekst pisma z serwisu:
,, Widoczne plamy na ekranie, są to wewnętrzne zabrudzenia matrycy powstałe wskutek osadzającego się kurzu. Tego tupu defekt w rozumieniu treści karty gwarancyjnej nie jest usterką odbiornika - punkt 5 i 7 karty gwarancyjnej. Z tego powodu odrzucamy roszczenia klienta, usunięcia tej usterki na zasadach gwarancji. Sporządzono dokumentację fotograficzną.''
Odnosząc się do karty gwarancyjnej i ww. punktów, to: pkt.5 Gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanym urządzeniu, a wszystkie naprawy gwarancyjne muszą być przeprowadzone przez APS firmy Samsung. pkt.7 Gwarancja nie obejmuje: a) okresowe kontrole, konserwacja i naprawa lub wymiana części z powodu normalnego zużycia eksploatacyjnego (zarysowania, trudne do usunięcia zabrudzenia, wytarcia. itp). b) usunięcie lub instalacja produktu, czyszczenia zewnętrznego jak i wewnętrznego (np. głowic, układów optyki).
Niezła jazda.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
P

PlayStation

Guest
HQ 150 nie strasz ;)

PS.
Ostatnio dałem do serwisu mojego kultowego Epsona EH 3500.
A skąd man Pan ten model, gdzie go pan kupił.W Polsce praktycznie był ledwo dostępny.
Wiadomo czego... he he prawda HQ 150 :wink:
Sam osobiście nie byłem bo kumpel pomagał:D

Jakiś.....szpieg ? :eek: Pozdrawiam tego Pana ;-)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ale pisz jaśniej, bo nie wiem o co Ci chodzi. Mniej buziek a więcej zrozumiałych zdań.
Ja nie straszę, tylko informuję o tym co mnie samego mocno zaskoczyło i zniesmaczyło. Dawno nie spotkałem się z tak bezczelnym olaniem klienta.
Jak tak ma wyglądać realizacja gwarancji w Samsungu, to jest ona zbędna. Przecież każdą wadę TV mogą zwalić na zakurzenie czy to matrycy, czy elektroniki i umyć ręce.
 

digitalus

Banned
Wyglada ze przed zakupem telewizora samsung trzeba poprosic o instrukcje i przeczytac czy przypadkiem nie ma informacji ze telewizor moze dzialac tylko w warunkach sterylnych jak w laboratorium intela. Samsungowi nic nie zagrozi bo sprzedaja najwiecej telewizorow.Najwyzej minimalnie spadnie sprzedaz telewizorow tej marki.




Wczoraj przeczytalem na forum informacje ze w starszych modelach samsunga przestanie dzialac youtube.
cytat

W Samsungu ue40c650 wyświetliła się informacja ze youtube w smarttv zostanie wyłączony od 01.04.15. TO chyba sprytny zabieg ze strony samsunga żeby nie wspierać już starych modeli
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Bardziej chyba warto przeczytać gwarancję, która ma takie ,, ciekawe'' paragrafy. Albo przy zakupie zarządać na piśmie oświadczenia, że w razie zakurzenia wewnętrznego też mi usuną usterkę, skoro robia nieodporne na kurz telewizory.
 

Pastusiak

New member
Przypuszczam ze tez mam ten problem, jest jakby ciemniejszy obraz u gory przy ramce ale nie w rogu tylko rowniutko z gorna ramka na grubosc i dlugosc malego palca (choc fakt ze idzie od poczatku lewego rogu). Nie mialem tego wczesniej bo bym zauwazyl, widze gorsze bzdury. Pytanie jak to wyczyscic? W imacach byl podobny problem ale tutoriali na necie pelno i mozna jakos to rozegrac. A tutaj?.. Strach tykac a objaw denerwuje. Tez chcialem to zglosic gwarancyjnie ale widze ze nie ma sensu. Poza tym do obecnej matrycy nie mam zastrzezen bo odbiera bardzo ladnie a wiadomo jak to bywa po wymianie na inna. Jakies pomysly?
 

3echo

Member
Bez reklam
Kolega miał tak we Philipsie.Raz wyczyścili,drugi raz już na własny koszt(ok.350zł).I tak ma brudną.
 

Pastusiak

New member
pytanie jak ten kurz się tam dostaje? dostaje się tylko pod powłokę? jak to generalnie jest czy matryca jest połączona na stałe z powłoką (niby antiglare a i tak jest lusterko ;) ) czy nie? jeśli nie to teoretycznie można rozebrać i wyczyścić. Chyba że, dostaje sie do od środka do matrycy? dziwne.. nie chciałbym rozkręcać tv na marne bo wiemy doskonale czym to się kończy ;) (gwarancja)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kiedyś miał z czymś takim tv Philips seria 8 jakieś 3 lata temu i tez ludzie pisali, że zbiera im się "dziadostwo" za matrycą... ale nie pamiętam jak to było załatwiane...
 

renatan

New member
kolego ja to miałem rok temu z telefonem: mam smartfon Samsunga,tel miał pół roku kupiony w sklepie z gwarancją,tel stopniowo przestał ładować baterię tydzień i zdechł.
Zaniosłem do naprawy w serwisie w Gliwicach. Powiedzieli że sprawdzą co jest i zadzwonią.
Zadzwonili,okazało się że tel był jakimś dziwnym trafem zalany i jest uszkodzona płyta główna czyli tel do śmietnika,
anulowano gwarancję każdą kartkę opieczętowano i tel w środku też pooznaczano flamastrem żeby nie daj boże gdzieś próbować go naprawić.
Jako że gwarancji już wtedy nie było postanowiłem zaglądnąć do tel i co:
na płytce po bokach na samych krańcach tylko u dołu był taki nalot jakby faktycznie jakaś ciecz "coś" może i wilgoć pokryła ścieżki i wtyk,
kupiłem spirytus ścieżki przeczyściłem wtyk i co? tel działa!
No to w auto i do serwisu zjechałem ich tam na maxa ale gwarancji nie wrócili bo mam się kontaktować z samsung polska,przestrzegam przed tym serwisem.
A w gwarancji pisze że zalanie,zasranie,nawet ryski na telefonie dyskwalifikują go z naprawy.
Ale sądzę że tyle mogli zrobić,trzeba było tylko trochę pomyśleć i wykazać chęcią naprawy sprzętu
a nie wypiąć się na klienta a niech sobie kupi nowy tel co pół roku a co dopiero tv czy inny sprzęt ale inne firmy też stawiają takie warunki gwarancji. Telefon działa do dziś.:razz:
 

SandPetrus

New member
W Samsungu ue40c650 wyświetliła się informacja ze youtube w smarttv zostanie wyłączony od 01.04.15. TO chyba sprytny zabieg ze strony samsunga żeby nie wspierać już starych modeli
To akurat dotyczy większości starszych wersji tv, ze względu na przesiadkę Youtube na HTML5.
Odnośnie tematu to producent w takim wypadku powinien wprowadzić usługę konserwacji telewizora. To tak jakby właściciel nowego samochodu był zmuszony na własną rękę wymieniać rozrząd jeszcze w okresie trwania gwarancji - absurd.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Renatan znam lepsze przypadki :) niestety serwis to jest nasza narodowa bolączka i nie wiem czy dożyje tego dnia że w końcu będą nas jako konsumentów szanować...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jak w tym tak i w innych podobnych przypadkach, serwis nie ma tutaj nic do rzeczy.
Winny jest gwarant czyli PRODUCENT. Ile razy to trzeba napisać?
Serwis robi to co producent mu zleci. Tak samo nadzór nad serwisem sprawuje ten, kto mu zleca wykonywanie prac. Nas jako klientów nic nie wiąże z serwisem, mamy gwarancję umowę z producentem. To producentowi zapłaciliśmy kasę i on nam sprzedał TV z gwarancją.
W tym przypadku zresztą serwis wykonał wszystko prawidłowo. Przyjechali na miejsce, potwierdzili wadę TV i wskazali jej przyczynę. Ale producent im nie pozwala w ramach gwarancji ją naprawiać.
Serwis wskazał konkretne punkty gwarancji z których to wynika.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

majsteraro

New member
Witam Szanowne Grono:)

Zacznę od tego, iż to ja rozpocząłem ten wątek na forum wspomnianym przez HQ150.
Postanowiłem się tutaj zarejestrować, aby szukać porady co i jak z tym fantem zrobić.
Zacznę od tego, iż sprawa owego przebarwienia (sam nie wiem jak to nazwać) została zgłoszona niezwłocznie jak ją zauważyłem Gwarantowi - firmie Samsung.
Po jakimś tygodniu przyjechał Pan z serwisu, tylko spojrzał, porobił sobie temu zdjęcia i wręczył GOTOWIEC wydrukowany z przyczyną odmowy naprawy, czy po prostu zabrania do serwisu na dalsze oględziny, czy nawet demontaż w celu sprawdzenia, czy to faktycznie kurz jak stwierdził serwisant.
Jestem zażenowany postępowaniem firmy Samsung i raczej jest to ostatni produkt tej firmy.
Zrozumiałbym to jakby TV miał np. 5 lat, ale nie 11 miesięcy. W tej chili rok.
W sumie kupiłem ten TV i jako użytkownik nie miałem wpływu na dostanie się kurzu za matryce. Tv stoi w pokoju dziennym, a nie w kotłowni.

Po wyłączeniu TV plam nie widać. Najbardziej nieestetycznie wygląda to na jasnych kolorach (już kiedyś ktoś zwrócił mi uwage).
Mało tego ostatnio jestem tak przeczulony na punkcie tego tv, że zauważyłem w drugim rogu dwie, mniejsze okrągłe plamy, które dopiero zaczynają wychodzić...

Chętnie wkleiłbym fotke, lecz niestety ograniczenie nie pozwala.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
I dlatego tak bardzo dbają o postrzeganie ich firm.
Ja się z Tobą nie zgadzam. Wiem jaką batalię prowadziła ze mną firma jak pisałem o kiepskiej jakości topowego TV Sony i łamaniu warunków gwarancji.
Net pełen jest naganiaczy firm. To co m.in. na tym forum piszemy, jest im bardzo nieobojętne.
Całe sztaby pracowników dbają obecnie o postrzeganie ich firm w necie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Kolega którego Samsung chce potraktować z buta, to nie żadna firma x,y czy z.
To normalny klient. I o jego przypadku piszemy a Ty twierdzisz, ze to nic nie da. A właśnie, że da.
Niech każdy zastanawiający się nad zakupem TV weźmie pod uwagę to, jak np. ta firma traktuje klientów. My klienci powinniśmy się bronić przed tak nieuczciwymi praktykami firm i wzajemnie ostrzegać. Popatrz ilu potencjalnych klientów przeczytało tą informację na tym forum.
A nie jest to jedyne takie miejsce do podzielenia się uwagami na ten temat.
 

michalbow

New member
Witam
Miałem ten sam problem z TV 55h6640. Ciemne nieregularne plamy.
Po złożeniu reklamacji do Samsung telefon zwrotny z serwisu (Warszawa) i prośba o wysłanie dodatkowo zdjęć. Wymiana matrycy nastąpiła w ciągu 4 dni roboczych od chwili telefonu do Samsunga, serwis od razu przywiózł nową i wymienił na miejscu.
Więc może spróbuj jeszcze raz jakimiś innymi kanałami/serwisem.
 
Do góry