Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Roster93

New member
Telewizor dzisiaj w sklepie zgłoszony z tytułu rękojmi - zwrot gotówki, mają się kontaktować kiedy serwisant przyjedzie obejrzeć telewizor, jeśli potwierdzi usterkę to sprzedawca powiedział że sklep może zażądać naprawy bądź wymiany matrycy co będzie dla nich tańsze od oddania całej gotówki za telewizor. Jeśli tak postąpią to jak ma dalej działać?, pozdrawiam.

@A własnie pieniądze za dodatkową gwarancje również zostaną mi zwrócone, bo była opcja wymiany na inny telewizor ale wtedy gwarancja przechodzi na nowy a wolę te pieniądze po prostu dołożyć do lepszego TV.
 

rafmik

Member
Telewizor dzisiaj w sklepie zgłoszony z tytułu rękojmi - zwrot gotówki, mają się kontaktować kiedy serwisant przyjedzie obejrzeć telewizor, jeśli potwierdzi usterkę to sprzedawca powiedział że sklep może zażądać naprawy bądź wymiany matrycy co będzie dla nich tańsze od oddania całej gotówki za telewizor. Jeśli tak postąpią to jak ma dalej działać?, pozdrawiam.
.
A to pierwsza, czy druga reklamacja z tytułu rękojmi tego TV?
 

Roster93

New member
Pierwszy raz zgłaszany a telewizor zakupiony w marcu 2015 roku, z tego co przypominam sobie smugi były od 1 dnia tylko jedna mała i wtedy wydawało się że to brud, tam była naklejona ta naklejka na której była napisana klasa energetyczna itp, no ale ostatnio jak wróciłem z zagranicy to te smugi już są tak okropne i duże że nie dawało mi spokoju. Mam nadzieję że sklep nie będzie jakoś uprzykrzał zwrot tych pieniędzy, pozdrawiam.
 

Roster93

New member
Witam dzisiaj dzownił serwis samsunga do mnie, że dostali zlecenie naprawy telewizora, a zgłaszałem w sklepie że chce zwrot pieniędzy a nie naprawę. To samo powiedziałem przez telefon i pani powiedziała że oni czyszczą takie matryce i jeśli nie chce naprawy to mogą wystawić opinie, co mam dalej robić?, pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Przy pierwszej reklamacji mogą Ci go naprawić.
Koniecznie jednak zgłoś w sklepie taką reklamację na piśmie, żebyś miał pisemne potwierdzenie, że sklep przyznał Ci rację i Twój TV ma wadę. Jeśli ta ich ,, naprawa'' nie przyniesie efektu albo się powtórzy, to wtedy zażądasz skutecznie zwrotu kasy.
Nie dawaj im żadnej karty gwarancyjnej, ta usterka ma być usunięta na podstawie Ustawy przez Sprzedawcę a nie na gwarancji przez Producenta.
To sklep ma Cię poinformować, najlepiej pisemnie, jak chce usunąć wadę Twojego TV a nie żaden serwis.
Ty zwracasz się do sklepu z żądaniem a sklep ma na Twoje żądanie odpowiedzieć. Koniec, kropka.
I to jeszcze w ustawowym terminie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Roster93

New member
Więc tak, jak serwis przyjdzie to ma mi tylko wystawić opinie że telewizor ma wadę/defekt i z tą opinią przyjść do sklepu i z prośbą o naprawę tv i mają mi wystawić potwierdzenie wady, dobrze rozumiem?, sklep zabierze tv do siebie na naprawę czy znów wyślą mi serwisanta samsunga który ten tv będzie czyścić?, no i za drugim razem już żądać zwrotu pieniędzy, pozdrawiam.

Sms:
"Reklamacje przekazalismy do Autoryzowanego Serwisu Producenta, ktory skontaktuje sie w celu ustalenia terminu wizyty serwisowej."
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Nie kontaktuj się ze sklepem sms-ami.
Pisz pismo i żądaj pisemnej odpowiedzi. Sklep może sobie oczywiście wysłać serwis w celu zdiagnozowania występowania usterki. Ale jak ją chcą usunąć to powinien Ci powiedzieć sklep a nie serwis. Bo ze sklepem sprawę załatwiasz a nie z serwisem.
Najpierw powinni Ci dać potwierdzenie występowania usterki a potem poinformować w jaki sposób tą usterkę chcą usunąć i to zrobić.
No i na koniec wystawić potwierdzenie jej usunięcia, żebyś przy drugim ewentualnym zgłoszeniu miał papier na to, że TV już raz był naprawiany przez Sprzedawcę.
 

Roster93

New member
Nie kontaktowałem się z sklepem smsmami, sami wysłali do mnie taka wiadomość przed momentem.
Panowie czyli na chłopski rozum, jeśli przyjdzie serwisant to ma mi zostawić opinie tak?, ta opinie mam do sklepu przynieść i że mają naprawić ale sposób naprawy chce dostać od sklepu na piśmie, później sklep zabierze tv do siebie?, czy u mnie naprawia matryce i znów papier w której będę miał potwierdzenie usunięcia usterki. Po tym zostaje już tylko czekać na kolejne smugi.. Co mam powiedzieć dokładnie serwisantowi samsunga który do mnie przyjdzie?, pozdrawiam!.
 
D

Deleted member 121090

Guest
200 stron pisaniny i nic z niej nie wynika....
Ile razy trzeba napisać, że Ciebie nie interesuje zupełnie co ma serwis do powiedzenia. Ty WSZYSTKO ZAŁATWIASZ ZE SPRZEDAJĄCYM !!!
Tak stanowi ustawa.
Jak kontaktowałeś się ze sklepem pisemnie, to powinieneś od sklepu dostać pisemną odpowiedź!
Ty zgłaszasz reklamację a sklep ma Ci odpowiedzieć co zamierza z nią zrobić.
I tego od nich żądaj na mocy Ustawy. Naucz się egzekwować przysługujące Ci prawo.
Ja nie mam pojęcia czy sklep uznał Twoje roszczenie reklamacyjne, nie mam pojęcia w jakiej formie chce usunąć wadę Twojego TV.
Odpowiedzi na te pytania powinieneś otrzymać od Sprzedawcy w ustawowym terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji.
Jeśli sklep chce wysłać do Ciebie serwis w celu zdiagnozowania usterki to oczywiście może.
Ale przed podjęciem jakiejkolwiek próby naprawy zażądałbym pisemnego stanowiska sklepu.
Jak Sklep w swoim imieniu wysyła serwis to niech ten serwis da Ci papier, że mają upoważnienie sklepu do załatwienia tej sprawy. I wtedy O.K.
Napisz do sklepu, żeby mieli tego świadomość. Albo niech serwis podczas wizyty u Ciebie w domu skontaktuje się ze sklepem czy wada jest i jak chcą ją usunąć a sklep niech Ci swoje stanowisko w tej sprawie wyśle na maila. I wtedy się na zaproponowane przez sklep rozwiązanie zgodzisz lub nie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Roster93

New member
No na razie mam tylko papierek, bo kontaktowałem się osobiście z sklepem i przedstawiłem sytuację pracownikowi sklepu który napisał pismo tytuł rękojmi, z moimi danymi opisem usterki i że chcę zwrot gotówki po czym dostaje telefon i sms że sklep wysłał do mnie serwis samsunga który znajduje się 2 minuty drogi ode mnie. Po wizycie serwisanta będę dalej atakował sklep tak jak napisałeś, żeby mieć na papierku na czym ma polegać naprawa i jak naprawią to znów pismo ze usterka znikła, przepraszam że jestem nie rozgarnięty w tych sprawach ale pierwszy raz coś takiego robię i zbytnio nie mam pojęcia. Dlatego prosiłem o pomoc tutaj na forum, żeby wiedzieć jak dalej działać.
Zamiast kontaktować się osobiście to lepiej będzie drogą mailową?.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
To nie pracownik sklepu powinien wypełniać zgłoszenie reklamacyjne, tylko Ty powinieneś takowe do nich napisać i żądać w nim pisemnej na niego odpowiedzi.
Przeczytaj jeszcze raz spokojnie to co Ci napisałem o mailu poprzednio.
Wybieg z serwisem jest taki, że oni chcą ,, warunkowo'' usunąć Ci niedogodność Twojego TV, która według producenta nie jest wadą. Dlatego od razu wysyłają serwis, który bez pytania będzie chciał tylko przeczyścić Ci matrycę. Zależy im na tym, żebyś***nie miał pisemnego potwierdzenia, że TV jest uszkodzony a oni go naprawiają.
Żeby nie angażować sprzedawcy w ten przypadek, bo wtedy masz ustawową ochronę. Chcieliby to załatwić na linii klient-producent.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Roster93

New member
Rozumiem, czyli dobrze że odrzuciłem naprawe tv przez serwis. Napisalem do Ciebie w prywatnej wiadomości, treść którą właśnie chciałem napisać do sklepu w sprawie tej sytuacji.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Serwis w imieniu sklepu może naprawić Ci TV.
Tylko niech najpierw sklep przyzna, że masz uwalony TV i trzeba go naprawić i w jego imieniu zrobi to serwis.
Jeśli sklep potwierdza występowanie wady i faktycznie chce NAPRAWIĆ TV to ja bym takiej usługi nie odrzucał.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Roster93

New member
Tak, rozumiem ale dostałem ten telefon od serwisu samsunga że mają naprawić tv, a od sklepu smsa i jeszcze emaila:
Szanowny Kliencie!

Reklamację przekazaliśmy do Autoryzowanego Serwisu Producenta, który skontaktuje się w celu ustalenia terminu wizyty serwisowej.

Dlatego, pewno chcą zrobić to o czym pisałeś załatwić to między mną a producentem.
 
Ostatnia edycja:

rafmik

Member
Jeśli jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi to niestety nie masz wyboru.
Jeśli sklep proponuje naprawę i zrobi to w rozsądnym czasie (nie będzie dla Ciebie "znacznych niedogodności") to nie masz wyjścia niestety :(

Dopiero przy drugiej reklamacji z tytułu rękojmi możesz żądać wymiany produktu na nowy lub możesz odstąpić od umowy (jeśli wada jest istotna). Wtedy sklep już nie ma pola manewru - musi uznać Twoje roszczenie (oczywiście jak potwierdzi wystąpienie wady).
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Tak, rozumiem ale dostałem ten telefon od serwisu samsunga że mają naprawić tv, a od sklepu smsa i jeszcze emaila:
Szanowny Kliencie!

Reklamację przekazaliśmy do Autoryzowanego Serwisu Producenta, który skontaktuje się w celu ustalenia terminu wizyty serwisowej.

Dlatego, pewno chcą zrobić to o czym pisałeś załatwić to między mną a producentem.
To nadal sprawa Ty vs Sklep, ale wiadomo, że nie przyjedzie Pan Rysiek ze sklepu i naprawi tylko musi przyjechać serwis. Dlatego przysłali serwis za który sklep w teorii płaci.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli jest to pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi to niestety nie masz wyboru.
Jeśli sklep proponuje naprawę i zrobi to w rozsądnym czasie (nie będzie dla Ciebie "znacznych niedogodności") to nie masz wyjścia niestety :(

Dopiero przy drugiej reklamacji z tytułu rękojmi możesz żądać wymiany produktu na nowy lub możesz odstąpić od umowy (jeśli wada jest istotna). Wtedy sklep już nie ma pola manewru - musi uznać Twoje roszczenie (oczywiście jak potwierdzi wystąpienie wady).
Ale tu wygląda na to, że oni chcą to zrobić nie na zgłoszenie reklamacyjne tylko jako naprawę gwarancyjną.
 

Roster93

New member
Po napisaniu wczoraj emaila do sklepu że chciałbym jakieś stanowisko w sprawie naprawy, dostałem odpowiedź żebym podał numer zgłoszenia którego dotyczy ta sprawa, więc wysłałem i do teraz cisza. Dodatkowo dzisiaj dzwonił serwisant że jutro będzie u mnie o 10 rano w sprawie telewizora. Samo poinformowanie w emailu starczy które pisałem czy mam od serwisu teraz wymagać papierka że sklep ich wysłał albo żeby przy mnie serwisant dzwonił do sklepu?, pozdrawiam.
 
Do góry