Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Kirek50

Moderator
Bez reklam
Opisywałem już tutaj swoje lekkie przepychanki z serwisem Samsunga w sprawie kurzu (zainteresowani znajdą). Było czyszczenie matrycy, ponowne pojawienie się plam kurzu i przed upływem gwarancji wymiana matrycy - kwiecień ub.r. Gwarancja skończyła mi się w czerwcu ub,r. Kurz pojawił się ponownie po około dwóch miesiącach - dwie minimalne plamki, praktycznie nie wadzące, ale z doświadczenia wiem, że mają tendencję do powiększania się. Zacząłem przyglądać się obudowie i stwierdziłem, że część z matrycą nie jest do końca spasowana z tyłem, są minimalne szczeliny. Dokręcanie śrub nic nie dało, więc poszedłem po rozum do głowy, kupiłem rolkę samoprzylepnej białej taśmy, zakleiłem wszystkie szczeliny i... plamy kurzu przestały się powiększać. Być może to zbieg okoliczności (zima, rzadko otwierane okno, mniej kurzu i pyłu), ale na razie jakoś działa.

Zdjęcie kiepskie, ale wiadomo, o co chodzi.
 

Attachments

  • telewi.jpg
    telewi.jpg
    6,7 KB · Wyś: 382

RHJG

New member
Bez reklam
Kanały wentylacyjne też zakleiłeś ?
Nie chce tworzyć jakiś teorii spiskowych,różne już czytałem.Dla mnie jest to
wada matrycy,niekoniecznie spowodowana "kurzem"kanały wentylacyjne są dużo
większe od szpar w obudowie,jakby kurz miał ochotę dostać się do TV to po co przez
szpary ? Po drugie bywa w modelach idealnie spasowanych a w innym tym samym
modelu z widoczną szparą nie ma problemu z kurzem.Stawiam na wadliwe matryce,lub
dyfuzor albo jeszcze inna część matrycy(jest ich siedem) To że wychodzi po
czasie znaczy,że coś jest nie tak,mała analogia może niezbyt trafiona,ale nic
innego mi nie przychodzi do glowy w tej chwili.Tak jak z grzybem w wilgotnych
pomieszczeniach,dopóki nie wysuszysz to będzie zawsze wychodził.Na szczęście w
tegorocznych modelach TV nic nie słychać na ten temat.Pozdrawiam RH
 
Ostatnia edycja:

Kirek50

Moderator
Bez reklam
Oczywiście kanałów wentylacyjnych nie zaklejałem, tylko miejsca łączenia matrycy i obudowy.

Na marginesie: dzisiaj dowiedziałem się od znajomego, który swoje H6400 (48 i 55 cali) kupił w połowie 2015 roku, że u niego w miejscu mojego zaklejenia znajdują się zamontowane fabrycznie przezroczyste ramki z tworzywa sztucznego z elastycznymi taśmami jako podkładkami.

Czy ktoś coś wie bliżej na ten temat?

Postaram się o zdjęcie.
 

Wolfram

New member
W moim UE40H6500 brak ramki i kurz jest. Kirek50, a jaki to dokładnie model ten czarny z ramką? Rozumiem, że Twój to UE40H6410SS? A Twój Rafal7 to UE55H6400 i nie masz problemu z kurzem?

EDIT: Czy jest ktoś na forum kto posiada taką ramkę i ma problem z kurzem na matrycy?
EDIT2: już nie ważne. To zdjęcie: http://www.tinypic.pl/anii1hl9ki8b to dowód, że jednak brak ramki nie ma wpływu. :/
Ale zauważyłem, że nikt nie zgłaszał problemu z kurzem z TV 55".
 
Ostatnia edycja:

Wolfram

New member
:(

Mam pytanko dotyczące reklamacji z tytułu rękojmi. Jak wygląda sprawa odbioru sprzętu? Czy ktoś z serwisu wyznaczony przez sprzedawcę przyjeżdża robi oględziny i naprawia na miejscu lub zabiera ze sobą, a jeśli w grę wchodzi druga opcja czy TV trzeba spakować w oryginalny karton? Czy może serwis powinien się tym martwić?
Czy sprzedawca może żądać ode mnie wysłania telewizora bezpośrednio do jego sklepu? A jeśli tak to na czyj koszt? To samo pytanie dotyczy jego późniejszego zwrotu po naprawie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wszelkie koszty związane z usuwaniem wady TV z mocy Ustawy są po stronie Sprzedawcy.
W tym te związane z przesyłkami a nawet pakowaniem, jak za nie musiałeś zapłacić.
Ty zgłaszasz mu roszczenie reklamacyjne a to on już decyduje jak sobie to zrealizuje.
 

rafmik

Member
Zakończenie tematu mojej reklamacji :) :mrgreen:


Z kronikarskiego obowiązku :)
Po małym boksowaniu się ze sprzedawcą (pisałem w temacie) sklep uznał moje roszczenie z reklamacji z tytułu rękojmi - odstąpienia od umowy.

W ostatni piątek sprzedawca odebrał wadliwy telewizor, w poniedziałek miałem korektę rachunku za zakup, a dzisiaj dostałem przelew ze zwrotem pieniędzy za telewizor :cool::-D


Lekkie boksowanie ze sklepem w sumie było, ale nie mam dużych pretensji. Co prawda całkowicie nie potrzebna była ta "dodatkowa weryfikacji - po której nie było wady", ale tak to ok.
Swoje za uszami ma za to Samsung, który pewnie dobrze wie, że wypuszczone na rynek TV w jakimś procencie mają tą wadę z zanieczyszczeniami matrycy kurzem.



Morał z tego taki:
Jak kupiliście bubla to korzystajcie z przysługujących praw, zwłaszcza (jak jesteście konsumentem) to reklamujcie produkt z tytułu rękojmi (dużo porad w necie na stronach organizacji konsumenckich), nie bójcie się "po boksować" ze sprzedawcą (byle grzecznie!!!!), jak macie problem skorzystajcie z Miejskiego Rzecznika Konsumentów (naprawdę miły i pomocny kontakt).
 
D

Deleted member 121090

Guest
rafmik
Miałeś nam podać który to sklep był taki sprytny?
 

lopek3

New member
Brawo rafmik!
Trochę to dłużej trwało niż u mnie. Ale liczy się efekt.
Ja za odzyskane pieniądze kupiłem Sony i jestem b. zadowolony.
Nigdy więcej Samsunga.
 

RHJG

New member
Bez reklam
Gratuluje zakupu,jaki to model ? Podziel się wrażeniami za parę dni jak poznasz TV...
 
D

Deleted member 121090

Guest
rafmik
Szkoda, że jak udało Ci się załatwić sprawę, mimo wcześniejszej obietnicy nie chciałeś napisać, jaki sklep starał Cie się zrobić w balona.
Jak pytałeś o radę i pomoc to jak sam wiesz, wiele osób spieszyło z radami jak Ci pomóc. Jak sam widzisz dzięki radom i Twojej determinacji udało Ci się kasę odzyskać. Szkoda więc, że sam nie chciałeś już podpowiedzieć innym forumowiczom w jakim sklepie mogą ich spotkać takie ,, przygody'' jakie spotkały Ciebie.
Udało mi się znaleźć Twoją wcześniejszą wypowiedź i już wiem , że zakup był w OleOle.
Tak dla informacji forumowiczów.
Ja też miałem przygody z tym sklepem i też starali mi się wmówić bzdury po wysłaniu rozwalonego żelazka. Oczywiście kasę szybko od nich odzyskałem a oni stracili klienta na przyszłość.
 

rafmik

Member
rafmik
Szkoda, że jak udało Ci się załatwić sprawę, mimo wcześniejszej obietnicy nie chciałeś napisać, jaki sklep starał Cie się zrobić w balona.
Jak pytałeś o radę i pomoc to jak sam wiesz, wiele osób spieszyło z radami jak Ci pomóc. Jak sam widzisz dzięki radom i Twojej determinacji udało Ci się kasę odzyskać. Szkoda więc, że sam nie chciałeś już podpowiedzieć innym forumowiczom w jakim sklepie mogą ich spotkać takie ,, przygody'' jakie spotkały Ciebie.
Udało mi się znaleźć Twoją wcześniejszą wypowiedź i już wiem , że zakup był w OleOle.
Tak dla informacji forumowiczów.
Ja też miałem przygody z tym sklepem i też starali mi się wmówić bzdury po wysłaniu rozwalonego żelazka. Oczywiście kasę szybko od nich odzyskałem a oni stracili klienta na przyszłość.



Nie chciałem pisać jaki to sprzedawca, bo nie jest winą sklepu, że sprzedali bubla.
Winnym jest producent, który takie coś wyprodukował i sam nie "ściąga tego z rynku", jak np wybuchające telefony.
A wystarczyło, bo zdiagnozowaniu problemu, wezwać użytkowników do bezpłatnej wymiany TV na równorzędny model z oferty na 2015 rok (seria J).


Co do sprzedawcy - wydaje mi się, że przy taki drogiej rzeczy KAŻDY sklep będzie starał się zniechęcić od takiej, najbardziej kosztownej dla sklepu realizacji reklamacji.

W OleOle (czy Euro RTV AGD - bo to ta sama firma) kupowałem wiele razy, nigdy nie ma problemów z realizacją zamówień, zawsze towar wysyłają w ciągu max 1-2 dni. I nadal będę kupował, ba, kupił bym u nich nowy TV, gdyby nie to, że w Media Markt wytargowałem po prostu lepszą cenę.

Fakt, cały proces reklamacji trwał ok miesiąca, było małe boksowanie, ale udało się załatwić wszystko pozytywnie (i zgodnie z prawem) "bez wojny".


Co do pomocy -każdy kto do mnie w tej sprawie napisał na PW dostał wzory pism które składałem u sprzedawcy.
W poście z infem o zakończeniu mojej przygody z tym TV Samsunga również opisałem wszytsko, łącznie z zalecaniem kontaktu z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów - co działa jako (skuteczny) straszak na sprzedawcę.
 

lopek3

New member
Mój przypadek dotyczył Euro AGD.
Zwrócone przez sklep pieniądze po dwóch dniach wydałem też u nich.
Do sklepu nie mam uwag, musi działać w oparciu o przepisy i czasem dobrą wolę.
Ale gdy w grę wchodzi większa kwota, to tej dobrej woli jest jakby mniej. Nie dziwię się temu, sam bym działał podobnie na ich miejscu.
 

Roster93

New member
Witam, otóż również mam problem z moim UE40H6400, lewy górny róg ciemne smugi, idę dzisiaj do sklepu porozmawiać w sprawie zwrotu kasy albo od razu wymiany telewizora na nowy inny model, pytanie mam takie czy w razie zwrotu dostanę również zwrócone pieniądze za dodatkowe ubezpieczenie/gwarancję 5lat od wszystkiego na tv?, czy może ona przejdzie na nowy jeśli zakupię?, pozdrawiam.
 
Do góry