Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

KewinPol

Member
Witam, posiadam telewizor Samsung UE55H6400 nie wiem jaką matrycę posiada, ale po ponad roku zauważyłem kurz na matrycy w górnej-środkowej części ekranu. Zadzwoniłem do serwisu i serwisant stwierdził, że wymienią matrycę na nową. Tu pojawia się moje pytanie czy nowa matryca będzie ulepszona i nie będzie po pewnym czasie znowu zakurzona?
 

rafmik

Member
Witam, posiadam telewizor Samsung UE55H6400 nie wiem jaką matrycę posiada, ale po ponad roku zauważyłem kurz na matrycy w górnej-środkowej części ekranu. Zadzwoniłem do serwisu i serwisant stwierdził, że wymienią matrycę na nową. Tu pojawia się moje pytanie czy nowa matryca będzie ulepszona i nie będzie po pewnym czasie znowu zakurzona?


A możesz zrobić zdjęcie matrycy z włączonym białym tłem?
 

Marcin 3105

New member
Nowa nie będzie ulepszona to wada konstrukcyjna tych matryc, ale jak będą c wymieniać to niech wymienią na taką jak jest. U mnie wymienili na inną jak była to obraz był do bani,a różniła się tylko jedną literką.
 

KewinPol

Member
Ciężko jest uchwycić to na zdjęciu, bo ten kurz nie jest jakiś znaczny, ale postarałem się to uchwycić. Jak sprawdzić jaką matrycę posiadam i która matryca jest najlepsza?
 

Attachments

  • WP_20170109_16_48_40_Pro.jpg
    WP_20170109_16_48_40_Pro.jpg
    768,7 KB · Wyś: 136
  • WP_20170109_16_48_53_Pro.jpg
    WP_20170109_16_48_53_Pro.jpg
    583,3 KB · Wyś: 228

rafmik

Member
Szukam osób, które przy drugim zgłoszeniu wady w ramach rękojmi odstąpiły od umowy.
Jak to w praktyce wygląda? Sklepy wiedzą o problemach z tymi TV, i nie ma dużych problemów z odstąpieniem od umowy? Czy niestety robią pod górę, i trzeba angażować Miejskiego Rzecznika Konsumentów, rzeczoznawcę itd?
 

KewinPol

Member
Zastanawiam się co dalej robić z tym TV. Co mi po nowej matrycy, która po roku znowu się zakurzy i po gwarancji muszę rozbierać matrycę, żeby ją wyczyścić, co nie jest mi na rękę. Czy nowsze modele tv samsunga w podobnej cenie co ten H6400 też mają problem z kurzem za matrycą? Czy jest jakiś sposób, aby zapobiec dostaniu się kurzu do środka matrycy, za pomocą jakiegoś filtra? Chyba, że zareklamuje tv z tytułu rękojmi u sprzedawcy, jak to wtedy wygląda wymieniają na inny model?
 
Ostatnia edycja:

Aerofan

Member
A ja mam zapytanie innej treści. Co w przypadku, kiedy kupuję TV na fakturę? Ile wtedy trwa gwarancja ? W sklepie powiedzieli, że wtedy nie jest 2 lata tylko rok. W karcie gwarancyjnej jest napisane, że gwarancja w ogóle nie obowiązuje jeśli zakup jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą. A dzwoniłem dziś na infolinię Samsunga i uzyskałem info, że nie ma znaczenia, czy zakup był prywatny czy na działalność, zawsze jest 2 lata...
 

malyuser

New member
Witam
Chciałbym się dowiedzieć, czy w przypadku odkręcenia tylnej pokrywy telewizora (nie ma plomby na żadnej śrubie) stracę gwarancję na telewizor? TV był już reklamowany z uwagi na kurz (wymieniono matrycę) i chciałbym go rozkręcić żeby kurz wyczyścić kurz który zbiera się pod obudową. Stracę gwarancję przez otwarcie TV?
 

pietas

New member
tak

Witam
Chciałbym się dowiedzieć, czy w przypadku odkręcenia tylnej pokrywy telewizora (nie ma plomby na żadnej śrubie) stracę gwarancję na telewizor? TV był już reklamowany z uwagi na kurz (wymieniono matrycę) i chciałbym go rozkręcić żeby kurz wyczyścić kurz który zbiera się pod obudową. Stracę gwarancję przez otwarcie TV?

TAK, stracisz gwarancje o ile ci to udowodnią ... jak już raz był rozbierany i masz to udokumentowane to śrubki i tak już porysowane wiec ...
 

rafmik

Member
Info o mojej drugiej reklamacji z tytułu rękojmi (gdzie chce odstąpić od umowy):

15 stycznia - złożenie reklamacji z tytułu rękojmi u sprzedawcy
25 stycznia - pierwszy kontakt sprzedawcy
26 stycznia - sprzedawca informuje, że skontaktuje się ze mną serwis Samsunga
27 stycznia - kontakt serwisu Samsunga - chcieli się umówić na dzisiaj na zabranie TV, ale ponieważ mi nie pasowało umówiliśmy się na 30 stycznia.

Ciekawe co będzie dalej, bo wg serwisu czyszczenie matrycy to nie naprawa :hmm:

To jest reklamacja z tytułu rękojmi, więc w sumie jedyne co mi potrzeba, to potwierdzenie wady przez serwis... nic więcej.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jak kontaktowałeś się ze sprzedawcą?
Powinieneś to zrobić w formie pisemnej i żądać takiej samej formy odpowiedzi.
Nie dawaj im przypadkiem do ręki karty gwarancyjnej, oni mają do Ciebie przyjechać na zlecenie Sprzedawcy. To nie może być ,, naprawa gwarancyjna''.
Powinieneś mieć od Sprzedawcy odpowiedź czy i w jakiej formie chce usunąć wadę Twojego TV. Do niego było roszczenie i on ma OBOWIĄZEK Ci odpowiedzieć.
 

rafmik

Member
Jak kontaktowałeś się ze sprzedawcą?
Powinieneś to zrobić w formie pisemnej i żądać takiej samej formy odpowiedzi.
Nie dawaj im przypadkiem do ręki karty gwarancyjnej, oni mają do Ciebie przyjechać na zlecenie Sprzedawcy. To nie może być ,, naprawa gwarancyjna''.
Powinieneś mieć od Sprzedawcy odpowiedź czy i w jakiej formie chce usunąć wadę Twojego TV. Do niego było roszczenie i on ma OBOWIĄZEK Ci odpowiedzieć.

Reklamacja w formie maila, ale mam potwierdzenie otrzymania, jej treść, numer itd.
W reklamacji wyraźnie napisane że jest z tytułu rękojmi.
Serwis jak dzwonił w piątek też dostał info, że to jest rękojmia, w dodatku druga reklamacja tego typu, i że naprawa mnie nie interesuje, tylko odstąpienie od umowy (do czego jako konsument mam prawo przy drugiej naprawie).

Zobaczymy w poniedziałek. TV zabiorą, potwierdzą usterkę i zobaczymy co dalej.

Porobiłem dodatkowe foty - po za "zaciekami" od kurzu są też jakieś ciała obce na matrycy:


















Tych małych kropek to naliczyłem z 10 - w różnych częściach matrycy.


A TV był czyszczony w kwietniu 2016 (pierwsza naprawa z tytułu rękojmi).
 

rafmik

Member
Z moją reklamacją zaczyna się robić wesoło :x

W dużym skrócie, najpierw wada (w postaci plam i zanieczyszczeń na ekranie) była, a po 4 dniach już jej nie ma - taka jest odpowiedź sprzedawcy :shock:



Szczegóły:

1.
- w kwietniu 2016 pierwszy raz reklamuję TV (korzystam z rękojmi, chcę wymienić produkt na nowy, wolny od wad))
- sprzedawca umawia serwis na wizytę domową
- serwis potwierdza wadę i zabiera TV do naprawy (zgadzam się na to)
- sprzedający daje info, że za moją zgodą " "towar został doprowadzony do stanu zgodnego z umową poprzez naprawą"

Koniec pierwszej naprawy - matryca TV wyczyszczona, wszystko cacy...

Wada pojawia się ponownie (znowu plamy w rogach matrycy, plus ciała obce pod szkłem - zdjęcia w poście niżej)

2.
- w styczniu 2017 drugi raz reklamuję TV (ponownie korzystam z rękojmi, chcę odstąpić od umowy)
- sprzedawca umawia serwis na wizytę domową
- serwis przyjeżdża, nie zabiera TV do naprawy (wie, że chce odstąpić od umowy). Zrobione są zdjęcia zanieczyszczeń itd
- sprzedawca w mailu informuje mnie:
W odpowiedzi na złożoną reklamację uprzejmie informujemy, że nie możemy przychylić się do oczekiwanego sposobu załatwienia reklamacji ze względu na nadmierność kosztów, których wymagałaby wymiana towaru.

Wyjaśniamy, że zgodnie z przepisami prawa Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie wadliwego towaru do stanu zgodnego z umową w sposób wybrany przez Kupującego (wymiana) jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia towaru do zgodności z umową (naprawa) wymagałoby nadmiernych kosztów.

Jednocześnie informujemy, że możliwe jest doprowadzenie reklamowanego towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną naprawę. W tym celu bardzo proszę o zajęcie stanowiska.

Czyli na moją logikę, potwierdza wadę i chce ją naprawić.

- odpisuję, że zgodnie z treścią mojego zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi nie wyrażam zgody na naprawę i chcę odstąpić od umowy - do czego warunki rękojmi zgodnie z Kodeksem Cywilnym dają mi prawo (potwierdzam to jeszcze o Miejskiego Rzecznika Konsumentów).

- tutaj następuje wymiana maili ze sklepem, gdzie ponownie informuję, że nie zgadzam się na naprawę i że złożę u Miejskiego Rzecznika Konsumentów wniosek o udzielenie pomocy prawnej

- sklep mi odpisuje:
W nawiązaniu do otrzymanej wiadomości uprzejmie informuję że stanowisko sklepu zostaje podtrzymane.
Jednocześnie mając na celu Pańskie zadowolenie sprawę poddajemy dodatkowej weryfikacji.

- składam wniosek o udzielnie pomocy prawnej u Miejskiego Rzecznika Konsumentów (swoją drogą, jak macie problem ze sprzedawcą to polecam - miło i kompetentnie)

- i teraz UWAGA :!:
Dzisiaj dostaję maila z info, że po tej dodatkowej weryfikacji:
Przeprowadzona weryfikacja podanej w zgłoszeniu reklamacyjnym wady towaru nie potwierdziła jej występowania. Reklamowany towar jest zgodny z umową, wolny od wad, za które Sprzedawca ponosi odpowiedzialność. W zaistniałych okolicznościach nie jest możliwe załatwienie reklamacji w oczekiwany sposób.

Zgodnie uzyskaną opinią techniczną zgłoszone zanieczyszczenie ekranu nie jest wadą urządzenia a powstało w wyniku użytkowania sprzętu w warunkach zanieczyszczenia.
Serwis może warunkowo wykonać czyszczenie matrycy.


Tak tak drodzy Państwo, to co 4 dni temu było wadą (niezgodnością z umową) dzisiaj już wadą nie jest... A wady trapiące tą serią telewizorów Samsunga wcale nie są wadą...
A to użytkowanie sprzętu w warunkach zanieczyszczenia to jest postawienie TV na szafce w dużym pokoju...


Ręce mi opadły... Pozostaje czekać na działania Miejskiego Rzecznika Konsumentów.


Ktoś może jakieś porady? Warto zainteresować tematem jakieś media?
Wypadało by chyba poinformować opinię publiczną, że część telewizorów Samsunga nie może być używana w mieszkaniach prywatnych, bo to są "warunki zanieczyszczenia" oraz oprócz "wyższego poziomu realizmu obrazu" plamy i zanieczyszczenia na matrycy dostajemy gratis :hmm:
 
D

Deleted member 121090

Guest
Podaj jaki to sklep. Niech wszyscy przeczytają do jakich nieuczciwych praktyk się posuwa.
Oczywiście ich pierwsze stanowisko było nie do obronienia, więc napisali, że naraz wady nie ma:)
Ja na Twoim miejscu jak najbardziej bym zainteresował tematem media. W tym temacie była już poruszana pomoc chyba komputerświata. Obiecali wtedy w artykule monitorować rozwój sytuacji.
A Tobie pozostaje oczywiście droga sądowa. Na początek może wystarczy ekspertyza biegłego rzeczoznawcy z potwierdzeniem występowania wady. Zamów i tak to zrobisz na koszt sprzedawcy jeśli niezależny biegły potwierdzi występowanie wady. Poinformuj najpierw sprzedawcę, że coś takiego zamierzasz zrobić. PISEMNIE.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nie gniewaj się ale od samego początku pisaliśmy o kurzu w matrycy tego modelu. Każdy kupował na własną odpowiedzialność że akurat może jego nie dotyczy. To samo jest teraz z serią KS7000 ( piksele i obudowa).
Wg mnie najlepiej jak skorzystasz z pomocy UOKiK - to szybciej zadziała i stracisz mniej nerwów.
 

rafmik

Member
W sprawie mojej reklamacji kolejny zwrot akcji - normalnie jak w dreszczowcu ;)

Tak jak wam wczoraj pisałem, we wtorek dostałem tego maila, że wady nie ma... odpisałem na niego, że jak nie ma, jak sami pisali 4 dni wcześniej, że wada jest. oraz dorzuciłem info, że Miejski Rzecznik Konsumenta już się zajmuje moim wnioskiem.

I dzisiaj niespodzianka :)


kierując się chęcią załatwienia reklamacji w sposób jak najbardziej satysfakcjonujący dla Klienta, pragnę zaproponować (zgodnie z otrzymanym roszczeniem)zwrot środków za urządzenie.
Bardzo proszę o wskazanie adresu pod jakim możliwy będzie odbiór produktu przez kuriera. Po odnotowaniu towaru na naszym magazynie niezwłocznie dokonamy zwrotu środków na wskazany rachunek bankowy.



Czyli wada jednak uznana, i sposób załatwienia sprawy wg mojego wniosku (odstąpienie od umowy). Czyli jednak da się wszystko zrobić zgodnie z prawem dotyczącym regulacji rękojmi w Kodeksie Cywilnym.

Dam oczywiście info, jak już będzie po wszytskim, czyli jak sprzedawca zabierze TV i dostanę zwrot pieniędzy na konto.

Ale jestem już dobrej myśli, były przepychanki lekkie, ale miejmy nadzieje że teraz będzie już z górki.





Nie gniewaj się ale od samego początku pisaliśmy o kurzu w matrycy tego modelu.


Ten TV kupowałem w styczniu 2015 - wtedy jeszcze nic na temat tej wady w necie nie było (ten temat na forum jest z lutego, artykuł w Komputer Świecie jest z kwietnia).
A wiadomo, że przez zakupem buszowałem po necie - coś takiego by mi się w oczy rzuciło.

Ale dobrze, że temat udało się pozytywnie zakończyć :D
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wydaje mi się, że ktoś z nich czytał m.in. ten temat:)
 
Do góry