Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty
D

Deleted member 121090

Guest
Ale ja nie kontaktowałem się z serwisem. Reklamowałem u sprzedawcy z tyt niezgodności z umową. To sklep przekazał sprawę do serwisu więc wydaje mi się że to jest naprawa na konto sprzedawcy na podstawie ustawy

A to co innego, tylko powiedz mi w takim razie czemu niby serwis wypełniał Ci kartę gwarancyjną?
Dlaczego teraz chcesz dzwonić do serwisu i dowiadywać się na czym polegało usunięcie niezgodności towaru z umową?
Dopilnuj jednej rzeczy. Musisz mieć swoje pisemne zgłoszenie niezgodności towaru do sprzedawcy i jego na to pismo odpowiedź, że usuwa tą niezgodność w taki i taki sposób.
I to od sprzedawcy żądaj odpowiedzi w jaki sposób została ta niezgodność usunięta.
Jak na razie widzę, że będziesz mógł udokumentować tylko naprawę gwarancyjną przy drugiej naprawie jeśli będzie konieczna.
Zażądaj koniecznie u sprzedawcy pisma z potwierdzeniem, że usunął niezgodność i w jaki sposób to zrobił. Inaczej zostaniesz z ręką w nocniku.
 

Hajtaler428

New member
Nie wiem czemu serwis wypełniał kartę. W karcie wpisali : "warunkowe czyszczenie matrycy".
Z serwisem chciałem się kontaktować żeby się dowiedzieć czy tylko wyczyścili czy zakleili też otwory ale to nieformalnie.
Jako dowód ze zgłosiłem mam numer zgłoszenia reklamacyjnego i maila zwrotnego ze sklepu że przyjęli zgłoszenie i przekazali sprawę do serwisu. Teraz czekam na kontakt ze sklepu po naprawie co odpiszą
 
D

Deleted member 121090

Guest
Przyciśnij ich. Musisz mieć na piśmie ich odpowiedź i jasno określone co zrobili, żeby usunąć niezgodność towaru z umową.
A na marginesie to mógłbyś już teraz domagać się powtórnej naprawy- usunięcią niezgodności towaru z umową, czyli już np. zwrotu kasy.
Niezgodność towaru z umową Twojego TV polega na tym, że nikt Cię nie poinformował przed zakupem, że ten TV jest nieodporny na kurz. Ty zażądałeś usunięcia tej niezgodności ale jak widzę sprzedawca tego nie zrobił!
Usunął chwilowo plamy ale niezgodności towaru z umową nie.
Ja bym poczekał na odpowiedź sklepu i jeśli nie będzie zawierała stwierdzenia że nastąpiło usunięcie tej wady, zażądałbym ponownego jej usunięcia powołując się na opinię serwisu, że nie usunęli przyczyny powstawania plam. A przecież tego Ty żądałeś.
Serwis wypełnił Ci kartę gwarancyjną, bo robią wszystko żeby podciągnąć wizytę u Ciebie jako naprawę gwarancyjną. Ja bym żadnej gwarancji im nawet nie pokazał. Nie po to do Ciebie przyjechali.
Jedyny Twój kontakt i pisemna dokumentacja powinna być na linii sprzedawca-Ty.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Potwierdzam,
Taki właśnie kupiłem teściom, ani grama "kurzu".
Rozmawiałem natomiast ze znajomym sprzedawcą z jednego z "dużych" sklepów i podobno w serii J jest dopiero jazda, poprzednią serię H można nazwać bezproblemową w stosunku do ilości reklamacji nowszej J.... czyli co seria, to coraz gorzej.
Aż ucieszyłem się, że zdecydowałem się do siebie na jeszcze starszą F, bo u mnie ani śladu bandingu, cloudingu czy kurzu.

A możesz cos temat rozwinąć odnośnie serii J - chodzi o wysokie modele czy o średnie i niskie ?
 

Henry

Active member
Bez reklam
Nie wchodziłem w szczegóły, bo akurat po co innego wpadłem do sklepu.
Kumpel wspominał jedynie, że bardzo dużo zwrotów mieli, skoro dużo, to zakładam, że raczej ze średniej "półki" najbardziej popularnych
 

gbs

New member
Witam

Moja "przygoda" z UE50H6400. Telewizor zakupiony w grudniu 2015 w RTV EURO AGD. W styczniu zgłosiłem do serisu (mój błąd mogłem do sprzedawcy z tyt. rękojmi) ciemne plamy na matrycy. Serwis przyjechał, zabrał TV na tydzień czasu po czy odwiezli (27 stycznia 2016 tel wrócił z serwisu) z kwitkiem "Potwierdzenie wykonania naprawy" w którym to w rubryczce Opis uszkodzenia / naprawy jest napisane (pisownia oryginalna): CIEMNE PAMY, SMUGI / WARUNKOWE CZYSZCZENIE EKRANY, WL. Minęły niespełna 2 miesiace i na matrycy ponownie pojawily się charakterystyczne ciemniejsze plamy, chociaż w innych miejscach. Nadmienie że z czyszczenie nie byłem 100% zadowolony ponieważ matryca nie była po nim idealnie czysta (ale było dużo lepiej niż przed czyszczeniem). Po pewnym czasie zauważyłem, że ramka telewizora jest troche porysowana, przecież sie nie porysowała sama wisząc na ściania albo od kilkukrotngo przetarcia wilgotna szmatką, wydaje mi sie że to po serwisie, musieli telewizor połżyć na ramce przodem i przesuwać. Mało tego, zacząłem się przyglądać dokladniej ramce i wydaje mi się że jest nie podokręcana na rogach telewizora a żeby było ciekawie to zwłaszcza w prawym górnym i dolnym rogu miedzy czarną a szklistą częścia ramki widać wyrażnie jakieś "farfocle" taśma czy coś podobnego (foto poniżej).


Pytanie: Czy teraz mogę zgłośic plamy na matrycy do sprzedawcy z tytułu rękojmi czy jak juz raz zgłosiłem z tytułu gwarancji do serwisu to muszę już trzymać się tej drogi ?
 

Attachments

  • tv.jpg
    tv.jpg
    347,2 KB · Wyś: 75
D

Deleted member 121090

Guest
Wydaje mi się, że tak.
Nigdzie w Ustawie nie jest chyba napisane, że naprawa gwarancyjna kończy okres ochrony Ustawowej.
Zadzwoń do Twojego powiatowego rzecznika praw konsumenta.
 

gbs

New member
Tydzień temu byliśmy u rzecznika ze znajmomym który kupił dokladnie ten sam model tv i u niego też pojawiły sie plamy, rozmawialiśmy prawie godzinę czasu. Na chwilę obecną czekam aż rzecznik zapozna się z tematem, przesłałem mu link do tego wątka na forum. Po świętach mamy znowu do niego iść. Kolega ma o tyle wydaje mi się łatwiejsza sytuację, że zakupu dokonał w sklepie stacionanym za gotówke a ja online i na raty.
 

Rafal7

Banned
Czego te debile tam nakładli, i według nich jest wszystko w porządku
Ja bym zrobił zdjęcia nie dokręconej ramki, tych rys i tej szmaty pod ramką i bym to wysłał mailem do Samsunga.
 

gbs

New member
Rysy to pikuś, powiedzą ze za często go wycieram i ja przytarlem. Zastanawia mnie ta taśma czy co to może być. Pytanie do tych co też im ostatnio serwis czyści czy też wam coś napchali do ramki ? I czy ta ramka czarna i bezbarwna się ze sobą licują ? Bo na prostych odcinkach ramki góra dół i boki jest ok tylko rogi jakies takie rozlezione.

Wysłane z mojego GT-I9205 przy użyciu Tapatalka
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie wchodziłem w szczegóły, bo akurat po co innego wpadłem do sklepu.
Kumpel wspominał jedynie, że bardzo dużo zwrotów mieli, skoro dużo, to zakładam, że raczej ze średniej "półki" najbardziej popularnych

Ja też coś tam słyszałem .... osobiście brałbym z samsunga z ur modele od J 8000 w górę, a najlepiej od j 9000 ...
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
kurna nie za wesolo z tym samsungiem. Tez sie napalilem na ue55h6400 trefny model tylko o ile ktos wykupil sobie 5lat gwarancji to spi spokojnie, tak ja mam kupione na firme i mam zapewne tylko rok gwarancji. Trzeba ogarnac cos aby byla mozliwosc wymiany na nowszy model lub odzyskac kase puki czas.
 

Piwek80

Member
@HQ150

Sam piszesz głupoty. Opisałem jak wygląda postępowanie w przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu niezgodności z umową a Ty wypisujesz jakieś brednie. Nie stoję po drugiej stronie barykady, a już na pewno nie napisałem nigdy, że racja jest po stronie samsunga. Tłumaczyłem tylko dlaczego sprzedawca i serwis postępują w tej sprawie tak anie inaczej. Skoro samsung się ugiął w tej sprawie to normalne, że serwis nie odmawia teraz wykonania naprawy.

@Hajtaler428
Skoro zgłaszałeś reklamację z tytułu niezgodności z umową to w tym przypadku jest tak jak pisze HQ150 serwis nie powinien dotykać się do karty gwarancyjnej. Powinni Ci wystawić raport z naprawy z opisem wykonanych czynności i to razem ze zgłoszeniem z do sprzedawcy z tytułu niezgodności powinno być wystarczającym dowodem na to iż usterka została usunięta w ramach niezgodności. Oczywiście możesz ich poprosić o wyjaśnienie dlaczego wypełnili Ci kartę gwarancyjną skoro zgłaszałeś z tytułu niezgodności.

@gbs
możesz śmiało zgłaszać kolejny raz jako niezgodność, tylko że nie będzie Ci jeszcze przysługiwała wymiana na nowy, dopiero przy drugim zgłoszeniu z tytułu niezgodności muszą Ci wymienić lub zwrócić kasę

werf napisał:
Pewnie 98 procent korzystających z ustawy pakuje się na własne życzenie w naprawę gwarancyjną
jeżeli zgłaszasz usterkę z tytułu niezgodności to powinna być ona z tego tytułu usunięta, jeśli było inaczej to raczej przez czyjeś niedopatrzenie i powinni to odkręcić, trzeba sprawdzać i dokładnie czytać czy to co się zgłosiło sprzedawcy on umieścił na zgłoszeniu w szczególności to z jakiego tytułu zgłaszamy reklamację

@lolo2
jeśli chcesz aby Ci wymienili tv możesz próbować reklamować to że co chwila z tv znikają jakieś funkcje srecommendation, skype itp. Samsung ma już na to gotową odpowiedź, powołują się na regulamin smart huba, który każdy musiał zaakceptować, ale kupując telewizor nie ma dostępu do jego treści można się z nią zapoznać dopiero podczas konfiguracji telewizora, więc można próbować powoływać się na to, że nikt Cię przed zakupem o tym nie poinformował
 
D

Deleted member 121090

Guest
@HQ150

Sam piszesz głupoty. Opisałem jak wygląda postępowanie w przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu niezgodności z umową a Ty wypisujesz jakieś brednie.
Tak?
Gdzie konkretnie. Zacytuj moje słowa z którymi się nie zgadzasz i zaargumentuj dlaczego.
Czekam.
Jak wygląda zgłoszenie z tytułu niezgodności to Ci napisał Hajtaler428.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Nie bardzo chyba wiesz jak działa reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
Można zgłosić problem z tego tytułu ale to nic nie zmieni. Do telewizora i tak zostanie wezwany ten sam serwis, który postępuje zgodnie z wytycznymi producenta, zatem efekt końcowy będzie taki sam....
Przypomnę Ci Piwek80, co pisałeś na początku tematu.
Za wszelką cenę starałeś się przekonać dyskutujących tutaj, że zgłaszanie niezgodności towaru z umową nie pomoże forumowiczom mającym plamy z kurzu w matrycy.
Jeszcze chcesz coś doradzić?
Mogę jeszcze parę Twoich ,, dobrych rad'' zacytować:
,,W przypadku kurzu na matrycy skoro odmawiają naprawy z tytułu gwarancji tak samo będzie z reklamacją z tytułu niezgodności bo według producenta tej niezgodności nie ma.''
,,Kurz na matrycy według Samsunga nie jest usterką i nie zostanie ona usunięta ani w ramach gwarancji ani z tytułu niezgodności z umową. ''
Raz tylko napisałeś coś naprawdę mądrego:

,,Wystarczy żeby ktoś to zgłosił z tytułu niezgodności z umową i opisał tu efekt końcowy tej reklamacji, może wtedy to zrozumiesz.''

I paru forumowiczów jak wiesz, po moich radach tak właśnie zrobiło i mają naprawione TV a do Ciebie jakoś to nie dotarło.
I niby piszesz, ze jako serwisant jesteś bezstronny:)
Gdyby słuchali Twoich rad, to mieli siedzieć cicho, nigdzie niczego nie zgłaszać bo i tak to nic nie da.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Piwek80

Member
HQ150 napisał:
Tak?
Gdzie konkretnie. Zacytuj moje słowa z którymi się nie zgadzasz i zaargumentuj dlaczego.
Czekam.
Jak wygląda zgłoszenie z tytułu niezgodności to Ci napisał Hajtaler428.
Proszę bardzo.

HQ150 napisał:
Ja rozumiem że bronisz producenta bo jesteś na jego garnuszku, ale nas klientów to nie interesuje.
Nas interesują zapisy Ustawy.
Ale dobrze przynajmniej wiedzieć skąd bierze się taki a nie inny Twój punkt widzenia.
Jesteś po prostu po drugiej stronie barykady w tym sporze. Ja bronię naszych praw, nas-klientów. Tobie płaci producent, jego interes tutaj reprezentujesz, więc trudno żebyś chciał swoimi wpisami nam pomóc. To jasne.
Pamiętasz swoje wpisy z początków tego tematu, kiedy pisałeś, ze się nie da, ze nic nie wywalczymy, że racja jest po stronie Samsunga?
To są brednie, nie masz zielonego pojęcia jak wyglądają stosunki na linii producent serwis. Dla serwisu im bardziej skomplikowana naprawa tym lepiej bo ma z tego większą kasę. Jeśli odmawia dokonania naprawy bo według wytycznych producenta jakaś usterka nie podlega naprawie nieodpłatnej to za to kasa jest niewielka lub nie ma jej wcale. Nie masz pojęcia ile jest wad produktów od których usunięcia producenci się wymigują twierdząc, że to nie jest usterka lub, że jest to cecha produktu. Serwisy w takich przypadkach mają związane ręce i nie mogą nic zrobić. Podobnie było w przypadku kurzu na matrycy. Serwis nie dlatego odmawiał wykonania naprawy, że miał takie widzimisię tylko takie miał wytyczne od producenta. Celem moich postów było to abyś to zrozumiał.

HQ150 napisał:
Pamiętasz swoje wpisy z początków tego tematu, kiedy pisałeś, ze się nie da, ze nic nie wywalczymy, że racja jest po stronie Samsunga?
Tu to już jest kłamstwo, nigdy nie pisałem, że racja jest po stronie samsunga.

HQ150 napisał:
Za wszelką cenę starałeś się przekonać dyskutujących tutaj, że zgłaszanie niezgodności towaru z umową nie pomoże forumowiczom mającym plamy z kurzu w matrycy.
Jaki był procent uznania reklamacji zanim samsung zmienił zdanie w tej sprawie?
Dlaczego samsung zmienił zdanie w tej sprawie, dlatego, że ludzie zgłaszali reklamację z tytułu niezgodności, czy dlatego, że sprawą zainteresowały się media?

HQ150 napisał:
ZPóźniej jak jeden z forumowiczów zainteresował tematem media to Samsung napisał oficjalne pismo które tam zostało zamieszczone.Przepraszali za postępowanie serwisu i odrzucanie żądania bezpłatnej naprawy.

Skoro samsung zmienił zdanie to normalne, że usterki są teraz usuwane.

HQ150 napisał:
Jak wygląda zgłoszenie z tytułu niezgodności to Ci napisał Hajtaler428.
Kolega Hajtaler428 zgłosił usterkę z tytułu niezgodności z umową do sprzedawcy z żądaniem wymiany na nowy, sprzedawca przekazał zgłoszenie do serwisu. Serwis przyjechał i naprawił telewizor. Wszystko zgodnie z ustawą, sprzedawca nie musiał wymieniać telewizora bo to była pierwsza naprawa i było to tańsze rozwiązanie niż wymiana telewizora na nowy.
Mogłem coś przeoczyć, jeśli tak się stało to mnie poprawcie.
Jest jedna rzecz, która nie powinna mieć miejsca to wypełnienie karty gwarancyjnej, nie powinni tego robić. Warto to wyjaśnić i poprosić o raport z naprawy. A o ten raport może być ciężko, jakąś dziwną politykę mają niektóre serwisy rtv samsunga i nie wystawiają żadnych raportów po naprawie...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Bzdury piszesz cały czas.
Koledze Hajtaler428 serwis nie naprawił TV! Serwis tylko mu go podleczył, ale sam stwierdził, że wady nie usunął i objawy powrócą! Nie na tym polega naprawa.
Serwisy brały kasę również za to, że przyjeżdżały do klientów z gotowcem z tekstem ze wada nie podlega gwarancji. I na 100% było im bardziej na rękę, bardziej było dla nich opłacalne reprezentować interesy takiego klienta jak Samsung z którym byli związani umową niż jakiś Jak Kowalski.
Od początku broniłeś Samsunga i pisałeś, że nie ma sensu zgłaszać niezgodności towaru z umową bo nic nie wywalczymy. Okazało się, że wprowadzałeś nas w błąd. Ty specjalista-serwisant?!
Z tego co czytaliśmy na tym forum 100% zgłoszeń reklamacyjnych przed założeniem tego tematu kończyło się odmową naprawy. Samsung miał nawet przygotowany na tę okoliczność druk-gotowiec. Nawet nie widzieli TV a już gotowiec mieli w teczce. Dopiero jak klienci zaczęli zgłaszać niezgodność towaru z umową i sprawa poszła do mediów Samsung został zmuszona do zmiany decyzji. Ale jak sam widzisz na przykładzie Hajtalera428 w dalszym ciągu robią co mogą żeby udawać, że jednak było to zgłoszenie gwarancyjne. Nie odbyło się to zgodnie z Ustawą wbrew temu co piszesz. Hajtaler428 nie otrzymał z tego co wiemy pisma z potwierdzeniem przyjęcia zasadnego roszczenia od klienta i pisma z informacją w jaki sposób ta niezgodność została usunięta.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Piwek80

Member
Ubzdurałeś coś sobie i tyle. Nie broniłem i nigdy nie będę bronił samsunga. Serwis to serwis a producent to producent dla Ciebie to jednak jedno i to samo. Niestety nie zanosi się na to, żebyś kiedykolwiek to zrozumiał. Dlaczego według Ciebie serwis powinien usuwać usterki za które producent mu nie zapłaci? Jak potrzebujesz kogoś kto będzie reprezentował Twoje interesy to wynajmij sobie adwokata i idź do sądu a nie szukasz go w serwisie. Serwis wykonuje naprawy zgodnie z procedurami jakie ma od producenta. Jeśli Ci się te procedury nie podobają to mniej o to pretensje do producenta a nie do serwisu.
Samsung zmienił zdanie bo się zrobił smród wokół tej sprawy a nie dlatego, że ktoś zgłosił reklamację z tytułu niezgodności z umową bo wcześniej tych reklamacji nie uznawał.

Wracając do sprawy kolegi Hajtaler428
Co było przedmiotem reklamacji, czyż nie plamy? Czy po naprawie znikły?
Wskaż jakiś zapis z ustawy, który będzie dowodem na to, że naprawa była wykonana niezgodnie z ustawą. Niestety serwisy muszą dokonywać napraw najniższym kosztem nic na to nie poradzimy. Jeśli usterka wystąpi ponownie to tym razem kolega Hajtaler428 powinien dostać nowy tv.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Hajtaler428, tak jak wszyscy inni w tym temacie, miał plamy na ekranie spowodowane dostającym się kurzem do środka matrycy. Nigdzie w instrukcji obsługi ani w zapewnieniach sprzedawcy nie miał ostrzeżenia, że ten TV jest nieodporny na kurz znajdujący się w normalnie użytkowanym pomieszczeniu mieszkalnym. Jeśli prawidłowo zgłosił ten fakt sprzedawcy( a powinien) w zgłoszeniu reklamacyjnym, to powinien otrzymać pisemne potwierdzenie usunięcia tej wady.
Nie otrzymał go , mało tego serwis zapewnił go, że nie usunął tej wady TV, że ona powróci, niezgodność towaru z umową nie została więc usunięta! Usunięty został tylko CHWILOWO objaw tej wady, samą zaś wadę serwis z pełną świadomością pozostawił w jego TV.
To jest Twoim zdaniem prawidłowo przeprowadzona naprawa? To mówisz jako fachowiec-serwisant?!
Choćbyś nie wiem jak próbował bronić stanowiska Samsunga, to jest ono nie do obronienia.
Gdybyśmy słuchali Twoich rad z początku tego tematu gdy pisałeś bardzo stanowczo i mało kulturalnie:
,,Nie bardzo chyba wiesz jak działa reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
Można zgłosić problem z tego tytułu ale to nic nie zmieni. Do telewizora i tak zostanie wezwany ten sam serwis, który postępuje zgodnie z wytycznymi producenta, zatem efekt końcowy będzie taki sam....''
,,,,W przypadku kurzu na matrycy skoro odmawiają naprawy z tytułu gwarancji tak samo będzie z reklamacją z tytułu niezgodności bo według producenta tej niezgodności nie ma.''
,,Kurz na matrycy według Samsunga nie jest usterką i nie zostanie ona usunięta ani w ramach gwarancji ani z tytułu niezgodności z umową. '',to nikt z klientów Samsunga w Polsce w dalszym ciągu nie miał by naprawionego TV.

Jakoś nie przeczytałem, żebyś kogokolwiek przeprosił za to wprowadzanie w błąd. Przecież forumowicze którzy by posłuchali Twoich rad byliby finansowo sporo do tyłu.
Jest Ci obojętne, że firmujesz swoim nickiem takie robienie forumowiczów w balona?
Mamy uwierzyć że robisz to z niewiedzy a nie jest to podyktowane Twoimi zależnościami służbowymi?
Piszesz, że nie broniłeś nigdy Samsunga? Wolne żarty. A czym innym jest niby pisanie, że Hajtalerowi428 naprawiono teraz TV zgodnie z Ustawą, jak nie obroną nieuczciwych praktyk Samsunga? Czym było odwodzenie forumowiczów od składania niezgodności towaru z umową jak nie obroną interesów Samsunga?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry