Gwarancja Samsunga. UWAGA!

000HQ150

Banned
Koledzy, w moim 48H6700 zakupionym w styczniu tego roku i użytkowanym do dziś czyli ok. 2 miesiące zauważyłem pojawiające się plamy- prawdopodobnie kurz. TV wisi sobie na ścianie w salonie (nie w kotłowni) i dziwi mnie fakt wystąpienia tego zjawiska w nowym TV !!! Dokładnie w tym samym miejscu przez kilka dobrych lat wisiał LG, na którym nie zaobserwowałem żadnych zmian. Czyżby faktycznie nowe matryce nie posiadały żadnych zabezpieczeń? Chętnie złożę reklamację ale biorąc pod uwagę czas użytkowania może okazać się, że za kolejne 2- 3 miesiące trzeba będzie znowu czyścić bądź wymieniać matrycę. Chyba nadchodzą czasy sterylnych pomieszczeń, goście otrzymywać będą przy wejściu specjalne mundurki, nie mówiąc już o odpowiedniej temperaturze i wilgotności w pokoju.
Napiszcie proszę czy zjawisko występuje tylko w Samsungu ?
Niezdecydowanym klientom chyba będę odradzał zakup tego TV.
Wyślij do sprzedawcy jako towar niezgodny z umową. Możesz to zrobić nawet na jego koszt.
Jeśli problem powtórzy się drugi raz to znowu go wyślesz i skutecznie zażądasz wymiany na nowy egzemplarz lub nawet zwrot kwoty zakupu.
Takie prawa daję Ci ,,Ustawa konsumencka'' i jej nowelizacja z zeszłego roku.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To jest dobre słyszałem o aktualizacji ale nie czytałem ... jeśli wszystko będzie egzekwowane na 100% to naprawdę jest to dobry krok, żeby konsumentom pomóc gdy coś nawali..
I rozumiem , że bez względu co się popsuje za drugim razem to możemy chcieć albo nowy tv albo pieniądze? Czy musi to samo się rozwalić?
 

Spyro

New member
Najlepsze wyjście, znać swoje prawa. Jako konsument :) Najrozsądniejsza opcja. Odesłać dziadostwo. Koniecznie na koszt sprzedawcy.

Ps. Ciekawe czy nowelizacja tej ustawy nie wpłynęła przypadkiem na wzrost cen. Bo to, że dolar poszedł w górę to jedno. Ale co lepsi "handlowcy" podnieśli ceny nawet o kilka tysięcy. Np. suby velodyne i sprzęty oppo, kolumny Paradigma. Cyrk jakiś.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Świetna sprawa w końcu zrobili coś dla ludzi i co ważne że nie musi to stać się np. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od daty zakupu tylko w ciągu dwóch lat..
Ale co dziwne nikt tutaj o tym nie pisał (ewentualnie nie wpadłem na to jak ktoś pisał o tym na tym forum).. aż dziwne, a to bardzo fajna sprawa.


Spyro wielu dystrybutorów podnosi cenę na swoje produkty to nie tylko te firmy co wymieniłeś.. a jeszcze podniosą inni - przynajmniej tak mówią w sklepach..
 

Spyro

New member
Czasem jednak uda im się wprowadzić ustawę z KORZYŚCIĄ dla społeczeństwa. Rzadko, bo rzadko ale skoro już takie rozwiązanie jest to trzeba je znać i umieć egzekwować. Pewnie nie obędzie się niekiedy bez utarczek słownych z handlarzami ale twardym trza być, nie miętkim. ;) Przecież to nie wina klienta, że kupił chłam, który nie nadaje się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. Niech winią producentów, że badziewie produkują.

Spyro wielu dystrybutorów podnosi cenę na swoje produkty to nie tylko te firmy co wymieniłeś.. a jeszcze podniosą inni - przynajmniej tak mówią w sklepach..

Być może, wymieniłem tylko te, którymi się interesowałem. Z pewnością sprzedaż będzie oszałamiająca, Polska być bogaty kraj.

Na szczęście kupno kilkadziesiąt % taniej poza granicami PL - Niemcy - Anglia (wysyłka na naprawę również) nie stanowi już żadnego problemu i myślę, że się import zwiększy niebawem ;) Tak jak np było z oppo 105d. W uk cena 5 tys, a u nas 7 :) Co tam 2 tys, w te czy we wte. No nie.

Ja się dymać cwaniaczkom nie zamierzam dawać i płacić jak za zboże. Niech szukają frajerów dalej ale żeby się nie przejechali z czasem.
 
Ostatnia edycja:

000HQ150

Banned
Świetna sprawa w końcu zrobili coś dla ludzi i co ważne że nie musi to stać się np. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od daty zakupu tylko w ciągu dwóch lat..
Ale co dziwne nikt tutaj o tym nie pisał (ewentualnie nie wpadłem na to jak ktoś pisał o tym na tym forum).. aż dziwne, a to bardzo fajna sprawa.


Spyro wielu dystrybutorów podnosi cenę na swoje produkty to nie tylko te firmy co wymieniłeś.. a jeszcze podniosą inni - przynajmniej tak mówią w sklepach..
Do roku od padnięcia sprzętu mamy więcej uprawnień.
Nieprawdą jest, że nikt o tym nie pisał.
najważniejsze w tym jest to, że nie musimy się użerać z nieuczciwymi zapisami gwarancyjnymi jak i z takimi kwiatkami, jak zaproszenie do sądu na wyspy, w przypadku sporu co do jej realizacji.
Obecnie warto zwrócić uwagę przy zakupie nowych zabawek na to, żeby faktycznie były nowe. Obecna ustawa daje nam możliwość zwrotu sprzętu, kupionego na odległość, bez podania przyczyny, do 14 dni io zakupu, więc sporo takich zwrotów sklepy będą miały.
Więc jak coś nowego kupujemy, to żądajmy sprzętu w ,, dziewiczym'' nierozpakowywanym nigdy pudełku. W przeciwnym wypadku możemy taki zwracany lub poekspozycyjny sprzęt dostać.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Wyglada ze przed zakupem telewizora samsung trzeba poprosic o instrukcje i przeczytac czy przypadkiem nie ma informacji ze telewizor moze dzialac tylko w warunkach sterylnych jak w laboratorium intela. Samsungowi nic nie zagrozi bo sprzedaja najwiecej telewizorow.Najwyzej minimalnie spadnie sprzedaz telewizorow tej marki.




Wczoraj przeczytalem na forum informacje ze w starszych modelach samsunga przestanie dzialac youtube.
cytat

W Samsungu ue40c650 wyświetliła się informacja ze youtube w smarttv zostanie wyłączony od 01.04.15. TO chyba sprytny zabieg ze strony samsunga żeby nie wspierać już starych modeli

Samsung jednak dość mocno odczuwa spadek sprzedaży nie tylko tv. Co do YouTube to nie tylko kwestia Samsunga ale też innych starszych tv innych marek. A do tego drogi dolar i tv drożeją. Również starsze modele które są na rynku.
 

sagik

New member
to mój pierwszy post...

witam, nie wiem czy się cieszyć czy nie - że nie jestem sam w temacie
WEWNĘTRZNEGO ZABRUDZENIA KURZEM MATRYCY.

Dziś był serwisant z Zabrza u mnie i wydał diagnozę, że ciemniejsze plamy na ekranie (matrycy tv Samsug 40F5500) to na 100% efekt zakurzenia od wewnątrz matrycy (nie efekt cloudingu, murry ect, uszkodzeń, zużyć led).

WYSTAWIŁ GOTOWCA którego już ze sobą przywiózł :))) Z DIAGNOZĄ, która traktuje o odrzuceniu przyjęcia reklamacji/naprawy... z uwagi na zabrudzenie kurzem OD WEWNĄTRZ!

Całość jego diagnozy trwała może 2 min :) po czym powołał się na ptk. 7 karty gwarancyjnej (gdzie nota bene nie jest napisane, że nie obejmuje zabrudzenia OD WEWNĄTRZ!) i odmówił przyjęcia sprzętu, bo samsung... tego nie honoruje.
Koszt czyszczenia - 250zł :)))) i gwarancji nie ma, czy się nic nie uszkodzi ;)
No to pięknie.

DLA MNIE JEST ŚMIESZNE, że WADA FABRYCZNA ( w moim mniemaniu takową jest - złe złożenie matrycy, ramy tv która może skutkować dostaniem się tam kurzu, albo używanie niewłaściwych komponentów) nie jest uwzględniana.

PYTANIE DO SPECÓW: jak można zabrudzić kurzem TV OD WEWNĄTRZ???
dlaczego to moja wina ? rozumiem, gdyby to było zewnętrzne zabrudzenie, uszkodzenie- OWSZEM. ale tv był użytkowany zgodnie z zaleceniami i przeznaczeniem :)

TV jest i był użytkowany w NORMALNYCH warunkach, niestety nie mieszkam na wahadłowcu NASA... ale w normalnym, cywilizowanym mieszkaniu. TV ma rok z haczykiem i takie klocki, a jeszcze te SURREALISTYCZNE ARGUMENTY... odwołałem się mailowo do Samsunga przez ich formularz. Zastanawiam się co odpowiedzą. Na pewno sprawy tak nie zostawię i nie wykluczam wystąpienia na drogę cywilnoprawną.

Śmieszne jest, że gdy kurz się dostanie do podzespołów i coś się spali - uwzględnią/wymienią :)
ale gdy się dostanie między matrycę to już NIE (mimo, że takie dostanie się tam kurzu NIE JEST zależne od użytkownika, ale od tego JAK ZOSTAŁ TV ZŁOŻONY, jak jest szczelny)

byłbym wdzięczny za wszelkie informacje, jeśli komuś się udało pomyślnie załatwić ten problem.. w jaki sposób, jaką linią, opcją itp.
 

sagik

New member
swoją drogą zabawne, że bez rozkręcenia matrycy stwierdził, że jest to kurz, a nie zmiany na polaryzatorze, skazy na matrycy czy jak to się tam nazywa...
 

SandPetrus

New member
Świetna sprawa w końcu zrobili coś dla ludzi i co ważne że nie musi to stać się np. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od daty zakupu tylko w ciągu dwóch lat..
Ale co dziwne nikt tutaj o tym nie pisał (ewentualnie nie wpadłem na to jak ktoś pisał o tym na tym forum).. aż dziwne, a to bardzo fajna sprawa.


Spyro wielu dystrybutorów podnosi cenę na swoje produkty to nie tylko te firmy co wymieniłeś.. a jeszcze podniosą inni - przynajmniej tak mówią w sklepach..

Wcześniej też były 2 lata. Różnica jest taka, że szybciej można "starać się" - słowo klucz - o rozwiązanie umowy.
 
Ostatnia edycja:

RHJG

New member
Bez reklam
Witam z tym kurzem firmy coś powinny zrobić,ostatnio jest to nagminne np.w Panasonicu lata matryca jak przysłowiowy "żyd po pustym sklepie",a serwis ma to gdzieś....
 

Spyro

New member
Jak tak dalej pójdzie to niedługo będą sprzedawać tv, które będą się rozsypywać już w pudełku. A potem wszystko wina użytkownika, cecha produktu, nie wada, itp bełkot aby tylko nie naprawić w serwisie. To wszystko jest po prostu POP***DOLONE...
 

maroko

New member
Witajcie. Ten sam problem zglaszalem w lutym na infolinii Samsung. Na drugi dzień przyjechał serwis z Rudy Sl. Popatrzyl, zdjal tylna klape, wyciągnął gotowca dokładnie z takim opisem słowo w słowo jak u Was. Plamy pojawiły sie po lewej stronie mniej więcej w tym miejscu gdzie z tylu jest gniazdo zasilacza i sa bardzo rozległe. W domu kurzu nie jest wiecej niz u prezesa tej śmiesznej firmy Samsung. Przy malym dziecku czesto sprzatamy. Tv ma 7 miesiecy. Wcześniej 4 lata w tym samym pokoju gral inny samsung i dalej jest ok. Odwolalem sie 2 razy mailem, zostalem olany w bardzo lakoniczny sposób, po konsultacji z Rzecznikiem Praw Konsumenta wysłałem pismo do Samsunga. Dostałem wczoraj odpowiedz negatywna. Zgodnie z gwarancja nie czyszcza srodka. W poniedziałek ide do Rzecznika. Tv to UE46F6320. Zeby było smieszniej mojemu kumplowi tez się pojawily plamy w tv polrocznym. Nie znam modelu ale wyzszy od mojego.
 

sagik

New member
panowie - proszę o kontrety, jak jeden post powyżej. Nie o "machanie szabelką" w stylu "tak nie może być, trzeba coś z tym zrobić".

Wydaje mi się, że oni będą odmawiać dopóki nie wystąpi się do sądu drogą cywilnoprawną powołując się na prawo konsumenckie.
Wtedy będą starać się o ugodę przed pierwszą wokandą.
 

000HQ150

Banned
Przy TV zakupionych po grudniu 2014 walczyłbym ze sprzedawcą na podstawie Ustawy.
On nie może się powoływać na zapisy gwarancji, więc sprawa jest prosta. Tutaj jednak mamy kwestię interpretacji tego ,, sprytnego'' zapisu gwarancyjnego.
Ale też uważam, że warto z nimi pójść do sądu. To nie Sony, więc warto spróbować.
 

Piwek80

Member
Nie bardzo chyba wiesz jak działa reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
Można zgłosić problem z tego tytułu ale to nic nie zmieni. Do telewizora i tak zostanie wezwany ten sam serwis, który postępuje zgodnie z wytycznymi producenta, zatem efekt końcowy będzie taki sam....
 

makr

New member
Samsung 48 6400 ten sam problem.Moze jakis pozew zbiorowy skoro nic na nich nie dziala ?? Czy ogolnie plamy te z biegiem czasu beda sie powiekszac ?
 
Do góry