Witam się :) Serdecznie! :)

tmfoto

New member
Witam Forumowiczów!

Nazywam się Tomek :cool:

Na co dzień, od pewnego czasu (~11 lat) hobbystycznie i zawodowo zajmuję się fotografią, natomiast od kilku miesięcy zupełnie hobbystycznie filmowaniem. Tematyka moich "filmów" - głównie "rodzinna". :roll:
Od niedawna zacząłem zagłębiać się w temat edycji nieliniowej, zwłaszcza pod kątem HD.

Jakiś czas do tyłu zakupiłem sobie małą kamerkę typu handy, ograniczał mnie budżet (~2k pln), więc ostatecznie wybrałem Sony HDR-CX115. Generalnie jestem zadowolony. Minusy tej kamerki, jakie pojawiły po pewnym czasie użytkowania, to brak stopki na lampkę i brak możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu. Poza tym nie narzekam. Na lampkę znalazłem sposób (szyna plus lampka), właśnie jestem w trakcie poszukiwania odpowiedniego światełka. Jeśli chodzi o mikrofon - chyba nie ma tutaj żadnych możliwości, albo ja po prostu o nich nie wiem ...

Inny temat, jaki mi ostatnio nie daje spokoju to oprogramowanie.

Jakieś dwa lata temu okazyjnie zakupiłem Pinnacle Studio 11Plus Extreme Photo Edition. Okazyjnie, ponieważ było dołączone w zestawie z innym oprogramowaniem, więc koszt PS11 był minimalny.

Troszkę się "tym" pobawiłem, w zasadzie zjadliwe (tj. łatwe do opanowania). Następnie ponad rok leżało sobie na półce nieużywane.
Ostatnio postanowiłem zrobić porządek z moimi tworami, które zrzucone z CX115 zajmują miejsce na HDD. I tu się pojawił problem, a nawet kilka.
Przede wszystkim obróbka AVCHD na PS11 - czy to nie jest zestawienie toksyczne ? :)
Zaczynam poszukiwać informacji nt. doboru odpowiedniego formatu, który będzie bardziej przystępny podczas edycji i montażu.
Inna sprawa - PS11 Ma tylko dwie ścieżki video, co już teraz zaczyna mnie ograniczać (wiem, dziwne, przecież dopiero zaczynam zagłębiać temat, ale tak jest, poważnie!).

Niestety, do pracy mam swojego laptopa ASUS X71VN, z Core2Duo T5800 2Ghz, 4GB RAM i GF9650GT 1GB. To też mnie troszkę ogranicza.