Nowy król LCD

Meloman69

New member
Bez reklam
Zbliża się chyba najbardziej oczekiwana premiera jesieni.
Już targi w Berlinie pokażą, kto tak naprawdę będzie rozdawał karty w 2009 r. w klasie średniej.
W załączeniu pierwsze zdjęcie nowego TW3000.
Wg danych z pomiarów laboratoryjnych, w stosunku do TW2000 poprawiono:
- natywny kontrast o ok. 30%,
- wzmocniono jasność o ok. 5%.
Pierwsze wrażenia osób, które widziały prawdopodobnie nowego króla LCD są wielce pochlebne.
Oby tylko jeszcze udoskonalili optykę.
 

Attachments

  • TW3000.jpg
    TW3000.jpg
    82,2 KB · Wyś: 617

wiatrak

Active member
Bez reklam
Z natywnym kontrastem paneli 7000:1 to można by wyłączyć przysłonę i obraz powinien być dobry. Ciekawe jaką jakość obrazu zaprezentują nowe DLP z podświetleniem PhlatLight LED.

Jesienią będzie ciekawie... ;)
 

Meloman69

New member
Bez reklam
mispaf napisał:
zdazyles sie juz nacieszyc swoim TW2000? Ja moj katuje codziennie ;-)

Zawsze może być lepiej. Oczywiście poczekam na recenzję, ale nie ukrywam, że planuje zmienić na TW3000 jeżeli okaże się na tyle dobry.
JVC RSx jest za duży i za ciężki. Nie wchodzi w rachubę.
Infocus nie ma lens shiftu - odpada. Zobaczymy co pokaże ew. BenQ (DLP) i Optoma.
Sim2 jeszcze za drogi...
 

mlapaj

New member
Królu złoty!
Na stronach IFA ani widu ani słychu o 3000...
Wishful thinking?:hmm:
Sam bym chętnie dziabnął po IFA TW2000 w obecnej cenie TW1000:)
 

mispaf

New member
No i TW3000 jest bialy co akurat dla mnie ma kapitlane znaczenie gdyz moj wisi na srodku salonu pod sufitem. Moja wersja TW2000 jest biala (Powerlite Home Cinema 1080UB). Czarny klocek na tle bialego sufitu srednio by mi sie usmiechal
 

tomek67

New member
Już zaczyna się sezon na premiery nowych projektorów.

http://newsroom.chip.pl/news_228227.html

Panasonic już oficjalnie zaprezentował swój nowy model 3000.
Sporo lepszy kontrast, sporo nowych bajerów.
Najbardziej mi się podoba możliwość zapamiętywania położenia obiektywu.
Z tej krótkiej notki zrozumiałem,
że np. dla Blue raya mogę sobie zapamiętać większy obraz,
a dla filmów DVD mniejszy i przywoływać to kliknięciem pilota.
 

ludwickik

Member
Macie tutaj wstępne review tego nowego Panasonoca i link do filmiku z wywiadem w Centrum tej firmy. Wg autora jest to bardzo fajny projektorek, przebijający ulubionego przez autora TW2000.


"This month I was invited for a one to one meeting with Panasonic to see their newest LCD projector, the PT-AE3000. This was an exclusive scoop for AVForums as I was the only person out with Panasonic to be invited.

This took place in Panasonic's demo facilities and my meeting was with
• Tetsuya Koyama - Category Owner Home Cinema
• Tetsuro Shiota - Chief Engineer Home Cinema
• Hartmut Kulessa - Product Manager Europe
• Steve Lucas – Product specialist.

You can see a video of the projector and interviews here.

So, after the introductions, I sat down to a presentation of the new technology being incorporated with the PT-AE3000. The first and probably most important new feature is the Pure Contrast Plate technology (PCP) which eliminates any stray light from the optical path. This helps to increase the contrast available and Panasonic are claiming a staggering 60,000:1 figure. Of course being the type of person I am, contrast figures have to be proven, not merely quoted, so I will comment on the actual performance later. The other added advantage of PCP is the increase in brightness with again a quoted figure of 1600 lumens. As well as PCP there are further improvements to some long standing Panasonic features, such as dynamic iris, smooth screen technology and pure colour filter pro. To round off the optical improvements is a new optical lens path.

Another new feature for this years model is the 100Hz motion picture pro frame creation technology – try saying that after a couple of drinks. This works much in the same way as the technology seen on the companies’ 2008 line of plasmas but optimised for the big screen viewing. It basically interpolates additional frames by analyzing what is happening on the two adjacent frames to create a sharp image with fast moving action. This works by replacing what many would see as a blurred image, with one that looks sharp, detailed and lifelike. As well as the 100Hz variety for Pal playback, there is also a 96Hz mode for 24p from Blu-ray. There is also demo mode which was switched on at this point with the processing switched off on one side and working on the other. I have to say nothing jumped out at me as being un-natural in this variance of the technology, rather the frame creation added smoothness to the image without taking any obvious detail or adding in any artefacts. This is something I would want to test over a longer period of time, but even with some test patterns, including a moving resolution test that we played through the PT-AE3000 I saw nothing that would initially put me off this new technology.

Other new features include a newly upgraded Detail Clarity processor 2 which again works with the focus points of material rather than adding a uniform sharpness. This works rather better than it should, it impressed me on the PT-AE2000 and on the new model it looks just as good, but again these technologies need to be assessed over a longer period than I had at this meeting.

Other technologies present on the last projector from Panasonic also make a return in upgraded form, such as the waveform monitor. This really is a neat gadget once you have the knowledge of how it works, but again there is also an automatic mode which should help novices to see what the feature attempts to do.

And finally we come to a feature which really surprised me; both in its implementation and the fact Panasonic have listened to what people are talking about in terms of home cinema projection – a 2.35:1 zoom feature.
This is being marketed as a budget option to using a cinemascope screen in your cinema room without the need to spend thousands on an anamorphic lens. Now you could do this with any projector on the market to be honest, you just zoom up the image and then fix the focus and off you go. But the draw back is having to manually zoom out again when you switch back to 16:9 material and re-focus the image. The neat thing here with the PT-AE3000 is that you enter the details of you screen and focus points into the memory banks of the projector and add a name to your settings. Then when you want to watch at 2.35:1 on your suitably sized screen you push a button and it does it for you automatically. Now I can hear some projector enthusiasts saying this is a cheat and you’re not using the full panel for the image and you will also lose some brightness, and yes, they are right. However when you factor in that a good quality anamorphic lens starts at around £3k and you also have to find a solution to move this in and out of the light path. So you can see why Panasonic have added the feature and to be honest I found it to be rather good in the image quality stakes with no real drop in quality of brightness. Indeed you could get better results with this option over buying a cheap anamorphic lens.

So finally what did I think when I sat back to watch some movie and SD material. Well let’s just say that the PT-AE3000 left an impression on me – a rare thing these days when you see so much new technology as I do in my day to day job. The contrast levels really have taken a huge leap forward with this projector and it easily gets up there – if not overtaking – a machine like Epsons impressive TW2000. And finally I may have found a dynamic iris I can live with as the new one here certainly did its thing without making itself obvious.
Overall I have been very, very impressed with this £2000 projector and its new features. Obviously I am going to reserve final judgement for when we get a review sample through the doors of AVForums towers, but from the short time I have spent with the machine in a good quality demo room at Panasonic HQ, I have to say it looks like being another projector to move the market along in the quality stakes.

You can see a video of the new projector and interviews with Panasonic staff here. "



 

marek301

New member
mispaf napisał:
No i TW3000 jest bialy co akurat dla mnie ma kapitlane znaczenie gdyz moj wisi na srodku salonu pod sufitem. Moja wersja TW2000 jest biala (Powerlite Home Cinema 1080UB). Czarny klocek na tle bialego sufitu srednio by mi sie usmiechal

Tak prawde piszac, to wieszanie "pod sufitem"
to "mordowane obrazu" TW3000, TW2000
juz nie ma znaczenia bo obraz "zniszczony":shock:

No, ale wzgledy "estetyczne" to podstawa obrazu:):mrgreen:
Tak sie rozpoznaje "prawdziwego konesera" jakosci :):mrgreen:
 

mispaf

New member
marek301 napisał:
Tak prawde piszac, to wieszanie "pod sufitem"
to "mordowane obrazu" TW3000, TW2000
juz nie ma znaczenia bo obraz "zniszczony":shock:

No, ale wzgledy "estetyczne" to podstawa obrazu:):mrgreen:
Tak sie rozpoznaje "prawdziwego konesera" jakosci :):mrgreen:

mozesz troche jasniej o "mordowaniu obrazu" przez projektor wiszacy pod sufitem?
 

marek301

New member
mispaf napisał:
mozesz troche jasniej o "mordowaniu obrazu" przez projektor wiszacy pod sufitem?
Nawet funkcja keystone realizowana przez optykę projektora,
nie jest "idealnym" rozwiazaniem i jest to "kompromis" :)
O "cyfrowych efektach" to nie wspominam!!!:)

Ale, moze pisze bzdury?
Moze
„Keystone” poprawia jakosc projekcji w HD? :mrgreen:

A moze takie "wygiby";) z obiektywem eliminuja
aberacje chromatyczna, sferyczna, dystorsje i takie tam inne.....:mrgreen:

Mispaf, nie gniewaj sie!!! jesli "na nieszczescie":)
mam racje.:)
 
Ostatnia edycja:

wiatrak

Active member
Bez reklam
http://hdtv.com.pl/forum/forumdisplay.php?f=29


Przypuszczam że robisz sobie jaja, ale może komuś nieobeznanemu z tematem namącisz w głowie, to odpiszę na poważnie.

1. Wieszając proja pod sufitem używasz do tego uchwytu, który posiada wysięgnik o określonej długości, obniża to obraz w stosunku do górnej krawędzi ściany z ekranem.

2. Używając projektor z lens shiftem, ustawiasz przesunięcie w pionie. W zależności od modelu projektora i wielkości ekranu, możesz uzyskać dolną krawędź ekranu na wysokości....podłogi.

3. Projektory bez lens shiftu rzucają obraz w ten sposób, że dolna krawędź ekranu znajduje się powyżej osi obiektywu. Dodaj do tego wysokość wspornika uchwytu sufitowego i fakt że wieszając projektor pod sufitem ODWRACASZ go do góry nogami, i obraz znajduje się na środku ściany.

A wszystko to bez włączania korekcji Keystone.

Jeszcze jakieś hardcorowe uwagi???
 
Ostatnia edycja:

marek301

New member
wiatrak napisał:
Przypuszczam że robisz sobie jaja, ale może komuś nieobeznanemu z tematem namącisz w głowie, to odpiszę na poważnie.

1. Wieszając proja pod sufitem używasz do tego uchwytu, który posiada wysięgnik o określonej długości, obniża to obraz w stosunku do górnej krawędzi ściany z ekranem.

2. Używając projektor z lens shiftem, ustawiasz przesunięcie w pionie. W zależności od modelu projektora i wielkości ekranu, możesz uzyskać dolną krawędź ekranu na wysokości....podłogi.

Ad 1.) Jesli "wysiegnik" jest odpowiednio dlugi to faktycznie koniecznosc
"lens shift" jest mniejsza lub nawet znika, ale wtedy projektor moze
"irytujaco" zblizyc sie w "pole widzenia":)

Ad 2.) Wiatrak, czy Ty udajesz, ze nie wiesz na jakiej zasadzie
dziala "lens shift":) i co to jest "aberacja"?:)

Ja wcale nie twierdze, ze obrazu "z sufitu" nie mozna ogladac:)
ale jesli os obiektywu nie jest idealnie na srodku ekrany
to wlasnie mamy "polepszenia" obrazu o ktorym pisze:)
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Wysięgnik nie musi nigdzie się zbliżać. Pół metra wysięgnika plus pionowy offset obrazu plus odwrócenie projektora do projekcji sufitowej daje górną krawędź ekranu około 70..80 cm poniżej sufitu. Jaki keystone? Jakie wygibasy?

Nie wiem co to jest "aberacja". ;)

Jeśli masz na myśli aberrację, to wiem. Ale pierwsze słyszę, by stosowanie w rozsądnym zakresie lens-shiftu miało z nią coś wspólnego. Obiektyw, lub ogólnie, układ optyczny ma ją (aberrację) większą lub mniejszą.

Jakoś do tej pory nie słychać było skarg użytkowników na pogorszenie jakości obrazu w wyniku stosowania lens shift'u. Chyba że w przypadku jednoczesnego maksymalnego przesunięcia w pionie i w poziomie. Ale w omawianym, "sufitowym" przykładzie, wystarczy niewielkie przesunięcie w pionie...

W dalszym ciągu twierdzę że robisz se jaja. ;)
 

dread

New member
Bez reklam
Jesli projektor ma przecietna optyke i uzywa sie lens shiftu blisko maksa w pionie i/lub poziomie to i owszem, moze to miec wplyw na aberracje, ale przy sprzecie klasy TW2000 czy 3000 to jest raczej jak straszenie dzieci baba jaga ;)

Mam TW2000 na suficie, w poziomie jest wycentrowany, w pionie lens shift na jakies 70% i absolutnie nie ma mowy o jakiejkolwiek degradacji obrazu.
 
Ostatnia edycja:
Do góry