Ekran projekcyjny DIY - czarny

ango

New member
Fajnie to wygląda ale aż ciężko uwierzyć że czarny się nadaje, mam inne doświadczenia.
W mojej sali stoi SONY VPL-HW65ES ekran Adeo Plano Velvet sala przystosowana ściany, sufit, rolety w kolorze czarnym, zdjęcia wrzucałem na forum w wątku "SONY VPL-HW65ES a powierzchnia projekcyjna"), wczoraj zmieniłem powierzchnię projekcyjną z reference gray na reference white.
Pierwsze słowa nigdy więcej powierzchni innej niż biała. Pozbyłem się tłumiącej kolory i biel mgiełki, obraz jest teraz w moim odczuciu ostrzejszy kolory naturalne jak za oknem a efekt mgiełki wyparował (nie zmieniałem jeszcze ustawień projektora). Czerń pozostała na takim samym poziomie jak na reference gray.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mam do sprzedania tanio powierzchnię projekcyjną reference gray powierzchnia robocza 270x152 w stanie idealnym.
 

ango

New member
Dodać muszę że jedyna różnica jaką widzę jest wtedy gdy oglądam przy zapalonym świetle i wtedy faktycznie widać że na reference gray jest dużo lepszy obraz.
 

Arri3

New member
Dokładnie, ale jak sam mówisz - pomieszczenie przystosowane. Ja w pierwszym poście podkreślałem bardzo zapalone światło czy nie czekanie do zmroku i posiadówki gdzie projektor może być tłem do posiadówki, a włączenie światła nie zmywa obrazu.

Wysoki kontrast utrzymuje się do stosunkowo wysokiej jasności otoczenia. Oczywiście nie mierzyłem, nie podam Wam liczb, bo cały projekt jest amatorski. Wiem tylko, że do białego nie wrócę przy moim wykorzystaniu projektora.

Chyba, że zrobię kiedyś salę kinową ale bardzo w to wątpię.
 

Michal260675

New member
Hej,
Pojawiają się pytania o moją unikalną recepturę na farbę ;)

Generalnie chodziło o pozbycie się męczącego hot spotu, który tworzy się przy farbie metalicznej przy której odbicie światła następuje w kierunku uprzywilejowanym, a otrzymać ładny biały kolor na ciemnym tle poprzez zawartości pigmentu, który odbija światło ale w inny sposób.

1. Jakakolwiek czarna farba do wnętrz czy fasadowa. Im czarniejsza tym lepsza.
2. Biała perła. Oczywiście chodzi o pigment perłowy, czyli w większości przypadków po prostu mikę. Pigment nie może być za drobny, bo będzie miał dużą intensywność koloru i farba zrobi się biała i będzie tylko rozpraszać światło. Grubszy pigment pozwoli na mniejsze krycie ale lepsze odbicie światła. Ta zasada dotyczy to również pigmentów metalicznych.

Proporcji nie podam bo malowałem aż uznałem, że jest ok. Objętościowo coś ok 15:1. Sporo tej perły musi być.

Arri3, użyłeś zwykłej czarnej farby akrylowej czy jakiejś konkretnej marki? To samo pytanie mam do pigmentu perłowego.
Na jakiej powierzchni malowałeś ?
 
Do góry