Zestaw kina oparty na projektorze co dalej?

Pepe_x

New member
Hej. To pierwszy mój post więc na początek cześć wszystkim.
Powoli kończę etap doboru sprzętu. Pozostały ostatnie dylematy a nogami przebieram jak pięcio latek, bo chciało by wszystko już stało, grało i buczało.
Ale od początku..

Jestem laikiem w temacie kina domowego opartego na projektorach (w kwestii TV również bo od 15 lat nie oglądam TV).
Na początek było więc czytanie. Masa stron, forów, testy na YT. Później kilka telefonów, wizyta w salonie gdzie z mą lubą mieliśmy szansę po raz pierwszym zobaczyć o czym my w ogóle mówimy (Sony Sony VPL-HW65ES/B).
Później wizyta w Warszawie no i porównanie Benq w1700, W2000, Epsona 6800, Sony 45 i 65. Po zatoczonym kole dotarliśmy do.... punktu wyjścia z okrojona listą i niemal podwojonym budżetem (z 6 na 12 tys.)

Na placu boju pozostały:
- VPL-HW65ES/B - najlepsza jakość obrazu spośród ogladanych
- Optoma UHD50 - z tą jednak problem jest taki, że jej jeszcze nie widzieliśmy.
Do tego soundbar JBL 5.1

Calość ma być ustawiona w pokoju z jasno szarymi ścianami, białym sufitem, z mozliwością całkowitego zaciemnienia roletkami okiennymi gumowanymi w odległości 3,5m ekranu od projektora (po boku będą prawdopodobnie zasłony z aksamitu podczas oglądania tworzące boszne kurtyny obok ekranu na 50cm a przy wyłączeniu zasłaniać będą ekran chroniąc go przed kurzem. Niestety sufit pozostanie biały ale mam nadzieję i to ogarnąć w przyszłości w formie cienkich linek rozciągniętych w poprzek pokoju po których rozsuwane i zsuwane będzie płótno.

Pozostało jednak jeszcze kilka kwestii i tutaj prosić chciałem o pomoc: