jestem zielony. chce kupic tv, ale nie wiem jaki

pagu

New member
ZAZNACZAM, ZE PRZECZYTALEM JUZ TROCHE NA FORUM, ALE KILKA PYTAN POZOSTALO:

Witam. Potrzebuje pomocy.
Chcę kupić nowy telewizor. zastanawiam sie pomiędzy plazmą a LCD.
Telewizor ma służyć głównie do oglądanie programów telewizyjnych, czasem do ogladania dvd. Obecnie posiadam normalny tv sony, taki jak w wiekszosci polski domow, 50hz. Szukam czegos lepszej jakości, co bedzie na lata. chcę telewizor cienki tz taki do zawieszenia na scianie. Budżet: 8-10 000zł.
Odległość od telewizora przy oglądaniu to ok 3-3.5 metra.

Kilka pytań:
1 Myślę, że dobry bedzie rozmiar 40-42 cale. Czy odległość przy oglądaniu plazmy nie bedzie zamała? Czy polecacie jakis inny rozmiar (większy?)

2 Czy za tą kase moge liczyć na kupno dobrej plazmy lub dobrego LCD?

3 Boję się, że plazma zacznie się psuć tz. wypalanie pikseli itd. Czy w nowych plazmach to zjawisko wystepuje na tyle zeby uniemozliwic mi uzytkowanie plazmy przez kilka lat (np 5 lat po 3h dziennie)?

4 Boje sie ze po kupnie LCD będą bolaly mnie oczy - wyczytalem na forum ze jest taki problem z niektorymi LCD

5 Czy jesli wydam ta kase na plazme lub LCD to naprawde dostrzege roznice? Wiem, ze to zalezy do wileu czynnikow, ale pytam gdyż boje sie ze przez to ze te technologie sa jeszcze niedorobione takie telewizory to wciaz badziew i zeby je kupic dobre to potrzeba 35 000 tys zl a nie 7 000.

6 Dostrzege roznice jesli nie mam kablowki, cyfyr +, satelity itd? Używam zwyklej antenty i mam 6 programow.... :(

7 Jakie firmy polecacie jesli chodzi o plazme a jakie o LCD?

pytania dodatkowe:

8 czy kupie plazme hd w tej cenie i w tym rozmiarze i czy ma to znaczenie jesli ogladam tylko programy ze zwyklej anteny i czasem dvd?

9 co to wlasciwie jest te HDTV?

DZIĘKUJĘ I PROSZE O ODPOWIEDZI.

P O Z D R A W I A M
 
Ostatnia edycja:

trojeczka

New member
Witam,