Jak transportować TV, jak rozpakować TV - dyskusja.

ArtS007

New member
Bez reklam
Panowie mieli rację. Przewożenie telewizora w niskich temperaturach powoduje, że lepiej dać mu trochę czasu na ogrzanie się w ciepłym pomieszczeniu. Kurierzy odpowiadają za fizyczny stan telewizora. I, wbrew pozorom, nawet tak zmaltretowana matryca, jak w opisie otwierającym wątek, jest widoczna na zimno. Wystarczy się jedynie dobrze przyjrzeć. Najlepiej byłoby kupować telewizory w lecie.

ArtS :)
 

pete2

New member
Wczoraj dowieźli mi plazmę z serwisu (cykanie) i też radzili odpalić po ok. 1,5 godz. bo po wniesieniu do domu cała zaparowała. Niestety wieczorem podczas oglądania cykanie wróciło. Znowu dzwonię żeby zabrali. Apropos, po ilu razach w serwisie wymieniają na nowy czy coś w tym stylu?
Co do kuriera to musi mieć podpis na liście, że dostarczył towar a jak coś jest nie tak to spisuje protokół i zabiera sprzęt.
 

mireksza

New member
Jest jeszcze jeden sposób na uszkodzenie ;)
Chciałem powiesić swój lcd na ścianie,wiec montuje do tv wieszak.Co tu zrobić?Kładę go na mięciutkiej kołderce,montuje wieszak,wieszam na ścianie,włączam,a tutaj zonk!!!
Dwie małe plamy na matrycy i tragedia w oczach :(.Na drugi dzień tak patrzę na swoją głupotę i myślę,skoro się wgniotło to się i da wygnieść :)
Delikatnie pomasowałem matryce paluszkiem w tych miejscach (;))i problem znikł.
Tak wiec wieszak montować tylko na stojącym tv nie kłaść go.
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Można kłaść, ale na twardym podłożu. Dobrze sprawdza się blat stołu z położonym miękkim (ale nie grubym) ręcznikiem. Twoja kołderka była zbyt puszysta lub podłoże było miękkie.

ArtS :)
 

hiszpan

New member
Ja montowałem uchwyt do 42" Toszki na leżąco. Duży twardy materac+cienki koc załatwił sprawę. Żadnego uszkodzenia nie było.
Czyli tak jak ArtS007 pisze.
 

adamo_

New member
Bez reklam
Montowałem wczoraj wieszak do TOshiba 42X3030DG,
Przykreciłem go na stojąco, czyli toshiba stała na swojej podstawce i żadnego problemu nie było, potem odkręciłem podstawkę i z kumplem zawiesiłem TV na ścianę. Wkurzyle sie tylko że za gruby wieszak kupiłem ( z regulacją nachylenia ) i troche odstaje od ściany..... a wcale mi ta regulacja nie potrzebna,
 

mudol

Member
Tak siętylko zastanawiam, co Wam za kurierów przysyłają co karzą najpierw podpisać odbiór a dopiero potem możesz sprawdzić zawartość :) Już chyba w każdym sklepie internetowym jest uwaga,że najpierw sprawdzać potem podpisywać odbiór albo spisać protokół uszkodzenia. Jak podpiszecie odbiór to właściwie firma ma już Was w garści. Choć niewiem jak to jest z tą gwarancją 10 dniową na rozmyślenie się od zakupu :)
 

sandokan4

New member
Jeśli chodzi o możliwość zwrotu w ciągu 10 dni to wyrażnie piszą ,że sprzęt ma być sprawny i nie noszący śladów użytkowania, więc jeśli podpiszemy przed sprawdzeniem, że nie posiada widocznych mechanicznych uszkodzeń i jesli się okaże ,że jednak są ale po podpisaniu , to możemy jedynie reklamować w ramach gwarancji. Ale i tak jeśli okaże się ,że np. matryca jest pęknieta lub zbita to nikt nam takiej reklamacji nie uzna.
Dlatego należy bezwarunkowo sprawdzać przed podpisaniem i otwierać paczkę przy osobie która sprzęt dostarczyła.
 

admast

New member
Proszę nie cytować bezpośredniego poprzednika. ArtS :)

A załóżmy taką sytuację:

- kupujemy TV, nie odpowiada nam więc go odsyłamy w ciągu tych 10 dni.
Oczywiście wysyłka na nasz kost + ubezpiecznie (bo kto nie ubezpiecza takiego sprzętu?!).
- TV dociera do sklepu uszkodzony - a wysyłaliśmy sprawny, pudełko nie ma żadnych śladów uszkodzenia - co wtedy firma kurierska na to?

Czy ktoś kiedyś miał taką sytuację że domagał się odszkodowania od firmy kurierskiej?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

sandokan4

New member
Miałem taką oto sytuację: zakupiłem tv, rozpakowałem przy kurierze i dopiero podpisałem odbiór. LCD mi nie odpowiadał z pewnego powodu więc na drugi dzień zamówiłem firmę kurierską do domu po odbiór i odesłałem do sklepu, który poinformowałem oczywiście o tym fakcie drogą mailową. Następnego dnia przyszła odpowiedź ze sklepu,że TV dotarł ale zostanie mi potrącone 10% wartości sprzętu ze wzgledu na uszkodzenie opakowania. Poprosiłem o skan protokołu uszkodzenia spisanego z kurierem aby dokonać reklamacji /do 7dni mam prawo wezwać kuriera i spisać reklamację uszkodzenia - pytałem w firmie przewozowej/. Zamiast odpowiedzi uzyskałem przelew w pełnej wysokości za oddany sprzęt.
 

därkos

New member
a jak postępować przy zakupioe online ?? gdzie bardzo czesto TV LCD sa tansze niz w marketach/centrach TV.

1.jesli kupujemy online to nigdy nie placmy przelewem, zanim kurier (jeden pies, wszyscy tacy sami) dostarczy nam TV za ktory juz zaplacilismy.

2.wybierajmy opcje platne przy odbiorze

3. gdy wraz z kurierem wniesiemy TV do domu/mieszkania NIGDY NIE PŁACMY PRZED OTWARCIEM I SPRAWDZENIEM PACZKI pomimo iz jest to calkowicie niezgodne z regulaminem przewoznika to nie warto tego robic bo po zaplaceniu dla kuriera nie bedzie zadnego RATUNKU

a) jak kurier uszkodzil podzczas transportu,
b) jak ludzie odpowiedzialni za przeladunek upuscili tv a nastepnie udali ze nic sie nie stalo zaladowali tv na samochod.
c) w przypadku otrzymania uszkodzonego TV bezposrednio ze sklepu, co jest niemozliwe do ustalenia to raz z dwa ze zawsze wina w tej sytuacji bedzie lezec po stronie firmy kurierskiej i calego procesu dostarczania TV, (odebranie go ze sklepu, zaladunek na samochod, transport do miasta docelowego, przeladunek w siedzibie firmy kurierskiej na inny samochod ktorym dostarcza nam nasz TV do domu, i ponownie transport do naszego mieszkania). a dwa ze wyslanie przez sklep uszkodoznego TV jest niemozliwe i takie cos nigdy nie ma prawa sie zdarzyc. wiec wracajac do sprawy transportu wina za uszkodzenie TV bedzie lezec po stronie firmy kurierskiej (jeden pies, wszyscy tacy sami).

I gdyby okazalo sie ze wyciagamy z paczki przy kurierze TV o uszkodzonej matrycy, to wyciagamy tak naprawde nie nasz TV. nie zaplacilismy za niego to raz, i czlowiek o przytomnosci umyslu za cos takiego nie zaplaci. a dwa ze wina nie lezy po naszej stronie. dzieki temu nie bedziemy stratni.

w takiej sytuacji nalezy jasno powiedziec do kuriera NAJPIERW OTWIERAM PACZKE I SPRAWDZAM STAN ZAWARTOSCI, JESLI NIE MAM ZADNYUCH ZASTRZEZEN TO WTEDY PLACE I JEST OK ALE JESLI TV JEST USZKODZONY TO NIE PLACE, DZWOENIE NATYCHMIAST TO SKLEPU W KTORYM KUPIELM TV ZGLASZAJAC CALA SYTUAJCE. niech sie teraz firma kurierska wyplaca kilka tysiecy za uszkodzenia.

Jesli oczywiscie kurier nie zgodzi sie na taka forme odebrania paczki, odsylamy kuriera razem z TV w cholere. Sami sie przekonacie jak wielu kierowcow godzi sie na takie postepowanie. Jesli facet nie ma nic na sumieniu to sie zgodzi jesli jednak nie to natychmiast powstaje podejrzenie o nieuczciwosc firmy kurierskiej.

Paczki ubezpieczone od uszkodzen powinny dodatkowo w liscie przewozowym miec zapisane co jest zawartoscią przesylki, czy to są gwoździe czy to jest szklo nie wazne co jest zawartoscią istone jest aby w liscie przewozowym bylo napisane co jest w paczce. co jest w srodku. jesli takiej notki nie ma to natychmiast powstaje podejrzenie o nieuczciwosc przeoznika i niedopatrzenie osoby nadajacej przesylke, osoby wypelniajacej list przewozowy (tutaj jest to ZAWSZE kurier ktory odbiera paczke) wiec znow wina lezy po stronie firmy kurierskiej i jej pracownika.

Brak takiej notatki co jest zawartoscią przesylki jest PODSTAWĄ DO ODRZUCENIA PROTOKOLU SZKODY PRZEZ FIRME UBEZPIECZAJĄCĄ FIRME KURIERSKĄ.

Najczestrze oszustwa firm kurierskich wygldaja tak:

Kurier przywozi nam TV, wnosimy go do mieszkania (za TV zaplacilismy juz przelewem wiec jest to najgorsza mozliwosc bo juz stracislismy pieniadze albo ...) ... albo wlasnie placimy przed rozkapowaniem paczki. Co jest wielką głupotą z naszej strony i nigdy nie nalezy tego robic. Przyjmijmy wiec sytuacje taka ze ten grzech popelnilismy. I okazuje sie ze zawartosc paczki jest uszkodzona, w liscie przewozowym nie ma adnotacji co jest zawartoscią paczki, nie wazne ze na paczce sa ostaczenia TV LCD i inne informujace o tym ze jest to wlasnie telewizor LCD albo plazma. jesli wiec w liscie przewozowym nie ma takiej notki ze zawartosc to TV LCD SAMSUNG 46 CALI itp. To firma ubezpieczajaca firme kurierska odrzuci nasza reklamacje. Taka prawda niestety., A to ze kurier napisal protokół szkody, my sami zglosilismy sie do biura kuriera, ktory nam dostarczyl i uszkodzil TV podczas transportu i zglosilismy reklamacje nic juz nie zmieni. Zaplacilismy za TV dla kuriera przy odbiorze i stracilismy tym samym pieniadze, albo zaplacilismy przelewem dla sklepu ktory nam TV sprzedal. Pieniedzy juz nie odzyskamy a uszkodzony TV zostanie w naszym mieszkaniu jako nasza wlasnosc.
 

pete2

New member
Ale podpis na liście nie znaczy, że otrzymałeś sprzęt w pełni sprawny i bez uszkodzeń. Znaczy on tyle, że kurier był u ciebie i zapoznałeś się z towarem. Musisz podpisać list kiedy tv jest ok i wtedy kiedy jest uszkodzony. Ja robię tak: podpis, sprawdzam sprzęt, jak jest ok płacę. Na jakiej podstawie można odesłać sprzęt po rozpakowaniu bez podpisania listu przewozowego?
 

sandokan4

New member
Bez podpisania listu przewozowego to kurier nam go nie zostawi. Nie przyjęcie przesyłki jest moim zdaniem równorzędne z rezygnacją z zakupu. Zresztą tak jest traktowane chyba przez większość sklepów internetowych.
Co do odesłania podpisanego i zapłaconego towaru - zwrot w ciagu 10dni tylko na własny koszt -chyba, że od razu przy kurierze stwierdzamy wadę /uszkodzenie/to wtedy spisujemy protokól uszkodzenia i zwrot na koszt sklepu.
NIE PRZYJMUJEMY USZKODZONEGO.
 

fotokrak

New member
Bucek napisał:
nie rozumiem postępowania kurierów nakazującego podpisanie papierów przed obejrzeniem produktu bo niby jak potem udowodnię, że dane uszkodzenie mechaniczne powstało w trakcie transportu a nie rozpakowywania?

dlatego też kiedy kurier jakies 10 dni temu przywiózł mi tv i jak zwykle zaczelo sie od gadki, ze najpierw podpisik a potem oglądanie to kazalem mu najzwyczajniej w swiecie wracać skad przyjechał i zabrać co przywiózł w pizdu :p

nie wiem co ty za kuriera trafiłeś ale generalnie oni najpierw mają dostać podpis, A jak ci nie pasuje to jedzie tam gdzie go wysyłasz, znaczy ***** a ty zostajesz obciazony kosztami, ew. pobrac pieniadze a potem maja obowiazek być swiadkiem rozpakowywania i sprawdenia zawartosci jeżeli sobie zażyczysz i nigdy nie robili problemów, (choć jak w uk na centrali poprosiłem by był przy otwarciu pudła i mu powiedziałem że obawiam się ze za te 1,5 tysiaca funtow boje sie ze w środku może być np cegła to nie mógł uwierzyć)
ale bez problemu w PL i UK sprawdziliśmy ze w środku jest to za co zaplaciłem i nie maja uszkodzen mechanicznych
 
Ostatnia edycja:

pejotpe

New member
Bez reklam
Ufff, na szczęście moja żona, mimo iż blondzia (ale ciemna) zachowała się prawidłowo. Z kurierem postawili opakowanie na podłodze, ona stwierdziła iż nie będzie taszczyć 50" do góry, więc przecięła opakowanie i je "rozwinęła". Sprawdziła, czy tv odpala i nie ma uszkodzeń, po czym zapłaciła kurierowi (a potem zebrałem cięgi, że musiała wnosić z kurierem plazmę na trzecie piętro :D).
Jak wróciłem, to tv postawiliśmy razem na półce nie ruszając matrycy, a przy wieszaniu na ścianie zatrudniłem teścia i szwagra (ja z teściem unosiłem tv, a szwagier odkręcał w tym czasie podstawę, a potem założył zaślepkę).
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Ten ostatni etap mogłeś spokojnie sobie ułatwić poprzez położenie telewizora na płasko na miekko wyłożonym stole. Gratuluję żony i telewizora. :)

ArtS :)
 

Maxx72

New member
Wybieram się do Niemiec i w związku z tym zamierzam kupić tam telewizor LCD.
Obawiam się jedynie samego transportu i ewentualnych uszkodzeń mogących
powstać podczas jazdy po naszych dziurawych drogach. Nie mam możliwości
transportowania go w pozycji leżącej więc chyba ustawię go na tylnym siedzeniu
i zapnę na sztywno pasami.
Czy to dobry pomysł?
Czy w Niemczech są niższe ceny i co z gwarancją?
 
Do góry