HD w rozdzielczości 1024x768

krzysr

New member
Witam,
Mam pytanie. Czy na plazmie mającej rozdzielczość 1024x768 mozna uzyskać sygnał HD 720i czy większy? Jestem amatorem w tej dziedzinie. Przeczytałem ze 720i to rozdzielczość 1280x720 co sugeruje ze takiego obrazu nie można uzyskać na plazmie z rozdzielczością 1024x768. Jeśli mam rację to jak ma się do tego HD Ready, którym sygnowane są te odbiorniki?
 

badej

New member
Na ekranie o rozdzielczości 1024x768 nie uzyskasz żadnej rozdzielczości HD. Raz, że są one panoramiczne a (a rodziałka 1024x768 taką nie jest), dwa tak jak wspomniałeś, HD to minimum 720p (nie ma 720i). a jak to się ma do znaczka HD Ready? To proste, owy znaczek informuje jedynie, że telewizor akceptuje rozdzielczości HD, ale nie musi ich wyświetlać( przy puszczeniu sygnału HD na takim tv nstąpi przeskalowanie w dół to rozdzielczości natywnej ekranu - wiąże się to ze stratami w jakości obrazu, a przecież nie o to tutaj chodzi).
 

krzysr

New member
Czyli tak naprawdę większość plazm oferowanych na polskim rynku nie mają nic wspólnego z sygnałem wysokiej rozdzielczości. Zatem najlepiej zainwestować w LCD które maja juz rozdzielczości rzędu 1366 x 768?
 

dnc

Moderator
VIP
krzysr napisał:
Czyli tak naprawdę większość plazm oferowanych na polskim rynku nie mają nic wspólnego z sygnałem wysokiej rozdzielczości. Zatem najlepiej zainwestować w LCD które maja juz rozdzielczości rzędu 1366 x 768?