Nowa Plazma ST60

racuh

Banned
Witam

Znajomy kupił nieużywaną Plazmę Panasonica ST60 (20min pracy w menu serwisowym) z wyprzedaży magazynowej, po otrzymaniu wyciągnął z pudełka i pod folią ochraniającą ramkę widać dziwne zarysowania i tak samo na powierzchni szkła matrycy, ale to nie wszystko, po uruchomieniu nasze zdziwienie było jeszcze większe, bo w lewym górnym roku widać odbity fragment menu a dokładnie "AV2 Component", nie jest to bardzo widoczne ale jednak jest.

Przy takim czasie pracy jest to normalne? chyba że ktoś wykasował czas pracy z menu i po prostu oszukał że TV jest nowy. Co o tym sądzicie?

https://drive.google.com/file/d/0B69lFkOOUxBxdkFZTHBLZ0tBX1U/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B69lFkOOUxBxcnprbXZ6bXlkQ0E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B69lFkOOUxBxRHBJc2w1S2lDQzg/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B69lFkOOUxBxN1JMNkRnUTdfams/view?usp=sharing
 

pavllo1980

New member
a to widziałem jedną za 5600 PLN na allegro...a dostaje się normalnie rachunek i jest gwarancja Panasonica (sorry za może głupie pytanie)?
 

racuh

Banned
To jest właśnie ten sprzedawca. Tak jest dowód zakupu i gwarancja producenta 24mce. Dlatego będziemy walczyć aby wymienili matryce na nową z tytułu niezgodności towaru z umową.
 

pavllo1980

New member
kupowaliście przez allegro czy kontakt bezpośredni z firmą?
ciekawy jestem jak się potoczy wasza sprawa...
ja się poważnie zastanawiam, czy do nich nie podjechać i sobie czegoś nie wybrać, jeśli oczywiście jest u nich taka możliwość...jutro tam przedzwonię.
 

racuh

Banned
Przez Allegro. Ale wcześniej dzwoniłem osobiście i facet mnie przekonywał że sprzęt jest w 100% nowy 0h pracy. A z tego co widziałem to raczej nowa jest tylko tylna pokrywa stopka i płyta główna.
 

pavllo1980

New member
skoro sami są serwisem to bądźmy szczerzy- mogą sobie złożyć plazmę z nowych/różnych podzespołów i ją wystawić jako nową...gdzieś czytałem, że licznika godzin nie można skasować, tylko wymiana płyty głównej...ale ile w tym prawdy to nie wiem.
W sumie najważniejsze jest, że dają gwarancję...
 

racuh

Banned
Tego to nie wiem ale i tak wszystko idzie przez serwis centralny więc to raczej Panasonic serwisuje.

Pewnie tak zrobili że dali starą porysowaną matryce z wypaleniami i do niej wysadzili nową płytę.

Bardzo prawdopodobne że o tych wypaleniach wiedzieli i mieli nadzieję że trafia na kogoś kto tego nie zauwazy.
 

m@rcin

Member
Przy takim czasie pracy jest to normalne? chyba że ktoś wykasował czas pracy z menu i po prostu oszukał że TV jest nowy. Co o tym sądzicie?
Po każdym odpaleniu tv przez jakiś czas widać powidoki stałych obrazów (napisy startowe, wybór złącza czy menu). Użycie wtedy plansz w jednym kolorze żeby stwierdzić czy to jest wypalenie w twoim przypadku mijało się z celem. Jeśli telewizor miał faktyczny przebieg 21 minut wystarczyło wyświetlić ruchomy obraz lub film bez logo pasów itp. nap przez godzinę. Idę o zakład że po takim czasie nie zobaczyłbyś żadnych powidoków.
 

racuh

Banned
Mialem 3 plazmy i nie jestem laikiem jeśli chodzi o tą technologię o każdą dbalem, docierałem mimo ze nie trzeba ustawienia zawsze z dawałem poniżej połowy i na żadnej nigdy nie widziałem powidoku i uwierz mi że teraz ten ST60 znajomego ma przepracowane 40 h i dalej widać napis AV2 Component jak tylko w tym miejscu pojawia się jasne tło. Nawet włączył Przesów Pasa na 24h i dalej to jest, co lepsze nawet dopatrzyłem się na niej skośnych pasów przez środek ekranu i 2 pionowe przy prawym boku. ewidentnie to miejsce już ledwo dycha. Moje przypuszczenie jest takie że nowa w tym TV jest tylko płyta główna a matrycą pochodzi z wymiany gwarancyjnej albo z jakiegoś zwrotu.
 

racuh

Banned
Właśnie się dowiedziałem że firma wczoraj przysłała kuriera po ten TV, nic nie odpowiedzieli na wzmiankę o wymianie całego ekranu ale poprosili o numer konta bankowego, czyli najprawdopodobniej oddadzą kasę a ten TV dalej pójdzie na sprzedaż. Zobaczymy jak sprawa się potoczy.

Także strzeżcie się 55 calowej Plazmy ST60 z wypaleniami, bo pewnie gdzieś będzie wystawiona na sprzedaż :)
 
Ostatnia edycja:

katka10

New member
Mialem 3 plazmy i nie jestem laikiem jeśli chodzi o tą technologię o każdą dbalem, docierałem mimo ze nie trzeba ustawienia zawsze z dawałem poniżej połowy.

Kolego ja mam plazmę jak w stopce: Samsung PS43E490B1WXXH
Może mógł byś mi pomóc jak optymalnie ustawić parametry TV, by oglądało się w jakości do której przekonują plazmy.
Nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć kalibracji do mojego modelu TV.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Kolego ja mam plazmę jak w stopce: Samsung PS43E490B1WXXH
Może mógł byś mi pomóc jak optymalnie ustawić parametry TV, by oglądało się w jakości do której przekonują plazmy.
Obawiam się, że nie ma możliwości ustawienia Twojego TV do jakości plazm Panasa serii ST lub najlepiej VT.
 

racuh

Banned
Plazma dotarta najlepiej pracuje przy kontraście i odcieni delikatnie wyższym niż połowa natomiast jasność należy ustawić na środek albo poniżej połowy ale nie przesądzić. Kolory na naturalne. Osobiście wolę obraz ciemniejszy z lepszą czernią tak aby się czarny zlewał z ramką. Niewiem jak to jest w Samsung ale upłynnianie ustawione mialem na pośrednie i włączone oszczędzanie energii ale z wyłączonym czujnikiem otoczenia. Czasami gamme ustawialem z 2.4 na 2.2 ale to przy niektórych filmach.
 

racuh

Banned
Pragnę zakończyć temat, plasma jednak nie wróci do znajomego, miały być części tj. matryca i ramka do wymiany, a się okazało że nie ma i zwrócą mu kasę.
 

astw

New member
Pragnę zakończyć temat, plasma jednak nie wróci do znajomego, miały być części tj. matryca i ramka do wymiany, a się okazało że nie ma i zwrócą mu kasę.

Czy dobrze rozumiem, że serwis wolał odstąpienie od umowy w miejsce naprawy? Nie chciał zamówić matrycy i ramki do modelu z 2013 r.?
 

racuh

Banned
Czy dobrze rozumiem, że serwis wolał odstąpienie od umowy w miejsce naprawy? Nie chciał zamówić matrycy i ramki do modelu z 2013 r.?

Dokładnie! Przed sylwestrem zabrali TV i zarzekali się że zrobią wszystko abyśmy byli zadowoleni. W poniedziałek po moim telefonie, facet potwierdził wadę ekranu i powiadomił, że skontaktował się z centralą Panasonica i będą się starali wymienić matrycę, ramkę, powierzchnie ekranu tzn cały ekran i ma dać znać po 3 królach. W czwartek dostaliśmy mailem taką informację:

Dzień dobry,

Jeżeli jeszcze nie to w najbliższych dniach powinien Pan mieć zwrot należności za telewizor na konto.

Ja tego nie bardzo rozumiem, albo nie chcieli naprawić albo nie mieli części. Nie miałem czasu tam dzwonić ale kolega mnie nalega bo woli TV od zwrotu kasy. Poczekamy do poniedziałku, jak mu kasa na konto nie wpłynie to będziemy dalej dzwonić.
 
Do góry