F1 2010 - liga ps3

AyrtonSenna

New member
Witam Panowie,

Dopiero dzis moge cos napisac poniewaz wczoraj wróciłem z wyjazdu wiec dorzucę coś od siebie. A wiec wyscig miałem strasznie nudny ;-( gdyby nie Woytas to nawet nie miał bym z kim walczyc ! Tak samo jak mayer nie dawałem maxa w Q zeby nie wpasc do młyna jaki moze byc na pierwszym zakrecie wiec idealnie wstrzeliłem na 5 miejsce co okazało sie strzałem w 10 . po pierwszym zakrecie byłem 3 ;-) nikomu nic nie zrobiłem i byłem happy ze moj bolid jest w całości. pierwsze kołka to poscig za Woytasem - widziałem ze w Q dał czadu wiec myslałem ze dojscie go zajmie mi pare kołek ale około chyba 3 kołka mielismy ładna walke - za mostem stoczylismy walke łeb w łeb ale ze ja byłem po prawej stronie a zakret nastepny był własnie w prawo udało mi sie go wyprzedzic zeby zaraz na nastepnym nawrocie stracic pozycje bo za pozno dohamowałem co Woytas wykorzystał (doszło do kontaktu ale ok wkoncu to racing a nie spotkanie gospodyn wiejskich ), ale nie na długo bo juz na nawrocie do lini start/meta udało mi sie go wyprzedzic i potem juz rura ile fabryka dała ;-) i to był moj cały wyscig ;-( po drodze miałem bardzo mało błedów raptem 2 moze 3 wyjazdy poza tor, ale zadnych spinów itp ... jakies 6-8 kołek widziałem ze zbliża sie mayer a on nie popełnia błedów wiec podkreciłem tempo i starałem sie utrzymac 2-3 sek przewagi tak zeby dojechac a ze opony miałem w bdb stanie wiec kontrolowałem sytuacje choc nie wiem co by sie stało gdybysmy jechali na 100% ;-)
mysle ze trzeba by cos wymyslec zeby tych kraks i gry not fair było jak najmniej ale to jest racing i kazdy walczy o dobra pozycje i najczesciej poszkodowanym jest ten co ma lepsza pozycje od atakujacego ktory zbyt optymistycznie wejdzie w zakret itp
moim zdaniem troch rozwagi i kalkulacji a bedzie ok - osobiscie jestem bardziej zadowolony jesli kogos wyprzedze fair niz jak miałbym to zrobic uderzajac go czy spychajac max do ściany...


teraz gp silverstone ktorego nie cierpie ale może uda sie cos wywalczyc ... mam nadzieje ze bedzie deszczowe ;-)

pozdrawiam
 

scooby99

New member
Czas teraz na moje podsumowanie gp Walencji…

Q…

Kwalifikacje całkiem udane, po 4 pomiarowych kółkach zajmowałem 1 miejsce, dopiero na ostatnich kółkach Komar wykręcił lepszy czas, a mi nie udało sie juz poprawić okrążenia na minute przed koncem i ostatecznie byłem 2. W sumie nie wiedziałem jakich czasów mam się spodziewać, nie jeździłem z chlopakami w treningach na tygodniu, dlatego uważam to za miłe zaskoczenie…

Wyścig…

W sumie szansa na dobre punkty ulotniła się na samym początku… Po dobrym starcie zostałem zablokowany w pierwszym zakręcie na tyle, iż wylądowalem na samym koncu…
Z mojej strony wyglądało to na błąd Komara, ale po prześledzeniu forum na spokojnie okazuje się że Komar też miał przygodę w pierwszym zakręcie z Woytasem …
Potem zdekoncentrowałem się na tyle, że popełniłem kilka dużych błędów za co jeszcze raz przepraszam Pawkraku…
W końcówce pierwszego okrążenia zauważyłem że Mayerr stoi na środku zakrętu(chyba przez kolizję z Arkiem), lekki kontakt był w zakręcie z mojej strony, ale na szczęscie udało mi się wporę wyhamować...Sorki Mayerr za to ...
Później już szło coraz lepej, złapałem rytm i okrążenia były całkiem przyzwoite... Po wymianie opon jechałem sam do 18 okrążenia w miedzy czasie wyprzedzając Tomiego i Arka ktorzy zjechali do alej serwisowej, pewnie mieli jakieś przygody... Byłem na 6 miejscu, podczas gdy na horyzoncie pojawił się Woytas... zauważyłem, że dośc mocno się slizga a ja szybko niweluje strate... Dogoniłem go na ok 1 s, ale na szykanie postawiło mnie bokiem i odrabianie kilku sekund od nowa...
W tym momencie zaczynają sie moje problemy z paliwem... Na 21 okr zaczyna migać żółta kontrolka, musiałem zwolnić, ograniczyłem obroty i Tomi zaczął mnie dośc szybko doganiac...
Na 22 kontrolka migala na czerwono a w mniej wiecej polowie 23 okr straciłem moc akurat na długich prostych... Dowlokłem się do mety z prędkością do 100 km/h tracąc przy tym 2 pozycje...
Wyścig kompletnie nie udany, chce jak najszybciej o nim zapomnieć...
Jeszcze raz przepraszam za moje błędy, rzecz jasna nie były celowe...
Wklejam na koniec filmik, tym razem nie udało mi się nagrać całego, ponieważ zabrakło miejsca na karcie, ale wklejam urywki bo i tak przez 70 % wyścigu jechałem praktycznie sam...


WRZUTA - Liga hdtv - valencia-1

WRZUTA - Liga hdtv - valencia-2
 

nimm2

New member
Panowie, zobaczcie początek pierwszego okrążenia, karambol w pierwszym zakręcie i zwróćcie uwagę na bolid Renault, Arka (dokładnie od 34s do 45), po karambolu wycofuje, wraca na tor i bączek i staje tyłem do kierunku jazdy, ja stoje i przepuszczam Jakubusa, i "pyk" Arek jest przed Jakubusem. O co chodzi?

slyszalem o tym... to jest druga zmiana po sys. kers wprowadzona w tym sezonie w F1... jesli dobrze pamietam nazywa sie to teleporting lub cos jakos takos podobnie... :twisted:
 

mayerr

New member
Spowodowanie kolizji w pierwszym zakręcie- 3 miejsca do tyłu
Spowodowanie kolizji w pozostałej części toru- 2 miejsca do tyłu
Spowodowanie drugiej kolizji w wyścigu- kolejne 2 miejsca do tyłu
Spowodowanie trzeciej kolizji w wyścigu- dodatkowo do wyżej wspomnianych kar minus 15pkt w generalce.
Ewentualne przewinienia rozpatrywane tylko i wyłącznie na podstawie zapisu wideo. Sędziami jesteśmy my wszyscy. Każdy po obejrzeniu filmu postara się o jakąś obiektywną ocenę sytuacji.

To tylko moja propozycja. Ktoś ma coś na myśli to niech piszę.

Myślę, że najbliższy weekend wyścigowy byłby takim testowym.Tzn zastosowalibyśmy system kar, podliczymy co i jak po wyścigu ale kar nakładać nie będziemy (tylko w tym testowym GP).
Zobaczymy jak to w praktyce wyjdzie. Może się okazać, że ktoś np zbyt dużo stracił a ktoś inny zbyt mało. Najlepiej sprawdzić praktycznie jak to będzie dlatego proponuje najbliższe GP zrobić takie testowe (oczywiście pkt do klasyfikacji normalnie przyznajemy)

No rzeczywiście ten teleporting Arka bardzo dziwny :)
Pawkaraku, to nie druga nowinka w tym roku tylko trzecia bo zapomniałeś o ruchomym tylnym skrzydle.
 
Ostatnia edycja:

WojtR

Member
Bez reklam
slyszalem o tym... to jest druga zmiana po sys. kers wprowadzona w tym sezonie w F1... jesli dobrze pamietam nazywa sie to teleporting lub cos jakos takos podobnie... :twisted:

wg mnie bardzo prosta sprawa pewnie z menu wybrał wróć na tor ale Arek jak coś przeskrobie to nic nie pisze :-D
 

nimm2

New member
No rzeczywiście ten teleporting Arka bardzo dziwny :)
Pawkaraku, to nie druga nowinka w tym roku tylko trzecia bo zapomniałeś o ruchomym tylnym skrzydle.

wybrne z tego tak:
druga to teleporting... ruchome skrzydlo to trzecia nowinka ;)

a tak na powaznie
system kar, a dokladnie za trzecia kolizje -15pkt to dosyc spory ubytek na koncie i nie uwazam tego za miarodajnie sprawiedliwe... chodzi dokladnie o to ze dla kogos z gory tabeli ubytek 15 punktow nie jest tak dotkliwy jak dla kogos na dole tabeli... sprawdz co sie stanie gdy biksonowi odejmiemy 15pkt a jak np mi odejmiemy...
mysle ze powinnismy przyjac zasade prokuratorska... tzn ze po wyscigu poszkodowany sklada wniosek o ukaranie winnego i precyzuje kare ktorej sie domaga, a my jako sedziowie rozpatrujemy wniosek na zasadzie glosowania oczywiscie z jakims uzasadnieniem... poza tym moglibysmy jako sedziowie żądaną kare zmniejszyc, zwiekszyc lub nawet zawiesic... trzeba sie tylko zastanowic czy wprowadzic tez zasade precedensu...
kary ktore moglibysmy wprowadzic to kary czasowe, punktowe w tabeli i pozycji po wyscigu...
probnego GP tez nie ma sensu wprowadzac... uzgodniony przez wszystkich system kar mozna wdrozyc bez prob...
jesli chodzi o ilosc zdarzen w wyscigu to widzialbym to tak zeby kary sumowaly sie... czyli jesli X,Y i Z wystapi przeciw Q i kazdy bedzie chcial cofniecia o jedna pozycje na mecie i sedziowie sie na to zgodza to delikwent straci 3 pozycje...
Jesli X bedzie chcial cofniecia o jedna pozycje, a Y i Z 30sekund kary wtedy delikwent zostanie cofniety o jedna pozycje i doliczymy mu dodatkowo 1 minute kary...
Oczywiscie material dowodowy to tylko i wylacznie zapis video i foto relacja swiadkow odpada, poniewaz sedzia nie moze byc swiadkiem :), a swiadek sedzia
 
Ostatnia edycja:

nimm2

New member
a o co chłopaki chodzi z ruchomym skrzydłem z tyłu ?

kierowca moze zmieniac kat nachylenia tylnego skrzydla... generalnie to niedlugo zabraknie im konczyn zeby wszystko w takim bolidzie obsluzyc ;)
teraz staje sie jasne dlaczego jako kierowcow F1 nie zatrudnia sie kobiet... jedna konczyna mniej ;)
 

mayerr

New member
Pawkaraku, myślałem o tym, że może to być nie sprawiedliwe gdy weźmiemy pod uwagę zawodnika z czuba i tego z końca tabeli. Ale weź teraz pod uwagę fakt, że dla np wspomnianego Biksona minus 15 pkt będzie bardzo surowe bo on walczy o mistrzostwo a 15 pkt mniej bardzo go od tego oddali. Druga sprawa, że te minus 15 pkt zaproponowałem dopiero po trzeciej kolizji. Chyba jeszcze nikomu nie zdarzyło się wyścigu trzy razy kogoś trzepnąć a jak już się zdarzyło to były to tylko pojedyncze przypadki. Więc te -15pkt to raczej nie będzie codzienność.
Można też przyjąć jakieś kary procentowe do ilości pkt w generalce ale co z tego wyjdzie to tak na prawde dowiemy się dopiero po wyścig-u/ach. Dlatego ja będę się upierał dalej przy tym żeby pierwszy wyścig był sprawdzianem tego co zaproponujemy.

Woytas, pytasz mnie co to według mnie kolizja. Nie będziemy tutaj tworzyć definicji kolizji. Dlatego wszyscy będziemy sędziami i wspólnie zdecydujemy o tym.

Ostatni zakręt pierwszego okr w Walencji. Jakubus delikatnie wjeżdża w mój bolid. Ale absolutnie nie brał bym tego pod uwagę. Chwilę wcześniej dostałem strzała od Arka i chwilowo straciłem kontrolę nad bolidem. Jakubus po prostu jechał swoje no i we mnie wjechał. Na pewno nie było to z premedytacja więc z mojego punktu widzenia na pewno kara za to by mu się nie należała.

Ruchome tylne skrzydło ma na celu ułatwienie wyprzedzania. Górny płat tylnego skrzydła jest normalnie w pozycji pionowej. Zawodnik będzie mógł "ruszyć" tym płatem do pozycji poziomej w celu zmniejszenia oporu powietrza na prostych. Na każdym torze będzie wyznaczona jedna strefa w której będzie można użyć tego bajeru. W większości przypadku będzie to prosta start/meta.
Ale nie zawsze będzie tego można użyć. Sygnał do użycia zawodnik dostanie od...sędziego. Jeżeli zawodnik na zakręcie poprzedzającym tą prostą będzie nie dalej niż 1 sek od bolidu przed nim wtedy dostanie cynk od sędziego, że może włączyć to skrzydło na prostej co mam mu dać według szacunków od 12-18km/h więcej.

edit.Ayrton, ja właśnie popełniam duuużo błędów. nie liczyłem ile tego było w Walencji ale myślę, że ok 7-8 to by się uzbierało.
 
Ostatnia edycja:

AyrtonSenna

New member
jeszcze wracajac co do kar, jesli np nie mam kamerki i nie moge nagrac wyscigu a bede miał z kims jakis wypadek z mojej lub nie winy to jak mam to wam przekazać ? opisowo ;-)
podoba mi sie tez pomysł przedłuzenia czasu w boxie przed wyscigiem aby spokojnie ustawic bolid ... nie sciagam setupów z netu tylko jade na własnym ...
 

nimm2

New member
mayer - ale dla biksona i osob z gornej czesci tabeli odrobienie 15 pkt to jest kwestia jednego wyscigu... natomiast dla mnie i osob z dolu tabeli jest to juz 5-6 wyscigow...
Twoj system kar bardzo mocno ujednolica kazdy przypadek kolizji, a tak przeciez nie jest... kazde zdarzenie na torze moze miec inny wymiar i konsekwencje dla poszkodowanego... kazdy przypadek jest inny i dlatego to poszkodowany powinien wystapic o nalozenie satysfakcjonujacej go kary, a pozostali dopilnuja zeby bylo to sprawiedliwe... dlatego tez poddajmy ocenie innych jaki system kar bylby lepszy...
 
Ostatnia edycja:

mayerr

New member
jeszcze wracajac co do kar, jesli np nie mam kamerki i nie moge nagrac wyscigu a bede miał z kims jakis wypadek z mojej lub nie winy to jak mam to wam przekazać ? opisowo ;-)
podoba mi sie tez pomysł przedłuzenia czasu w boxie przed wyscigiem aby spokojnie ustawic bolid ... nie sciagam setupów z netu tylko jade na własnym ...
w takim przypadku niestety nie zrobimy nic bo nie będziemy się mieli do czego odnieść. Wiem, że to też znowu może wydawać się niesprawiedliwe ale jak inaczej mamy z tego wybrnąć ?

Co to przedłużenia czasu w boksie to nie widzę problemu poczekać 3 minutki. Tylko jak ktoś ma dopiero ustawiać setup przed samym wyścigiem to ciężko to widzę. Myślę, że po treningach każdy już powinien mieć zapisany swój setup.
A jeżeli chodzi o ustawienia z internetu to nie jest takie hop siup. Bo te w necie to głównie ustawienia pod time trial a 40% wyścigu to całkiem inna bajka.

I jeszcze jedno. Kiedyś pisałem, że szkoda, że w grze nie da się ustawić ilości paliwa w baku i wyjechać np na twardych oponach. Da się i nikt mnie nie poprawił. Włączcie sobie GP i ustawcie długi weekend. Macie wtedy 2 treningi po 1,5 godz i jeden jedno godzinny. Ustawiamy setup i wyjeżdżamy. Nie pasuje nam to dajemy pauze i powrót do garażu i cosik sobie tam zmieniamy i znowu wyjeżdżamy. Wszystko trwa błyskawicznie więc na nic nie trzeba czekać a myśle, że po 4,5 godz treningu każdy znajdzie coś pod siebie.

edit.
mayer - ale dla biksona i osob z gornej czesci tabeli odrobienie 15 pkt to jest kwestia jednego wyscigu... natomiast dla mnie i osob z dolu tabeli jest to juz 5-6 wyscigow...
poddajmy ocenie innych jaki system kar bylby lepszy...
zgadza się, odrobienie 15 pkt przez Biksona to raczej nie będzie kłopot ale trzeba wziąć pod uwagę, że rywale Biksona nie będą odpoczywać tylko dalej będą zbierać punkty i Bikson dalej będzie w plecy.
Oczywiście nie upieram się przy tym, że tak ma zostać. Poczekajmy na opinie i spostrzeżenia innych.
 
Ostatnia edycja:

scooby99

New member
System, który Mayerr napisał wydaje mi się optymalny i uważam, że wymaga przetestowania.... Rzecz jasna podstawą jest tu zapis wideo, wiec najlepiej jakby każdy w miarę możliwości nagrywał swoje wyścigi...Po obejrzeniu wideo wszyscy ustalilibyśmy ewentualny wymiar kary... Czy ktoś jeszcze mialby możliwość nagrywania...???
 

mayerr

New member
I jeszcze jedno do przemyślenia. Weźmy przykładowo na tacę Jakubusa, który dwa razy wjechał w Pawkaraku i jak dla mnie bez żadnych wątpliwości należało by mu się za to 2 razy kara czyli według naszego licznika cofnelibysmy go o 4 pozycje. Ale jakubus dojechał do mety na pozycji 8 więc strasznie dużo by nie stracił. Co wtedy? Czy jakieś punkty karne wprowadzimy czy jak?
 

WojtR

Member
Bez reklam
I jeszcze jedno do przemyślenia. Weźmy przykładowo na tacę Jakubusa, który dwa razy wjechał w Pawkaraku i jak dla mnie bez żadnych wątpliwości należało by mu się za to 2 razy kara czyli według naszego licznika cofnelibysmy go o 4 pozycje. Ale jakubus dojechał do mety na pozycji 8 więc strasznie dużo by nie stracił. Co wtedy? Czy jakieś punkty karne wprowadzimy czy jak?

myślę , że wprowadzanie kar w połowie sezonu to trochę głupi pomysł ..
z drugiej strony może by to trochę ostudziło zawodników , tylko jeszcze z innej strony byłoby to nieuczciwe co do wcześniejszych zdarzeń a całkowcie inne sprawa , że skład na sezon powinien być stały
 

A...

Member
Panowie, zobaczcie początek pierwszego okrążenia, karambol w pierwszym zakręcie i zwróćcie uwagę na bolid Renault, Arka (dokładnie od 34s do 45), po karambolu wycofuje, wraca na tor i bączek i staje tyłem do kierunku jazdy, ja stoje i przepuszczam Jakubusa, i "pyk" Arek jest przed Jakubusem. O co chodzi?

Błąd gry, po uderzeniu i wycofaniu pojechałem dalej i nie miałem żadnego spina jak na tym filmiku.
 
Do góry