O tym, jak PS3 szlag trafił...

dienekes' shade

New member
Witam.

Tytułem wstępu - miałem nadzieję, że ta chwila nigdy nie nastąpi, ale...

Przed paroma minutami pędziłem przez Paradise City (Burnout Paradise) jak zły i nagle !!!STOP!!! Auto zatrzymało się na niewidzialnej ścianie :rolleyes: Myślę sobie - bug, to się zdarza. Po naciśnieciu "Start' u" miało pojawić się menu. Nie pojawiło się, ekran przybrał odpowiednie dla menu tło (dla tych, którzy nie grali - czerń i biel) i...d*pa. Na tym koniec, zero reakcji. Choć auto w tle reagowało na boost. Konieczny był reset...

Po kolejnym odpaleniu gry wyświetlił się ekran tytułowy Playstation 3, napisł znikął, a po chwili konsola powróciła do XMB z komunikatem o błędzie podczas procedury startu (8001050F). WTF ??:hmm: pomyślałem. Wrzuciłem do napędu Uncharted - czarny ekran. Tym razem konsola nie reagowała nawet na reset :( Wymusiło to "decydujące" rozwiązanie - switchem z tyłu czarnulki.

Wnet pochwyciłem telefon i zadzoniłem na infolinię SONY. Tam uzyskałem wyczerpującą odpowiedź w postaci wytycznych, które mogą mi pomóc. Plus dla Miłej i Fachowej Pani z infolinii (poważnie:eek:k:).

Skasowanie save' u po uprzednim back up' ie (1. rada) nie pomogło i mam nadzieję, że w nim nie tkwi problem bo 110 godzin grania - 100% singla i 406 z 420 zadań w sieci zniknie bez powrotnie. Serce mi pęknie i wyląduję w Tworkach :p

Przywrócenie ustawień fabrycznych (2. rada) też nic nie dało. Teraz zrzucam atomówkę - format dysku i instalacja systemu (3. rada)...

Jeśli to nic nie da, konsola powędruje jutro do serwisu (4. rada):(

Widzisz Ogrze, myliłeś się co do mnie, a ja słowa dotrzymuję...:(:(:(

A miało być tak pięknie (czyt. Przecież to nie x box Free Fix Me):cry:

EDIT: Nieszczęsne urządzenie to PS3 40 GB zakupiona w Saturnie - Warszawa Targówek (IMO Bródno) dnia 8 grudnia 2007 r., a zatem całkiem młoda, a w każdym razie, jeszcze nie skończył się jej "okres ochronny". FW to 2.42.
 
Ostatnia edycja:

k0val

New member
dobrze że wiesz co robić bo mój kumpel spanikował ze mu sie xobox zepsuł i poleciał po nowego.:roll:

i takie pytanko do ciebie jaka to wersja konsoli ile latek już miała? a moze dni...
 

Ogr

New member
Bez reklam
dienekes' shade no stary ja własnie wiadomosc wysłałem ci na ps3 ze udostepnie ci demko Motorstorm 2 a tu takie jaja :(
Nic sie nie martw zdanie o tobie mam dobre :) dostaniesz nówke sztuke ,moze dobrze ze padła przed wysypem tylu swietnych gier no i przed utrata gwary;)
Tak jak pisałem ja po oddaniu dostałem nowa po tygodniu !
Powodzenia bedzie ok Konsol na szczęscie nie naprawiają w Polsce:mrgreen:
 

dienekes' shade

New member
Dzięki :) Fakt, szczęście w nieszczęściu - padła przed terminem, ale grać i tak mam w co :( Świeżutki Soul Calibur IV, trzecie podejście MGS 4, no a przede wszystkim Burnout Paradise, do którego już 18ego wychodzą motocykle, cykl dobowy i czynniki atmosferyczne :(:(:(

Pamiętam, jak kiedyś pisałeś, że jak mi plejka padnie, nie wspomnę o tym na forum, co by o ps3 źle nie pisać :p Nie powiem, SONY sprawiło mi wielki zawód (mam/ miałem sporo gratów tej marki i nigdy nic mnie nie zawiodło).

Cała ta "reanimacja", o której pisałem powyżej nie przyniosła oczekiwanego rezultatu :( Owszem, UDF' a udało się odpalić, ale BP zawiesił się kilkakrotnie na ekranie startowym, a Black Hawk Down' a z Blu Ray' a konsola w ogóle nie wykryła. Trup :cry:

W poniedziałek czeka mnie eskapada w celach reklamacyjnych :rolleyes:

Ps. Kurcze, jak się nad tym zastanowić, od pewnego czasu podczas gry w Burnout' a konsola wpadała w dziwne wibracje "pochodzenia napędowego". W innych grach to zjawisko nie występowało. Plejka padła podczas gry...w Burnout' a właśnie. Zbieg okoliczności :confused: ...
 
Ostatnia edycja:

k0val

New member
dienekes' shade napisał:
Pamiętam, jak kiedyś pisałeś, że jak mi plejka padnie, nie wspomnę o tym na forum, co by o ps3 źle nie pisać :p Nie powiem, SONY sprawiło mi wielki zawód (mam/ miałem sporo gratów tej marki i nigdy nic mnie nie zawiodło).
to dlatego że w ps3 jest co sie psuć bo to dosyć skomplikowane urządzenie
ale oni ci ją naprawią czy po prostu dadzą nową?Jeśli nową to chyba 80 gb bo wycofali wersje 40 gb na te 80tki i zmniejszyli w 80gb awaryjność.

więc jeszcze możesz na tym lepiej wyjść :grin::eek:k:



ale przyznam że tym tematem zrobiłeś małą antyreklame dla ps3 :p i trochę radości dla "ślepych" fanów xboxa 360;)
 
Ostatnia edycja:

Ogr

New member
Bez reklam
Oj oj koval prowokujesz :D Powiem tyle ,ze na dzien dzisiejszy mam trzecie ps3 xbox elite ten sam heh .Jest jest co zepsuc ,ale czy powinno ?dlatego firmy konkretne majace pewnosc za jakosc wyrobu daja minimum 2 lata gwary a SONY :hmm: za to ich nie toleruje robia produkt, za kóry nie sa pewni ja to tak odbieram!!!!!!!!
Serwis nadrobił moje meki aczkolwiek ,czas jaki straciłem na dojazdach i braku sprzetu nie zrekompensowali :(
GWARA door to door to teraz podstawa!
 
Ostatnia edycja:

k0val

New member
Ogr napisał:
Oj oj koval prowokujesz :D

bez urazy ale chodziło mi tylko o tych zaślepionych w xboxa.Są to tacy którzy bez względu na wszystko uważają że xbox jest o niebo lepszy.Ja osobiście wole ps3 ale xboxa nie mam zamiaru poniżać bo są to dwie bardzo dobre konsole i żeby nie br w ps3 to bym miał duży dylemat.
 

dienekes' shade

New member
Pewnie, im dane urządzenie jest konstrukcyjnie dalsze od młota, tym więcej usterek może w nim wystąpić. To wynika z rachunku prawdopodobnieństwa ;)

Nie poczytuje pisania prawdy za antyreklamę. Prędzej wypuszcanie na rynek wadliwych egzemplarzy. To już sam producent zadbał o stosowny PR :p Ja przedstawiam moją przygodę, bo: a) "obiecałem" Ogrowi, a słowo rzecz święta b) kod błędu 8001050F to ultra ciekawy przypadek - nie figuruje w bazie danych SONY... Sam producent go nie zna, podobnie jak jego genezy:hmm: c) musiałem się tą traumą podzielić ;)

Tak zupełnie poważnie, ów kod jest tak wielką tajemnicą, że być może usterki nie da się usunąć i dostanę nowy egzemplarz, jak nie tym, to następnym razem, prawda, Ogrze? :mrgreen: Wtedy wyboru już mieć nie będą.

Co do np. 3 lat gwarancji w przypadku x boxa, Ogrze, bądź obiektywny. Dobrze wiesz, że x box był tak absurdalnie awaryjnym sprzętem, że MS aby przyciagać klientów, nęcił ich tak długim okresem gwarancyjnym. Robił to nie dlatego, że jest pewny swego, ale dlatego, że bardziej opłaca mu się wymieniać kolejne wadliwe konsole, niż na zawsze stracić klientów. To jedna strona medalu.

Znam ludzi, którzy mają nawet 5ego x boxa 360 i cieszą się, bo niezależnie od usterkowości, MS da im następne i następne. W tym wypadku, im awaria wystąpi wcześniej, tym lepiej, na swój pokrętny sposób.

Wśród moich kumpli, to właśnie konsola MS potwierdza swą złą reputację kolejnymi awariami, a moja plejka jest pierwszą, która się wykruszyła :(

Z drugiej strony, sporo racji jest w stwierdzeniu, że producent pewny swego może pozwolić sobie na wieloletnią gwarancję.

Niestety, swoistym signum temporis są awarie sprzetu nowego, a produkowanego przez świetne (niegdyś...) marki. Przykład choćby Mercedesa jest jednym z wielu. I teraz przychodzi kolej na SONY (choć naturalnie, bezpośredniego przełożenia na świat aut tu nie ma ;)). Pogoń za zyskiem, cięcia kosztów, "japońska" produkcja min. w Chinach i Turcji, "niemiecka" w USA...Bubel gotowy.

A najgorsze dla nas jest to, że koledzy w GB, czy Stansach dzwonią do SONY, mówią, że czarny behemot nie hula i dostają nową konsolkę. A tu Polska, w całej krasie :(
 
Ostatnia edycja:

k0val

New member
miałeś pecha i tyle...:( ja tam nic nie pisze bo nie chce zapeszać ale jak dla mnie sony najlepsza marka jeśli chodzi o żywotność i jakość.
 

Ogr

New member
Bez reklam
Nie chodzi mi tylko o xbox ,kupiłem tydzień temu lapa DELL 3lata gwary ,mam tv MIRAI 3 lata gwary niby firma z dup... wzieta a jednak jakosc obrazu na poziomie tv za kilka patoli :) Sony jest bardzo znana firmą i pewnie z tego wzgledu moga pozwolic sobie na takie traktowanie ,ile przy tym traca heh gdyby dali 2 ,3 lata gwary to nie zmieniam marki heheh
Sony ma swój styl wzornictwa który bardzo mi sie podoba;)
Szczerze jestem przygotowany na kupno kolejnej ps3 jak ta padnie po gwarancji, sprzet tak mi ostatnio przypadł do gustu hheheeh
Ciekawa sprawa z tym kodem mam nadzieje ze dojdziesz do tego co to takiego ,choc jak samo sony ma z tym problem :hmm:Moze zrobiłes ponad 100 %w Burnout' a hehehe
Pozdro
 
Ostatnia edycja:

-AS-

New member
Witam,
przykro mi Dienekes' Shade z powodu Twojego problemu z PS3. Mam nadzieję, że zostanie rozwiązany jak najszybciej i po Twojej myśli! Trzymam kciuki!

Pozdrawiam serdecznie
 

dienekes' shade

New member
-AS-ie, Ogrze dziękuje Wam za wsparcie. Doceniam to :)

Rozumiem, że nie chodziło tylko o x boxa (np. KIA daje 7 lat, a marka to cokolwiek "nieuznana"), ale wszyscy wiemy, skąd 3 letni termin gwarancyjny dla platformy MS.

Ten feler nie zraził mnie do PS3 i jej producenta, choć przyznaję, że niezawodność SONY (poparta posiadanymi do tej pory produktami) nie będzie już taka oczywista :mrgreen: Na chwilę obecną, ps3 to jedyna platforma jaką chcę mieć.

Pewnie, jestem wściekły, zwłaszcza, że konsola padła mi w ostatni dzień urlopu :( Ale nic to, sprzęt jest na gwarancji, więc sprawna, a może i nowa, Czarnulka w moim domu jest tylko kwestią czasu. Innego wyjścia nie ma.

Co do kodu, to skoro SONY "nie ma takiego w swojej bazie danych" (???), to szanse na odkrycie przyczyny są zerowe. Ten błąd pojawiał się wielokrotnie na zachodnich forach i nikt nic o nim nie wie. Dlaczego? Patrzcie początek akapitu ;)

A co do Burnout' a - pewnie, że zrobiłem więcej niż 100% :krol: Sprawdź mój sig - Criterion Elite License 101 %, a tylko 14 challenge' y dzieliło mnie od 102% (max tego, co można w uzyskać w grze - off- i on-line).

Pozdrawiam
 

Ogr

New member
Bez reklam
No niezle :shock: teraz widze ,czyli sie nie pomyliłem walnołes ponad norme :D BBrawo!!!
Zdecydowałes oddac sprzedawcy czy jednak serwis ?
Serwis w moim przypadku sie sprawdził,ktos pisał ze przed oddaniem wyjął dysk ,dostał nowa sztuke teraz ma dwa:confused:
Ciekaw jestem co robic jak konsola padnie po gwarancji ,jakie koszta .Konsole wysyłane sa za granice i prawie zawsze daja nowa sztuke a w tym przypadku:confused:
Widziałem nowe napedy za 150zł tylko kto podejmie sie wymiany?
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
A jak, hard core. Wciągnęła mnie ta gra, a i skill jest :krol:

Do całej przygody z ps3 dodam, że po sformatowaniu "pusty" dysk (wersja 40 GB) miał 31/37 GB, wtf??? Rozumiem, że faktycznie konsola miała 37/40 na starcie, ale gdzie do diabła podziało się moje 6 GB :hmm: ???

Wybiorę serwis, bo wyjątkowo zależy mi na czasie (sklep to minimum tydzień więcej), a poza tym, siedziba jednego z nich jest rzut beretem od mojej pracy:D

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Bambolo82

Banned
Wpisz w wyszukiwarkę numer tego błędu. Google nie boli, Dianeker'sShade.

W sieci jest masa artykułów na ten temat. Nie mam czasu teraz tego czytać, ale 8001050F oznacza jakieś problemy z internetem, numerem DNS i logowaniem do PSN Store.
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
Heh, mądrala :mrgreen:

Kod błędu wpisywałem w google, zaraz po jego wystąpieniu i gdyby "Kolega" faktycznie sprawdził wszystkie posty wyświetlone przez google, a związane z tym błędem, zauważyłby, że występował on w kilku róznych sytuacjach, nie tylko związanych z połączeniem z siecią. W moim przypadku, z internetem wszystko jest w porządku. Po wystąpieniu błędu, mogłem pisać wiadomości do Przyjaciół z PSN, przeglądać strony www i buszować po PS Store. Sęk tkwi w tym, że konsola nie czyta gier i filmów, zawiesza się (podczas połączenia z siecią i bez niego) a z dysku zniknęło 6 GB pojemności. Nawiasem mówiąc, bardziej zawierzam specjalistom z SCEP niż postom, na które nikt nie udziela odpowiedzi lub gdyba, bo mu się tak wydaje.

"Artykułów", jak to nazywasz, jest pełno, ale żaden z nich nic nie wnosi do sprawy - skoro sam producent NIE ZNA TEGO KODU, a zgłaszane probelmy pozostały nie rozwiązane.

Na marginesie, te "artykuły" jakkolwiek pomocne by nie były, nie naprawią mojej konsoli, prawda? Więc co mi i każemu kogo spotka ten defekt po nich?

Pisząc swoje fanboyowskie posty ośmieszałeś się całkiem konkretnie, ale tym razem przeszedłeś sam siebie.

Google nie boli, to fakt, ale zanim zaczniesz pouczać innych, dopuść do siebie świadomość, że sam mało wiesz i że nie tylko Ty potrafisz z googli korzystać.

Over and out, fanboy' u.
 
Ostatnia edycja:

Masta_J

Active member
Bez reklam
Ktoś tu pisał na forum, że 3 lata gwary na X-a są tylko na ROD'a.
Normalnie gwarancji jest tak samo rok, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

dienekes' shade napisał:
(...)
"Artykułów", jak to nazywasz, jest pełno, ale żaden z nich nic nie wnosi do sprawy - skoro sam producent NIE ZNA TEGO KODU, a zgłaszane probelmy pozostały nie rozwiązane.
(...)
Nie wierz we wszystko co Ci powiedzą.
Ostatnio u mnie w firmie w nowym Citroenie pojawił się komunikat na komputerku.
Ktoś tam złapał za słuchawkę i dzwoni do serwisu o co chodzi.
Gościu sprawdzał w swojej wielkiej księdze błędów i nie znalazł, kazał przyjechać na serwis.
Błąd brzmiał: "Dipped beam faulty" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na serwis oddajesz konsolę bez dysku.

Pozdrawiam,
 
Ostatnia edycja:

dienekes' shade

New member
We wszystko nie wierzę :p ale skoro obsługa polskiej, brytyjskiej i amerykańskiej infolinii nie wie, co ów kod oznacza ("jest nietypowy"), a wg. wypowiedzi użytkowników pojawia się w zgoła odmiennych przypadkach, to coś jest na rzeczy.

Gdyby kod był "opisowy", jak w tej "Cytrynie", byłoby łatwiej. Niemniej jednak, nie ma to dla mnie, jako właściciela, najmniejszego znaczenia - nie działa, a działac powinno. Dlaczego? Mógłbym to wiedzieć, ale nie jest to dla mnie celem samym w sobie ;)

Wydaje mi się, że i z dyskiem coś jest nie tak, więc poleci w komplecie.
 

Bambolo82

Banned
dienekes' shade napisał:
Heh, mądrala :mrgreen:

Kod błędu wpisywałem w google, zaraz po jego wystąpieniu i gdyby "Kolega" faktycznie sprawdził wszystkie posty wyświetlone przez google, a związane z tym błędem, zauważyłby, że występował on w kilku róznych sytuacjach, nie tylko związanych z połączeniem z siecią. W moim przypadku, z internetem wszystko jest w porządku. Po wystąpieniu błędu, mogłem pisać wiadomości do Przyjaciół z PSN, przeglądać strony www i buszować po PS Store. Sęk tkwi w tym, że konsola nie czyta gier i filmów, zawiesza się (podczas połączenia z siecią i bez niego) a z dysku zniknęło 6 GB pojemności. Nawiasem mówiąc, bardziej zawierzam specjalistom z SCEP niż postom, na które nikt nie udziela odpowiedzi lub gdyba, bo mu się tak wydaje.

"Artykułów", jak to nazywasz, jest pełno, ale żaden z nich nic nie wnosi do sprawy - skoro sam producent NIE ZNA TEGO KODU, a zgłaszane probelmy pozostały nie rozwiązane.

Na marginesie, te "artykuły" jakkolwiek pomocne by nie były, nie naprawią mojej konsoli, prawda? Więc co mi i każemu kogo spotka ten defekt po nich?

Pisząc swoje fanboyowskie posty ośmieszałeś się całkiem konkretnie, ale tym razem przeszedłeś sam siebie.

Google nie boli, to fakt, ale zanim zaczniesz pouczać innych, dopuść do siebie świadomość, że sam mało wiesz i że nie tylko Ty potrafisz z googli korzystać.

Over and out, fanboy' u.
Widzę, że Ci nerwy puściły. Przykro mi że ci się zabawka popsuła i nie możesz się wyżyć. Chciałem Ci tylko pomóc i mam nadzieje że nie wytargasz ze złości włosów twoich domowników.

Nie wezmę twoich obelg na poważnie, bo wiem że jesteś roztrzęsiony.

PS. Rozszerzona do 36 m-cy gwarancja XBOX360 obejmuje tylko błąd nazywany potocznie Ring od Death.
 
Ostatnia edycja:

SierzantHarris

New member
Bez reklam
Na 3 czerwone lampki są trzy lata a na resztę dwa. Mój x360 wrócił z serwisu z nową p. główną i dvd które było sprawne (?). Cała naprawa zajęła 1 dzień a reszta (7dni) to transport ups (monitorowałem stan naprawy na stronie microshitu i transportu na stronce ups).

Do Bambolo82: człowieku, odpuść już sobie te brednie bo robisz tu taki syf na forum że aż żal.
 
Ostatnia edycja:
Do góry