Problem z sygnałem na kanałach TVP

Peter333

New member
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich użytkowników.
Od kilku dni mam problem odbiorem kanałów TVP w tym TVP sport na platformie "n". Wcześniej odbiór był bez zarzutu a obecnie przy sile sygnału około 75 procent jakość jest na 10 - 20, zanika dźwięk i obraz. Na innych kanałach jest OK. Najsłabsza jakość jest na nsport siła 80 jakość około 54, na pozostałych kanałach siła i jakość sygnału nie spada poniżej 80 procent. Co może być przyczyną tej sytuacji? Czy spotkał się ktoś z podobną sytuacją? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Piotrek
 
Ostatnia edycja:

Borek499

New member
Tez mam problem z odbiorem kanałow TVP na N. Ja nie ma w ogóle obrazu. Na infolinii powiedzieli, ze po zmianie transpondera dwa dni temu, mogą wystąpić problemy. Rozwiązaniem jest przektęcenie konwertera na +8. U mnie nie pomogło.
Ktoś miał podobny problemi go rozwiązał?

pzdr
Borek
 

Zibi32

New member
kurcze, a juz mialem zakladac nowy temat...mam dokladnie sytuacje braku czesci kanalow m.i. TVP, AXN-y, Cinemaxy itd...jakosc sygnalu -zero, tak mi pokazuje diagnostyka, przy normalnej sile sygnalu.
Powaznie mam zmieniac ustawienie konwertera ? Ewentualnie o ile i w ktora strone ?
 

Borek499

New member
Zibi32 tak masz to samo co ja, TVP i kanały filmowe - wszystko jest na tym samym transponderze.
Przytoczę dosłownie słowa konsultantki: "będąc za anteną obracamy w prawo o 8 stopni, co 1 stopień odczekując min 10s i spr na tv."
Jest to mało precyzyjne, każdy może mieć inaczej obrócony konwerter.
Popwinieneś mieć podziałkę na konwerterze, i powinno być +8
 

Borek499

New member
dzięki Mabro za wypowiedź
tam jest wątek o słabej jakości "n" anten. Ja akurat mam antene po C+, które działo nieźle. Kanały N tez działały do czasu zmiany transpondera.
Nie wydaje mi się abym musiał zmieniać antenę lub konwerter, aczkolwiek sygnał byłby pewnie lepszy.
 

mass[pl]

New member
Nie wiezylem ze trzeba krecic antena - ale faktycznie pomoglo - kupilem miernik sygnalu i na podstawie glownego transpondera (zolty 728 ) ustawilem dokladnie antene - wszystko teraz dziala super (tvp1 ......)- nawet na pakiecie discovery poprawil sie sygnal...
 

KRYSTIAN_J

New member
Dziwna sytuacja!
Ja z racji na wiek i to że mam stromy dach nie będę ryzykował zdrowiem żeby przestawić antene!

Za montaż zapłaciłem firmie 150 zł, wszystko grało jak się należy a teraz mam problemy z wyżej opisanymi kanałami.
I co mam znów wezwać ekipe i płacić za to że N sobie zmienia ustawienia ?
A może żebyśmy nie mieli za dobrze to będą średnio co kwartał coś przestawiać a my będziemy koryggować anteny ?
Coraz mniej mi się to podoba !!

PS.
Może przedstawić im rachunek za korekte anteny , w końcu to z ich winy ...
 

gabat

New member
Montowałem n wczoraj. Podłączałem do instalacji C+. Ustawienia anteny wykonałem zgdnie z instrukcją ze strony n i działa. Sprawdź czy Twoja antena jest tak ustawiona jak opisuje instrukcja. Jeżeli fachowiec ustawił wg. swojej własnej instrukcji to miej pretensję do niego.
 
Ostatnia edycja:

peetus

New member
Witam
Ja też mialem ten sam problem, korzystalem z anteny dostraczonen przez n-ke (60cm). Problem natychmiast się rozwiązieje w momencie zmiany anteny na wiekszą (90cm) i wymianę konwertera. Teraz sila sygnalu jest na poziomie 97 % a jakość sygnalu w granicach 90 %. Sa też pakiety kanalów gdzie jakość ma 100% :)
A muszę dodać że mieszkam w Rzeszowie i to też ma niemale znaczenie .
Pozdawiam
 

Harob

New member
U mnie ten sam problem. Antena ustawiana przez instalatora. Wszystko działało przez ponad 2 tygodnie i od niemal tygodnia siłą sygnału na TVP, AXN i Cinemax w porywach do 20%. Antena od cyfry. Wcześniej siła wynosiła na w/w kanałach około 70%.
 

kamcyk26

New member
Jedyne rozwiazanie na ta chwile to wieksza antena i lepszy konwerter. Jak duza? To zalezy, mi nawet 90cm nie pomaga. N przeniosla te kanaly na nowy transporder ktory ma bardzo slaba moc sygnalu - dlatego wielu abonentow ma problem.
 

kamcyk26

New member
Wlasnie pisze skarge do Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumetów w sprawie nieudzielenia mi pomocy technicznej przez N, Chodzi o to ze prosilem o kontakt z instalatorem N w celu prawidlowego ustawienia anteny (po zmianie transpordera) ale tej pomocy mi odmowiono.

Sprawa wydaje sie oczywista i prosta do wygrania. Zauwazcie ze po polaczeniu WIZJA i CYFRA zmienialy na wlasny koszt ustawienie anten wszystkim abonentom. Tymczasem N nawet nie poinformowala o koniecznosci zmiany polozenia anteny (w zasadzie nawet do tej pory, poniewaz nie mozna traktowac za taka informacji krotkiego maila na forum dyskusyjnym.

Radze wszystkim oszukanym zrobic to samo. Wygramy !
 

Borek499

New member
Pisałem wcześniej na tym wątku, że przestałem odbierać kanały TVP. Infolinia mi nie pomogła, więc sprawą zająłem się sam. Miałem 60-tke Cyfry+, więc zakupiłem Triax 80cm i konwerter Inverto, razem wydałem 80zł. Nie byłem pewien czy poradze sobie z instalacja, ale nie bylo tak zle gdyz wykorzystalem dotychczasową instalacje od Cyfry+.
Obraz - wszystko wróciło do normy, jest całkiem niezle.
Polecam tę metodę, chociaż niestety jest dodatkowy koszt i poświecony czas.
Czekam tez na rozpatrzenie reklamacji w "N-ce"
 

Harob

New member
Ja również rozwiązałem problem podobnie. Wymieniłem antene na 80 cm. W efekcie na TVP siła 95% jakość 100% a na TVN-ach siła 75% jakość 100%. W menu (żółty 728 na głównym transponderze pokazuje siła 90-95 i jakość 85-95%. Wszystko wieczorem, lekka mżawka, mglisto i pochmurno.
 

Robert71

New member
kamcyk26 napisał:
Wlasnie pisze skarge do Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumetów w sprawie nieudzielenia mi pomocy technicznej przez N, Chodzi o to ze prosilem o kontakt z instalatorem N w celu prawidlowego ustawienia anteny (po zmianie transpordera) ale tej pomocy mi odmowiono.

Sprawa wydaje sie oczywista i prosta do wygrania. Zauwazcie ze po polaczeniu WIZJA i CYFRA zmienialy na wlasny koszt ustawienie anten wszystkim abonentom. Tymczasem N nawet nie poinformowala o koniecznosci zmiany polozenia anteny (w zasadzie nawet do tej pory, poniewaz nie mozna traktowac za taka informacji krotkiego maila na forum dyskusyjnym.

Radze wszystkim oszukanym zrobic to samo. Wygramy !


Jeszcze tu Ci mogą pomóc: URTIP (zajmują się również operatorami telewizyjnymi).
Rozmawiałem dziś z bardzo miłą Panią z URTIPu (na dole masz telefon) w sprawie olewania przez operatora zgłaszanych reklamacji, mają delegatury w całym kraju, chętnie pomagają :

http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead03&news_cat_id=69&news_id=722&layout=1&page=text

Tam jest porada jak zrobić to (reklamację) z głową i zgodnie z prawem.

BTW Jaką masz antenę ? N-kową ?

Robert
 

gabat

New member
Robert71 napisał:
Jeszcze tu Ci mogą pomóc: URTIP (zajmują się również operatorami telewizyjnymi).
Rozmawiałem dziś z bardzo miłą Panią z URTIPu (na dole masz telefon) w sprawie olewania przez operatora zgłaszanych reklamacji, mają delegatury w całym kraju, chętnie pomagają :

http://www.urtip.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead03&news_cat_id=69&news_id=722&layout=1&page=text

Tam jest porada jak zrobić to (reklamację) z głową i zgodnie z prawem.

BTW Jaką masz antenę ? N-kową ?

Robert

Wszyscy dobrze bawią się oglądając Misia, ja też. Jest jeszcze kilka innych kultowych filmów opisujących życie nad Wisłą, na szczęście z przymrużeniem oka.
Przymrużenie, pozwala zachować dystans do rzeczywistości.

Przeglądam forum i czytam o ludzkich "dramatach" związanych z n. Przepraszam za ironię, ale nie mogłem się powstrzymać.
TO JEST TYLKO TELEWIZJA i stosujmy do niej właściwą miarę, bo inaczej nakręcą o tym film - z przymrużeniem oka, mam nadzieję.
 

darien

New member
Gabat, nie wiem ile masz latek, ale ja 30. 13 lat życia w PRL-u, to o 13 za dużo - złe wspomnienia z kolejek po chleb, z niskiego kłaniania się wszechmocnym sprzedawcom itp, itd. Śmiem twierdzić, że niestety w dużej grupie wszelakiej maści handlarzy (np. ITI) za dużo mentalności "panów i władców" klienta. Nie dziwię się ludziom, że są wściekli. Zwłaszcza, że p. Sojka wiele mówił na konferencjach odnośnie technologii "dla ludzi"; niestety praktyka pokazuje odmienny stan faktyczny.
 
Do góry