Polska koncesja na nadawanie, a działa na niej większość kanałów, przewiduje emisję maks. 12 minut reklam na godzinę i każdy kanał wykorzystuje to do maksimum. Bloki reklamowe na Polsacie trwają dokładnie tyle samo co na TVN-ie czy na TV Puls.
W przeszłości już były kary za przekroczenie czasu ,z tego co pamiętam największą do zapłaty miał Polsat ,ale sam jestem ciekaw czy gdyby tak usiąść przed telewizorem ze stoperem i zacząć mierzyć ,to czy rzeczywiście emitowany czas reklam jest zgodny z warunkami .Jedynie np .kanał Mango nie przestrzega tego ,bowiem tam lecą same reklamy
Nadawcy i tak sprytnie obchodzą ten przepis ,np.zwiększają głośność wtedy kiedy leci blok reklamowy ,albo w serialu telewizyjnym następuje tzw .lokowanie produktu .Oglądając np. Ranczo nieświadomie oglądamy równocześnie reklamę masła ,herbaty czy margaryny
To wszystko przez pazerność ,w Polsce obojętnie czy kanał kodowany (płatny) ,FTA ,czy telewizji publicznej i tak emituje reklamy w maksymalnym czasie .Zwróćcie uwagę na kanały np.Supertennis HD ,MusicBox Russia - oba FTA ,reklam praktycznie nie ma - w bloku max 2-3 ,a też muszą zapłacić za pojemność satelitarna ,dodatkowo taki Supertennnis za prawa sportowe i jakoś na tym wychodzą ,bo chyba nikt w to nie uwierzy ,że ktoś do tego dopłaca