50pus8536 problem ambilight

Wasiu84

New member
Witam,

jestem użytkownikiem tv od tygodnia i wczoraj zauważyłem, że ambilight na kolorze czarnym nie równo świeci. Wygląda to tak jakby 4 lub 5 dioda górna od prawej świeciła lekko inna barwą. Widoczne to jest gdy jest wyświetlany kolor czarny i sprawdziłem również na podswietleniu lounge light- ciepła biel, wszystkie diody swiecs wg mnie zimna bielą tak z 4000k nawet lekko wpadająca w zieleń (biała sciana) ale mniejsza z tym, ale w tym miejscu na górnej krawędzi widać wyraźnie że podświetlenie jest lekko inne bardziej białe. A przy kolorze czarnym mniej zielone.

Chciałem zrobić zdjęcia, ale na zdjęciach jest to nie widoczne, tak samo jak gołym okiem na kolorach czerwonym, niebieskim żółtym czy zielonym.
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym i czy w przypadku takiej wady jakościowej warto reklamować czy jest to odrzucane z.miesca jak np. mega cloudinh tłumacząc to że to jest przypadłość LED?
Jest to uciążliwe szczególnie ciemnych scenach, oko po prostu leci mi na to miejsce, bo wyraźnie widać że jest inny kolor niż reszty podświetlenia. Wygląda to tak jakby pomalować ścianę i po 4 miesiącach ta samą farba fragment ściany zamalowac-wiadomo niby ten sam kolor ale będzie widać wyraznie, że było domalowywane.

Czym dłużej patrzę na ciepła biel w ambilight to wydaje się, że ten jeden fragment właśnie świeci prawidłowo, a reszta wpada bardziej w odcień zieleni niż bieli:)
Jeszcze zauważyłem, że w tym miejscu gdy na ekranie jest wyświetlany kolor zielony (filmy przyrodnicze), w tym miejscu kolor zielony jest bladszy, wpada w kolor żółty.
 
Ostatnia edycja:

conqest

Well-known member
Bez reklam
Dwie sprawy:
1: czy ustawiłeś kolor ściany w ustawieniach ambilight
2: jaki wybrałeś tryb podświetlenia ambilight? Gra?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Wasiu84

New member
Kolor ściany biały, nie ważne jaki wybiorę i tak w tym miejscu widać że kolor jest inny od pozostalych. Przy każdej jasności ambilight to widać i przy każdym nasyceniu. Oczywiście przy mniejszej jasności mniej to widać, ale jest. Podejrzewam, że jedna z trzech diod RGBW w tym miejscu świeci słabiej dlatego lekko różnią się barwy. I byłaby to dioda biała bo przekłamanie jest na isf ciepła biel widoczne wyraźnie.
To nie kwestia ustawień na 100% dlatego moje pytanie bardziej brzmi czy warto bawić się z tym z serwisem. Nie widzi mi się oddawać tygodniowy telewizor na gwarancję i będzie się walał na serwisie parę tygodni i później powiedzą że to nie wada.
Tv 50cali udało mi się trafić w mexpert na jakiejś nocnej promocji za 2,5k, jest to dobra cena i nie chciałbym zwracać. Potem za 2,5k nie kupię serii 8.
 
Ostatnia edycja:

KLOSjanek

Member
Bez reklam
Mogą być trafione diody ja w 8102 miałem 2 diody wciśnięte w obudowe podczas wieszania ale świeciły prawidłowo jak to widzisz to reklamuj bo już o tym nie zapomnisz.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Jeżeli kupiłeś tv online i nie minęło jeszcze 14 dni to ja na Twoim miejscu pojechał bym do sklepu powiedział jak sprawa wygląda i spróbował pogadać z kierownikiem o wymianie ( nie o oddaniu) bardzo prawdopodobne że się zgodzi...

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Wasiu84

New member
Kupiłem online, odebrałem jeszcze w lutym i tv przeleżał w kartonie u rodziny, bo w tym czasie miałem u Siebie remont.
Minął miesiąc, a dodatkowo w Mediaexpert już nie ma tych tv dostępnych.
Chyba to przeboleje, nie jest to mocno drażniące i nikt tego nie widzi póki nie pokaże o co chodzi:)) także będę milczał:)
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
W pierwszym poście napisałeś że użytkujesz od tygodnia i dlatego pomyślałem że może nie minęło jeszcze 14 dni, a tu się okazuje że mogło minąć mimo iż użytkujesz od tygodnia heh

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

KLOSjanek

Member
Bez reklam
Czasem ambi wariuje, ja bym przywrócił ustawienia fabryczne i zainstalował tv od nowa to godzina roboty a może się uda.
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
Kupiłem online, odebrałem jeszcze w lutym i tv przeleżał w kartonie u rodziny, bo w tym czasie miałem u Siebie remont.
Minął miesiąc, a dodatkowo w Mediaexpert już nie ma tych tv dostępnych.
Chyba to przeboleje, nie jest to mocno drażniące i nikt tego nie widzi póki nie pokaże o co chodzi:)) także będę milczał:)

Trzeba poprawić luty na diodach ( listwach ) dlatego masz taki efekt !!!
Być może fabrycznie żle się przylutowały i podejrzewam że żadne resety i tym podobne pierdoły ci nie pomogą .

Przerabiałem to na swoim tv jak miałem jeszcze Philipsa , ja to sam robiłem . Jak masz na gwarancji to zgłaszaj i ci wymienią wadliwą listę , łatwo się wymienia
 

Wasiu84

New member
Telewizor wrócił z serwisu. Opis naprawy wymiana ambilight, wgranie nowego oprogramowania.
Po włączeniu telewizora stwierdzam, że usterka dalej występuje. Także tego...
 

Karol1976

Active member
Bez reklam
I tv po aplikacjach i menu chodzi wyraźnie mniej płynnie, ale to może być wina nowego android 11.

Po wymianie ambi problem jest w tym samym miejscu co był ? czy w innym miejscu ? I napisz czy diody świecą jadnakowym światłem na jednolitej planszy testowej np na zielonej , czerwonej , białej ?
 

Wasiu84

New member
Po wymianie ambi problem jest w tym samym miejscu co był ? czy w innym miejscu ? I napisz czy diody świecą jadnakowym światłem na jednolitej planszy testowej np na zielonej , czerwonej , białej ?

W tym samym miejscu, zobaczyłem od razu gdy włączyłem tv i zaczął się ładować android i podczas konfiguracji (gdzie czarne tło jest cały czas). Historia jest taka, że przyjechali z lokalnego serwisu panowie, na kolorach faktycznie nie jest to zauważalne i tego nie dostrzegali, ale jak pokazano im, że w ciemnych scenach, a już jak jest jest film 16:9 gdy diody ambilight dostosowują się do koloru czarnego (np jakiś napis na czarnym tle-koncowe napisy itd) już było to widoczne tak samo gdy diody przy wyłączonym tv paliły się światłem białym wówczas dostrzegli, że faktycznie w tym miejscu jest inna barwa. Zabrali tv i z historii kuriera TNT widać że tv pojechał do serwisu chyba głównego w Poznaniu. Gdzie jak przypuszczam technicy nie widzieli wady. I wpisali że wymienili ambilight, a tego nie zrobili co by było mega nieprowiesjonalne lub wymienili taśmę, ale to nie jest wina taśmy i puścili tv mimo dalej występowania wady co również nie świadczy dobrze o philipsie.
Ale przypuszczam, że nie widzieli wady i nawet jak wymienili ambilight to potem po teście po wymianie jej też nie widzieli. Bardzo słabo to wygląda jak jej nie widzieli mogli skontaktować się ze mną.

Napisałem już do philipsa jak to możliwe, że usterka jest stwierdzona i po naprawie usterka dalej jest i puszczają tv do klienta? Gdzie kontrola jakaś wykonania naprawy? Podejrzewam, ze technicy w Poznaniu tak jak lokalni technicy nie widzieli wady gdy testowali na kolorach, gdy im sie ja wskazano "palcem" wówczas ja dostrzegli. Ale wiecie są telefony zawsze można zadzwonić i porozmawiać.

Z żoną już mam jazdę, że znów tv który ma miesiąc pojedzie na serwis i nie będzie można oglądać nic przez 14dni. Także już raczej nie wyśle tv na reklamacje, ale oczekuje odpowiedzi od philipsa jak to możliwe że po naprawie usterki, wypuszczają tv w którym ta usterka dalej występuje. Wiecie sytuacja jest taka, że jadę do mechanika bo mi nie działa hamulec ręczny, odbieram auto i dalej nie działa, ale mechanik mówi, że wymienił linka więc wszystko jest ok:)

Po prostu marka Philips trafi na moją czarna listę i już. Wiem że ich to nie zaboli, ale osobiście będę czuł się lepiej.


Obraz telewizora jest na prawdę fantastyczny, jedyną wadą tv ktora mogę wskazać to problem z ruchem. Tcl c7006 który miałem nie miał takich problemów z ruchem jak ten tv. Wygląda to tak jakby procesor nie wyrabiał. Widać to dobrze na filmach przyrodniczych leci kamera pokazując.obraz izometrycznie jest płynnie przez moment zaczyna obraz lekko rwać by potem znów było płynnie. Wszystko cały czas na jednym izometrycznym/z góry ujeciu pokazującym np. pustynie. Nie jest to wina matrycy wg mnie tylko procesora. Poniewaz na konsoli gdzie za przetwarzanie obrazu już nie odpowiada procesor tv tego efektu nie ma.
 
Ostatnia edycja:

Wasiu84

New member
Wracam ponieważ Pan Artur z działu obsługi klienta phlilips (fakt, że nie podpisują się imieniem i nazwiskiem może i hyc wymyślone:) nie wygląda dobrze wg mnie). Cały czas proszą wpierw o zdjęcia, jak napisałem że na zdjęciu tego nie widać i usterka jest identyczna jak w poprzednim zgłoszeniu tutaj podając jego numer otrzymuje odpowiedzi, że w takim razie proszą o filmik:).
Napisałem, że na filmiku również tego nie widać, i powtorzylem że usterka.jest identyczna jak na poprzednim zgłoszeniu, gdzie mają opis na pewno usterki i jej naprawy więc musza wiedzieć o co chodzi chyba lepiej nie opiszę niż jakiś serwisant opisał przy tym zgłoszeniu. To zostałem zbyty i odesłany bezpośrednio do serwisu co również uważam za.mega słabe, bo dla mnie strona jest phlilips a nie serwis w Radomiu.
Ogólnie jestem wyluzowany i takimi sprawami się już nie przejmuje, przecież to tylko tv. Ale jak tylko będzie możliwe będę robił im zły pr szeptany,.no bo inaczej nie mogę się wypowiadać, czuję się jak intruz, a nie jak klient który ma problem z ich produktem, dawno nie miałem żadnego kontaktu z działem reklamacji i myślałem że te czasy minęły. Na pewno napisze na jakiś mail holenderski czy głównej siedziby hw wysyłając całą korespodencje z translatora.
Może wychodzi tutaj mój brak zaufania do ludzi, bo sparzyłem się wielokrotnie szczególnie w korpo (ludzie są tam traktowani przedmiotowo, więc i klientów tak traktują, szczególnie gdy są zawaleni robotą i nie ma czasu nad ludzkim pochyleniem się nad sprawą), ale moim zdaniem serwis w Radomiu nie widział usterki i albo nie wymienili w ogóle taśmy a wpisali że wymienili lub wymienili ja bo tak mieli wpisane żeby wymienić, ale to nie usunęło wady ambilighta. I jak jej nie widzieli to po.wymianie również nie widzieli że ona wciąż jest.
 
Ostatnia edycja:

Wasiu84

New member
Sprawa skończyła się tak, że dostałem maila ze mam sobie sam osobiście zgłosić tv do serwisu w Radomiu:)

Już dziś się zamierzam relaksować, a jutro pomyśle co zrobić:)
 
Ostatnia edycja:

Wasiu84

New member
Uważam, że albo po serwisie albo po aktualizacji tv nadaje się na śmietnik. Muszę zupełnie inne ustawienia mieć żeby tv wyglądał tak jak wcześniej. Gamme musiałem dać na -2 jasność podkręcić na 70 żeby widzieć czarne włosy nie jako jedna plama czarna. Wczesniej żeby na tym samym ujęciu było to widoczne wystarczyła jasność 54 gamma -1. Pojawiły mi się w rogach cienie których wcześniej nie było. Jakby zupełnie inny panel. Również wartości w 2-punktowym dostosowywaniu bieli są inne niż miałem przed wysyłką do serwisu.
Ogólnie masakra. Żałuję że nie machnąłem na tego ambilighta ręką i wysłałem na serwis tv.
 
Ostatnia edycja:

conqest

Well-known member
Bez reklam
Jedyna opcja to o ile nie robiłeś jeszcze tego to spróbuj ponownie zainstalować tv. Jeżeli to nie pomoże to downgrade albo ponownie serwis

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry