55OLED803 - brak ikon na ekranie głównym Android TV

huha

New member
Cześć,

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z problemem braku ikon od "kanałów" Android TV na swoim telewizorze Philips? Żadna z zainstalowanych aplikacji, poza YT i Netflixem (i wbudowanymi kanałami w stylu "Następne") nie wyświetla ikony na ekranie domowym Androida, co jest szalenie irytujące.

Tak to wygląda:

uuvH98p.jpg


Napisałem do supportu Philipsa, ale cisza w temacie. Ktoś się spotkał z takim problemem i ma jakiś pomysł? Czyszczenie cache, restart, wymuszanie zatrzymania, nawet przywrócenie do fabrycznych nic nie daje...
 

huha

New member
Nie możesz ikon od wybranych przez siebie aplikacji, dodać ręcznie na ekran główny za pośrednictwem funkcji/opcji "Dostosuj kanały"?

Nie chodzi o to że nie można dodać innych kanałów, tylko że dla dodanych na ekran kanałów (oprócz yt i netflix), zamiast ikony aplikacji wyświetla się szare kółko bez grafiki
 

huha

New member
Dzięki!
Już miałem próbować, ale przy okazji zobaczyłem że wyskoczyło trochę czarnych, martwych pikseli na matrycy, więc chyba chwilowo sobie daruję i zacznę załatwiać reklamację do tego :D
 

huha

New member
Telewizor wrócił z serwisu z nową matrycą (i teoretycznie po przeinstalowaniu softu), ale problem z ikonami kanałów na głównym ekranie AndroidTV jak był tak jest nadal...

Próbowałem przeinstalować firmware z USB, ale nie da rady, dostaje informację, że to ta sama wersja co zainstalowana i nie można kontynuować. Czy jest jakiś sposób na wymuszenie update'u?
 

huha

New member
Aktualizacja: dostałem firmware w wersji pkg od serwisu wraz z instrukcją wgrania. Po przeinstalowaniu dalej to samo. Brak ikon dla innych aplikacji niż YouTube, Netflix i Google Play Movies...

Ktoś też tak ma na OLED803 czy to jakiś mój wadliwy egzemplarz?

Przy okazji, jeśli ktoś potrzebuje tej procedury reinstalacji softu, to chętnie użyczę :)
 

Mr.mm

New member
U mnie na 65oled803 jest ten sam problem. Najpierw pojawiła się tylko szara ikona dla Prime Video - chyba jakoś po poprzedniej aktualizacji softu. Po grudniowej nic się nie poprawiło więc podkusiło mnie żeby przywrócić ustawienia fabryczne. Po przywróceniu mam jeszcze gorzej bo szare ikony są teraz dla wszystkich doinstalowanych dodatkowo aplikacji. Prawidłowo tylko wyświetla te które są w fabrycznym sofcie już wgrane jak Netflix czy Youtube. To jakiś błąd softu ewidentnie. Czy udało Ci się z tym poradzić w końcu?
 

huha

New member
Dużo czasu spędziłem próbując przywrócić te ikonki :) Od 17.10 leży zgłoszenie u Philipsa, ostatnio dostałem odpowiedź, że "zostanie poprawione w kolejnej aktualizacji oprogramowania", ale na pytanie kiedy ta aktualizacja jest przewidywana, dostałem odpowiedź, że "jak zostanie wydana, to mnie poinformują". Czyli nie liczę na szybką poprawkę.

W międzyczasie ustaliłem, że ten błąd został wprowadzony w aktualizacji z czerwca (171E_107.001.132). Po downgradzie do poprzedniej wersji firmware, ikony działały prawidłowo. Niestety, ze względu na ostatnie problemy z Netflixem itp, nie można już zostać przy tym starym firmware, a ostatnia aktualizacja nie poprawia błędu z ikonami. Efekt jest taki, że apki zainstalowanye na starym sofcie ma normalne ikonki nawet po updacie, ale wszystkie instalowane na nowym (i te które się zaktualizują) już nie mają - tylko szare kółka.

Temat poruszałem na kilku forach (Toengel, xda, itp) i jest to ogólny problem, który Philips niestety olewa. Może jak więcej osób zgłosi sprawę oficjalnie to coś ruszy...
 
Do góry