50pus8804 - przycinający się obraz

xtomashx

New member
Od 2 tygodni jestem posiadaczem 50pus8804. Wszystko było na początku ok. Ostatnio zauważyłem drobne przycięcia obrazu podczas odtwarzania Netflix Amazon czy Yt. Obraz potrafi na ułamek sekundy delikatnie zwolnić. Myślałem, że może być problem z internetem jednak łączę mam wystarczające oraz całkiem nowy lepszy od poprzedniego router. Tutaj nie ma nawet znaczenia jakość ponieważ czy HD czy 4k wszędzie są delikatne spadki płynności. Na moim starym 6 letnim Samsungu nie było takich sytuacji, a też 4k był. Próbowałem robić jak w sieci radzą czyli wyłączyć wszelkie wspomagania ruchu. Niestety wtedy jest jeszcze gorzej. Czy możliwe, że takie coś jest normalne? Rozumiem, że nie jest to sprzęt górnej półki jednak obraz powinien być płynny. Pomóżcie ponieważ wolałbym uniknąć odsyłania go do serwisu gdzie znając życie stwierdzą, że jest wszystko ok.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ale to nie jest wina telewizora.
Wszystkie firmy z powodu Pandemii zmieniły bitrate nadawania z uwagi na ilość osób korzystających jednocześnie .
Na sygnałach z DVBt lub platform cyfrowych nie będzie zacięć bo nie ma tu zmian.
Jako masz wybrany tryb podświetlenia matrycy ?
Masz zrobioną kalibrację ?
 

xtomashx

New member
Ale to nie jest wina telewizora.
Wszystkie firmy z powodu Pandemii zmieniły bitrate nadawania z uwagi na ilość osób korzystających jednocześnie .
Na sygnałach z DVBt lub platform cyfrowych nie będzie zacięć bo nie ma tu zmian.
Jako masz wybrany tryb podświetlenia matrycy ?
Masz zrobioną kalibrację ?
Wszystko mam ustawione domyślnie. Żadnej kalibracji nie mam.


Co do bitrate to na starym Samsungu już oglądałem podczas pandemii i nic nie przycinało. Kanały TV elegancko chodzą. Dzisiaj sprawdzę film 4k z pendrive.
 

XYZimny

New member
Witam.

Od 3 dni posiadam ten sam telewizor w wersji 55 cali. Problem mam identyczny, co opisał kolega z tematu.

W takim razie jakie może być rozwiązanie tego problemu?

Nie wiem, czy zwracać go, bo jak dla mnie jest to nie do zaakceptowania i strasznie irytuje, zwłaszcza, że sam telewizor mi się bardzo spodobał...
 

xtomashx

New member
Ja przegapiłem moment i niestety zwrócić go nie mogę już. Próbowałem chyba wszystkich możliwych ustawień obrazu. Na niektórych jest lepiej jednak co jakiś czas pojawiają się spowolnienia obrazu. Muszę ściągnąć i odpalić z pendrive jakiś film w bardzo dobrej jakości żeby sprawdzić czy rzeczywiście może być to wina internetu czy to coś z telewizorem.
 

Desverger

New member
Temat przycięć na Philipsach jest znany i był wiele razy poruszany. W tym przypadku żadne przycinki bitrate-u nie mają związku - taki mają soft.
 

Desverger

New member
Kliknij na mojego nicka i zobacz moje posty - jeden jest w wątku dotyczącym braku płynności w Philipsie oraz w pikselozy i artefaktów. Tam masz nawet link do avforum gdzie facet pokazuje co mu się dzieje.
 

Desverger

New member
Mnie się podoba Ambilight ale z OLEDA Phila zrezygnowałem bo widziałem na żywo te przycinki i artefakty. Obraz się zatrzymywał i mnie to strasznie irytowało zresztą żonę też i Philips dostał od niej czerwoną kartkę.
 

xtomashx

New member
To co mogę w tej sytuacji zrobić? Okres na zwrot minął. Pozostaje rękojmia z racji niezgodności przedmiotu z opisem?
 

Desverger

New member
Czarno to widzę. Przyjedzie facet z serwisu i nawet jak obraz się zatrzyma na 5 sek. to on powie, że nic nie widzi. No sam nie wiem. Sprzedać? Pewnie będziesz stratny ale z drugiej strony cholera by mnie brała za taki obraz. Żona to skomentowała, że po dłuższym czasie chyba by ją głowa rozbolała od tych szarpnięć bo oko i mózg reagują na takie zmiany płynności.
 

xtomashx

New member
Rozmawiałem z serwisem. Kazali mi odłączyć od prądu i skasować pliki internetowe. Niestety to nie dało rezultatu. Ponadto pan stwierdził, że dałem ciała nie zwracając telewizora jak mogłem to zrobić co może świadczyć o tym, że problem jest im znajomy jednak nic z tym nie robią. Będę teraz wzywać serwis do domu. Jeżeli wizyta nic nie da będę ubiegać się o zwrot pieniędzy lub wymianę na telewizor innej marki korzystając z rejmojmii ponieważ telewizor nie spełnia warunków zapewnianych przez producenta.
 

janunio

New member
Bez reklam
" ... drobne przycięcia obrazu podczas odtwarzania Netflix Amazon czy Yt. Obraz potrafi na ułamek sekundy delikatnie zwolnić. " Czyli streaming.
Czy video grane z pendriva lub HDD jest z takim samym objawem ?
Czy z SAT/DVBT/cable też to jest ?
Najlepiej nagraj i pokaż na YT.

Wygląda na problem ze stabilnością łącza internetowego. Operatorzy mogą nałożyć ograniczenia prędkości i wtedy sceny dynamiczne (wymagające większego przepływu danych) będą kaszanić.
U mnie dziś w nocy miałem super LTE 65 Mbps a teraz mam 5,3 Mbps. Także 4K mogę tylko w nocy.
Azja i 100 lat za murzynami jesteśmy.
Co do płynności; upłynniacz jest b. dobry. W opcji Style ruchu wybierz Płynny. Na każdym presecie.
 

XYZimny

New member
Ja mam podłączony telewizor po kablu dla stabilnego łącza, a po wifi mam zawsze ponad 230 mbps. Filmy w 720p mi się nawet przycinają. Ja wymieniam TV na nowy, bo tak doradził mi facet z serwisu Philipsa.
 
Do góry