Philips 43pus7334/12 a screen mirror przez galaxy s9

zdanekk

New member
Witam. Da się jakoś przesłać ekran smartphona na ten telewizor? Próbowałem przez wgrany program Smart view. Łączy z telewizorem, na tv wyskakuje tylko szary ekran i po 10 sek rozłącza. Próbwalem przez Google Home, efekt ten sam. Appka Philipsa tylko do zmieniania głośności. Tylko YouTuba mogę przesłać przez telefon na Tv i Galerie zdjeć. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
 

szwedu666

New member
W LG działa normalnie nawet nie szukałem było na belce powiadomień
9fcf2be771db4f8d062de80b906945e4.jpg
1e0bec33d3878ae7b45aa771a664221c.jpg


Wysłane z mojego LGM-V300L przy użyciu Tapatalka
 
M

Maxim_Sc

Guest
Witam. Da się jakoś przesłać ekran smartphona na ten telewizor? Próbowałem przez wgrany program Smart view. Łączy z telewizorem, na tv wyskakuje tylko szary ekran i po 10 sek rozłącza. Próbwalem przez Google Home, efekt ten sam.

Znalazłem rozwiązanie na ten problem. Testowałem na Huawei z android 7.0, Huawei z android 8.0 i Redmi z android 9.0. Systemy cast'owania obrazu żadnego z nich nie wykrywały natywnie tego telewizora. Ponieważ castowanie YouTube i Spotify działało, było to dezorientujące, tym bardziej, że castowanie z Zdjęcia Google podejmowało próbę połączenia, ekran Philipsa na sekundę się wygaszał i połączenie się zrywało. Wszystkie apki i na telefonach i na TV miałem świeżo zaktualizowane.
Dzięki Twojemu postowi zamiast szukać w Chromecast zainstalowałem Google Home, ale z początku nie widziałem telewizora. Po restarcie telefonu TV pojawił się i dodałem go do urządzeń w Domu. Zaprosiłem też pozostałe telefony (czyli konta google) do stworzonego Domu, ale chociaż widziały one TV, to każdy miał ten sam problem, co u Ciebie - była próba połączenia, na jakieś 10 sekund wygaszenia ekranu, po czym rozłączały się.
Oczywiście przed połączeniem otrzymywałem od apki Google Home w telefonie komunikat, że urządzenie (nie wiem czy tel. czy TV? :) ) nie jest zoptymalizowane do castowania - ten komunikat był o tyle pomocny, że z niego przeszedłem do pomocy Google Home, gdzie znalazłem info, że...

A. TV musi się łączyć po Wi-Fi, a nie po kablu (hmm, no spoko)
B. Usługi Google Play MUSZĄ mieć uprawnienie do korzystania z mikrofonu.

W rzeczywistości okazało się, że w każdym telefonie dostęp do mikrofonu muszą mieć
1. Google Play services for Instant Apps
2. Usługi Google Play
3. Home (tj. Google Home)

a w zależności od telefonu, dodatkowo
- Android Accessibility Suite
- aplikacja typu ScreenCast, MirrorCast, MiraCast - cokolwiek, co jest natywnym narzędziem do castowania w Twoim telefonie.

To jeszcze nie koniec, ale już wiedz, że natywna apka Twojego telefonu do castowania i tak nie będzie widzieć telewizora, ale za to Google Home będzie i będzie działać.

Ostatnie kroki:
1. Restart telefonu (żeby apki faktycznie się zrestartowały i nowe uprawnienia załapały)
2. Restart Philipsa za pomocą kabla :D - tak, bo wiesz, że pilot tylko usypia telewizor - cel ten sam co powyżej.
3. W telefonie w apce Home podejmij próbę połączenia i zignoruj komunikat o braku optymalizacji - po prostu kontynuuj. Pierwsza próba zakończy się niepowodzeniem.
4. Zaraz po niej wykonaj kolejną próbę - ta z lekkim opóźnieniem, ale połączy się i wszystko będzie działać pięknie - cast całego ekranu, łącznie z obracaniem telefonu.

Od teraz kolejne łączenia za pomocą Home będą się już udawały za pierwszym razem, ale komunikat o braku optymalizacji będzie zawsze, do zignorowania.
Od teraz też będzie działać (już bez użycia Home) castowanie z apki Zdjęcia Google.

Ważne - ponieważ przełączyłeś TV z kabla na Wi-Fi, to obciążasz tym bardziej sieć i masz wolniejsze łącze, bo tylko po 2,4 GHz czyli max 23-30 MBit i możesz widzieć artefakty oglądając telewizję z apek po sieci.
1. W ustawieniach sieci w TV zmień połączenie na przewodowe i od teraz możesz całkowicie wyłączyć w TV moduł Wi-Fi.
2. Po tym przełączeniu się na kabel musisz ponownie zrestartować TV (kablem z gniazdka) i telefon też, żeby Home nie szukał telewizora po Wi-Fi.

Gotowe, ciesz się castowaniem do woli. Pozdrawiam serdecznie! :)
 

zdanekk

New member
Znalazłem rozwiązanie na ten problem. Testowałem na Huawei z android 7.0, Huawei z android 8.0 i Redmi z android 9.0. Systemy cast'owania obrazu żadnego z nich nie wykrywały natywnie tego telewizora. Ponieważ castowanie YouTube i Spotify działało, było to dezorientujące, tym bardziej, że castowanie z Zdjęcia Google podejmowało próbę połączenia, ekran Philipsa na sekundę się wygaszał i połączenie się zrywało. Wszystkie apki i na telefonach i na TV miałem świeżo zaktualizowane.
Dzięki Twojemu postowi zamiast szukać w Chromecast zainstalowałem Google Home, ale z początku nie widziałem telewizora. Po restarcie telefonu TV pojawił się i dodałem go do urządzeń w Domu. Zaprosiłem też pozostałe telefony (czyli konta google) do stworzonego Domu, ale chociaż widziały one TV, to każdy miał ten sam problem, co u Ciebie - była próba połączenia, na jakieś 10 sekund wygaszenia ekranu, po czym rozłączały się.
Oczywiście przed połączeniem otrzymywałem od apki Google Home w telefonie komunikat, że urządzenie (nie wiem czy tel. czy TV? :) ) nie jest zoptymalizowane do castowania - ten komunikat był o tyle pomocny, że z niego przeszedłem do pomocy Google Home, gdzie znalazłem info, że...

A. TV musi się łączyć po Wi-Fi, a nie po kablu (hmm, no spoko)
B. Usługi Google Play MUSZĄ mieć uprawnienie do korzystania z mikrofonu.

W rzeczywistości okazało się, że w każdym telefonie dostęp do mikrofonu muszą mieć
1. Google Play services for Instant Apps
2. Usługi Google Play
3. Home (tj. Google Home)

a w zależności od telefonu, dodatkowo
- Android Accessibility Suite
- aplikacja typu ScreenCast, MirrorCast, MiraCast - cokolwiek, co jest natywnym narzędziem do castowania w Twoim telefonie.

To jeszcze nie koniec, ale już wiedz, że natywna apka Twojego telefonu do castowania i tak nie będzie widzieć telewizora, ale za to Google Home będzie i będzie działać.

Ostatnie kroki:
1. Restart telefonu (żeby apki faktycznie się zrestartowały i nowe uprawnienia załapały)
2. Restart Philipsa za pomocą kabla :D - tak, bo wiesz, że pilot tylko usypia telewizor - cel ten sam co powyżej.
3. W telefonie w apce Home podejmij próbę połączenia i zignoruj komunikat o braku optymalizacji - po prostu kontynuuj. Pierwsza próba zakończy się niepowodzeniem.
4. Zaraz po niej wykonaj kolejną próbę - ta z lekkim opóźnieniem, ale połączy się i wszystko będzie działać pięknie - cast całego ekranu, łącznie z obracaniem telefonu.

Od teraz kolejne łączenia za pomocą Home będą się już udawały za pierwszym razem, ale komunikat o braku optymalizacji będzie zawsze, do zignorowania.
Od teraz też będzie działać (już bez użycia Home) castowanie z apki Zdjęcia Google.

Ważne - ponieważ przełączyłeś TV z kabla na Wi-Fi, to obciążasz tym bardziej sieć i masz wolniejsze łącze, bo tylko po 2,4 GHz czyli max 23-30 MBit i możesz widzieć artefakty oglądając telewizję z apek po sieci.
1. W ustawieniach sieci w TV zmień połączenie na przewodowe i od teraz możesz całkowicie wyłączyć w TV moduł Wi-Fi.
2. Po tym przełączeniu się na kabel musisz ponownie zrestartować TV (kablem z gniazdka) i telefon też, żeby Home nie szukał telewizora po Wi-Fi.

Gotowe, ciesz się castowaniem do woli. Pozdrawiam serdecznie! :)

Wow, nie spodziewałem się, że ktoś znajdzie rozwiązanie :) dzieki, jak wróce do domu to przetestuje.
 
Do góry