50pus7334 miga ekran

albert41

New member
Witajcie

Zauważyłem że ekran podczas wyświetlania białych treści znacznie miga, widać to szczególnie przy odpaleniu przeglądarki internetowej. Przy oglądaniu tv również jest to widoczne. Pomaga uruchomienie trybu jaskrawy. Co ciekawe jeśli uruchomię przeglądarkę internetową miganie po jakimś czasie jakby ustaje i nie występuje na żadnym z preferencyjnych trybów wyświetlania obrazu, nawet na najciemniejszym "film".

Czy to wada podświetlania matrycy a może błąd w najnowszym oprogramowaniu ?

I druga wada, matryca posiada dwie smugi w rogach, rozumiem że to nie jest OLED ale czy to normalne i czy podlega reklamacji?

Temat poruszyłem również na innym forum ale nikt nie udzielił odpowiedzi.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Czy robiłeś reset telewizora ?
Jaki tryb podświetlenia matrycy masz odpalony ?
Czy masz zrobioną kalibrację ?
 

albert41

New member
1. Nie robiłem resetu tv.
2. Tryb podświetlania, masz na myśli jaskrawy, film, gra itd? jeśli tak to najczęściej film a na przeglądarce daje jaskrawy bo nie da się patrzeć tak miga ekran
3. Nie robiłem kalibracji. Można zwrócić się do Ciecie o pomoc w pw?

Co do migania i tych ciemnych smużek, napisałem jeszcze do philipsa. Odpowiedź:
Po konsultacji zdjęc z naszymi inżynierami bardzo prosimy o kontakt z głownym serwisem MIK RADOM w celu zgłoszenia Tv.

Nie ukrywam że nie pali mi się od razu oddawać tv jak poczytałem ile ten serwis naprawia i jak różne ma opinie.
 

albert41

New member
Poszła prywatna wiadomość. Mam nadzieje że kalibracja pomoże, jeszcze dokładniej przyglądałem się miganiu ekranu i najbardziej widoczny jest przy oglądaniu zwykłej tv, na netflixie nie jest to widoczne.
Dam znać jak będzie po kalibracji :)
 
Ostatnia edycja:

albert41

New member
Wczoraj kupiłem ten sam telewizor i objawy identyczne. Proszę o odpowiedź czy kalibracja pomogła?
Jeszcze nie otrzymałem wiadomości od kiki i nic tym nie robiłem.
A masz najnowsze oprogramowanie? Ja to zauważyłem po aktualizacji chociaż przyznam że nie korzystałem wcześniej z przeglądarki internetowej i mogłem nie zauważyć.
 

Pablloo

New member
Kupiłem tv 2 tygodnie temu i wszystko ładnie śmigało. Po 2 dniach zrobiłem aktualizacje oprogramowania i miałem ten sam problem. Już miałem zwracać tv do sklepu, ale znalazłem rozwiązanie na innym forum. Wystarczy wgrać starsze oprogramowanie i wszystko wraca do normy.
 

HaMmEr6952

New member
Potwierdzam, downgrade oprogramowania do 114.002 chwilo załatwia sprawę. Trzeba to jakoś zgłosić do Philips-a. W poniedziałek zadzwonię na infolinię i zobaczę co powiedzą.
 

adam80

Member
Jak wrócić do starej wersji, u mnie też miga na jasnym tle, a co gorsze przestał nagrywać kilka stacji na module od UPC np. tvn, ale kino+, oraz inne z plusem na końcu.
 

HaMmEr6952

New member
Ja najpierw zainstalowałem wersję TPM191E 017.004 upgrade loader z toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/, instalacja:
  1. Format pendriva FAT32,
  2. Rozpakować plik z linku i wrzucić na pendrive,
  3. Podłączyć pendrive do wyłączonego tv,
  4. Włączyć tv, instalacja trwa około 10-15 min.
Po tej wersji wgrałem ostatnią wersję z przed "migającej" czyli 114.002 z toengel.net/philipsblog/firmware-download/, instalacja:
  1. Wrzucamy rozpakowany plik na pusty pendrive,
  2. Pendrive podłączamy na włączonym tv, tv wykryje nową wersję i zapyta o aktualizację.
 
Ostatnia edycja:

adam80

Member
Wielkie dzięki, na pewno się przyda, wstrzymam się bo mam problem z nagrywaniem, i chyba czeka mnie serwis, a nie wiem czy na starej wersji nagrywał. Dziwna sprawa nie nagrywa odkodowanego TVN z UPC, inne kanały nagrywa, drugi telewizor też TVN nagrywa. Kusi mnie wgranie starego softu, tylko czy później nie będzie problemów z serwisem?
 

albert41

New member
Trochę mi ulżyło, że to wina softu :)
Piszmy do philipsa bo to oprogramowanie już trochę leży w naszych tv, nie wiem czy inni użytkownicy nie widzą tego problemu.
 

HaMmEr6952

New member
Pisałem do Philipsa, oczywiści na początek pinpong:
"Dziękujemy za skontaktowanie się z nami w sprawie państwa zgłoszenia. Chcielibyśmy przekazać państwu następujące informacje.
Proszę się upewnić, czy oprogramowanie telewizora jest aktualne.
Upewnij się, że został wybrany styl obrazu [Gra] lub [HDR-Gra], w zależności od typu źródła sygnału.
Sprawdź również czy ustawienia wejścia HDMI jest ustawione na tryb Standard".
Odpisałem im w czwartek, ale jak na razie brak odpowiedzi.
 

HaMmEr6952

New member
Dziś odpisali mi z Philips i wysłali oprogramowanie upgrade_loader_TPM171E_107.001.101.002 czyli do telewizorów z 2017/2018 roku :)
 

albert41

New member
Również odpisali mi z Philipsa.
Wysłali poprzednią wersje oprogramowania, dokładnie ta: TPM191E_R.001.001.114.002

Wczoraj przeprowadziłem aktualizację z pendrive i wyłączyłem automatyczne aktualizacje systemu.
Ekran przestał migać, jak na razie wydaje się ze wszystko wróciło do normy.
 
Do góry