50pus7334 miga ekran

mr.glova

New member
Czujnik światła sprawdziłem wcześniej. Wyłączenie w moim przypadku nie pomaga. Ja zdefiniowałem to jako migotanie (flicker) matrycy raczej spowodowane niewłaściwym doborem częstotliwości odświeżania przez TV, a nie skokowym podświetlaniem. Po wymianie kilku e-maili z customer.service wysłałem im filmik. Od kilku dni cisza. Podobno poszło to dalej i przyglądają się problemowi więc może to ogarną.
 

DanioZg

New member
Hej,

również zauważyłem ten problem na swoim TV (Philips 50PUS7334/12). Telewizor kupiłem dokładnie 2 dni temu, i od razu rzuciło mi się to migotanie w oczy (najbardziej widoczne na jasnych lub białych obrazach). Doszedłem do tego, że problem na 100% leży w ustawianiu jasności podświetlenia przez software. Software dobiera jasność przez metodę PWM (Pulse-Width Modulation), dlatego też jeżeli ustawimy jasność poniżej 100%, diody podświetlenia zaczynają migać w celu redukcji jasności, efekt ten po angielsku nazywa się flickering. Niektórzy potrafią to dostrzec, niektórzy nie, ja niestety należę do tej grupy, która to widzi i bardzo męczy mi to wzrok. Możecie sprawdzić sami i ustawić sobie jasność na 100%, wtedy problem znika (Ustawienia > Obraz > Kontrast - to menu odpowiada w tym TV za regulację mocy podświetlenia, oraz wyłączyć wszelkie czujniki światła) aczkolwiek jest to nie do zaakceptowania dlatego, że nie wyobrażam sobie mieć ustawionej jasności na 100% wieczorem (chociaż nie wiem co bardziej męczy mi wzrok, maksymalna jasność czy migotanie obrazu...). Sprawę opisałem dziś na oficjalnym anglojęzycznym forum TP Vision, zobaczymy co mi odpowiedzą.
 
Ostatnia edycja:

DanioZg

New member
Pojawiła się nowa wersja oprogramowania TPM191E _ 001.004.100.000. Problem po tej aktualizacji ustąpił, zostały też naprawione mniejsze błędy. Zalecam spróbować zaktualizować.
 

HaMmEr6952

New member
Testowałem na przeglądarce internetowej i białym ekranie i wydaje się że w końcu poprawili problem, ciekawe czy przy okazji nie ma jakiś nowych bugów.
 

mr.glova

New member
Po 20 postach (i wysłanym filmiku w tym temacie) myślałem, że epopeja z Philips customer service zakończona. Faktycznie migotanie (flicker) na firmware 001.004.100.000 zredukowane do akceptowalnego poziomu. Niestety w prezencie dostałem kolejną niespodziankę - paseczki. Czy możecie sprawdzić to u siebie (widoczne z bliska) czy to mi siadła matryca ?
 

Attachments

  • 20200707_211403.jpg
    20200707_211403.jpg
    993,9 KB · Wyś: 28

mr.glova

New member
kiki - Tak mam gwarancje. Kupiony w pewnym dobrym sklepie w OL w tym roku :). Jak znajdę czas to może jeszcze sprawdzę jedyny słuszny firmware 001.001.114.005 choć szkoda mi plików kalibracyjnych ale pewnie tak czy inaczej nie ma wyjścia :(. Stąd pytanie było czy ktoś po wgraniu nowego firmware nie miał takich problemów.
 

Pablloo

New member
kiki - Tak mam gwarancje. Kupiony w pewnym dobrym sklepie w OL w tym roku :). Jak znajdę czas to może jeszcze sprawdzę jedyny słuszny firmware 001.001.114.005 choć szkoda mi plików kalibracyjnych ale pewnie tak czy inaczej nie ma wyjścia :(. Stąd pytanie było czy ktoś po wgraniu nowego firmware nie miał takich problemów.

Gdzie można znaleźć to firmware?
 

Pablloo

New member
U mnie dalej są problemy na najnowszym, muszę używać 002. Podobno na 004 lub 005 nie ma problemów tylko nie mogę nigdzie znaleźć.
 
Do góry