Jak sprawdzić jakość oglądanego wideo na Netflixie?

arttu

New member
Witam, mam pytanie czy ktoś wie może jak sprawdzić jakość oglądanego wideo na Netflixie w tv Phillips 804. W poprzednim tv marki Sharp na pilocie był dedykowany przycisk info po naciśnięciu którego pojawiała się informacja o aktualnej prędkości łącza i rozdzielczości.
Nie widzę takiego przycisku na pilocie Philips'a.

Z góry dzięki za info.
 

janunio

New member
Bez reklam
Tak jak pisze @akustyk.
Jest jeszcze generacja starszych pilotów. [info] powoduje, że widzimy zmiany strumienia i gdy dostajemy maxa tj. 15.25 Mb/s to mamy topową jakość PQ 2160 linii.

Czyli zaraz po uruchomieniu NETFLIX jakość jest słaba ale po ok. minucie dochodzi do maxa.
Mój net to "wiejskie" LTE i 4k mam tylko w nocy. Staram się spać w dzień.
Oczywiście musiałem rzucić pracę.
 

arttu

New member
Działa w aplikacji. Dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie ja tez mam "wiejski" internet i u mnie jest walka o każdy mb/s który poprawi jakość.
 

Slawek0702

New member
Ja mam net 250mb a mimo to potrafi na netflixie przy 4K przyciąć. Tzn raz na pół godziny, godzinę załączy się buforowanie na ok 1-2 sekundy. Czy to może być wina TV? Dodam że TV podłączony kablem do routera.
 

Slawek0702

New member
Kabel od routera cisco 3 lata temu dostałem. Jakoś można sprawdzić jaka to generacja? Na wifi było identycznie więc chyba nie kabel. A może być to wina TV? Czy przy TV raczej przycieloby obraz a nie załączała się buforowanie?
 

bl4ck

Active member
Bez reklam
Nie generacja tylko kategoria :) CAT 5 CAT 6 itd jeśli na kablu nie jest napisane drugiem to nie sprawdzisz ale to nie ma znaczenia bo to na pewno nie wina kabla :)
 

bl4ck

Active member
Bez reklam
Nie realne, może być wina samej aplikacji netflixa, wina netflixa, wina twojego łącza.
Na koncie netflix ustaw że chcesz max jakość video.
 

Slawek0702

New member
Fakt. Szkoda że nie ma opcji wyłącznie HDR bo wkurza mnie ten przyciemniony ekran na HDR
Edit: niestety zmiana na najwyższą jakość nie pomogła.
 
Ostatnia edycja:

akustyk

New member
Sprawdź parametry łącza. Najpierw speedtest a potem puść pingi w nieskończoność i zobacz czy się jakieś nie gubią co jakiś czas. Ważne żeby komp był kablem podłączony do routera. Ja mam instalację wewnętrzną w domu na gigabicie zrobioną łącznie ze switchami i wzmacniaczami. Nigdy mi netflix nie zająknął się nawet na chwilę. Dodatkowo mam w routerze ustawione pierwszeństwo pakietów na urządzenia z netflixem i konsole do grania. Te telewizory mają wejście gigabitowe LAN i śmigają apki netowe bardzo ładnie.

Napisz mi jak masz wszystko podłączone i postaram Ci się pomóc.
 

Slawek0702

New member
Ok jutro sprawdze wszystko. Sorki że tak dopytuje ale nie znam się zbytnio. Pingi w nieskończoność czyli co mam zrobić??
Jak w routerze ustawić pierwszeństwo na TV?
Oraz wiesz może jak wyłączyć to HDR w netflixie albo najlepiej w ogóle wszędzie? Mam TV TCL 43DP600
 

Slawek0702

New member
Hmm sorki ale jestem zielony i nie bardzo wiem co znaczy RW i FF. Oraz czy mam to robić na wlaczoym TV?
Udało mi się wejsc do jakiegoś ukrytego menu przez obraz >kontrast > 6 4 2 5 ale brak tam opcji wyłączenia HDR albo jest pod inna nazwa
 
Do góry