Philips 43PUS6162 - Problem z pamięcią

Lukay

New member
Witam

Mam problem ze swoim telewizorem. Mianowicie TV po włączeniu nie stosuje wybranego dla niego stylu oraz poziomu głośności. Wyłączając TV i włączajac go ponownie, muszę wejść w menu Obraz->Styl i odznaczyć GRA i ponownie zaznaczyć GRA, żeby ten styl został zastosowany. Widzę to po input lagu, który jest bardzo wysoki jeśli styl GRA nie jest zastosowany. Muszę to robić za każdym razem ilekroć wyłącze i włączę TV, albo zmienię źródło sygnału, np. na inne gniazdko HDMI. Do telewizora mam podłączone wyłącznie dwie konsole ps3 pod HDMI, ps4slim pod HDMI 2. Ponadto na podobnej zasadzie nie jest zastosowana zwiększona głośność z menu Dźwięk->Zaawansowane->Głośność dźwięku. Mam to ustawione na 10 a dźwięk słychać jakby było na 0, dopiero przełączenie skali z 10 na 9 i ponownie na 10 daje dźwięk jaki powinien być. Nie piszę tu oczywiście o skali Volume, bo ta jest zapamietana.

Telewizor mam od marca, ale dopiero jakoś od 2miesięcy zauważyłem się, że wyżej wymienione problemy występują. Wydaje mi się jednak, że te problemy występowały od początku, tylko się wcześniej nie zorientowałem. Mam też najnowszą aktualizację.

Problem z głośnością nie występuje jak korzystam z YouTube za pomocą Smart TV, input lag tez nie bo przecież steruję pilotem a nie padem z konsoli. Miałem philipsa z 2013 roku i takich cyrków nie było, a tutaj TV z 2017 i takie coś.

Mam pytanie, czy jest to podstawa, żeby telewizor reklamować w sklepie? Napisałem do wsparcia Philips i od prawie 2 miesięcy z nimi piszę. Na początku miałem oczywiście przywrócić domyslne ustawienia TV, zainstalować go ponownie, czyli kopiuj wklej z instrukcji obsługi w razie problemów z TV. Nic z tego nie pomogło. Potem poproszono mnie, żebym utworzył plik z logami i wysłał go do nich na maila, a konsultant miał to przekazać dalej. 8go lipca wysłałem im ten plik i proszono mnie o cierpliwość, 25lipca wysłałem mail z zapytaniem jak wygląda sprawa mojego zgłoszenia a dzisiaj jest 14sierpnia i nie mam od nich żadnej opdowiedzi :/ Nie wiem co zrobić, czy czekać dalej na mail czy reklamować TV w sklepie? Podchodzi to pod wadę ukrytą telewizora? Nie wiem też, czy jest to problem wyłącznie mojego egzemplarza czy każdy tak ma? Czy może jest to problem z softwarem?
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Witam

Mam problem ze swoim telewizorem. Mianowicie TV po włączeniu nie stosuje wybranego dla niego stylu oraz poziomu głośności. Wyłączając TV i włączajac go ponownie, muszę wejść w menu Obraz->Styl i odznaczyć GRA i ponownie zaznaczyć GRA, żeby ten styl został zastosowany. Widzę to po input lagu, który jest bardzo wysoki jeśli styl GRA nie jest zastosowany. Muszę to robić za każdym razem ilekroć wyłącze i włączę TV, albo zmienię źródło sygnału, np. na inne gniazdko HDMI. Do telewizora mam podłączone wyłącznie dwie konsole ps3 pod HDMI, ps4slim pod HDMI 2. Ponadto na podobnej zasadzie nie jest zastosowana zwiększona głośność z menu Dźwięk->Zaawansowane->Głośność dźwięku. Mam to ustawione na 10 a dźwięk słychać jakby było na 0, dopiero przełączenie skali z 10 na 9 i ponownie na 10 daje dźwięk jaki powinien być. Nie piszę tu oczywiście o skali Volume, bo ta jest zapamietana.

Telewizor mam od marca, ale dopiero jakoś od 2miesięcy zauważyłem się, że wyżej wymienione problemy występują. Wydaje mi się jednak, że te problemy występowały od początku, tylko się wcześniej nie zorientowałem. Mam też najnowszą aktualizację.

Problem z głośnością nie występuje jak korzystam z YouTube za pomocą Smart TV, input lag tez nie bo przecież steruję pilotem a nie padem z konsoli. Miałem philipsa z 2013 roku i takich cyrków nie było, a tutaj TV z 2017 i takie coś.

Mam pytanie, czy jest to podstawa, żeby telewizor reklamować w sklepie? Napisałem do wsparcia Philips i od prawie 2 miesięcy z nimi piszę. Na początku miałem oczywiście przywrócić domyslne ustawienia TV, zainstalować go ponownie, czyli kopiuj wklej z instrukcji obsługi w razie problemów z TV. Nic z tego nie pomogło. Potem poproszono mnie, żebym utworzył plik z logami i wysłał go do nich na maila, a konsultant miał to przekazać dalej. 8go lipca wysłałem im ten plik i proszono mnie o cierpliwość, 25lipca wysłałem mail z zapytaniem jak wygląda sprawa mojego zgłoszenia a dzisiaj jest 14sierpnia i nie mam od nich żadnej opdowiedzi :/ Nie wiem co zrobić, czy czekać dalej na mail czy reklamować TV w sklepie? Podchodzi to pod wadę ukrytą telewizora? Nie wiem też, czy jest to problem wyłącznie mojego egzemplarza czy każdy tak ma? Czy może jest to problem z softwarem?
Cześć,
Dla mnie wygląda to na problem z oprogramowaniem. W logach powinno być widoczne co i jak i dziwię się, że nie masz jeszcze odpowiedzi co dalej w tym temacie (czy coś robią i trzeba czekać czy jeszcze nikt tego nie widział). Napisałbym do Philipsa, jaka jest decyzja w tej sprawie. Tym bardziej, że tak jak napisałeś występuje to każdorazowo.

Co do zwrotu do sprzedawcy to nie mam pojęcia, więc może niech sprzedawcy się wypowiedzą.

Guzioo_PL
 

Lukay

New member
Cześć,
Dla mnie wygląda to na problem z oprogramowaniem. W logach powinno być widoczne co i jak i dziwię się, że nie masz jeszcze odpowiedzi co dalej w tym temacie (czy coś robią i trzeba czekać czy jeszcze nikt tego nie widział). Napisałbym do Philipsa, jaka jest decyzja w tej sprawie. Tym bardziej, że tak jak napisałeś występuje to każdorazowo.

Co do zwrotu do sprzedawcy to nie mam pojęcia, więc może niech sprzedawcy się wypowiedzą.

Guzioo_PL

Też mi się wydaje, że to wina oprogramowania. Telewizor jest z 2017 roku, a teraz wchodzą nowe TV, więc wątpie, żeby wspierali nadal aktualizacje oprogramowania. Popołudniu byłem w pracy, ale udało mi się skontaktować z działem obsługi klienta. Podałem nr zgłoszenia i jedyne czego się dowiedziałem to to, że moje logi zostały przekazane do działu technicznego i muszę czekać. Śmiechu warte, czekam już ponad miesiąc. Z tego co wyczytałem w necie, to niektórzy czekali i 2miesiące, żeby dowiedzieć się, że wszystko jest ok w logach. Poczekam do końca sierpnia i może wystawie TV na olx. Najchętniej bym się go pozbył i dołozył do jakiegoś TV Sony.

Problem występuje tylko przy urządzeniach podłączonych pod HDMI. Dzisiaj specjalnie podłączyłem antenę i poszukałem kanały, żeby sprawdzić czy przy telewizji naziemnej też jest problem i co ciekawe to w tym przypadku nie ma w opcjach zaawansowanych Dźwięku zwiekszenia Głośności. W sumie telewizja działa ok i dobrze się ogląda, tyle, że ja z telewizji nie korzystam, jedynie konsole, netflix/youtube.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Też mi się wydaje, że to wina oprogramowania. Telewizor jest z 2017 roku, a teraz wchodzą nowe TV, więc wątpie, żeby wspierali nadal aktualizacje oprogramowania. Popołudniu byłem w pracy, ale udało mi się skontaktować z działem obsługi klienta. Podałem nr zgłoszenia i jedyne czego się dowiedziałem to to, że moje logi zostały przekazane do działu technicznego i muszę czekać. Śmiechu warte, czekam już ponad miesiąc. Z tego co wyczytałem w necie, to niektórzy czekali i 2miesiące, żeby dowiedzieć się, że wszystko jest ok w logach. Poczekam do końca sierpnia i może wystawie TV na olx. Najchętniej bym się go pozbył i dołozył do jakiegoś TV Sony.

Problem występuje tylko przy urządzeniach podłączonych pod HDMI. Dzisiaj specjalnie podłączyłem antenę i poszukałem kanały, żeby sprawdzić czy przy telewizji naziemnej też jest problem i co ciekawe to w tym przypadku nie ma w opcjach zaawansowanych Dźwięku zwiekszenia Głośności. W sumie telewizja działa ok i dobrze się ogląda, tyle, że ja z telewizji nie korzystam, jedynie konsole, netflix/youtube.

Ostatnia wersja oprogramowania "version:012.002.070.201, zip plik , 356.4 MB, opublikowane 6 czerwca 2018" więc na razie o wsparcie byłbym spokojny. Dzisiaj może będę miał dostęp do tego modelu więc sprawdzę jak to wygląda :)
 

Lukay

New member
Mam właśnie tę wersję oprogramowania, która pojawiła się w czerwcu i od tego czasu cisza z update'ami. Nie wiem jak długo Philips wspiera swoje telewizory, ale mam nadzieję, że coś wyjdzie jeszcze i załatają.
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Mam właśnie tę wersję oprogramowania, która pojawiła się w czerwcu i od tego czasu cisza z update'ami. Nie wiem jak długo Philips wspiera swoje telewizory, ale mam nadzieję, że coś wyjdzie jeszcze i załatają.

Zazwyczaj jest to minimum 2 lata. Co do tego problemu myślę, że skoro jest łatwy do odtworzenia powinien być naprawiony w następnym (zależy na jakim etapie są prace nad nim) lub w kolejnym.
 

Lukay

New member
Dzięki za pomoc. Będę czekał dalej na aktualizację, jakoś do września, a potem pomyślę co z nim dalej. Na tą chwile tematu jeszcze nie zamykamy.
 

Lukay

New member
Sytuacja już się rozwiązała.

Zgłosiłem do neonetu, że chcę odstąpić od umowy sprzedaży za pomocą rękojmi. Przysłali dwóch techników, którzy stwierdzili, że rzeczywiscie dziwnie ta opcja z dźwiękiem działa. Telewizor został zabrany na ekspertyzę do serwisu. Po dwóch dniach zadzwonił do mnie serwisant, który zajmuje się softwarem i powiedział, że z telewizorem jest wszystko w porządku. Sprawdzili jak to zwiększanie głośności i input lag działa na inny egzemplarzu tego samego TV i okazało się, że dzieje się to samo. Sprawdzil też w Philipsie model wyżej czyli pus6262 i jest to samo. Koleś w rozmowie brzmiał sensownie i nie brzmiał jakby chciał mi nawciskać kitów. Powiedział, że jedyne co mógł zrobić to wgrać nowszy soft jakiś serwisowy z poprawkami, jak dobrze zrozumiałem. No i powiedział, że napisał do Philipsa czy tam TPVision, żeby pomysleli właśnie nad poprawką w sofcie która zmieni działanie tej opcji dźwięku, żeby nie trzeba było jej za każdym razem przełączać. Powiedział także, żebym dał mu znać jak TV będzie się zachowywał po wgranych poprawkach, bo jest ciekaw czy coś się zmieni na plus, bo to też mu pomoże w późniejszej pracy.


No i na tej podstawie Neonet odmówił mi rękojmi i TV wraca do mnie. Tyle po sprawie. A i śmiechu warte jest zgłaszanie awarii za pomocą strony internetowej Philipsa, bo nadal mi każą czekać na odpowiedź z działu technicznego XD a tymczasem Neonet załatwił mi serwis w kilka dni a nie kilka miesięcy. Szkoda, że pewnie nic się nie zmieni z działaniem TV i będzie co będzie.
 
Ostatnia edycja:
Do góry