Smog atakuje PHILIPS 49PUS6561/12

DzaceQ

Banned
No to jest dziwna sytuacja, stosowne pismo niezgodności z umową złożyłem w sklepie drugi egzemplarz mam dla sobie został podpisany oraz podbity przez sklep jako że tv ma 65 cali nie jestem w stanie im go dostarczyć oni powinni się tym zająć. Na miejscu dostałem też druk reklamacji na którym jasno widnieje że to z powodu rękojmi i zaznaczyłem również naprawę sprzętu a nie wymianę bo wiem że przy pierwszej usterce i tak go nie wymienia, po paru godzinach dostałem sms jak wyżej że przekazali sprawę do serwisu i mam oczekiwać na serwisanta coś gdzieś załatwiłem źle z tytułu niezgodności towaru z umową?
 

DzaceQ

Banned
W związku z tym iż jestem ostrożny w załatwianiu mojej sprawy, posłucham rad i zadzwoniłem na infolinię na jakiej podstawie została moja sprawa skierowana do Autoryzowanego Serwisu Producenta. Otrzymałem informację, że jest to procedura normalna i w związku z tym, że tv jest duży serwisant stwierdzi czy możliwa jest naprawa w domu czy też od razu zabierze go ze sobą. Zostałem poinformowany na infolinii iż wizyta serwisanta odbędzie się z tytułu rękojmi a nie będzie rozpatrywana jako reklamacja zwykła.
 

tomeko12

New member
Ponadto serwis ocenia czy TV ma wadę z punktu widzenia producenta a to może być coś całkiem innego niż niezgodność towaru z umową. Wystarczy bowiem, że TV nie ma jakiejś funkcjonalności o której byliśmy poinformowani przez sprzedawcę w momencie zakupu i już możemy taki TV oddać jako nie ten który kupowaliśmy. A wady żadnej z punktu widzenia producenta miał nie będzie.
Sprzedawca odpowiada za informacje rozpowszechniane przez producenta jak i przez siebie (które i tak bierze od producenta). Najczęściej też, nie ma wiedzy technicznej, żeby móc ocenić, czy dana wada rzeczywiście istnieje, czy nie jest spowodowana przez użytkownika, czy da się to naprawić, czy jest na tyle istotna, że nadaje się do rozwiązania umowy, czy tylko do obniżenia ceny. Sądzisz, ze jakaś pani Zosia z np. EuroRTVAGD jest w stanie takie rzeczy stwierdzić? Dlatego powołuje rzeczoznawcę, który niestety jest przedstawicielem producenta i to on ustala powyższe.
Niestety w przypadku Philipsa, ichni serwis potrafi napisać, że np. brak Miracastu, który był w specyfikacji jest spowodowany tym, że jest to usługa innej firmy, za której istnienie i działanie Philips nie odpowiada (sic!) i reklamacja nie może być uwzględniona. W takim przypadku, gdyby sprzedawca tak czy inaczej przyjął zwrot towaru, to Philips by go od niego nie odebrał, bo na podstawie opinii ichniego rzeczoznawcy sprzęt jest sprawny i wolny od wad, i został by bez pieniędzy z używanym TV, który ciężko było by mu sprzedać. Dlatego sprzedawca musi mieć opinię rzeczoznawcy, którą Philips zaaprobuje, lub wyrok sądu (polubownego lub cywilnego), który da mu prawo do regresu do swojego dostawcy. Niestety żaden sklep nie przyjmie z powrotem towaru (szczególnie drogiego), którego nie będzie mógł oddać dalej (chyba, że ma umowę z dostawcą, że przyjmuje towar od niego z powrotem bez względu na okoliczności).
Podobnie w karcie gwarancyjnej może być jakieś wyłączenie odpowiedzialności producenta i przy takiej ocenie weźmie ją pod uwagę serwis wydając swoją ekspertyzę. A nas ona w tym przypadku nie interesuje bo ważna dla nas jest tylko instrukcja obsługi i informacje przekazane przez sprzedawcę. Także np. te w reklamie tego produktu jeśli miały wpływ na nasz wybór.
Zapisy w karcie gwarancyjnej nie mają zastosowania w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi.
 

DzaceQ

Banned
No to jestem bardzo ciekaw jak serwisant oceni moja wadę telewizora a mianowicie plamę na ekranie co prawda jest mała ale bardzo uciążliwa
 

tomeko12

New member
Uważasz, że serwis opłacany przez producenta, pracujący na jego rzecz jest obiektywnym rzeczoznawcą?
Uważam, że serwis producenta jest bardzo nieobiektywny, a serwis Philipsa jest jednym z najgorszych (potrafi stwierdzić, że białe jest czarne i nie podlega to reklamacji)
Dodatkowo uważasz, że to że ,, Pani Zosia'' z EuroRTVAGD nie zna się na tym co sprzedaje jest jakimś wytłumaczeniem? To jakim cudem ta sama ,, Pani Zosia'' jest rzetelnym sprzedawcą który dobrze klientowi doradzi w momencie zakupu?
Stwierdzam, że "Pani Zosia" jest sprzedawcą a nie ekspertem od telewizorów. Czy myślisz, że "Pani Zosia" jest w stanie stwierdzić, że plama na ekranie jest spowodowana wadą fabryczną, czy np. nie została spowodowana przez użytkownika?
Nie jest też prawdą to, że my jako klienci mamy się interesować tym czy potem naszego bubla odbierze od sprzedawcy producent. To ich sprawa. Zgodnie z naszym prawem sprzedawca ma roszczenie regresowe do producenta za taki sprzęt. A jak producent takie niezgodne z umową TV nie chce odebrać to sprzedawca nie ma żadnego obowiązku takich bubli sprzedawać.
Jego sprawa. To na nim spoczywa ryzyko prowadzenia jego zarobkowej działalności. Musi się znać na tym co robi. Niech sobie wyszkoli pracowników i sprzedaje wyroby solidnych producentów.
Można się pieklić, rzucać gromami na sprzedawców itp, co i tak nic nie da...
Można też podejść merytorycznie do sprawy i wyjść z założenia, że sklep nie przyjmie "na ładne oczy" telewizora od każdego, kto mu go przyniesie i powie, ze jest niezgodny z umową. Dla sprzedawcy wiążąca jest opinia rzeczoznawcy (niestety w tym zakresie ma on dostęp do rzeczoznawcy producenta, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby spróbować ze swoim), lub wyrok sądu. Dlatego, jak się nie zgodzimy z taką opinią, to składamy wniosek do sądu (najlepiej polubownego, a jak się nie da, to do cywilnego) i jak mamy rację, to sprzedawca łaski nie robi, towar musi przyjąć (bo jak nie, to można wtedy nasłać komornika).
 

DzaceQ

Banned
Przed chwilą otrzymałem telefon z serwisu producenta że jutro przyjedzie technik i zabierze telewizor dopytalem czy reklamacja będzie rozpatrywana z tytułu rękojmi, zostałem poinformowany że tak.
 

DzaceQ

Banned
Telewizor zabrany na serwis na czyszczenie matrycy i uwaga uszczelnienie, świetnie że 2 miesięczny tv trzeba uszczelniac.
 
Ostatnia edycja:

marcinbe

New member
Ja tez mialem 2 razy w czyszczeniu i uszczelnianiu .I co w przyszlym tygodniu dzwonie trzeci raz bo niestety plamy wracaja. Tak ,ze prosze sue zbytnio nie ucieszyć bo serwis Philipsa to żenada.
 

DzaceQ

Banned
Właśnie się cieszę bo przy rękojmi tylko 1 naprawa wchodzi w grę, przy następnym problemie zwrot pieniędzy bądź wymiana na nowy.
 

piterkos

New member
Witam
Mam model 6550/88. W czerwcu zeszłego roku dałem telewizor na gwarancję w związku z czarnymi plamami. Wyczyścili mi go, pisząc, że "warunkowo". Teraz te plamy są ponownie, a nawet pojawiła się czarna smuga idąca poziomo przez środek telewizora. Teoretycznie gwarancja skończyła mi się w październiku 2017, ale wydaje mi się, że tą wada nie została skutecznie usunięta. Panie do Was czy ktoś miał podobny problem i czy udało się go rozwiązać z Philips-em? Dodam, że w chwili obecnej nie da się oglądać, a czarna smuga przez środek pojawiła się z dnia na dzień.
 

Mangus112

New member
Witam
Mam model 6550/88. W czerwcu zeszłego roku dałem telewizor na gwarancję w związku z czarnymi plamami. Wyczyścili mi go, pisząc, że "warunkowo". Teraz te plamy są ponownie, a nawet pojawiła się czarna smuga idąca poziomo przez środek telewizora. Teoretycznie gwarancja skończyła mi się w październiku 2017, ale wydaje mi się, że tą wada nie została skutecznie usunięta. Panie do Was czy ktoś miał podobny problem i czy udało się go rozwiązać z Philips-em? Dodam, że w chwili obecnej nie da się oglądać, a czarna smuga przez środek pojawiła się z dnia na dzień.

Mam pytanie możecie wrzucać zdjęcia wad jakie u was występują. Kwestia smogu odnosi się do każdego modelu, plamy pojawiają się losowo czy w takim samym miejscu.?
Zastanawia mnie czy to kwestia nieszczelności jednego elementu. Rozumiem, że lokalizacja w której mieszkacie ma bardzo wysoki wskaźnik zanieczyszczenia powietrza. Co z innymi markami?
 

piterkos

New member
Zdjęcie dodane jak to teraz wygląda.
Plamy są cały czas w tym samym miejscu. Mieszkanie w bloku. Telewizor w salonie. Czysto w domu.
 

Attachments

  • 20180224_102805.jpg
    20180224_102805.jpg
    1001,1 KB · Wyś: 93

DzaceQ

Banned
Lokalizacja nie powinna mieć znaczenia gdy kupujesz telewizor nie masz podanych miejscowości gdzie możesz go używać. U mnie mimo oczyszczania powietrza plama wyskoczyła po prawie 2 miesiącach w telewizorze za 7k więc coś jest tutaj nie halo.
 

DzaceQ

Banned
Czy w instrukcji obsługi tego TV jest choćby słówko a tym, że należy go użytkować w pomieszczeniu ,, odpylonym''? Że powietrze w różnych regionach naszego kraju może być nieodpowiednie dla tego telewizora?
Nie wydaje mi się. Więc jakiekolwiek dywagacje na ten temat są bezzasadne.
Jasne, że nie ma o tym właśnie mówię niestety mój cierpi na przypadłość kurzu bądź smogu zwał jak zwał dla mnie to wada fabryczna za którą nie powinienem ponosić odpowiedzialności tylko w pełni cieszyć się sprzętem jaki kupiłem.
 
Do góry