Smog atakuje PHILIPS 49PUS6561/12

uwencjusz

New member
po komentarzach wykopu jak widać.., wszyscy mają takie same problemy niezależnie od tego czy jest to samsung, philips czy lg.
 
Ostatnia edycja:

kranu

New member
No trochę mnie to zdziwiło. Jeszcze kilka lat temu nie było takich problemów. A przecież zapotrzebowanie na energię coraz mniejsze więc i potrzeby wentylacji powinny być mniejsze.
 

kranu

New member
TV wrócił z serwisu po 3 tygodniach - nawet nie wyczyścili matrycy bo Media Markt się nie zgodził.
Chyba mnie chcieli ukarać, że wybrałem drogę rękojmi zamiast gwarancji :fool:
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Pytanie formalne .
Zależy Ci bardziej na czystej matrycy czy na rozgłośnie ?
Jeśli ma tym pierwszym , napisz na PW postaram się pomoc.
 

kranu

New member
Mnie rękojmię odrzucili - zarówno sprzedawca jak i serwis.
Na gwarancji wyczyścili. Po gwarancji pewnie problem wróci i zostanę w dupie.
Nigdy więcej Philips.
 

kranu

New member
Tak, rzecznik konsumenta interweniował i go olali tak samo jak mnie.
Powiedział, że nic więcej nie może zrobić.. nie wiem po co taki rzecznik..
Następny możliwy krok to ekspertyza biegłego na własny koszt i do sądu.
 

kranu

New member
Komentowałem na Facebooku. Odpisywali, że chcieli mi bezpłatnie wyczyścić matrycę, a ja się nie zgodziłem.. No nie zgodziłem się bo mnie interesowało całkowite rozwiązanie problemu, a nie tymczasowe aż się skończy gwarancja.
 

kranu

New member
Zgodziłem się w końcu na to czyszczenie, ale efekt nie jest dokładny i problem wraca. Przeszkadza mi też clouding (nierównomierne podświetlenie) ale chyba się już muszę pogodzić z tymi wadami..
 

tomeko12

New member
Po odrzuceniu reklamacji przez sprzedawcę, kolejnym krokiem jest próba polubownego rozwiązania sporu, więcej na Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich - UOKiK.
Najpierw zwracamy się do Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej z prośbą o mediację. Jeżeli sprzedawca nie będzie chciał przystać na propozycje IH, składamy wniosek o rozpoznanie do Sądu Polubownego przy Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, który w razie konieczności powoła rzeczoznawcę. Obie procedury można załatwić elektronicznie bez wychodzenia z domu i są darmowe (jedynym kosztem może być wynagrodzenie rzeczoznawcy, który pokrywany jest przez przegrywającego). Do tego, nie są ograniczone dwuletnim terminem rękojmi (ważne jest, żeby w tym terminie była złożona reklamacja). Wyrok Sądu Polubownego jest ostateczny i równoważy wyrokowi Sądu powszechnego. Jeżeli sprzedawca nie zgodzi się na rozpatrzenie przez Sąd Polubowny, to dopiero wtedy idziemy z tym do Sądu Cywilnego.
Obecnie próba polubownego załatwienia sprawy jest wymagana przed złożeniem pozwu (trzeba w nim napisać, czy była taka próba,a jak nie, to dlaczego).
Sklepy odrzucają reklamacje na podstawie ekspertyzy serwisu. Jak by tego nie robiły, to wtedy one by miały problem z odzyskaniem pieniędzy od dostawcy. Wyrok któregoś z Sądów upoważnia sklep do zwrotu telewizora i odzyskanie pieniędzy nawet wtedy, gdy serwis/producent/dostawca twierdzą, że sprzęt jest sprawny.
 

kranu

New member
A co gdy w odpowiedzi na rękojmię była zawarta klauzula:

Przechwytywanie.jpg
 

tomeko12

New member
@kranu, pozostaje wtedy niestety Sąd Cywilny. W pozwie w odpowiednim miejscu wpisujemy, że sprzedawca nie wyraził zgody na polubowne rozpatrzenie sprawy. I następnym razem omijamy taki sklep szerokim łukiem.
W tym przypadku najlepiej iść do Rzecznika Konsumentów, który powinien pomóc w sprawie (Do jego kompetencji należy: "wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów." https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php)
 
R

Repugnant.

Guest
jak sie to wszystko czyta to rece i inne czlonki opadaja czlowiek ma chec wziac solidna lage i ...... wydajemy swoje wlasne ciezko zarobione pieniadze cieszymy sie z zakupu a pozniej dupa bo slyszymy ,taki mamy klimat,moze trzeba publikowac,zrobic liste firm modeli sklepow ktore nas olewaja tak aby wszyscy wiedzieli kogo tez maja olac.ktos tu pisal chyba kiki ze kraj nie ma tu nic do tego a ja jestem pewien ze ma bo to my polacy
 
R

Repugnant.

Guest
zalatwiamy te sprawy i nie potrafimy ich zalatwic z roznych powodow nie zawsze prawnych.
 

Mangus112

New member
jak sie to wszystko czyta to rece i inne czlonki opadaja czlowiek ma chec wziac solidna lage i ...... wydajemy swoje wlasne ciezko zarobione pieniadze cieszymy sie z zakupu a pozniej dupa bo slyszymy ,taki mamy klimat,moze trzeba publikowac,zrobic liste firm modeli sklepow ktore nas olewaja tak aby wszyscy wiedzieli kogo tez maja olac.ktos tu pisal chyba kiki ze kraj nie ma tu nic do tego a ja jestem pewien ze ma bo to my polacy

Na taką wadę producent nie ma rozwiązania pewnie musiał przy przeprojektować cały model, a to nie wchodzi w grę. Obawiam się, że dodadzą już zapis dodatkowy do swojej karty gwarancyjnej, aby od razu odrzucać takie problemy.
PR-owo trochę słabo, mogli 1 krzyczącego klienta załatwić indywidualnie i sprawa byłaby załatwiona.
Zaufanie do marki na pewno nadszarpnięte bo to nie typowe wada, która pojawia się w określonych warunkach.
Prawdopodobnie nie uda się nic z tym zrobić, PR Philipsa/TP Vision bardzo słabo sobie radzi pewnie z inną marką miałbyś większe szanse powodzenia.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Tak jak się spodziewałem:

"[...] uprzejmie informujemy, że zmuszeni jesteśmy odmówić załatwienia reklamacji zgodnie z Pana żądaniem, tzn. poprzez wymianę na wolny od wad.

Jest to niemożliwe z uwagi na fakt iż wiązałoby się z koniecznością poniesienia nadmiernych kosztów.

Wobec powyższych okoliczności, uprzejmie informujemy, że zgodnie z przepisem art. 560 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2014, poz. 121 ze zmianami),

możemy doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową w drodze jego naprawy."

Biedny producent/sklep musiałby ponieść "nadmierne koszty" :)
Wygląda na to, że matryca zostanie po raz kolejny łaskawie wyczyszczona, a więc problem znowu powróci (pewnie już po upływie czasu gwarancji/2 lat od momentu zakupu).
Jest nauczka na przyszłość, żeby nigdy więcej nie kupować produktów tej "firmy".

Za pierwszym razem sprzedawca ma prawo TV Ci naprawić. Nic na to nie poradzisz. Jak wada wróci przed upływem dwóch lat od momentu zakupu ( a wiemy że tak będzie) to już zażądasz skutecznie od sprzedawcy zwrotu kwoty zakupu.
Oczywiście to w przypadku jeśli teraz reklamowałeś u sprzedawcy a nie u producenta z mocy gwarancji.
 

marcinbe

New member
Ja zakupilem tv philips 49pus6401/12 w pazdzierniku 2016 roku i w pierwszym czyszczeniu byl po 2 miesiacach problem wrocil i byl na drugim czyszczeniu teraz problem znow wraca a oprocz tego wyszedl szary pasek po calej wysokosci ekranu po lewej stronie w poniedzialek bede kolejny raz dzwonic po serwis . Brak slow nigdy wiecej tv od philipsa gowno jakich malo . Nadmienie , ze tv jest uzytkowany w czystym salonie.
 

DzaceQ

Banned
Philips 65PUS8102 2 miesięczny tv i juz wychodzi jakiś placek czy to jest też ten efekt czy wada matrycy?
 
Ostatnia edycja:

marcinbe

New member
Napewno kurz na matrycy ja bede jutro dzwonil do philipsa juz na 3 czyszczenie w ciagu 1 roku i 2 miesiecy brak mi juz slow do tego gowna
 
Do góry