55PUS8601 + Moduł CAM Polsatu

wsmigiel

New member
Witam,

Chciałbym zapytać, czy może ktoś z Was, korzysta z takiego połączenia?

Od niedawna jestem posiadaczem tego TV, doszedłem do wniosku, że zdecyduje się na moduł CAM aby uniknąć wolnego dekodera, niestety po uruchomieniu TV z modułem, telewizja działa do momentu wyłączenia telewizora. Po ponownym włączeniu w nieskończoność ciągnie się "Uwierzytelnianie Modułu" - wytrzymałem 3 godziny i się poddałem.
Pomaga jedynie ponowne zainstalowanie TV, wtedy wszystko zaczyna działać normalnie, do momentu wyłączenia... i tak w kółko.

Dodam, że aktualizowałem TV do najnowszej wersji (Przez WIFI).

Będę wdzięczny za wszystkie porady, i instrukcje.

Pozdrawiam
wsmigiel
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Czy przed aktualizacją softu przez Internet współpraca modułu CAM + karta chipowa operatora Polsat z telewizorem była prawidłowa . Jeżeli tak , to można spróbować jeszcze raz zaktualizować soft , ale poprzez złącze USB w telewizorze . A w ogóle , jeżeli coś działa dobrze , to należy głęboko przemyśleć
czy należy dokonywać aktualizacji oprogramowania . Moim skromnym zdanie tylko wtedy , gdy coś
konkretnego wnosi .
Czy wyłączyłeś zupełnie z prądu na godzinę telewizor ? W niektórych przypadkach pomaga .
Możesz również spróbować tak :
proszę nacisnąć przycisk na pilocie Sources , następnie wybierz typ kanału dla którego używany jest
moduł CAM tj : Oglądanie telewizji lub Oglądaj telewizję satelitarną .
Naciśnij przycisk : Options i wybierz opcje Common Interface . Wybierz odpowiednio Common Interface (gniazdo 1 lub gniazdo 2 ) używane dla tego modułu CAM i naciśnij przycisk > (w prawo). Niektóre moduły CAM , aby móc oglądać programy telewizyjne wymagają wprowadzenia kodu PIN .
Wybierz operatora który dostarczył moduł CAM i naciśnij przycisk OK . Kolejne ekrany powinny pochodzić od operatora telewizyjnego . Wyszukaj ustawienie kodu PIN . Kod PIN należy ustawić ten
sam , jaki służy do odblokowania telewizora .
A telewizor po aktualizacji softu z zewnętrznym dekoderem działa prawidłowo ?

A może inni użytkownicy tej serii telewizorów Philips , którzy wypowiadają się na forum , Tobie zechcą pomóc .
Możesz również spróbować skontaktować się z operatorem Polsat i mu zgłosić problem , lub
porozumieć się z serwisem Philips i opisać problem występujący w Twoim telewizorze .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

wsmigiel

New member
Accu,

Przede wszystkim, uprzejmie dziękuje za bardzo szybką odpowiedź!

Niestety, nie opisałem wszystkiego, w związku z czym niepotrzebnie się rozpisywałeś, za co przepraszam!

Odpowiadając na Twój post:

1. Aktualizacja została przeprowadzona, zanim jeszcze miałem w rękach moduł, stąd nie mam pojęcia jak sprzęt zachowywał się wcześniej. Uwagi odnośnie aktualizacji, wezmę sobie do serca na przyszłość.
2. Wyłączałem TV i próbowałem ponownie, nic to nie pomagało.
3. Nie sprawdzałem opcji z PINem - ale o tym dlaczego, za chwilę.
4. Nie sprawdzałem działania TV z dekoderem, nie posiadam takowego.
5. Jeśli chodzi o Polsat, jedyne co stwierdzili, to fakt iż TV może nie współpracować poprawnie z tym modułem, oni gwarantują współpracę tylko z modelami, które wymieniają na stronie, zaproponowali wymianę modułu na nowy - skorzystałem z niej.
6. Philips kompletnie odcina się od problemów, na infolinii od razu stwierdzają, że nie testują TV pod kątem współpracy z modułami operatorów i nie gwarantują że sprzęty będą działać bez zarzutu, odsyłają do operatora TV.

Jeśli chodzi o mój problem, rozwiązaniem okazała się wymiana modułu na nowy, nie wiem czy poprzedni był wadliwy, czy może w jakiś sposób gryzł się z TV. Po wymianie, moduł zatrybił niemal od ręki, wszystko działa pięknie, choć po przełączeniu kanału, obraz pojawia się po ok 2 - 4 sek. (kontrola rodzicielska wyłączona). EPG działa bez zarzutu, jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Wszystko obsługuje jednym pilotem, bez przełączania między gniazdami, obraz jest zniewalający, chodzi płynnie, mam dokładnie to, czego oczekiwałem i serdecznie polecam takie rozwiązanie. Jeśli chodzi o dysk i nagrywanie, jestem dopiero przed zakupem, ale na pewno podzielę się informacjami na temat nagrywania kanałów.:)

TV mam dość krótko, wszystkie rady dotyczące modelu mile widziane! W miarę możliwości będę dzielił się spostrzeżeniami :)

Pozdrawiam
wsmigiel
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Dla mnie żaden kłopot . :|

Dla Ciebie nauka , że trzeba pisać konkretnie tj. szczegółowo .

Ważne , że operator rozwiązał problem . :-| Brałem to pod uwagę i dlatego napisałem między innymi
abyś się z nim skontaktował . Dobrze , że mają moduł CAM , który działa prawidłowo . :|

Cieszę się , że jesteś zadowolony z nowego telewizora . :)
Seria telewizorów Philips PUS8601/12 to moim , skromnym zdaniem , jedyna seria telewizorów Philips , która zasługuje na uwagę z uwagi na zastosowane rozwiązania . Minusem jest , że jest "ciut" za droga . Może telewizor Philips 65PUS7601/12 z pełnym , tylnym podświetleniem będzie równie udany , czego należy życzyć . Już niedługo się okaże .
O innych nie warto pisać , bo są niedopracowane i sprawiają kłopoty użytkownikom , zamiast funkcjonować stabilnie i sprawiać zadowolenie ich użytkownikom . Smutne to , ale niestety prawdziwe . :|

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Cena za ten telewizor akurat jest bardzo dobra.
Żadna firma nie daje tylko co Philips w tej klasie.

Firmy się odcinają od modułów Cam , bo operatorzy stosują każdy swoje nie jednolite rozwiązania. Mój Philips PUS7100 sprawia mi moc zadowolenia, no może oprócz tego, że nie dał na awansu do półfinałów ME w piłce...
 

wsmigiel

New member
No i problem wrócił, jest to mega dziwna sprawa, telewizor przez 2 - 3 dni działa normalnie, pózniej uwierzytelnianie modułu trwa w nieskończoność i nie da sie zrobić nic poza reinstalacją TV, po czym, znowu działa przez 2, 3, a nawet 5 dni, i po włączeniu TV, dostaje info "trwa uwierzytelnienie" które nie przestaje trwać.
Dzisiaj spróbuje po raz kolejny powalczyć z Philipsem, wydaje mi sie, ze to wina oprogramowania ale pewności nie mam.
Dodaje info, gdyby ktoś z posiadaczy chciał decydować sie na moduł Polsatu.
 

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Miałem podobną historię z Philipsem 7100 w którym ; padła płyta główna ; z powodu współpracy z modułem CI Polsatu ( z nc+ też nie chciał zadziałać) tak zdiagnozował usterkę TV Serwisant. Najciekawsze że ten sam moduł zadziałał bez problemów w starszym Philipsie 6007 który do dzisiaj dość dobrze się sprawuje , a w Panasonicu AS 800 i LG u kolegi (nie pamiętam jaka seria ) też bez problemów dekodował platformę Polsat Cyfrowy. Moim zdaniem to Philips powinien do końca odrabiać lekcję , a nie zwalać tylko na operatorow.
 

wsmigiel

New member
Oczywiście Philips zwala sprawę na Polsat, podobno niektóre karty nie współpracują prawidłowo z tymi TV, mam poprosić Polsat o nowy sprzęt z innym rodzajem karty...
Co do moich spostrzeżeń na temat bezproblemowego współdziałania sprzętu przez dłuższy okres, usłyszałem, ze widocznie musiała nastąpić jakaś aktualizacja oprogramowania modułu CAM lub karty.
No nic podpytam jutro w Polsacie jak to wyglada z ich strony.
---------
Polsat natomiast każe zostawić włączony TV na kanale 24 (Polsat food), do 3 godzin może potrwać przesyłanie danych do modułu, jeśli po tym czasie nic sie nie wyrazy mam dzwonić.
No nic, sprawdzimy...
 
Ostatnia edycja:

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
@wsmigiel ;Co do moich spostrzeżeń na temat bezproblemowego współdziałania sprzętu przez dłuższy okres, usłyszałem, ze widocznie musiała nastąpić jakaś aktualizacja oprogramowania modułu CAM lub karty ; i takie mądrości też od nich słyszałem , widać stara śpiewka i nic w temacie nie robią:x
 

wsmigiel

New member
To by wiele wyjaśniało, wczoraj próbowałem z trickiem na kanale 24 ... Oczywiście nic to nie dało.
Przeprowadziłem ponowne zainstalowanie TV i od wczoraj wszystko hula. Ciekawe jak długo.
Dzięki accu za podpowiedz, jutro zadzwonię do Philipsa i przedstawię im dosadnie tą sprawę, marnowałem przez nich czas mój i CP.
 

wsmigiel

New member
Witam,

Informacyjnie dla innych użytkowników napisze, ze od środy mam wgrane najnowsze oprogramowanie (instalowane bezpośrednio przez wifi).
I uwaga, nie ma jak narazie żadnych problemów, wszystko działa płynnie, moduł sprawuje sie wyśmienicie, a co za tym idzie TV rownież.
Można śmiało polecać sprzęt, poprawka wniosła dużo dobrego.
Jeśli w przyszłości pojawia sie jakieś problemy we współpracy tych urządzeń, będę dawał znać w temacie.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Należy się więc cieszyć , że nowa wersja oprogramowania poprawiła między innymi błąd z nieprawidłowym uwierzytelnieniem modułu CAM . :-|
Fajnie , proszę pisz jak zauważysz jakieś nieprawidłowości w działaniu telewizora Philips 55PUS8601/12 .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Można pobierać nowe oprogramowanie do telewizorów Philips np. z tego linku .
Oczywiście można również aktualizować oprogramowanie "online" o ile jest dostępne i sprawdzone .

Philips: Download Latest TV Firmware - Download der neuesten TV Firmware Versionen - Toengel's Philips Blog

BTW , najbezpieczniej moim skromnym zdaniem jest aktualizować oprogramowanie telewizora Philips
z pamięci USB , jeżeli już "online" to wykorzystując połączenie kablowe , a nie bezprzewodowe(które jest wygodne) .
Dobrze jest również wpierw przywrócić ustawienia fabryczne telewizora , dopiero później wykonać
aktualizację oprogramowania telewizora .
Jak telewizor dobrze działa , to według mnie aktualizacja oprogramowania jest zbędna , chyba , że
nowa wersja oprogramowania wnosi konkretne usprawnienia w działaniu telewizora np. zmienia
system operacyjny Android w wersji 5.1 na wersję 6.0 .(Marshmallow)
O ile się orientuję to telewizory Ultra HD firmy Sony serii ZD9 mają zainstalowany już system operacyjny Android
w wersji 6.0 , jako pierwsze .


Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Ostatnia edycja:

wsmigiel

New member
Hmm nie ukrywam, ze ze względu na bezproblemowe współdziałanie TV i modułu CAM, cykam sie to wgrywać!
A jak cos sie spartoli?
Jest tu jakiś śmiałek z modułem? :)
 

accu

New member
Bez reklam
Hmm nie ukrywam, ze ze względu na bezproblemowe współdziałanie TV i modułu CAM, cykam sie to wgrywać!
A jak cos sie spartoli?
Jest tu jakiś śmiałek z modułem? :)

Witam uprzejmie,

I masz rację . :| Może w którejś nowej wersji oprogramowania będzie ulepszenie do wersji systemu operacyjnego telewizora Android 6.0 . Wtedy będzie warto aktualizować . :|

BTW , niemiecki użytkownik pisze , że poprawili synchronizację audio/wideo , która "kulała" .

A tutaj trochę zejdę z tematu za co przepraszam :

https://www.avforums.com/threads/sony-bravia-zd9-hdr-owners-thread.2044695/

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
Do góry