Philips 55PUS6561 test - HDR schodzi pod strzechy !

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Panowie czy u Was dźwięk transmitowany przez bluetooth jest cichy jaknu mnie? Podłączyłem do dwóch niezależnych urządzeń i na obydwu jest cicho. Czy to kwestia ustawień w TV. Głośność wyjścia słuchawkowego na maxa

Send by HTC 10

Ja mam podłączone słuchawki bluetooth i rzeczywiście mogłoby być głośniej (chociaż nie jest źle). Nie mniej jednak głośności nie reguluję poprzez głośność słuchawek a ogólną głośność w TV.
 

mastergc

New member
pewnie ustawiona jest na nadajnik z 1 Mux'em

Ten sam kabel koncentryczny wpinam do 8 letniego Sharpa i śmiga aż miło a na philipsie znajduje mi jeden mux i jeszcze kanały tną - zresztą nieważne bo i tak będę jechał wymienić sztukę za sztukę do Saturna bo mam problem z Amilight - samoczynnie się wyłącza i po chwili włącza.
 

Felix

New member
Mam pytanie. Też macie tak 'przybrudzoną' biel na typowo białym tle? Co prawda w czasie filmów tego nie widać, ale tak jak tutaj na zdjęciu to wygląda mega słabo.

Czy kalibracja mogłaby mieć jakikolwiek wpływ na balans czerni i bieli, tzn. na tyle żeby faktycznie było to zauważalne? Mam Spydera 4PRO, teoretycznie mógłbym dokupić Spyder 4HDTV za ~260 zł, nakładkę pod TV właśnie, ale nie wiem czy to by coś zmieniło. Na pewno nie chcę się bawić w zamawianie profesjonalnych kalibracji, bo mieszkam na zadupiu, więc kalibracja + dojazd i wyszłaby połowa ceny telewizora. xD

http://spyder.datacolor.com/portfolio-view/spyder4tv-hd-upgrade/

Dorzucam także zdjęcia 'czerni', o której była mowa, najgorzej nie jest, nie ma takich prześwitów jak u użytkownika sprzed paru stron (lewy dolny róg), ale nie ma też co zachwalać.
 

Attachments

  • B6zMLj7.jpg
    B6zMLj7.jpg
    49 KB · Wyś: 314
  • NSDttBP.jpg
    NSDttBP.jpg
    48,3 KB · Wyś: 82
  • zKKnALr.jpg
    zKKnALr.jpg
    44,2 KB · Wyś: 483
  • dxFASxo.jpg
    dxFASxo.jpg
    57,9 KB · Wyś: 243
Ostatnia edycja:

miet55

Member
Bez reklam
Mam pytanie. Też macie tak 'przybrudzoną' biel na typowo białym tle?

Jednym słowem *ujnia! U mnie tego nie ma, aczkolwiek inne dodatki owszem. Czyli banding i arty mimo, że TV o półkę wyższy. Banding nie jest tragiczny, ale jest. Nie jestem fanem futbolu więc jest to do przeżycia chodź np. przedostatni mecz naszej reprezentacji obejrzałem bez zauważalnego bandingu. Bardziej mi się on rzuca w oczy na reklamach.
 

Felix

New member
Jednym słowem *ujnia! U mnie tego nie ma, aczkolwiek inne dodatki owszem. Czyli banding i arty mimo, że TV o półkę wyższy. Banding nie jest tragiczny, ale jest. Nie jestem fanem futbolu więc jest to do przeżycia chodź np. przedostatni mecz naszej reprezentacji obejrzałem bez zauważalnego bandingu. Bardziej mi się on rzuca w oczy na reklamach.

Zerknąłem na rtings na Samsunga UE50KU6000 (podobna półka cenowa oraz technologiczna) i z szarością np. widzę, że jest to samo. Też przybrudzona mocno i prześwitująca. Za to czerń idealna.

Samsung:
Szary:
http://i.rtings.com/images/reviews/ku6300/ku6300-dse-large.jpg

Czarny:
http://i.rtings.com/images/reviews/ku6300/ku6300-uniformity-large.jpg

Chyba nie ma złotego środka tutaj. :(

Wróćę jeszcze do poprzedniej kwestii:
Czy kalibracja Spyderem 4TV HD Upgrade coś może tutaj faktycznie zmienić? Jest sens 260 zł wydać?
 

mastergc

New member
Aby bardziej zobrazować problem z kanałami naziemnej telewizji przedstawiam zdjęcie wykonane na wbudowanym tunerze DVB-T telewizora (pierwsza fotka) oraz kolejne zdjęcie wykonane na zewnętrznym tunerze DVB-T kilka sekund później:

Tuner TV


Tuner zewnętrzny
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Masz jakiś spliter na antenie? Naciśnij podczas oglądania "+" na pilocie i wybierz preferencje, a nastęnie informacja o kanale. Masz tam info o jakości i syle sygnału. Jeżeli masz tam ruchome wartości albo poniżej powiedzmy 75 to masz odpowiedź. Może być tak, że zarówno Twój stary TV (oraz na pewno decoder- posiadają większe wbudowane wzmacniaczd sygnału antenowego.

Wysłane z mojego HTC One M9_Prime Camera Edition przy użyciu Tapatalka
 

mastergc

New member
OK. Problem dotyczy w takim razie MUX3 - na pozostałych problem nie występuje.

MUX2


MUX3


Mam podłączony rozdzielacz wraz z zasilaczem i regulacją dlatego nie rozumiem dlaczego taka sytuacja ma miejsce skoro na starym TV oraz zewnętrznym tunerze wszystkie MUX-y odbierają sygnał prawidłowo.
 

Adam T.

New member
Może masz przesterowany sygnał... Spróbuj zmniejszyć wzmocnienie jeśli masz wzmacniacz z regulacją.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
 

Cavallino

Banned
Mam podłączony rozdzielacz wraz z zasilaczem i regulacją dlatego nie rozumiem dlaczego taka sytuacja ma miejsce skoro na starym TV oraz zewnętrznym tunerze wszystkie MUX-y odbierają sygnał prawidłowo.

To jeszcze o niczym nie świadczy, tunery są różne.
Zacznij od wyłączenia tych rozdzielaczy - jak bez nich pójdzie ok, to problem masz zdiagnozowany - musisz zainwestować w instalację.
Jeśli dalej będzie to samo, to jeszcze odepnij wzmacniacz, albo poreguluj jego moc.
 

mastergc

New member
OK. Będę jeszcze testował inne rozwiązania (telewizję naziemną oglądam sporadycznie - głównie SAT).
Mam za to pytanie z innej beczki - TV zakupiłem w Poniedziałek w Saturnie i zauważyłem małą anomalię dotyczącą Ambilight, mianowicie cała lewa strona TV nie zmienia palety kolorów z tym co wyświetla się na ekranie. np. oglądając mecz piłki nożnej lewa strona świeci cały czas jednostajnym kolorem a prawa zmienia barwy zgodnie z tym co pojawia się na TV. Kolejna sprawa to migotanie całej lewej strony - da się zauważyć od czasu do czasu szybkie mignięcia na ścianie za TV (jak stroboskop) które trwają dosłownie ułamek sekundy no i wreszcie ostania anomalia to po wyłączeniu TV prawa strona ambi wygasza się łagodnie już po chwili natomiast lewa świeci jeszcze przez około minutę po czym natychmiast gaśnie.
Nie wiem czy jechać wymienić tego Philipsa ? Może to kwestia softu który pobierałem przez TV i zaktualizowałem ? Zauważył ktoś podobną anomalię ?
Spróbuję dzisiaj nagrać tą usterkę bo znając życie jak pojadę do sklepu to wszystko będzie pięknie śmigać a jak kupowałem TV w saturnie to Pan z obsługi sklepu powiedział, że mam 2 tygodnie na ewentualną wymianę.
 

ente

New member
Wygląda na problem z ambilight, ja takiego czegoś nie miałem. Włącz jakiś muzyczny i przetestuj tryby audio czy też jest problem. Ewentualnie hard reset jak aktualizowałeś, sprawdź po resecie jak dalej problem to według mnie zwracaj.
 

torque8

New member
Ja wymieniłem mój telewizor w poniedziałek.
"Nowy" jest o niebo lepszy od poprzedniego jeśli chodzi o podświetlenie. Może nie jest ideał, ale wydaje mi się że jest całkiem przyzwoicie. Mi nie przeszkadza nawet w trakcie oglądania w ciemności.
Jak na razie sprawuje się bardzo dobrze. Obraz jest bardzo dobry, dźwięk jak na telewizor zaskakująco dobry. Wszystko działa bardzo sprawnie. Jak na tą chwilę, ani jednego zawiasu pomimo, że czasami coś się kliknie gdy jeszcze nie zakończył poprzedniej operacji.

W sumie mam tylko jeden problem - HBO GO.
Ktoś zna sposób na obsługę przez chromecast? Aplikacja ma taką opcję aczkolwiek w momencie odtwarzania filmu pojawia się komunikat "ładowanie" i nic się nie dzieje. Jakieś propozycje jak to rozwiązać?
 

Rokko32

New member
Ja swojego już drugi raz musiałem wyłączać z sieci i zresetować, ponieważ z trybu smart nie chce mi się przełączyć na programy TV, jest czarna plansza i tyle i nic się nie da zrobić. Ponadto niby da się wejść na aplikacje typu Pleyer czy You Tube ale żadnego filmu nie chce odpalić, kręci się kółeczko i tyle, potem cofnę do aplikacji i oczywiście już się zacina. Jak na razie jestem zawiedziony takim działaniem telewizora, albo mam kiepski egzemplarz albo ten Tv jest niedopracowany. Macie jakąś radę co można poprawić, czy tylko czeka Mnie wymiana?
 
Do góry