46PFL8008S problem z Ambilightem

gelo29

New member
Witam,
czy ktoś z Forumowiczów byłby w stanie przesłać mi plik z fabrycznymi ustawieniami Ambilight do tego telewizora?
Wczoraj zachciało mi się zmniejszyć jasność Ambilight w menu serwisowym i oczywiście dodatkowo musiałem coś pomieszać w ustawieniach matryc (matrix).
Efekt jest taki, że w tym momencie Ambilight świeci cały czas na czerwono :(
Jedynym wyjściem jest wgranie za pomocą menu serwisowego do mojego telewizora pliku z fabrycznymi ustawieniami Ambilight, który można ściagnąć na pendrive'a z prawidłowo funkcjonującego telewizora.
Czy ktoś z Was ma dostęp do takiego pliku lub może taki plik ściągnąć i przesłać mi go na maila?
Byłbym bardzo zobowiązany :(
Pozdrawiam serdecznie,
Grzegorz
P.S. Nie wchodźcie do menu serwisowego jeśli Wasz TV jest jeszcze na gwarancji, bo to grozi jej utratą!
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Jeżeli nic nie "grzebiesz" w ustawieniach menu serwisowego , a tylko je przeglądasz , to
nic się samorzutnie" nie zepsuje" w telewizorze .
W żadnym wypadku nie traci się opieki gwarancyjnej przez wejście do menu serwisowego celem
zobaczenia np. ile telewizor przepracował godzin .

W dodatku , jeżeli zmiany jakie się dokonało w ustawieniach w menu serwisowym się nie
zapisze , to telewizor sam je nie powinien zapisać . Tak jest w moim telewizorze firmy Philips
32PFL9705/12. Wszelkie zmiany muszą być w jego menu serwisowym zapisane w : Store . W innym przypadku po wyjściu z menu serwisowego i zauważeniu jakiejś niepożądanej zmiany , wystarczy wyłączyć
telewizor całkowicie z zasilania na kilka minut , a następnie ponownie załączyć . Telewizor działa
normalnie , tak jak przed wejściem do jego menu serwisowego .

Być może jest podobnie w telewizorze Philips 46PFL8008 ...

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

gelo29

New member
Niestety,


przycisk "Store" został przeze mnie naciśnięty i złe ustawienia się zapisały.
Teraz już nic nie zrobię, mogę tylko wgrać fabryczne ustawienia z innego TV.
Odłączenie zasilania nic nie daje. :(
Pozdrawiam.
P.S. Swoją drogą dziwne to, aby nie móc przywrócić ustawień fabrycznych... Przynajmniej w menu serwisowym nie ma takiej opcji. A może można to zrobić, ale trzeba wiedzieć, jak.
 

accu

New member
Bez reklam
Niestety,


przycisk "Store" został przeze mnie naciśnięty i złe ustawienia się zapisały.
Teraz już nic nie zrobię, mogę tylko wgrać fabryczne ustawienia z innego TV.
Odłączenie zasilania nic nie daje. :(
Pozdrawiam.
P.S. Swoją drogą dziwne to, aby nie móc przywrócić ustawień fabrycznych... Przynajmniej w menu serwisowym nie ma takiej opcji. A może można to zrobić, ale trzeba wiedzieć, jak.

Witam uprzejmie,
Myślę , że można przywrócić ustawienia fabryczne danej opcji w menu serwisowym , tyle tylko , że jak
coś się zmienia (jakieś nastawy - ich wartości - nazwy) to się wpierw je zapisuje na kartce lub robi zdjęcie .(zdjęcia)
Wówczas można je ponownie zmienić i zapisać w : Store . Wtedy unika się zbędnych kłopotów.
W dodatku , jeżeli się coś zmienia , to wpierw trzeba się zaznajomić , jak to się prawidłowo robi i
czy dana zmiana nie spowoduje , że telewizor może nie funkcjonować prawidłowo.

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

gelo29

New member
Wartości "matrix" w opcjach Ambilight nie da się w żaden sposób zapisać na kartce, sfotografować itp., aby później z powrotem je nanieść.
To działa na zupełnie innej zasadzie niż standardowe ustawienia w menu opcji telewizora takie, jak np. kontrast, czy jasność.
Tutaj nie ma żadnych wartości do zapisania, a jedno ustawienie jest zależne od innego.
Jak raz się to pomiesza, to już lipa - teraz o tym wiem.

Myślę, że powinna być jakaś standardowa procedura na przywrócenie ustawień w menu serwisowym do stanu pierwotnego, ale to już chyba tylko serwis wie...
Na pewno da się to zrobić wczytując plik z fabrycznymi, poprawnymi ustawieniami ściągniętymi z prawidłowo działającym Ambilight.

Jeśli nie boisz się o utratę gwarancji i jesteś pewien, że wejście w menu serwisowe tego nie zmieni - "zrzuć" mi proszę ustawienia Twojego telewizora i wyślij na maila folder o nazwie "Repair", który zostanie utworzony na pendrivie.
Tam są zapisane również ustawienia Ambilight, które są pokrewne z tymi w 8008S.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,
Prośby Twojej nie zrealizuję , gdyż posiadasz inny model telewizora . Czegoś jednak nie rozumiesz .
Ambilight z roku 2010 . a ambilight z roku 2013 r. mają inne parametry .
Mogę tylko napisać , że u mnie select matrix to 0 jest podświetlona nie znaczy , że jest to ten numer matrycy , bo numer select module to : 01 .
Nie masz racji , ponieważ wszystko można zapisać umiejętnie przeglądając , tylko trzeba trochę chcieć . (TCON alignment , Ambilight , Select module , Brightness , Select matrix)

Nie staram się wykonywać czynności pozbawionych sensu .

Poproś więc posiadaczy telewizorów Philips 46PFL8008 o te dane .
 
Ostatnia edycja:

gelo29

New member
Inny model Twojego telewizora nie ma znaczenia, bo w pliku FacAligns są wartości domyślne Ambilight, które bez problemu mogę przepisać do swojego pliku i potem je wgrać.
Wystarczy do tego zwykły edytor tekstu.
Ale oczywiście jeśli nie chcesz lub nie możesz mi pomóc - nie ma problemu.

Jeśli masz odwagę i jesteś taki pewien, że można wszystko fajnie i łatwo najpierw zapisać, później zmienić, a na końcu przywrócić do stanu pierwotnego na podstawie tego, co zapisałeś - to spróbuj to zrobić.
Po zmianie na jakikolwiek inny numer matrix, zawsze wróci Ci z powrotem na "0" po wyłączeniu odbiornika.
A efekt tej zmiany gwarantuję, że zobaczysz, ale już nic z tym nie zrobisz.

Wchodząc do menu serwisowego chciałem obniżyć jasność Ambilight (i to udało mi się zrobić), niestety podkusiło mnie do dalszej zabawy z matrycami, bo właśnie pomyślałem tak, jak Ty, że jak jest zero podświetlone (a było we wszystkich matrycach), to nie ma przecież problemu - zawsze to zero mogę znów podświetlić.
Nic bardziej mylnego, jak już wcześniej napisałem - to działa zupełnie inaczej.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Napiszę krótko , na drugi raz , jak coś robisz , to wpierw dwa razy dobrze pomyśl ...

W dalszym ciągu czegoś jednak nie rozumiesz , ale to już nie moja sprawa .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

gelo29

New member
Bardzo dziękuję za uświadomienie mnie - chyba nigdy na to bym nie wpadł.
Skoro miałeś zamiar udzielić mi takiej rady zamiast pomocy, o którą prosiłem w pierwszym poście, to trzeba było lepiej w ogóle nic nie pisać w tym wątku.
A co do tego, że w dalszym ciągu czegoś nie rozumiem, to chyba tego, że po prostu nie jesteś i nie byłeś w stanie mi pomóc, bo nie masz ani odpowiedniej wiedzy, ani chęci.
Więc po co te Twoje wywody, które niczego do tematu nie wnoszą?
 

gelo29

New member
Oj tak,
bardzo, ale to bardzo cenna porada, która pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu.
Nic, tylko kłaniać się w pas i dziękować.
Ręce opadają po prostu...
 

accu

New member
Bez reklam
Oj tak,
bardzo, ale to bardzo cenna porada, która pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu.
Nic, tylko kłaniać się w pas i dziękować.
Ręce opadają po prostu...

Witam uprzejmie ,
Nie musisz ...
Ale możesz zobaczyć jaką masz ustawioną wartość : Brightness . Można ją nastawić na" ruchomym"
pionowym suwaku od wartości 0 do 255 .
Według mojego skromnego zdania zależna jest ona od wartości luminancji matrycy w telewizorze .
W telewizorze 46PFL8008 montowane były matryce firmy Samsung typu VA o luminancji 72% lub 74%.
Prawidłowa więc wartość powinna być ustawiona pomiędzy 184 do 189 .
Druga prawidłowa wartość , która powinna być prawidłowo ustawiona w TCON alignment jest
zależna od wielkości plamki , która w telewizorze Philips 46PFL8008 wynosi 0.53x053 .
Więc wartość ta powinna być ustawiona na : 0135 . Można ją ustawić na "ruchomym" pionowym
suwaku od wartości 0 do 0255 . Tak jest przynajmniej w moim telewizorze firmy Philips z 2010 r.
Oczywiście wartości jakie mam ustawione są inne , bo inna jest wielkość plamki w 32" (31.5")matrycy , która wynosi około 0.36x0.36 , więc wartość ustawiłem na : 0091 .
Natomiast wartość Brightness ustawiłem na : 194 , gdyż matryca firmy Sharp typu UV2A zastosowana w moim telewizorze ma wartość luminancji 76%. Te nastawy zapisałem w : Store.

Więcej niestety nie wiem , bo jestem tylko zwykłym użytkownikiem telewizorów firm Sony i Philips - tyle że świadomym .
Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

gelo29

New member
-> accu:
dzięki wielkie za podpowiedzi, ale tutaj trochę nie o to chodzi...
"Brightness" sobie ustawiłem (obniżyłem) i było fajnie. I wcale nie musisz trzymać się sztywno wartości pomiędzy 184 - 189.
Ja ustawiłem sobie po 150 na każdym module i wszystko hulało, że hej :)
Problemy zaczęły się, jak przestawiłem matryce z "0" na np. "5".
Chciałem zobaczyć, czego ta regulacja dotyczy i jakie właściwie będą efekty zmian.
I to był wielki błąd, bo od tego momentu wszystko zaczęło się sypać. :(
Funkcje modułów, matrycy i jasności muszą być zatem w jakiś sposób ze sobą powiązane.
Wczoraj bawiłem się trochę w edycję pliku "FacAlignments" ściągniętego z mojego TV (otwierasz zwykłem edytorem tekstu) i udało mi się Ambilight doprowadzić do w miarę jako takiego działania.
Jednak opcji dotyczących Ambilight jest tam tak wiele, że zniechęcony - odpuściłem sobie.
TCON na szczęście w ogóle nie regulowałem, zresztą innych opcji już też nie - nauczony doświadczeniem.

-> Krzychu: wielkie dzięki za pomoc. :)
Kontaktowałem się z Panem Markiem i będę w tej sprawie dzwonił do niego dziś po 10.00 - tak umówiliśmy się.
Nie było bowiem na sklepie żadnego Philipsa z serii 8008, bo już wszystko sprzedaliście :)
Dziś Pan Marek obiecał pomóc mi w tej sprawie i ściągnąć plik z jakiegoś innego telewizora, bądź od znajomego z serwisu.
Dam Ci znać, co załatwiłem. :)
 

gelo29

New member
No cóż,
po licznych, nieudanych niestety próbach załatwienia sprawy - telewizor ostatecznie ląduje w serwisie Philipsa MIK w Radomiu.
Nie pomógł mi ani Pan Marek, ani Pan Darek.
A po zmianie, jaką zalecił przeprowadzić mi w menu serwisowym Pan Piotr z Philipsa - telewizor zupełnie się zawiesił.
Szkoda gadać, nie dość, że każdy z w/w Panów stosował 'spycho-techinkę', to jeszcze ostatni z nich - po tym, jak praktycznie doprowadził do tego, że muszę telewizor odesłać do serwisu - 'schował głowę w piasek', nie odpowiada na maile, nie odbiera telefonu...
Wstyd i hańba po prostu.
No, ale cóż - to Polska właśnie.
Jak trzeba coś sprzedać, to wówczas wszyscy pchają się drzwiami i oknami, a jak trzeba później ewentualnie pomóc w praktycznie byle jakiej, 'majtkowej' sprawie, to nie ma nikogo.
Dziwię się też, że nie znalazł się ani jeden posiadacz tego telewizora z niniejszego forum, który w ciągu dosłownie minuty mógłby pomóc mi rozwiązać problem, gdyby tylko łaskawie zechciał.
Takie to czasy...
 
Do góry