panasonic HD HC-V500

v500

New member
Witam.
Przymierzam się do zakupu kamerki Panasonic HD HC-V500

Mam co do niej dwa pytania (szukam od 40 minut w necie i nie znalazłem odpowiedzi):
1. czy wystarczy ona do filmowania rodzinnego, nazwijmy to rekreacyjnego (np. wakacji itp.)
2. jak obliczyć potrzebną pamięć - czyli na ile minut wystarczy dana karta sdhc
Albo najlepiej jeszcze ile MB/GB zajmuje 1 minuta filmu, powiedzmy w najwyższej jakości (to chyba to: AVCHD - 1920 x 1080 - 50 kl/sek- 28Mbps).
Jestem nowicjuszem w tym temacie, więc nie mam pojęcia jak to się liczy a chciałbym od razu kupić kartę, ale nie wiem czy np. na 3h filmu muszę inwestować 200zł w największą 64GB czy może wystarczy np. 8GB.
Wtedy za 200zl można kupić kilka 8GB na zapas :)

Z góry dziękuję za pomoc!
 

joker

New member
Witam.
...
2. jak obliczyć potrzebną pamięć - czyli na ile minut wystarczy dana karta sdhc
Albo najlepiej jeszcze ile MB/GB zajmuje 1 minuta filmu, powiedzmy w najwyższej jakości (to chyba to: AVCHD - 1920 x 1080 - 50 kl/sek- 28Mbps).
...

Witam,
O to wzór (dla nowicjuszy) jak obliczyć ile zajmuje jedna minuta filmu (jako przykład dane powyżej):

28Mbps * 60s = 1680Mbp / 8 bit = 210MB

W przykładzie podanym wyżej jedna minuta nagrania nie zajmie więcej niż 210MB.
 

v500

New member
@Argawen specyfikację czytałem, pytania były konkretne. Ale dzięki, link do forum się przyda

@joker WIELKIE dzięki! o to właśnie mi chodziło.
 
Ostatnia edycja:

Argawen

New member
@Argawen specyfikację czytałem, pytania były konkretne. Ale dzięki, link do forum się przyda

@joker WIELKIE dzięki! o to właśnie mi chodziło.
Co do pierwszego pytania to przecież trudno odpowiedzieć. Zależy co kto rozumie jakość filmów rodzinnych itd. Przy fotografi jednym wystarcza prosty kompakt, inni potrzebują dobrej lustrzanki lub bezlusterkowca.
Co się tyczy jakiej pojemności kartę kupić, to właśnie w instrukcji jest podane, dla tego właśnie modelu.