SD900 i Balans bieli

macko_pn

New member
Witam

Od miesiąca jestem posiadaczem kamery sd900 i dopiero wchodzę w temat videofilmowania, mam za sobą lekturę instrukcji obsługi i "5 tajników warsztatu filmowego" dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli napiszę jakąś głupotę. Jako, że już od wielu lat siedzę mocno w fotografii to tak w tej materii ma już znaczne doświadczenie. Od lat robię zdjęcia tylko w RAWach i później w zaciszu domowym ustawiam sobie na spokojnie balans bieli co daje optymalne rezultaty. Dlatego też bardzo bym chciał się dowiedzieć czy w filmach zrobionymi SD900 mam jakiś wpływ na późniejsze ustawienie WB. Na razie filmuję oczywiście w trybie pełnego auto i na moje odczucie filmy które nagrywa kamera są za "zimne". Oczywiście w manualu są do wyboru różne WB, ale jest to raptem kilka opcji, a ja chciałbym móc później mieć możliwość pobawienia się suwakiem Kelwinów i ustawienia optymalnego WB. Orientujecie się zatem czy jest jakiś soft który daje pełne możliwości zmiany WB w późniejszej obróbce. Na chwile obecną używam powerdirectora 9 i jest tam suwak do WB, ale jest to raczej taka proteza niż przydatne narzędzie. A może też macie patent jak wpływać na WB podczas samego nagrywania, poza wyborem fabrycznych profili. Z góry thx za wszelkie wskazówki.
 

ted123

New member
Zawsze można zmienic ustawienia kolorów w końcowym montażu, ale wg mnie powinno nagrywać sie od razu optymalnie. Każda ingerencja w oryginalny materiał na pewno pogorszy jego jakość
Film aby nie był za zimny (taki urok ma Panasonik) ja ustawiem w opcjach jako słońce za małymi chmurkami. Obraz jest dużo cieplejszy. Dobry efekt daje też właczenie trybu manual i ustawić balans bieli ręcznie . Wybrać trzeba WD i dwa razy nacisnąc na nie aby skalibrowała sie kamera (tak przynajmniej jest w mojej kamerze ). Jeszcze innym sposobem jest umieszczenie kartki papieru z odpowiednim odcieniem kolorowym lub szarym przed obiektywem i ręcznie skalibrownie kamery. Możemy w ten sposób uzyskać dowolny efekt koloru na filmie
 

PawełG

New member
Jeszcze innym sposobem jest umieszczenie kartki papieru z odpowiednim odcieniem kolorowym lub szarym przed obiektywem i ręcznie skalibrownie kamery. Możemy w ten sposób uzyskać dowolny efekt koloru na filmie
Zwykle "pod ręką" jest biała ściana/sufit. Zabawy z kolorowaniem zostawiłbym na etap edycji - uważam, że materiał wyjściowy powinien być neutralny, jak najbliższy rzeczywistości. Nacudować zawsze można, trudniej przywrócić naturalne kolory.
 
Do góry