Jakie są różnicę miedzy tymi modelami Panasonica

oko26

Member
HDC-SDT750
HDC-SD900
HDC-SD700

Planuje zakup jednej z tych kamer, to co byście polecili?
A konkretnie jakie są różnice między tymi 3-ma modelami, bo ja szukam i szukam i jak na razie widzę tylko różnice ceny. Dodam tylko tyle że jestem laikiem i będzie to moja pierwsza kamera HD
Proszę was bardzo o pomoc bo muszę się zdecydować jak najszybciej
 

m13czu

New member
HDC-SDT750
HDC-SD900
HDC-SD700

Planuje zakup jednej z tych kamer, to co byście polecili?
A konkretnie jakie są różnice między tymi 3-ma modelami, bo ja szukam i szukam i jak na razie widzę tylko różnice ceny. Dodam tylko tyle że jestem laikiem i będzie to moja pierwsza kamera HD
Proszę was bardzo o pomoc bo muszę się zdecydować jak najszybciej


bardzo zblizone przy czym 750 ma od razu 3D konwerter (nie musisz dokupic)

TM-32 bulid in flash
SD - on internal storage
900vs 800 (brak wizjera)klik
900vs700 klik
 

oko26

Member
A co wybrać? już między HDC-SDT750 a HDC-SD900. Chodzi o to że SD900 jest o ok.400 zł droższa a za te pieniądze można kupić choćby dodatkową pamięć, czy może się mylę i SD900 to będzie lepszy wybór. Dodam że na Konwertorze 3D mi nie zależy (brak tv 3d)
 

m13czu

New member
A jeszcze jedno. W jakim formacie zapisuje sd750 i sd900 czy w AVCHD, jedna i druga?


Ja nie jestem specjalistą. Właśnie sam szukam kamery i patrzyłem też na SD90 dzisiaj w sklepie (1 CMOS zamiast 3 CMOS u 600-900). Z tego co czytałem to pomiędzy 700 (całe linie czyli 750 800) a 900 jest mała róznica. Podobno w 800-900 ciut stabilizacje poprawili, problem blond blue (ze niebo moglo byc zielone w 700) i ciszej chodzi wiatrak przez co w absolutnej ciszy w trybie iA go uslyszysz ale ciszej.

Ogolnie sa kosmetyczne zmian (pomijajac 3d). wielu radzi kupic tutaj na forum TM700 (SD700). Tylko ja na ceneo itd widze ze maja takie same ceny (okolo 3000-3300) wiec ja chyba wezme 900 bo nowsza.

Nie wiem co jeszce z sony (CX560 czy CX700) - ale one są droższe i na paru testach jakby ciut gorzej od panasonic wypadły.

Patrzyłem też JVC, one angrywaja akurat w MP4 (panasonic w MTS AVCHD, chyba ze tryb 1080p50 to niesandardowy ale nadal MTS), np model HM960. Chyba ta sama polka cenowa. Canona sobie odpuscilem.
 

xgrzesx2

New member
Różnica pomiędzy SDT750 a SD900 to oprócz konwertera 3D:
- wyświetlacz 3,5" w SD900, wyświetlacz 3" w SDT750
- SD900 potrzebuje mniej światła niż SDT750 (nie pamiętam dokładnie wartości)
 

m13czu

New member
[..] ok.400 zł droższa a za te pieniądze można kupić choćby dodatkową pamięć,


16GB/32GB SDHV klasa 6 (wystarczy, bow instrukcji mowa nawet o 4) kupisz juz za 150pln...

Generalnie musisz miec klase SDHC ktora obsłuży ponad 28mbps (czyli 3,5 MB na sekunde). Klasa 4 juz daje chyba rade, a 6 na pewno.

Na karcie 16GB nagrasz 78 minut w najlepszej jakosci (1080p50). Bateria trzyma 55 minut ze stabilizacja dla takiej jakosci wiec nie widze sensu dla bardziej pojemnej karty. Jesli bowiem chcesz wieksza karte (32GB i wiecej bo mozesz kupic SDXC tj powyzej 64GB) to musisz miec dodatkowa baterie bo co ci po pojemnosci na dworzu jak nie masz baterii??

16 GB klasa 6 czy 10 kupisz ponizej 100pln

Klasy (skrajna prawa kolumna i patrz jeszcze na READ ale tow MB czyli bajtach, a nagrywanie podają w bitach wiec bity dzieli sie przez 8 to masz bajty. Np tryb HA to 17 Mbps czyli lekko ponad 2MB czyli klasa 4 spokojnie wysatarczy, łyka tez 1080p50
Dla swietego spokoju wystarczy 6.
 
Ostatnia edycja:

m13czu

New member
Czy baterie do SDT750 są takie same jak do SD700, SD900?


Słuchaj. Polecam pracę w domowym zaciszu. Nie to że jestem cham ale wolę dać wędkę niż rybę. Sprawdź zatem instrukcje do SD900 Sd800 na panasonic.pl i może na panasonic.co.uk bo chyba 700 juz nie ma na PL. Jest chyba jeszcze 750. Porównaj, powinno byc w specyfikacji (plik pdf). Ogólnie powinno byc to same na 99,9%. Oryginalna Panasonica to chyba koszt z 500pln jesli dobrze pamiętam.

Karta SD ok.

kup sobie jeszcze tanią torbę na kamerę (60-100pln). Możesz pomyśleć o filtrze UV albo polaryzacyjnym (gwint 46mm!!) albo kupić konwerter do szerokiego kąta (np raynox 6600 Pro). Z tym ostatnim uwaga bo ma różne gwinty i tego 46mm cieżko w Polsce dostac, a z kolei adapter do np 52 wprowadza winietowanie (czarny kolor w rogach)
 

m13czu

New member
Jest sens zabezpieczać jeszcze obiektyw filtrem uv?

Sent from my Milestone using Tapatalk


Filtry UV są tanie i są główni po to aby chronić obiektyw. Wyboraź sobie że masz aparat lustrzankę (DSLR). Kupiles drogi obiektyw za 4000 pln. łatwo go porysowac w wypadach w teren badz przypadkiem. Lepiej pupic filtr za 50-100 pln ktory jest niewidoczny dla oka i kamery a ktory chronic nie tylko przez wodą ale również zarysowaniami. To jest główny powód - zarysowania i wilgoć.

Nie wiem ile kosztuje do panasia z gwintem 46mm. Ja akurat przymierzam sie do kupna polaryzacyjnego Raynoxa 46m i dopiero na niego filtr UV. Plus tego jest taki, ze raynox z kolei ma swój obwód obiektywu na końcu 72mm a to typowe chyba lustrzankowe. Np ja mam lustrzanke sony i obiektywy sony oraz sigma i własnie te 72 pasuje.

Jak mało kręcisz to może sobie daj spokój ale jak kręcisz, latasz, masz dziecko itd to lepiej kup, wydaj pewnie ze 50-100 pln. pamietaj ze w tych kamerach nie ma obiektywów jak w lustrzankach do zwyklej wymiany i przekladania, jak porysujesz to lipa.....
 

xgrzesx2

New member
Kiepsko troche ze po zalozeniu filtra lampa będzie za filtrem. Czy orientujecie się czy można robić zdjęcia z lampa gdzie lampa jest za filtrem?

Sent from my Milestone using Tapatalk
 

PawełG

New member
Wyboraź sobie że masz aparat lustrzankę (DSLR). Kupiles drogi obiektyw za 4000 pln. łatwo go porysowac w wypadach w teren badz przypadkiem. Lepiej pupic filtr za 50-100 pln ktory jest niewidoczny dla oka i kamery...
Bez sensu. Kupujesz obiektyw za 4000 i katujesz go szkiełkiem za 50 zł?! I co Ci w sumie wychodzi - odpowiednik obiektywu za 2000 zł? Ja na obiektywach mam zawsze tulipan - chroni obiektyw mechanicznie i redukuje odblaski, w przeciwieństwie do UV, który dodaje własne odblaski (zwłaszcza taki za 50zł). Wcześniej pisałeś, że adapter 46->52 wprowadza winietowanie. Nic podobnego, taki adapter mam założony zamiast oryginalnej osłonki przeciwsłonecznej - jest niewiele od niej mniejszy - nie winietuje, a nawet jest jeszcze parę milimetrów zapasu, nawet w rogach. W "terenie" zakładam do tego ramkę Cokina i hulaj dusza - filtr połówkowy szary (prostokątny) lub polaryzacyjny (przerobiłem Marumi DHG Super 72 mm na system Cokina ;-)). Oczywiście polaryzacyjny nie nadaje się do panoramowania bo zmienia się kąt polaryzacji. Zaleta rozwiązania ogromna - ten sam, dobrej jakości zestaw filtrów i do kamery, i do lustrzanki, oszczędność kosztów i maneli do noszenia. No i prostokątny połówkowy szary - świetna sprawa przy mocnym słońcu.
Robienie zdjęć kamerą to porażka,więc nie masz czego żałować.
Potwierdzam, sam byłem zaskoczony (SD700). Z niejednej komórki będą lepsze zdjęcia. Może to kwestia profilu koloru?
 
Ostatnia edycja:
Do góry