Hdc-tm10

nosarek

New member
Witam
Na wstępie chciałbym nadmienić,że jestem laikiem w tej materii.
Ostatnio zakupiłem kamerkę TM10 ponieważ stara Panasonica GS-50 (na kasetę DV) po prostu mi umarła.I muszę powiedzieć,że jestem rozczarowany.
Oczywiście,materiał nagrany i odtwarzany bezpośrednio na TV jest zarąbisty,ale do kamery dołączony jest soft HD Writer,który zrzuca na kompa plik w postaci MPEG-2.
Po obrobieniu tego pliku w Pinnaclu 12 i wypaleniu płytki DVD( bo Bluray-a jeszcze nie posiadam),obrazek jest nieporównywalnie gorszy niż z mojej starej kamery.
Przypuszczam,że to przez kompresję do MPEG-2.
Czy ktoś z Was,wie jak zrzucić materiał z kamery HD na kompa w rzeczywistym rozmiarze,żeby potem można by go obrobić w Pinnaclu?
Pozdrawiam Nosarek
 

ted123

New member
hdc-tm10

Nie zgrywaj plików z kamery w formacie mpeg-2 tylko w AVCHD. Te pliki można wstępnie obrabiać dołączonym programem. Wstawia napisy, tnie sceny zapisuje na dysku bezstratnie obrobiony materiał. Można zapisać go jako jeden plik lub osobno każdą poprawioną scene. Dobrze poczytac jak działa ten program. Ma on ciekawe funkcje. Do końcowej obróbki zamiast pinakle czy after efekt można użyć np AVS Video Edytor (59$ kosztuje licencja) Ma on dużo mniejsze wymagania nie pinakle a do tego nie konwertuje plików AVCHD do innych formatów, czyli ciągle mamy obraz w stanie jaki został nagrany. Aby ogladać filmy AVCHD na kiepskim komputerze (no bez przesady kiepskim) trzeba t zainstalowac K-Litle codek w najnowszej wersji i odtwarzać za pomocą media player clasic.
Jeżeli masz w XP to dograj program UDF.Reader.v2.5.WindowsXP-BluePrint ,aby można było odtwarzać płyty DVD nagrane w formacie Blurey. Na płycie DVD mieści sie od 20 do 45 minut filmu w jakości Blurey. Można je odtwarzać na zwykłym DVD, PS3 no i oczywiście odtwarzaczu BR
 

nosarek

New member