Panasonic TX-47AS650E - problem z obsługą tv, nie reaguje...

koszuuu

New member
Witam serdecznie!

Zwracam się z wielką prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z telewizorem Panasonic jak w tytule.
Tv zakupiony ok 5 lat temu - podłączony od ponad roku pod Orange Światłowód / korzysta z internetu przez Wi-Fi.

Problem pojawił się dzisiaj, kiedy po włączeniu tv była możliwość przełączania kanałów pilotem Orange (na dekoderze) natomiast oryginalny pilot nie wykonuje "poleceń" jak wcześniej - tzn reaguje na przycisk dowolnego klawisza (miga dioda), ale z poziomu pilota Panasonic nie można dać głośniej/ciszej, włączyć dowolnego kanału czy wejść z opcje...
Po wyłączeniu z zasilania i ponownym włączeniu tv działał przez kilkanaście minut lecz problem z pilotem występuje dalej i co kilka/kilkanaście sekund pokazuje się na górze pasek (Wybór ekranu głównego/aplikacje/wyszukaj/wiadomości/samouczek/ustawienia)
Dodatkowo - jednocześnie wraz z pojawieniem się górnego paska pojawia się też dosłownie przez sekundę czarny obraz i komunikat na dole o możliwości skorzystania z aplikacji/Apps.
W tym momencie jest jeszcze możliwość wybrania jednej z powyższych opcji za pomocą strzałek na pilocie, ale w ustawieniach nie ma za dużego wyboru (kilka opcji) i na tym właściwie koniec. Telewizor pochodził jeszcze przez kilkanaście minut po czym zaczęły pojawiać się zakłócenia, a w konsekwencji przestał emitować wybrany kanał i zaczął śnieżyć już tak do końca...

W/w tv odłączyłem, pod urządzenia Orange podłączyłem inny telewizor i okazało się, że wszystko ładnie działa - ewidentnie wina Panasonica.

Byłbym wdzięczny chociaż za nakierowanie mnie na przyczynę problemu - z telewizora korzystają rodzice i chciałbym wiedzieć czy powinienem szukać już nowego telewizora, czy może da się go jeszcze uratować - może jest możliwość wgrania jakiegoś Firmware przez kompa lub ewentualnie zresetowanie go poprzez jakąś kombinację klawiszy na pilocie?

Dodam, że w w/w problemie nie jestem w stanie nawet wejść w opcje i chociażby zresetować tv - lub przywrócić do ustawień fabrycznych - tak jak wspomniałem wcześniej - tv nie reaguje na cokolwiek - prócz włączenia opcji z pojawiającego się górnego paska lecz za chwilę i tak się wyłączają.

Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek poradę :)

edit:

Zainstalowałem na telefon aplikację Panasonic TV Remote 2;

Po kilkugodzinnym odpoczynku ponownie włączyłem tv - zastałem go w takim samym stanie (dalej występował problem)
Jednakże po włączeniu aplikacji i połączeniu się nią do tv o dziwo telewizor "ożył" - zaczął reagować na każdy przycisk w aplikacji jak i również w pilocie;
Pozytywnie zdziwiony postanowiłem "na wszelki wypadek" przywrócić ustawienia fabryczne w tv - jednak po tej operacji problem występuje nadal... :(

7763324900_1551540740.jpg
 

Stanley

Member
Bez reklam
Uważam, że objawy wskazują na usterkę sprzętową i żadne aktualizacje firmware tu nie pomogą (choć nie zaszkodzi sprawdzić zainstalowaną wersję FW , o ile tv jeszcze na to pozwoli...). No nie wiem, może w tv pada zasilacz, a może coś innego. Można spróbować rozejrzeć się za lokalnym serwisem, może coś zaproponują za w miarę rozsądną cenę, jak niedawno było w topicu tutaj:
http://www.hdtv.com.pl/forum/panasonic/141808-tx-47ft60e-kalibracja-ustawienia.html
Ewentualnie rozglądać się za nowym tv...
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Miałem na myśli część układu pełniącą funkcję zasilacza, być może w tym modelu(ach) zintegrowany z płytą główną - tego nie wiem. Zresztą nieważne jaki(e) element(y) konkretnie padł(y). W każdym razie na moje wyczucie coś związanego z hardware-elektroniką i żadne "czary mary" z wgrywaniem firmware, resety itp. raczej tu nie pomogą. Choć chciałbym się mylić... Ale tv był przywrócony o ustawień fabrycznych i nie przyniosło rezultatu.

Jak już pisałem wcześniej, uważam jedyna nadzieja w znalezieniu i diagnozie przez kumaty serwis. Co chyba teraz nie jest łatwe, tzn. i znalezienie, i żeby był kumaty. No i jeszcze niezaporowy cenowo ;-)
 
Ostatnia edycja:

Karol1976

Active member
Bez reklam
Miałem na myśli część układu pełniącą funkcję zasilacza, być może w tym modelu(ach) zintegrowany z płytą główną - tego nie wiem. Zresztą nieważne jaki(e) element(y) konkretnie padł(y). W każdym razie na moje wyczucie coś związanego z hardware-elektroniką i żadne "czary mary" z wgrywaniem firmware, resety itp. raczej tu nie pomogą. Choć chciałbym się mylić... Ale tv był przywrócony o ustawień fabrycznych i nie przyniosło rezultatu.

Jak już pisałem wcześniej, uważam jedyna nadzieja w znalezieniu i diagnozie przez kumaty serwis. Co chyba teraz nie jest łatwe, tzn. i znalezienie, i żeby był kumaty. No i jeszcze niezaporowy cenowo ;-)

Koszt płyty około 250 zł sam możesz wymienić , zdejmujesz tylną obudowę , śrubokręt krzyżak 10- 15 minut i po wymianie .Być może moduł IR jest uszkodzony ?
 

koszuuu

New member
TV dalej nie działa - niestety chyba nie obejdzie się bez serwisu :(

Podczas "cudownego uzdrowienia" (po połączeniu z aplikacją TV remote) kiedy jeszcze przez chwilę mogłem sterować pilotem - udało mi się zajrzeć w opcje - wyświetlał się komunikat o najnowszej wersji oprogramowania.

Przeczesałem już internet w poszukiwaniu nowej płyty głównej - o ile to jest jej wina.
Tylko musiałbym teraz znaleźć serwis, który zdiagnozuje usterkę, żebym wiedział na czym stoję.

BTW
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi :)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Sugerują jednak pytanie do serwisu na infolinię.
To stary model, więc pewnie się "Zmęczył"...
 
Do góry