TX-55DXU601E - migotanie matrycy

Soczi

New member
Cześć. Jakiś czas temu zastanawiałem się nad tv, wybór w końcu padł na Panasonica. Przez pierwszy miesiąc mało co na nim oglądałem, bo nie miałem jeszcze neta. Po podpięciu neta i uruchomieniu netflixa pomyślałem żeby w końcu wejść w ustawienia i dostosować obraz. Znalazłem jakieś gotowe nastawy, więc je przeniosłem na swój tv.
Problem się pojawił, gdy podświetlenie z domyślnego 90 zmniejszyłem na 40-50. Na środku matrycy zauważalne jest migotanie poziomych pasów. Myślałem, że to wina filmu, ale okazało się, że na yt jest ten sam problem. Migotanie najbardziej widoczne jest wieczorem, w środkowej części matrycy przy podświetleniu od 1 do ok. 75. Na 0 problem ustępuje, na 10 jest bardzo widoczny, a przy maksymalnej wartości też znika.
Niemożliwe, że tak ma być, bo strasznie to wkurza. Spotkał się ktoś z takim problemem? Czy jakiś update to naprawi czy zwyczajnie oddawać tv na gwarancję?

edit
szukałem podobnych problemów, ale nic nie znalazłem
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
W sumie nigdy nie słyszałem o takim problemie.
Ja bym zgłosił do serwisu.
 

bokciu

Banned
Zdecydowanie do sklepu z tutułu rękojmi, łatwiej Ci będzie walczyć o swoje w przypadku gdy serwis zacznie stwarzać ewentualne problemy.
 

Soczi

New member
Zdecydowanie do sklepu z tutułu rękojmi, łatwiej Ci będzie walczyć o swoje w przypadku gdy serwis zacznie stwarzać ewentualne problemy.
Jak wygląda sprawa rękojmi? Ile czasu od zakupu mam prawo żądać wymiany na nowy? Lipa trochę, że kupuję nowy TV, a się okazuje po parudziesięciu godzinach oglądania, że matryca jest uszkodzona.

edit
Ktoś wie czy jest możliwość sprawdzenia czasu matryca świeciła?
 
Ostatnia edycja:

Soczi

New member
Ciekawa sprawa.
Wczoraj przekazałem do sklepu pismo z tytułu rękojmi odpisując w nim problem, który występuje u mnie w telewizorze. W piśmie również zaznaczyłem, że żądam wymiany na nowy jednocześnie zaznaczając, że nie zgadzam się na naprawę sprzętu.
Dziś dostałem maila od Panasonica, z treścią "Uprzejmie informujemy o rejestracji zgłoszenia naprawy urządzenia". Z tego co wyczytałem na UOKiK i zrozumiałem to rękojmia dotyczy sprzedawcy, a nie producenta. To sklep ponosi winę za sprzedanie uszkodzonego sprzętu, więc dlaczego kierują sprawę do Panasonica w zgłoszeniu zaznaczając naprawę telewizora, na którą nie wyraziłem zgody? :D Czy to normalna procedura, że podmiotem stwierdzającym wadę kupionego sprzętu w sklepie jest producent? Może ktoś mi wyjaśnić co się właśnie wydarzyło?
 

strazakp

Banned
Ciekawa sprawa.
Wczoraj przekazałem do sklepu pismo z tytułu rękojmi odpisując w nim problem, który występuje u mnie w telewizorze. W piśmie również zaznaczyłem, że żądam wymiany na nowy jednocześnie zaznaczając, że nie zgadzam się na naprawę sprzętu.
Dziś dostałem maila od Panasonica, z treścią "Uprzejmie informujemy o rejestracji zgłoszenia naprawy urządzenia". Z tego co wyczytałem na UOKiK i zrozumiałem to rękojmia dotyczy sprzedawcy, a nie producenta. To sklep ponosi winę za sprzedanie uszkodzonego sprzętu, więc dlaczego kierują sprawę do Panasonica w zgłoszeniu zaznaczając naprawę telewizora, na którą nie wyraziłem zgody? :D Czy to normalna procedura, że podmiotem stwierdzającym wadę kupionego sprzętu w sklepie jest producent? Może ktoś mi wyjaśnić co się właśnie wydarzyło?
Ja podobnie miałem z TV Sony. Oddałem TV do sklepu wraz z pismem o rękojmi. W piśmie zarzadalem wymiany na nowy lub zwrot kasy. Sklep oddał TV do serwisu Sony ale po 11dniach otrzymałem info że sklepu że mogę przyjechać po kasę lub wymianę na inny towar. Oczywiście wziąłem kasę. Wszystko skończyło się dobrze i Paweł mojej myśli choć sprzedawca w sklepie mocno mnie przekonywał że powinienem oddać TV od razu do serwisu bo u nich nie mam co liczyć na zwrot kasy :-/ Było jednak inaczej :)
 

Soczi

New member
strazakp dzięki za odpowiedź. Czyli może to być normalne, ale i tak dość dziwne.
No mnie sprzedawca też przekonywał, że najlepiej serwis, bo minęło już ponad 2 miesiące, więc rękojmia nie przejdzie. Zobaczymy jak się sprawa potoczy.
 

rojek35

New member
Nie słuchaj sprzedawcy ! Rękojmia czy to na buty, czy też na jakikolwiek sprzęt trwa 1 rok od wydania rzeczy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576).
 

strazakp

Banned
Nie słuchaj sprzedawcy ! Rękojmia czy to na buty, czy też na jakikolwiek sprzęt trwa 1 rok od wydania rzeczy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576).
Dokładnie. Sprzedawca jest tylko miły jak masz kupować coś w sklepie a jak już domagasz się swego przy zwrocie itp to zmiana jest o 180stopni :-/ Mi sprzedawca nawet nie chciał pomóc wyjąć TV z auta i wnieść do sklepu choć było to zaledwie kilka metrów. Powoływał się na jakieś BHP ...ale w końcu pomógł. Jak kupujesz to pomagają zanieść do auta!!!
 

Soczi

New member
rojek35 rękojmi jest 2 lata, ale sprzedawca może ją skrócić na okres nie krótszy niż rok.
B]strazakp[/B] jeśli chodzi o reklamację to sprzedawca powinien pokryć koszty dostarczenia wadliwego towaru. Marudzenie więc sprzedawców, że nie pomogą wnieść pudła do sklepu jest nie na miejscu. Pomagają jak sprzedają, bo mają od tego profit, a nie mają płacone za przyjmowanie reklamowanego sprzętu.

Dzień kolejny - telefon z serwisu Panasonic
Dziś zadzwonił Pan z serwisu, że mają zgłoszenie naprawy, co się dzieje z tv i kiedy kurier może przyjechać po sprzęt. Powiedziałem, że reklamację z tytułu rękojmi składałem w sklepie, a oni najprawdopodobniej przekierowali sprawę do serwisu. Serwis to nie interesuje - oni mają zgłoszenie i muszą mieć TV by ocenić co się dzieje. Okeeej... Umówiłem się, że jutro dam znać, bo stwierdziłem, że trzeba tę sprawę wyjaśnić ze sklepem.
Pani przyjmująca pismo reklamacji z tytułu rękojmi widziałem, że się lekko oburzyła i na nic były moje wyjaśnienia, że to powinna być sprawa pomiędzy mną, a sklepem. Ona to wie, ale serwis musi ocenić co z tym zrobić, a sama nie pójdzie sprawdzić co się z tym tv dzieje (sic!). I tak się zastanawiam czy to już nie powinna być sprawa pomiędzy sklepem, a serwisem, a nie mną a serwisem? Zlecenie poszło do serwisu pod moim imieniem i to mnie będzie serwis informował co się dzieje. Jutro jak zadzwoni serwis to umówię się na kuriera, niech biorą tv i zobaczę co się będzie dziać. To mnie serwis będzie informować czy będą naprawiać czy wymieniać na nowy.
Zapytałem Pana z serwisu czy takie rzeczy się dzieją i odpowiedział twierdząco i w takich przypadkach wymieniają matrycę... Dodatkowo dał do zrozumienia, że przy pierwszej reklamacji w większości przypadków jest naprawa, bo tak jest według prawa(?).
No to czekam... po ~2 miesiącach i 60 h oglądania, będę bez TV na jakiś czas :popcorn:
 

Soczi

New member
OK mam decyzję serwisu.
Reklamacja nie została uznana. I tutaj najciekawsze - nie pisałem o tym w osobnym poście, bo odkryłem to dzień przed wysłaniem TV do serwisu - matryca miga podczas oglądania np. Netflixa czy Youtube'a. Panasonic nie odpowiada za to, że aplikacje działają nieprawidłowo. Sprzęt jest niby sprawny tylko aplikacje działają nieprawidłowo. Nie odpowiadają za to, że netflix nie działa dobrze pomimo tego, że wyciągają duży guzik na pilota z z napisem NETFLIX.
Jestem rozczarowany i delikatnie mówiąc zdenerwowany, bo wydałem 3300 PLN na tv głównie do netflixa i youtube'a, który się do nich średnio nadaje, a czasami jest nawet nie do oglądania, bo patrząc kilka godzin na migający ekran można się porzygać. Na chwilę obecną 3/10, bo można ukryć ten bublowaty błąd podkręceniem podświetlenia czy włączeniem jakiś clear motion, ale chyba nie o to chodzi, żeby włączać niepotrzebne opcje.
Idę na dniach do rzecznika praw konsumenta, bo jak dla mnie definitywnie jest to wada ukryta, której nie mogłem stwierdzić w sklepie.

PS posiada ktoś 55dxu601 żeby podpowiedzieć czy ma podobne problemy z tym tv?
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Dziwne zachowanie Panasonica jeśli wada ewidentna.
Głównie szkoda zdrowia.
 

Soczi

New member
Dokładnie tak dostałem na piśmie:
Zgłaszana przez klienta usterka widoczna jest tylko na nieliczych aplikacjach internetowych (youtube, netflix) i przy specyficznych ustawieniach jaskrawości. Panasonic udostępniając aplikację nie ponosi odpowiedzialności za jakość i sposób przesyłania sygnału przez poszczególnych nadawców.

strazakp, kiki - jak wróci tv to sprawdzę jeszcze sygnał z innych źródeł - pendrive i bluray. Oczywiście FullHD i 4K, bo sprawdzając na kablówce tego problemu nie ma, ale tam jest sygnał w HD.

strazakp, a jakie masz ustawienia? U mnie jak zmniejszę podświetlenie na <50 i wyłączę clear motion to widać najbardziej. Na włączonym clear motion problem migotania lekko ustaje, ale nadal jest widoczny wieczorem. Dlatego chciałbym znaleźć kogoś z tym modelem, by porównać obraz na tych samych ustawieniach.
 
Do góry