Panasonic TX-48AS640E - wymiana po awarii matrycy

zephyr

New member
Witam

Niestety po niecałym roku użytkowania padła matryca w moim Panasonic'u. Po zabraniu telewizora przez serwis z domu i wykonaniu ekspertyzy dostałem telefon, że telewizor nie kwalifikuje się do naprawy z powodu wycofania z produkcji matryc LCD do tego modelu i będzie on wymieniony na nowy telewizor. Ale żeby nie było zbyt różowo Panasonic zaproponował mi w dniu dzisiejszym wymianę na model TX-49DS500E. I w związku z tym mam prośbę do szanownych forumowiczów o podzielenie się informacjami na temat tego modelu jeśli ktoś jest jego użytkownikiem. Mam wrażenie, że jest to model niższy od 48AS640. Z tego co udało mi się wyczytać z ciekawych funkcji ma adaptacyjne wygaszanie podświetlenia, ale brakuje np. Bluetooth. Nigdzie nie mogę znaleźć typu matrycy zastosowanej w tym telewizorze (VA/IPS). Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

Pozdrawiam
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Model AS640 to model 100Hz.
Model DS500 to model 50 HZ.
Jeśli wymian producenta to nie powinien proponować gorszego modelu od tego co miałeś.
 

zephyr

New member
Też tak uważam. W poniedziałek będę dzwonił do Panasonic Polska. Jeżeli się nie dogadam to oddam sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
 
A nie lepiej odmówić przyjęcia w/w modelu ? ... wtedy zwracasz się z odpowiednimi już z serwisu dokumentami o braku naprawialności TV ...do sprzedawcy i albo wymiana na inny zaaprobowany przez Ciebie model + ewentualna dopłata itp ... albo zwrot gotówki . Przecież nikt cię nie może zmusić do tego modelu ...to tylko propozycja !
 
Ostatnia edycja:

kaper.1981

New member
Bez reklam
Tak właśnie jest tez odmówiłem przyjęcia tv i dostałem pismo do sklepu a tam można brać co chcesz.
 

zephyr

New member
Bardzo dziwne. Przecież gwarantem nie jest sklep tylko firma Panasonic.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
Tak ale jeślinie dostajesz tv od serwisu to dostajesz dokument do sklepu idziesz z tym do sprzedawcy i on załatwia procedure oczywiście sklep musi zostać info z serwisu i wtedy można to zrobićtrwa to około 2 dni
 

zephyr

New member
Dziś zadałem sobie trochę trudu i porównałem serię AS640 i DS500. Informacja przedstawiona mi przez przedstawiciela firmy Panasonic mówiła, że jako zamiennik mojego telewizora zostanie mi zaoferowany model najbardziej zbliżony do mojego z aktualnej oferty. NO!!! Jeżeli firma Panasonic uważa, że najbardziej zbliżonym modelem jest seria DS500 to nie spodziewałem się, że mam do czynienia z oszustami i złodziejami. Przedstawianie takiej propozycji klientowi, który zawierzył marce i wydał pieniądze na ich produkt to jest jawne złodziejstwo. Model DS500 w stosunku do AS640 jest wykastrowany ze wszystkiego co tylko się da. Zamiast położyć uszy po sobie, przeprosić i zaoferować produkt, który zadośćuczyni szkodzie (nawet model lekko wyższy od tego, który uległ uszkodzeniu) firma Panasonic próbuje się wykpić bo wydaje im się, że trafili na naiwniaka, który łyknie pierwszy lepszy (bo przecież nowy!!!) produkt. Niedoczekanie!!!
 

bluray

Banned
Panasonic się nie sprzedaje.
No to personel kiwa dla ratowania warszawskiej placówki (dobre pensje mają).
A mają inne wyjście ?

Panas to dziś TURCJA.
I tyle.
 

zephyr

New member
Po dzisiejszej odmowie przyjęcia telewizora i kontakcie ze strony serwisu z Panasonic Polska serwisant stwierdził, że matryca (która miała być już nie produkowana) jednak się znajdzie i mój telewizor będzie naprawiany. I w związku z tym moje pytanie: czy wie ktoś jaki model matrycy siedzi w telewizorze TX-48AS640E? Z tego co wiem to jest to matryca LG, ale wdziećzny byłbym za dokładny symbol. Obawiam się po prostu, że podmienią na inną byle by telewizor działał i chciałbym to sprawdzić po dostarczeniu telewizora do mnie do domu w obecności serwisanta.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
No nie tylko Turcja. Wysokie modele nowe DX 750 piszą że są dobre.
Sprawdzimy na testach wkrótce...
 

bluray

Banned
Kiki; masz rację, ale uważam, że niskie serie LCD od Panasonica to obecnie najgorsze TV na rynku w kategorii PQ.
Modele z wysokiej półki są znakomite ale za drogie. Podobnie jest teraz z SONY.
 

zephyr

New member
Dostaniesz pismo jaka matryca była i na jaką ci zamieniono symbole itd.

Oj grubo się mylisz kolego. Dziś trafił do mnie telewizor po naprawie. Na karcie naprawy napisane było tylko cyt. "Wymiana ekranu LCD". Po moim pytaniu do serwisanta jak matryca została zainstalowana w telewizorze otrzymałem odpowiedź "Taka jaka pasuje do tego modelu". Poprosiłem więc o zdjęcie obudowy celem sprawdzenia jaka część została zainstalowana. Człowiek, który przywiózł telewizor i wręczył mi kartę naprawy a wcześniej prowadził całą sprawę odparł, że "muszę wezwać serwisanta". W tym momencie ręce mi opadły. Zapytałem więc "A kim jest w takim razie Pan?". W tym momencie widząc, że nie dam się zbyć poszedł po narzędzia do samochodu i zaczął demontować obudowę telewizora. Po jej zdjęciu musiałem się jeszcze dopytać gdzie znajdę part no. matrycy i jej nr seryjny. Wykonałem zdjęcie i poprosiłem o potwierdzenie z instrukcji serwisowej numeru part no. matrycy dla mojego modelu telewizora. Facet trzęsącymi rękoma wykonał telefon do kierownika serwisu z pytaniem czy może mi podać part no. matrycy - cyt. "bo ma problem z klientem" - i wpisać go na kartę naprawy wraz ze swoim podpisem. Potwierdzenia z instrukcji serwisowej nie udało mi się wyegzekwować. Serwisant stwierdził, że mam sobie zadzwonić do Panasonic'a i spróbować uzyskać informację bo on nie może takich danych klientowi przekazywać. Po zainstalowaniu obudowy telewizora i sprawdzeniu czy wszystko działa jak należy pośpiesznym krokiem z wyraźnym niesmakiem opuścił mój dom.

W dniu jutrzejszym będę starał się wydobyć strategiczne tajemnice od firmy Panasonic.

Na tą chwilę mogę tylko napisać, że zainstalowaną mam matrycę o nr part no. 98.48S01.1SE, customer no. L5EDDYY00635, model no. 96.48S01.001, BMF6011, made in china.

Tak wyglądała obsługa klienta ze strony autoryzowanego serwisu firmy Panasonic. Jestem zniesmaczony.
 

zephyr

New member
Dokładnie to problem jest w rzetelności firmy Panasonic w podejściu do klienta. Po zabraniu telewizora do serwisu na drugi dzień otrzymałem informację, że matryca do tego telewizora nie jest już dostępna i Panasonic proponuje wymianę telewizora na nowy odpowiadający parametrami z obecnej oferty. Po czym następny telefon z serwisu i informacja, że w zamian za serię AS640 proponują nowy telewizor z serii DS500, którą absolutnie nie odpowiada parametrami mojemu telewizorowi. Po mojej odmowie przyjęcia nowego telewizora następna informacja z serwisu, że jednak telewizor będzie naprawiany bo matryca jednak się znalazła. Więc nie dziwcie się, że po takich perypetiach straciłem zaufanie do firmy i chciałbym najzwyczajniej w świecie wiedzieć jaka matryca została zainstalowana w moim telewizorze i czy jest ona zgodna z dokumentacją techniczną dla tego modelu. Nie zakupiłem tego telewizora ze względu na rozmiar i napis "Panasonic" na obudowie, ale z powodu jego dobrych parametrów i atrakcyjnego stosunku ceny do jakości obrazu i chciałbym po prostu mieć pewność, że naprawa została przeprowadzona rzetelnie. A tłumaczenie serwisanta, że zamontowana została matryca, która "pasuje do tego modelu" jakoś do mnie nie trafia. Bo z doświadczenia wiem (serwisuje sprzęt m.in. komputerowy), że do danego modelu można dopasować wiele części i to nie nie koniecznie takich, jakie stosuje producent przy montażu danego sprzętu. I nie ma w tym nic dziwnego. Chodzi tylko o to żeby klienta poinformować co z jego sprzętu zostało wymontowane i na co wymienione. A lakoniczna informacja na karcie naprawy "Wymiana ekranu LCD" nie jest dla mnie informacją rzetelną. Przynajmniej ja w stosunku do swoich klientów działam inaczej. Moje podejrzenia są spowodowane niespójnymi informacjami przekazywanymi mi zarówno przez autoryzowany serwis jak i przez firmę Panasonic. Absurdalne wg mnie jest zaproponowanie klientowi o dwie klasy niższego sprzętu ze względu na to cyt. "że przecież zapłacił Pan za ten telewizor 2000zł a teraz domaga się wymiany na serię CS630 (która mniej więcej odpowiada parametrami serii AS640), która przecież jest droższa. Panasonic zaproponował wymianę telewizora na nowy ze względu na to, że nie opłacało mu się naprawiać Pańskiego telewizora". To ile zapłaciłem za telewizor to jest moja sprawa. I guzik mnie obchodzi co opłaca się, a co nie firmie Panasonic. Telewizor jest na gwarancji i producent na którego sprzęt wydałem pieniądze bo zawierzyłem marce ma obowiązek go naprawić lub wymienić na sprzęt odpowiadający parametrami temu, który został uszkodzony. Tyle w temacie.
 

kaper.1981

New member
Bez reklam
ja po wymianie matrycy w plazmie samsunga a były ich az trzy wymiany zawsze otrzymywałem dokument z jakiej matrycy na jaka mi wymieniano wraz z wszystkimi numeracjami i symbolami danej matrycy na osobnym dokumencie był to bardzo dobry serwis z poznania nigdy nie było zadnego problemu.
 
Moim zdaniem tak działa nie firma od TV ...a serwis ! :) .... miałem podobnie z Philipsem .Wymiana płyty głównej dwa razy .....dopiero trzecia naprawa spowodowała że w końcu zaproponowali nowy TV ..ale nie przyjąłem ...więc nie pozostało im nic innego jak wspomniałem oddać papiery do sklepu i wymiana lub zwrot gotówki. Obserwuj TV może się wysypie trzeci raz ... i potem jw.
 

astw

New member
Naprawa nastąpiła z tytułu rękojmi, czy gwarancji? Jeśli to drugie - jakie zapisy są w karcie gwarancyjnej?
 
Do góry