Moduł CAM CI+ (Cyfrowy Polsat) do LG 55C8

basket4rap

Member
Bez reklam
Jaki polecacie Moduł CAM CI+ do Cyfrowego Polsatu? Telewizor do LG 55C8.
Sądzę, że ostatnio obraz zaczął się ciąć co jakiś czas (albo jego brak), przez problemy z dekoderem, gdyż sygnał i jakość jest taka jak była (66 i 36).
 

Lechu1956

New member
Moduł CP możesz jedynie dostać u przedstawiciela tego operatora. Moduły są parowane z kartą i oficjalnie nie ma ich w wolnej sprzedaży. Więc nikt Ci nic nie poleci. Owszem w jednym ze sklepów na Dolnym Śląsku można je kupić jako pre-paid. Ale nie jest to oficjalny przedstawiciel CP i wiele osób miało z tym sklepem problemy. Podłącz antenę do tunera sat w telewizorze i zobacz jaką masz siłę i jakość sygnału. Masz kilkanaście polskich kanałów FTA. Twoje parametry sygnału według mnie są zbyt słabe. Jakość powinna się mieścić w granicach 70-100. Może trzeba lekko przesunąć konwerter. Może antena zbyt mała.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Tak zatem zrobię, Tak, siła i jakość sygnału. Niestety nie wiem czy da się lepiej to ustawić. Choć nie wiem czy kabel nie jest zbyt długi (z 10-15 metrów) lub talerz za mały (90). Przestrzeń (teren) przed anteną nie wydaję się być jakoś zły.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Przewód nie za długi i antena nie za mała. Powinny być lepsze parametry. A z tak zapytam, ten przewód to bardzo straty?
A pytam dlatego, ze ostatnio też ustawiałem dekoder i antenę i się dużo namęczyłem właśnie z jakością i siłą sygnału, było bardzo kiepsko. Wymieniłem przewód na nowy i to wcale nie jakiś super, tani z marketu i wszystkie problemy zniknęły. Jakość i siła na poziomie 80/90%. Antena 90.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Rozumiem, ale jakby co to może wymiana przewodu pomoże uzyskać lepsze parametry siła/jakość. Koszt nie jest jakiś wielki, może warto spróbować. Ten stary przewód, który wymieniłem wyglądał na dobry...a jednak był winowajcą słabych parametrów sygnału.

W moim przypadku pomogło (też nie instalowałem u siebie).
 

basket4rap

Member
Bez reklam
No więc już kompletnie zgłupialem i nie wiem co zrobić. Myślałem, że to dekoder i został wymieniony na nowy w punkcie Polsatu, ale dalej to samo. Więc zadzwoniłem i był gość z serwisy z dobrymi opiniami i przyjechał ze sprzętem wyglądającym na profesjonalny. Ustawił antenę trochę lepiej niż było (siła 70, jakość 100). Kanały działają, ale na pasmie 10910 (np. TLC czy Eurosport) pomimo tych wartości kanału się mocno rwą cały czas. Sprawdził na innym konwenterze i było tak samo. Kabel podobno ok. No i wielka niewiadoma, na infolinii powiedzieli, że jak jest 70 i 100 to trzeba lepiej ustawić antenę. Jak powiedziałem, że z 3 tyg. temu było gorzej z siłą i jakością a kanały na tym pasmie się nie cieły, to odrzekli, że miałem szczęście. Polecony (przez punkt Polsatu) gość do ustawień powiedział przez telefon, że ciężko mu powiedzieć tak, ale może być tak, że jeszcze lepiej trzeba ustawić antenę - koszt 150 zł. Ten z dzisiaj wziął 100. Trochę to słabe wszystko i nie wiem co zrobić, bo tak źle i tak niedobrze.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Rozumiem, ale jakby co to może wymiana przewodu pomoże uzyskać lepsze parametry siła/jakość. Koszt nie jest jakiś wielki, może warto spróbować. Ten stary przewód, który wymieniłem wyglądał na dobry...a jednak był winowajcą słabych parametrów sygnału.

W moim przypadku pomogło (też nie instalowałem u siebie).

No więc już kompletnie zgłupialem i nie wiem co zrobić. Myślałem, że to dekoder i został wymieniony na nowy w punkcie Polsatu, ale dalej to samo. Więc zadzwoniłem i był gość z serwisy z dobrymi opiniami i przyjechał ze sprzętem wyglądającym na profesjonalny. Ustawił antenę trochę lepiej niż było (siła 70, jakość 100). Kanały działają, ale na pasmie 10910 (np. TLC czy Eurosport) pomimo tych wartości kanału się mocno rwą cały czas. Sprawdził na innym konwenterze i było tak samo. Kabel podobno ok. No i wielka niewiadoma, na infolinii powiedzieli, że jak jest 70 i 100 to trzeba lepiej ustawić antenę. Jak powiedziałem, że z 3 tyg. temu było gorzej z siłą i jakością a kanały na tym pasmie się nie cieły, to odrzekli, że miałem szczęście. Polecony (przez punkt Polsatu) gość do ustawień powiedział przez telefon, że ciężko mu powiedzieć tak, ale może być tak, że jeszcze lepiej trzeba ustawić antenę - koszt 150 zł. Ten z dzisiaj wziął 100. Trochę to słabe wszystko i nie wiem co zrobić, bo tak źle i tak niedobrze.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
Wyjaśniło się, to wina dekodera, mimo iż został wymieniony na nowy (HD 7000). Wziąłem od rodziny z Polsatu starego Sagema i na ich dekoderze wszystko ok, dodatkowo u nich na moim tak samo źle. I teraz pytanie, czy na wszystkich (nawet nowych HD 7000) będzie tak źle, czy po prostu miałem pecha. Wolętę drugą opcję, bo wymiana na inych wiąże się wg Polsatu z nową (dla mnie mocno niekorzystną umową). Pozostaje mi jechać do punktu i niech sprawdzają na miejscu u siebie kolejny, który chcę mi dać.
 

basket4rap

Member
Bez reklam
A jednak nie dekoder i już kompletnie zgłupiałem. W punkcie Polsatu np. TLC, które tnie się u mnie u nich po podłączeniu chodziło dobrze, mimo iż mieli gorsze wskaźniki siły sygnału w słupku (u nich 57% a mnie 69% - jakość tak samo 100%). Najdziwniejsze jednak, że u rodziny też się cięło po podłączeniu jak wspominałem, a mieli inne kable, złączki konwerter czy też HDMI niż u mnie przecież. Natomiast ich stary Sagem u mnie chodził bez problemu. Konwerter inny też był sprawdzany i bez zmian. Ma ktoś jakieś pomysły?
 
Ostatnia edycja:
Do góry