Oled a wypalanie - jaka jest prawdziwa prawda? :)

Status
Zamknięty.

Airstorm

New member
To jak w końcu jest z tą gwarancją? Bo wszędzie czytałem że się zabezpieczają i nie obejmuje wypaleń i wielu innych wizualnych "glitchy", a tu ktoś napisał, że zawsze można oddać na gwarancję i wymienić matrycę - to jak to jest?

Pozostaje czekać na testy nowej generacji. Jakiś serwis zaczął je robić?
 

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
No jak wypalenia nie mogą obejmować gwarancji?nie wiem gdzie to wyczytałeś ale moim zdaniem gwarancja obejmuje wszystko nawet bad piksele czy wypalenia...
 
D

Deleted member 121090

Guest
LG poprawiło te wypalanie w modelach z 2017 a jeśli się wypali to jest gwarancja,jak będzie trzeba to wymienią matrycę
Możesz nam zacytować odpowiedni paragraf z karty gwarancyjnej LG dający nam pewność, że w przypadku wypaleń LG to zrobi każdorazowo?

Ja w instrukcji czytam coś takiego:

,,Ten panel to zaawansowany produkt techniczny zawierający miliony pikseli. Na panelu mogą być widoczne czarne i/lub jasne kolorowe punkty o wielkości 1ppm. Nie oznaczają one uszkodzenia.

Wyświetlanie przez długi czas nieruchomego obrazu może powodować pojawienie się na ekranie pozostałości nieruchomego obrazu''.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
To sobie znajdź to się dowiesz a jak nie znajdziesz napisz do LG to na pewno się dowiesz bo nie rozumiem skąd wątpliwości że LG nie wymieni tej matrycy która nie z winy użytkownika się wypali.Każdy telewizor posiada gwarancję NA WSZYSTKO więc nie rozumiem dlaczego nie miałby wymienić matrycy.Może powodować , telewizor "może się zepsuć" co nie oznacza że nie podlega gwarancji.Jak uderzysz w matrycę młotkiem i ją zbijesz to normalne jest to że na gwarancję za darmo jej nie wymienią ale jak się wypali to producent ma taki obowiązek bo to nie jest z winy użytkownika tylko LG taką matrycę wyprodukował i to po jego stronie powstał problem.Jak to w Polsce serwisy mogą unikać wymian matryc bo są drogie to wtedy idzie się do rzecznika konsumentów albo do sądu
 
Ostatnia edycja:

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
Zapytałem LG o to gdyby się wypalił i napisali że nie ma przeszkód by tego nie naprawiać,matryca jest wymieniana na gwarancji bo w końcu taki mają obowiązek
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ja w przeciwieństwie od Ciebie nie lubię lania wody i domysłów skoro mamy konkretne paragrafy wynikające z gwarancji i instrukcji obsługi.
I dwa posty wyżej Ci je zacytowałem. Jak czytam Twoje wypowiedzi to ich nie znałeś. To rozumiem, tylko powiedz mi dlaczego skoro już Ci je podałem na tacy to Ty w dalszym ciągu piszesz, że nie rozumiesz dlaczego mają nie wymienić. Ano dlatego, że instrukcja jasno o tym mówi, że trwałe wypalenia mogą się na tym ekranie pojawić. I każdy klient jest poinformowany o tym fakcie. Więc tylko od widzimisię LG zależy czy wymieni taki TV na nowy czy nie. Jedno jest pewne. NIE MUSZĄ TEGO ROBIĆ. Jako klienci nie mamy tego zagwarantowane. Nieprawdą jest to co piszesz. W tym wypadku to nie jest ich obowiązek. Rzecznik tutaj nic nie da. Gdyby nie było tego ostrzeżenia w instrukcji to co innego. Ale jest.

Weź od LG to co Ci powiedzieli na piśmie i nam tutaj przedstaw. To byłoby bardzo cenne pismo.
 

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
To żyj dalej w takim przekonaniu..jak dla Ciebie rzecznik nic nie da TO NIE KUPUJ NICZEGO jeśli nie chce Ci się chodzić po sądach NIE KUPUJ NICZEGO.Dla mnie nie są to domysły,napisałem Ci co LG odpisało i kończę z Tobą dyskusję bo szukasz dziury w całym A TEKSTY ŻE JEDNO JEST PEWNIE ŻE "NIE MUSZĄ TEGO ROBIĆ" to napisz do UOKiK to Ci napiszą czy muszą czy nie...OTÓŻ MUSZĄ bo prawo ich obowiązuje do tego i koniec tematu bo nie rozumiemy się
 
Ostatnia edycja:

bubafat

Active member
Bez reklam
To żyj dalej w takim przekonaniu..jak dla Ciebie rzecznik nic nie da TO NIE KUPUJ NICZEGO jeśli nie chce Ci się chodzić po sądach NIE KUPUJ NICZEGO.Dla mnie nie są to domysły,napisałem Ci co LG odpisało i kończę z Tobą dyskusję bo szukasz dziury w całym A TEKSTY ŻE JEDNO JEST PEWNIE ŻE "NIE MUSZĄ TEGO ROBIĆ" to napisz do UOKiK to Ci napiszą czy muszą czy nie...OTÓŻ MUSZĄ bo prawo ich obowiązuje do tego i koniec tematu bo nie rozumiemy się

Podobno LG w Polsce nadal wymienia telewizory OLED z wypalonymi elementami obrazu. Na innych, bogatszych rynkach europejskich podobno nie jest takie do tego chetne albo juz tego nie robi ( najglosniej o tym jest w UK). Nie robi, bo nie musi. Nie zmusza go do tego prawo, ani zapisy gwarancyjne, ktore przestrzegaja uzytkownika o mozliwosci wystepowania powidokow i trwalych wypalen (image retention/permanent image retention). Nie wiem czy wiesz ale prawo konsumenckie to konik Kolegi HQ150 na ktorym "zjadl zeby", wiec wartoby podejsc do dyskusji z Nim na ten temat z wieksza powaga. Zakladam ze swoje posty piszesz w dobrej wierze, ale niestety bazuja one na wierze i sa one niezgodne z doswiadczeniem i wiedza innych uzytkownikow. Proponuje zglebic bardziej temat bo ryzykujesz ze czytelnicy zaczna sie zastanawiac nad tym, czy kieruje Toba naiwnosc, czy cos wiecej.
 
Ostatnia edycja:

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
Nie znam kolegi i znać nie chcę,jeśli LG twierdzi że wymienia matrycę to tak jest...i mnie się nie da przekonać bo jak nie wymieni to pójdę do sądu,wynajmę adwokata i ruszę na wojnę dla mnie to oczywiste więc żyjmy własnym życiem i zostańmy przy swoich zdaniach bo ja swojego nie zmienię.Wiele było takich przykładów a tu jest wpis z sąsiedniego forum model LG B7V "Nie sądzę by LG Polska wymieniła komuś matrycę z wypalonym pasem po TVN24 w ramach gwarancji.
Właśnie, że LG wymienia. Nawet tutaj na forum były takie przypadki.

Tu kolejny wpis "Ależ jak najbardziej LG Polska wymiania matryce wypaleone po TVN24 - przeczytaj sobie wątki dot. E6 czy też B6 i są na to konkretne dowody. Nie było dotychczas zgłoszonego przypadku w którym polski oddział LG odmówiłoby naprawy wypalonego OLEDa"


"W Polsce LG Polska nie robi żadnych problemów z wymianą matrycy. Ale UK czy też Stanach jest zupełnie odwrotnie. Lokalne LG odmawia tam naprawy wypalonych OLEDów (tam najczęśniej wypalają się loga CNN i CNBC) powołując się na zapis w gwaranacji. Komuś też jakiś czas temu wypalił się E6 po dwóch miesiącach grania na konsoli w jedną grę i LG też odmówiło napraway. Nota bene warto sobie przypomnieć jak LG chwaliło się na targach IFA, jakie OLEDy są niesamowicie dobre do konsol... Czy aby nie jest to wprowadzanie potencjalnych nabywców w błąd ? Nie ważne... Wracając do Stanów czy też UK. LG odpisuje, że to nie jest wada fabryczna, bo nigdy jej nie było po wyjściu z fabryki, a wada powstała z powodu złego użytkowania telewizora, a nabywca był powiadomiony, że wszelkie wypalenia nie są objęte gwarancją"
 
Ostatnia edycja:

feromann

Member
Potwierdzam--LG,póki co, wymienia wypalone matryce,ale tylko w Polsce.
Nie musi tego robć.Dlaczego tak faforyzowany jest nasz kraj?może dlatego,że
produkowane są w Mławie.
 

Adam85Rbk

Active member
Bez reklam
Bardzo prawdopodobne...matryce mamy na miejscu.Gdybym mieszkał w UK czy USA nigdy bym nie kupił OLED-a wiedząc że nie wymienią mi matrycy...dla mnie to absurd JEDNORAZOWY TELEWIZOR
 

omnia

New member
Bardzo ciekawe to co napisaliście odnośnie tego jak zachowują się firmy odnośnie wymiany czy w to w Polsce czy zagranicą. Ja interesuję się Philipsem POS9002, na razie nie znalazłem na żadnym polskim forum informacji o wypaleniu się matrycy, ale bacznie obserwuję fora. Zresztą generacja 2017 OLEDów ma być ponoć o wiele lepsza niż ta z poprzedniego roku. :)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Możesz kupować spokojnie.
Jeśli będziesz korzystać jak z monitora - odpuść sobie.
Jeśli będziesz korzystać jak z telewizora to wygrywa wszystkie pokazy jakości obrazu.
Jak się zalogujesz w Klubie HDTV - to masz specjalną cenę.
 

Airstorm

New member
Możesz kupować spokojnie.
Jeśli będziesz korzystać jak z monitora - odpuść sobie.
A czy jest perspektywa, że kiedykolwiek to się zmieni, tzn technologia poradzi sobie z tym problemem? Jak mówiłem, TV mam podpięty do kompa i nie używam stricte jako monitora, ale gdzieś w 60% puszczam filmy, 30% gry, 10% korzystam jako monitor (np. word).
 
D

Deleted member 121090

Guest
Złe wieści.
Na konkurencyjnym forum, mamy już pierwszego forumowicza z wypaloną matrycą z serii 7 LG.
Na szczęście serwis zgłoszenie reklamacyjne uznał i matrycę wymienił, ale w dalszym ciągu jak widać szumne zapowiedzi, że ubiegłoroczna seria wolna jest od tej wady, są niestety nieprawdziwe.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
LCD też wypalisz.

Jeszcze raz :
- jeśli ktoś korzysta z telewizora jak z telewizor anie ma żadnych zagrożeń.
- jeśli ktoś korzysta jak z monitora - proszę sobie odpuścić.
 
Status
Zamknięty.
Do góry