Serwisy VoD (Netflix, Amazon itp.) - wszystkie zagadnienia

bluray

Banned
Poruszę temat raczej dla zaawansowanych.

Duży problem NETFLIXa to prawidłowa reprodukcja fps.
Film nagrany 24/25 fps idzie via PC NETFLIKS jako 30 fps.
W tej sytuacji nie ma mowy o natywnej płynności.
Chodzi o wymuszenie synchronizacji odświażania matrycy TV z krotnością 24/25 fps.
Panele mogą przełączać odświeżanie w zależności od rozpo9znanego materiału VIDEO.
Jeżeli macie SAT/NTC to nie ma problemy. Ale przy BD i VIDEO plików to zaczyna się zabawa z płynnością.

Przeglądarki PC mogą podać na TV tylko z odświeżaniem 60 Hz co sprzyja wyłącznie video 30 fps.
Znacznie gorzej jest z reprodukcją video 24 i 50 fps bo mamy po drodze poważną zmianę i degradację materiału. Tu nie ma mowy (powtarzam) o natywnej jakości płynności.

Inaczej może być gdy telewizor pobiera treść bezpośrednio z serwisu NETFLIX.
Ale tego problemu nie znam więc pytam.


Warunek taki, że Wasz TV łaskawie wyświetli spod [info] dane o trybie pracy panelu.
Mój stary SAMSUNG C8000 ma taką opcię.

Podobnie ciekawe będzie w przypadku ANDROID-boxów.
Ale to także zupełnie nie znany mi/nam temat.
ANDROID na PC ma opcję synchronizacji matrycy z fps-em. To u mnie działa. TV pokazuje odświeżanie 24/25/50 fps i ustawia odpowiednio matrycę TV.


Miałem NETFLIX w testach na PC i było słabo z filmami PAL (25 fps) jak i 24 fps. Oczywiście oceniam płynność po dostosowaniu do ograniczonych możliwości przeglądarek PC.

Nadal nie ma aplikacji NETFLIX player na PC, która by synchronizowała matrycę z filmami.
 
Ostatnia edycja:

lepudruk

New member
Netflix - problem z odtwarzaniem na TV (stream z laptopa przez hdmi)

Podepnę się ze swoim pytaniem tutaj skoro mowa o m.in. Netflixie.

Chciałem przetestować miesiąc darmowego Netflixa i z racji nie posiadania smart TV/chromecast'a musiałem podpiąć pod mojego Sharpa laptop przez HDMI. Wykorzystałem do tego celu port (oraz kabel), którym na co dzień TV podpięty jest do blueray'a Pioneer'a. Na laptopie zestawiłem w ustawieniach wyświetlanie obrazu na ekranie TV (1080i 60Hz) i odpaliłem Netflixa przez przeglądarkę Google Chrome. Logowanie, przeglądanie zawartości w tym podglądu w miniaturkach filmów - bez problemu. Kłopot zaczyna się gdy chcę uruchomić odtwarzanie filmu - ekran staje się całkowicie nieczytelny (śnieżenie), co jakiś czas przebija zawartość ekranu laptopa. TV sprawia wrażenie jakby "gubił" sygnał - tzn. przeskakują mu informacje o aktywnym połączeniu (HDMI4 i dane o rozdzielczości i odświeżaniu). Męczyłem się z tym wczoraj cały wieczór i nie znalazłem rozwiązania. Próbowałem innych przeglądarek - to samo. Kabel HDMI oraz port TV muszą być sprawne bo oglądam w ten sposób filmy z blueray'a (oraz You Tube), w tym samym ustawieniu ekranu tj. 1080i 60 Hz. Obraz podawany z laptopa jest stabilny, nic nie skacze, nie ma artefaktów itp. Nie mam pojęcia co jest grane, jeśli ktoś miałby jakiś pomysł to proszę o podpowiedź.
 

Master-78

Member
Podepnę się ze swoim pytaniem tutaj skoro mowa o m.in. Netflixie.

Chciałem przetestować miesiąc darmowego Netflixa i z racji nie posiadania smart TV/chromecast'a musiałem podpiąć pod mojego Sharpa laptop przez HDMI. Wykorzystałem do tego celu port (oraz kabel), którym na co dzień TV podpięty jest do blueray'a Pioneer'a. Na laptopie zestawiłem w ustawieniach wyświetlanie obrazu na ekranie TV (1080i 60Hz) i odpaliłem Netflixa przez przeglądarkę Google Chrome. (...).


Cześć,

W lapku żony (Dell M6400, nVidia 2700, Pentium 2,6GHz, 16GB RAM) użyłem Display Portu (kabel DP -> HDMI), dwa ekrany (laptopa + drugi) i bez problemu poszedł sygnał do ampli (Harman Kardon AVR 460).
Sygnał szedł (dwa testy) albo z przeglądarki Firefox, albo z aplikacji Netflix (windows 10). W obu przypadkach bez problemów.

WAŻNE: Sygnał w rozdzielczości większej niż 480p/720p (czyli 1080p i większy) i dżwięk wyższy niż stereo możliwy jest do uzyskania tylko przy stosowaniu:
- Aplikacji Netflix
- przeglądarki Internet Explorer/Microsoft Edge (4K).

Wynika to ni mniej ni więcej ale z ograniczeń jakie narzuca NETFLIX...
 

brabus87

New member
AMAZON FIRE TV STICK i Netflix

Witam, poszukuję osób, które korzystają z AMAZON FIRE TV STICK i mogą powiedzieć jak to się sprawuje oraz czy z wiadomych przyczyn da radę korzystać z Netflixa tego sprzedawanego na allegro?

Jeśli wg Was nie jest to warte uwagi (korzystanie z Netflixa, ewentualnie Spotify jeśli to możliwe) to będę wdzięczny za propozycję innego rozwiązania ale maks 200 parę zł.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
 

mini21

Member
Mi tv Box 4k - problem z Netflixem - po kilkunastu sekundach wyskakuje błąd

Witam.

Szukam rozwiązania problemu gdzie się da, więc zapytam jeszcze tutaj..


Zakupiłem jakieś 2 miesiące temu Xiaomi Mi TV Box 4k (albo tak mi się wydaje, bo niby w opisie urządzenia jest Mbox3 czy jakoś tak).
Przez ten czas nie interesował mnie Netflix, gdyż miałem inne rzeczy do oglądania.
Kilka dni temu założyłem nowe konto, dzięki czemu otrzymałem miesiąc gratis.
Odpalam aplikację na Mi Box'ie, wszystko działa.
Wybieram jakiś film i serial (bez znaczenia) - odpala się.... na kilkanaście sekund.
Po chwili pojawia się komunikat jak na obrazku poniżej.
Próbowałem różne kable, próbowałem różne wejścia HDMI (mój tv to Panasonic P42st60) i niestety - nie pomaga.
Jest to dość denerwujące, szczególnie, że każdy producent urządzenia tym TV Box chwali się Netflix'em.
Na szczęście, mam Netflix'a wbudowanego w TV więc idzie przeżyć, ale nie zmienia to faktu, że bardzo mnie ten problem nurtuje.
Dodam jeszcze, że sprawdzałem na innym tv - niestety, w zasadzie identycznym (P50st60) i tam jest to samo.
Czy ktoś spotkał się z tym problemem?
Może macie jakieś rady jak to obejść?

image.png.c1050252ed3126bf2c36b7bc09732760.png
 

rabit

Active member
Bez reklam
Też mam czasem taką sytuację. Sprawdziłem DRM info i mam HDCP-1.x więc FHD powinno śmigać. Ale zdarza się, że niekiedy też mam ten komunikat. Maszynka super, ale zastanawiam się, czy w Shield też są takie problemy? Mogę jeszcze odesłać MI i kupić Shield, ponieważ nie minęło jeszcze 14 dni od zakupu, ale nie wiem czy jest sens?
 

mini21

Member
U mnie już niestety okres na zwrot minął, ale mogę ewentualnie powołać się na rękojmię albo gwarancję.

Czytam o tym problemie i to jest strasznie dziwna sprawa...

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
 

rabit

Active member
Bez reklam
A sprawdziłeś DRM czy masz problem z HDMI? Ściągnij ze sklepu Google aplikację i zobacz czy wina jest po stronie HDMI.
Ewentualnie, sprawdź u kolegi, sąsiada na innym tv.
 

mini21

Member
A sprawdziłeś DRM czy masz problem z HDMI? Ściągnij ze sklepu Google aplikację i zobacz czy wina jest po stronie HDMI.
Ewentualnie, sprawdź u kolegi, sąsiada na innym tv.

Mi to niestety nic nie mówi....
Może Ty coś z tego wyczytasz.
A jeśli jest jakiś problem - czy idzie to naprawić czy zasadniczo tylko wymiana telewizora (no bo nie jest to chyba wina odtwarzacza)?
 

rabit

Active member
Bez reklam
Właśnie zauważyłem, że w moim przypadku na TV mogę oglądać, a na projektorze niestety nie.
Jak wejdziesz właśnie w zakładkę "Google Widevine Modular DRM", to w czwartej pozycji "HDCP Level", powinieneś mieć HDCP-1.x dla full HD, lub HDCP-2.x dla 4K. Jeżeli jest Unprotected, to niestety nie będziesz mógł korzystać z Netflixa.
Podobno można kupić switch z zasilaczem, który oszukuje HDCP, ale jeszcze się w to nie zagłębiałem.
 
Ostatnia edycja:

mini21

Member
Dzięki.
Jest dokładnie tak jak piszesz.
Orientujesz się, czy w innych TV Box'ach też tak jest?
Ojciec chciał sobie kupić, ale w tej sytuacji chyba mu nie będę doradzał Mi Box'a.

Co do switch'a - coś czytałem na innym forum, ktoś miał nawet sprawdzić, ale bez odzewu jak na razie.
 

rabit

Active member
Bez reklam
No właśnie obawiam się, że problem z DRM może być w każdym takim urządzeniu. Dlatego zastanawiam się nad Shield, bo jeżeli mam dać dwa razy tyle kasy, a dalej będzie problem z Netflixem, to chyba odpuszczę. Co do Switcha/splitera, to niestety tak jak Ty, gdzieś coś czytałem, ale nie wiem dokładnie co byłoby trzeba kupić?
 

mini21

Member
Dzięki @rabit.
W takim razie odpuszczam temat i "uczę się żyć" z tą wadą (choć nie wiem czy można to do końca nazwać wadą).

Na forum Xiaomi.eu ktoś pisał że zamówił splitter, ale od listopada nie odpisał, więc pewnie temat zamknięty.

Myślałem, czy by nie zaryzykować tych 30 zł, ale kurde - po co narażać się na koszta, skoro MAM netflix'a tylko w innej formie.

Czekam jeszcze na Kodi 18 - ma wspierać wtyczkę Netflix (tzn. już jest jakaś beta, ale nie mogę go zainstalować na Mi Box'ie) i może to dodatkowo rozwiązłe problem.

Dzięki w każdym razie za pomoc i wytłumaczenie.
 

rabit

Active member
Bez reklam
Spróbuj zmienić rozdzielczość w MI. Nie wiem jak masz ustawione, ale właśnie u mnie projektor załapał na 1080p 50Hz (wcześniej miałem 60Hz). Może to jednorazowy "strzał", ale jak na razie DRM pokazuje 1.x. :)
 

chronos69

New member
Od kilku miesięcy oglądam Netflixa na zwykłym "chińczyku" (w odróżnieniu od snobistycznego Xiaomi) i wszystko ładnie śmiga.
Mam Nexbox A95X (też na Amlogic S905X, tyle, że 2Gb/16Gb). Do tego jest zrootowany i nie ma problemów z DRM.
Do tego kosztował połowę tego co Xiaomi i... działa.
Mam abonament 4K, ale oglądam na kilku urządzeniach FullHD.
Może to kwestia rozdzielczości bo mimo, że TV-box obsługuje 4K (HDMI 2.x) to podłączyłem przez Denona AVR-X3300 (też 4K) do TV Samsunga UE55D6500 (FHD)
 
Do góry