zwroty i kupowanie

jrd

New member
Mam pytanie , dzis zwracalem pewna czesc do sklepu, wczesniej ja zamawialem poprzez internet z odbiorem osobistym , jednak cos nie spasowało technicznie i chcialem zwrocic .

Sprzedawca powiedzial ze nie musi przyjmowac tego towaru , a ja mu ze mam prawo do zwrotu do 7-10 dni od zakupu, a on na to ze nie na towary zamawiane poprzez internet, to ja mu mowie ze zamawialem ostatnio tv lcd poprzez internet i dostalem 10 dni na zwrot w razie czego....

Czy sprzedawca ma prawo nie przyjąć towaru ?
 

timbot

New member
Bez reklam
ze strony federacji konsumentów

strona federacji konsumentów:
pozwalam sobie na bardzo obszerny cytat...

Prawa e-konsumenta
Z przyjemnością podajemy Państwu przepisy, które wynikają z Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, gdyż dają one Państwu całkiem przyzwoity poziom ochrony w trakcie zakupów internetowych.
Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy: inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem najmu.
Zgodnie z ustawą:

  • [*]Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli przymierzyć, sprawdzić, jak działa).
    [*]Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
    [*]Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o:
    - nazwie i siedzibie sklepu,
    - cenie obejmującej także cło i podatki,
    - zasadach zapłaty,
    - kosztach, terminie i sposobie dostawy,
    - prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
    - miejscu i sposobie składania reklamacji
    to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące.
    [*]Wzór protokołu odstąpienia od umowy można znaleźć na naszej stronie.
    [*]Nikt nie może żądać od Ciebie zapłaty za wycofanie się z umowy (odstępnego), takie żądanie jest bezprawne i nawet jeśli zostało zapisane w umowie (np. regulaminie sklepu), jest nieważne.
    [*]Jeżeli Twój zakup internetowy związany jest z kredytem lub pożyczką udzieloną Ci przez przedsiębiorcę, to odstąpienie od umowy (rezygnacja z zakupu) jest skuteczne także wobec umowy o udzielenie pożyczki lub kredytu.
    [*]Pamiętaj jednak, że prawo do odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) nie przysługuje Ci jeżeli:
- zawarłeś w internecie umowę o okresowe dostarczanie artykułów spożywczych,
- zawarłeś umowę on-line o wykonanie, w ściśle oznaczonym okresie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii.

  • [*]Jeżeli nie umówiłeś się ze sprzedawcą, usługodawcą inaczej (nie podpisałeś odpowiedniej umowy), to nie będziesz mógł także w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów:
-zrezygnować z usługi rozpoczętej za Twoją zgodą przed upływem 10 dni,
-zrezygnować z zakupu kaset video i audio, płyt CD (czyli wszystkich nagrań audiowizualnych), programów komputerowych, jeśli otworzyłeś ich opakowanie,
-zrezygnować z produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według Twojego indywidualnego zamówienia,
-zrezygnować z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu,
-zrezygnować z prenumeraty prasy,
-zrezygnować z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ode mnie: czyli w internecie sa wieksze prawa niz w zwyklym sklepie, bo w zwyklych sklepach juz nie ma prawa do zwrotu bez przyczyny, zalezy to od dobrej woli sklepu, a w internecie to jak widac powyzej
 
Ostatnia edycja:
Do góry