Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Tak tak, wiem, automat jest najlepszy. Podobnie zresztą jak diesel. Cóż, de gustibus... czyli w wolnym tłumaczeniu: jeden woli córkę, a drugi teściową, podobnie jak z pozoru nieomylne miliony much. Ale jak będę mógł sobie pozwolić na auto z odpowiednią nadwyżką mocy, osiągające z automatem i napędem 4x4 setkę w mniej niż 6 sek., to myślę, że zaakceptuję takie rozwiązanie.

A propos wad automatu, zapomniałem jeszcze dodać wyższe spalanie. :p

Mysle ze ten kto kupuje samochod w automacie nawet nad tym sie nie zastanawia bo to jakies 1-1,5 l. na 100 km po miescie... oczywiscie mowie o nowoczesnych skrzyniach ... to tyle samo co wlaczona klima , tez mysle ze ludzie sie nad tym nie zastanawiaja tylko wlaczaja bo liczy sie komfort jazdy w upalne dni ,a nie ze spali samochod 1 litr wiecej paliwa..

WiTT, a kto kupuje automata jak go na to w 100% nie stac ?? Nie wspominajac juz o nowym samochodzie gdzie taka skrzynia to jest wydatek okolo 10-15 tys w zaleznosci od marki..A taka osoba nie patrzy czy 1 litr wiecej paliwa mu zje, badzmy realistami, nie mowimy o ludziach ktorzy maja 2,5 tys do reki.. Oczywiscie jakis uzywany dobrze kilku letni samochod moze kupic i czlowiek mniej zamozny ale wtedy wlasnie musi sie liczyc z tym co napisales... nikt nie zmusza czlowieka do zakupu takiego samochodu.. chce sie miec komfort trzeba placic , ewentualnie trzeba dojrzec do takiej decyzji bo ja tez bylem przeciwnikiem takiej skrzyni do czasu kiedy 2 lata temu mialem mozliwosc pojezdzenia ML-em na skrzyni automatycznej i poczulem co znaczy jazda z taka skrzynia i z taka moca jaka mial ten model.. Tak jak pisalem ani mocy, ani braku kontroli nie czulem ze brakuje, a do 160 km to tak przyspiesza ze az strach jezdzic..
 
Ostatnia edycja:

lm648

Banned
oczywiście :)... jeżeli kogoś stać na automat to nie pyta się wówczas o spalanie na 100 km oraz możliwość montażu instalacji gazowej :), ... nie idzie to w parze.... są to zupełnie inne poziomy myślenia i filozofii jazdy samochodem .... bardzo przyjemne :) ..... a tak na marginesie widziałem kiedyś WV Golfa GTi na instalacji gazowej na polskich blachach to jest dopiero obciach :)
żart 2; .. w latach 90-tych mój serdeczny kolega w ramach tzw. przejażdżki wyjechał z garażu razem z bramą a zatrzymał się na ogrodzeniu posesji, powód nie mógł znaleźć pedału sprzęgła w ...... automacie :)
 
Ostatnia edycja:

blackninja

ninja
Pomagam
VIP
Ja bym stwierdził, że wszystkie benzynowe automaty śmigają na gazie, no oprócz nowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
 

Caparzo

New member
Bez reklam
Na pytanie ile spala twój samochód,zawsze odpowiadam to samo;
Ile zaleje, tyle zeżre ;-)
A propos automatu,kto pojeździ automatem (a nie tylko przejedzie się)to nie pomyśli już więcej o manualu

ja mówie że mi pali dyche ;) dla mnie to jest ok bo dużo nie robię ;) co do automatu nie zgodzę się.
jeździłem serią 5 e39, x3 w automacie i za chiny bym tego nie chciał , jeździłem serią 5 e60 3.0 benzyna to automat piękne chodził i mógłbym takim jeździć, aczkolwiek wole wachlować :)
ewentualnie sekwencja plus i minus ;P

Ja bym stwierdził, że wszystkie benzynowe automaty śmigają na gazie, no oprócz nowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

mój 20 letni "the marine one" e34, tylko i wyłącznie benzyna!! nie uznaje gazu ani tym bardziej diesla, może mówił bym inaczej gdybym musiał dojeżdżać do pracy daleko :popcorn:
 
Ostatnia edycja:

Whiplash

New member
Bez reklam
Gadacie glupoty ze automat pali wiecej, kiedys tak ale nie teraz kiedy sa skrzynie typu DSG, PowerShift itd. Teraz automat paradoksalnie potrafi spalic mniej niz manual no i zawsze masz dobrany odp. bieg do predkosci a nie jak w manualu 5tka i 50km/h ;D

Co do awaryjnosci to niestety ale te nowe skrzynie sie lubia sypac, a koszta potem sa dosc spore. Generalnie automat dobrze spisuje sie w Dieslu gdzie mamy spory zapas momentu a maly zakres obrotow, szczegolnie jezdzac po miescie mocnym dieslem trzeba sie bardzo pilnowac aby nie spalic sprzegla, w automacie tego problemu nie ma mozemy depnac i cieszyc sie pelnia mocy.
W benzynie chyba wolabym manuala, np. nie wyobrazam sobie zabawy EVO w automacie czy Civiciem Type R. Albo jak wczoraj po miescie latalem sobie moja CBR600rr na 2 gim biegu hehe, zakres obrt. 6-15tys i wiertarke slychac z pol kilometra :D Najlepszy stosunek ceny do frajdy z jazdy :D
 
Ostatnia edycja:

Henry

Active member
Bez reklam
Whiplash, chyba, że kupisz Toyotę w automacie- to jest totalne nieporozumienie, a niby "japońska technologia" :p
 

Whiplash

New member
Bez reklam
No niestety nie tylko Toyota stosuje przekladnie CVT, to jest kompletny nie wypal. Dlatego Japonczyka z fajna wysokoobrotowka to z manualem ;)
 

tdx

New member
Bez reklam
Whiplash "jestę eksperę" i jako taki napiszę że prawdziwe EVO skończyło się wraz z wprowadzeniem elektronicznego sprzęgła :D
 

WiTT

New member
Bez reklam
A może wkleicie fotki tych Waszych automatów a nie tylko gadacie o wyższości Auto vs Manual, Diesel vs PB vs LPG... :p
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
oczywiście :)... jeżeli kogoś stać na automat to nie pyta się wówczas o spalanie na 100 km oraz możliwość montażu instalacji gazowej :), ... nie idzie to w parze.... są to zupełnie inne poziomy myślenia i filozofii jazdy samochodem .... bardzo przyjemne :) ..... a tak na marginesie widziałem kiedyś WV Golfa GTi na instalacji gazowej na polskich blachach to jest dopiero obciach :)
żart 2; .. w latach 90-tych mój serdeczny kolega w ramach tzw. przejażdżki wyjechał z garażu razem z bramą a zatrzymał się na ogrodzeniu posesji, powód nie mógł znaleźć pedału sprzęgła w ...... automacie :)

To ja lepszy obciach widzialem -Hamera ( slyszalem ze jego nie da sie przerobic na gaz ale chyba ktos nie do konca wiedzial co mowi) ludzie robili zdjecia z tel. komorkowych jak zobaczyli jak pracownik stacji podchodzil zeby zatankowac - gosc wyszedl z samochodu i powiedzial ( a wlasciwie wykrzyczal) ze jesli jakies zdjecie w necie zobaczy z jego samochodem i z jego numerem rejestrac. to spotkaja sie ci ludzie z nim w sadzie - niezle co?
 

lm648

Banned
... synonim gazu :) to ... Skoda Fabiach I gen...... właściciel sknerowaty emeryt (70-80 lat)... cel: ekonomiczne (tanie) przemieszczanie się na działkę pod miastem...... i w tej "konfiguracji" gaz jeszcze zniosę ...... natomiast w pozostałych to jest totalny obciach :)
... z kolei diesel w Turbo to jest moc! i dynamika jazdy! ... i jak chcesz wykorzystać te walory to o oszczędności nie może być tu mowy :) ... masz błędne dane co do współczesnego diesla :)
..a co powiesz o 300 Nm przy 1500 obr/s jaka benzyna ma takie "walory? ... chyba tylko ta która też jest w Turbo :)
 
Ostatnia edycja:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Nie zgodzę się z tym twierdzeniem, że gaz to obciach. Jasne, jak ktoś kupuje nowe Audi A8 z najmocniejszym benzynowym silnikiem i montuje gaz, to jest obciach. Ale jak kupuje Astrę i przerabia na gaz, to co w tym dziwnego? Każdy teraz szuka tańszej metody na przemieszczanie się. Wiecie ile wiedziałem zarabistych aut przerobionych na gaz, a ile ropniaków do których własciciele lali opał? Czasami to mam wrażenie że na forum to przebywają sami bogacze, dla których 1k więcej lub mniej to nic takiego. Ja osobiście jeżdżę na benzynie, bo pracę mam na miejscu i nieopłacalne jest przerobienie na gaz. Dodatkowo nie wszystki silniki go tolerują. Ale jak jadę na wakacje to szkoda mi że nie posiadam instalacji, bo koszt przejazdu to połowa tego za ile teraz tankuję. Teraz to nie jest taki prosty wybór, bo kupno diesla to podwyższona cena zakupu, droższa eksploatacja i te nieszczęsne filtry DPF, koła dwumasowe, turbiny, więc jak ktoś jeździ głównie w mieście to jest kłopot. Kupując benzynkę i samochód średniej klasy wybieramy taki silnik, który zapewni nam komfort i bezpieczeństwo przy wyprzedaniu, ale znowu minus to spalanie. Więc nie dziwię się że przerabiają na gaz.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
... synonim gazu :) to ... Skoda Fabiach I gen...... właściciel sknerowaty emeryt (70-80 lat)... cel: ekonomiczne (tanie) przemieszczanie się na działkę pod miastem...... i w tej "konfiguracji" gaz jeszcze zniosę ...... natomiast w pozostałych to jest totalny obciach :)
... z kolei diesel w Turbo to jest moc! i dynamika jazdy! ... i jak chcesz wykorzystać te walory to o oszczędności nie może być tu mowy :) ... masz błędne dane co do współczesnego diesla :)
..a co powiesz o 300 Nm przy 1500 obr/s jaka benzyna ma takie "walory? ... chyba tylko ta która też jest w Turbo :)

W koncu sie zgadzamy :) benzyna jak najbardziej bedzie to miala tylko z turbo , ja bede mial 211 KM i 350 Nm i jak dobrze pamietam od 1500 do 4500 obr/s :), ale desle tez lubie oczywiscie te z turbo :) tylko troszke teraz z tymi filtrami jest klopot jak sie duzo po miescie jezdzi. Teraz jednak chcialem cos innego, szybszego i cichszego..
Odnosnie gazu to ja nie mam nic jesli jest on uzywany w normalnych samochodach przez normalnych ludzi - czysta ekonomia i to rozumiem,( dokladnie to co Krzychu napisal) natomiast jesli facet podjezdza sportowym dwuosobowym samochodem, albo limuzyna powiedzmy typu audi A 6, BMW 5 , mesik klasa E to juz nawet nie jest obciach, to jest, a szkoda slow..

KRZYCHU jest jeden wyjatek, a moze i wiecej ja wiem o jednym bylem tez zainteresowany Volvo jak wybieralem samochod i tam jest na odwrot tanszy jest diesel od beznyzny niewiarygodne ale tak jest.. przynajmniej w tym modelu co ja sie interesowalem, ale mysle ze tak maja we wszystkich..
 
Ostatnia edycja:

jurass

Banned
... z kolei diesel w Turbo to jest moc!

A benzyna w turbo to jeszcze większa moc. Dlaczego nie porównywać turbo diesla z turbo benzyną? Tylko takie porównanie ma sens i diesel w nim przegrywa z kretesem. Diesle kupują Ci, co liczą na (pozorne często) oszczędności, czyli na to samo co gazownicy.

P.S.
Zastanawiałeś się nad zmniejszeniem ilości wielokropków i smajlików?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A benzyna w turbo to jeszcze większa moc. Dlaczego nie porównywać turbo diesla z turbo benzyną? Tylko takie porównanie ma sens i diesel w nim przegrywa z kretesem. Diesle kupują Ci, co liczą na (pozorne często) oszczędności, czyli na to samo co gazownicy.

P.S.
Zastanawiałeś się nad zmniejszeniem ilości wielokropków i smajlików?

Co racja to racja diesel trzeba porownywac do benzyny- gdzie jesli jest z turbina to jest to lepsze rozwiazanie wg mnie bo w wiekszym zakresie jest moc.. jest wieksza zabawa ale i wiecej pali szczegolnie w miescie. Jak to zawsze bywa cos za cos.. Aczkolwiek mysle ze Kolega nie mial na mysli typowo porownywac mocy przyslowiowego ropniaka do samochodu z instalacja gazowa tylko moze tak to wyszlo w calosci postu..
 

Henry

Active member
Bez reklam
To ja lepszy obciach widzialem -Hamera ( slyszalem ze jego nie da sie przerobic na gaz ale chyba ktos nie do konca wiedzial co mowi) ludzie robili zdjecia z tel. komorkowych jak zobaczyli jak pracownik stacji podchodzil zeby zatankowac - gosc wyszedl z samochodu i powiedzial ( a wlasciwie wykrzyczal) ze jesli jakies zdjecie w necie zobaczy z jego samochodem i z jego numerem rejestrac. to spotkaja sie ci ludzie z nim w sadzie - niezle co?

Lolek, chodziło o tego Pana :D
View attachment 9650
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Nie o tego Pana chodzilo , ale z tego tez sie smiali miedzy innymi Wojewodzki w swoim programie :)
 

Henry

Active member
Bez reklam
Swego czasu handlowcy z Mercedesa mi opowiadali, że zjawiali się u nich "klyenci" chcący kupić nową s-klasę i pytali jaką instalację gazową najlepiej tam założyć...
 
Do góry