Sony chce ograniczyć straty spowodowane spadkiem sprzedaży telewizorów LCD oraz wysokim kursem jena. Pierwszym krokiem jest odsprzedaż udziałów za blisko miliard dolarów firmie Samsung , z którą to firmą Sony prowadziło spółkę produkcji matryc.
Oznacza to że Sony traci dobrowolnie i bez walki na stałe miejsce w śród najważniejszych graczy rynku. Koncerny koreańskie "zgniatają" w walce o prymat kolejną światową firmę .
Sony od dłuższego czasu prowadzi rozmowy z różnymi firmami na temat zakupu jak najtańszych matryc do swoich modeli telewizorów. Obawy klientów dotyczą jednak jakości przyszłych telewizorów Sony które mają się wyłącznie opierać na tanich matrycach. Obecny rok to już piąty czy szósty z kolei kończący się ogromnymi stratami pochodzącymi ze sprzedaży telewizorów.
Obecny rok zamyka się stratą i to netto w kwocie około 2.200.000.000 dolarów.
Gigantyczne straty.
Dziwne jest to że każdego roku Sony zapowiada że teraz już wie jak wszystko poukładać , a wynik jest taki że straty ciągle rosną - podczas gdy konkurencja rośnie w siłę .
„Sony ma się zaopatrywać na Tajwanie w nowe matryce LCD jeśli dostanie niskie ceny"
Sony - produkował sprzęt który często był jedynie w sferze marzeń.
Ale jak widać czasy się zmieniają . Niewłaściwa polityka zarządów i nie udolne działania spowodowały że sprzedano fabryki w Meksyku, Hiszpanii, Słowacji . I już zleca się ogromne ilości telewizorów do produkcji w różnych fabrykach- np w Chinach.
Firma tnie koszty na całego.
Ponieważ mocno spadają marże na telewizory to powstają konglomeraty firm które jednoczą swoje siły we wspólnej produkcji.
Po krytycznych uwagach z rynku o braku pomysłu na walkę z konkurencją Sony po raz kolejny obniża prognozy sprzedaży. Być może dlatego inni producenci twierdząc że rynek nie lubi pustki podwyższają swoje prognozy rynkowej sprzedaży ( patrz Samsung).
Sony chwyta się też wsparcia rządowego w programie Japan Display. Czyli (niemałych) dopłat rządowych do produkcji rodzimych telewizorów lcd i pracy na tv Oled.
Sony zamierza mocniej angażować się w smartphony i pozyskane środki ze sprzedaży udziałów w fabryce matryc przeznaczyć na wykupienie swoich udziałów od firmy Ericson.
Sony zamierza też stworzyć system współpracy swoich urządzeń opartych o sprzedaż aplikacji upodabniając działania do Apple. Mając własne zasoby utworów muzycznych, filmów, gier
chce zapętlić działania opracowując nowy (kolejny) program na uzdrowienie sprzedaż telewizorów.
Zobaczymy jak to zastanie przedstawione na konferencji CES W Las Vegas.
AV watch
Sony od dłuższego czasu prowadzi rozmowy z różnymi firmami na temat zakupu jak najtańszych matryc do swoich modeli telewizorów. Obawy klientów dotyczą jednak jakości przyszłych telewizorów Sony które mają się wyłącznie opierać na tanich matrycach. Obecny rok to już piąty czy szósty z kolei kończący się ogromnymi stratami pochodzącymi ze sprzedaży telewizorów.
Obecny rok zamyka się stratą i to netto w kwocie około 2.200.000.000 dolarów.
Gigantyczne straty.
Dziwne jest to że każdego roku Sony zapowiada że teraz już wie jak wszystko poukładać , a wynik jest taki że straty ciągle rosną - podczas gdy konkurencja rośnie w siłę .
„Sony ma się zaopatrywać na Tajwanie w nowe matryce LCD jeśli dostanie niskie ceny"
Sony - produkował sprzęt który często był jedynie w sferze marzeń.
Ale jak widać czasy się zmieniają . Niewłaściwa polityka zarządów i nie udolne działania spowodowały że sprzedano fabryki w Meksyku, Hiszpanii, Słowacji . I już zleca się ogromne ilości telewizorów do produkcji w różnych fabrykach- np w Chinach.
Firma tnie koszty na całego.
Ponieważ mocno spadają marże na telewizory to powstają konglomeraty firm które jednoczą swoje siły we wspólnej produkcji.
Po krytycznych uwagach z rynku o braku pomysłu na walkę z konkurencją Sony po raz kolejny obniża prognozy sprzedaży. Być może dlatego inni producenci twierdząc że rynek nie lubi pustki podwyższają swoje prognozy rynkowej sprzedaży ( patrz Samsung).
Sony chwyta się też wsparcia rządowego w programie Japan Display. Czyli (niemałych) dopłat rządowych do produkcji rodzimych telewizorów lcd i pracy na tv Oled.
Sony zamierza mocniej angażować się w smartphony i pozyskane środki ze sprzedaży udziałów w fabryce matryc przeznaczyć na wykupienie swoich udziałów od firmy Ericson.
Sony zamierza też stworzyć system współpracy swoich urządzeń opartych o sprzedaż aplikacji upodabniając działania do Apple. Mając własne zasoby utworów muzycznych, filmów, gier
chce zapętlić działania opracowując nowy (kolejny) program na uzdrowienie sprzedaż telewizorów.
Zobaczymy jak to zastanie przedstawione na konferencji CES W Las Vegas.
AV watch