Pasywne czy aktywne ? I tak musisz wypowiedzieć się co wybierasz. Chyba że ...

Jaką technologię 3D wybierasz dla siebie ?


  • Total voters
    0
Status
Zamknięty.

Mr.B.

New member
Jedno pytanie o migotanie: czy brak 200Hz (o ile zbadałem temat, to na naszym rynku LG nie oferuje żadnego modelu z pasywnym 3D i 200Hz) nie wpływa jakoś negatywnie na migotanie w pasywnych tv od LG, innymi słowy czy technologia pasywna jest bardziej odporna na migotanie od aktywnej (pytam w kontekście wypowiedzi, że w aktywnej nawet przy 200Hz migocze)??
 

Elendil_PL

New member
Wg mnie migotanie w aktywnych to sprawa okularów, przecież poszczególne "szkła" gasną i zapalają się 50 razy na sekundę. Taka technologia.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
No właśnie zależy co rozumiesz przez migotanie?
Migotanie plazmy czy migotanie okularów.
Lg czy inne telewizory z pasywnymi okularami pokażą tyle ile da im producent. Może to być nawet 800Hz. Ale i tak płynność powyżej 100 Hz dla mnie to marketing.
 

kojak_ct

Member
Ostatnio znajomy zakupił 42lw570s, byłem u niego i muszę powiedzieć, że rewelacja. Obraz 3d fenomenalny. Oglądaliśmy (komputer+kabel hdmi+tv):

Drive Angry 3D 2011 3D SBS 1080p BluRay DTS x264-HDMaNiAcS
Rio 3D 2010 1080p BluRay Half SBS DTS X264-HDMaNiAcS
Resident Evil Afterlife 3D 2010 PL HALF SBS DTS 1080p BluRay X264

Rio wgniotło mnie w fotel :)

Z 3 metrów żadnych poziomych, pionowych czy też innych czarnych linii nie widać. Po podejściu do ok 1,5 m linie są już zauważalne, ale nikt z takiej odległości nie ogląda TV, chyba, że jakiś maniak :) Obraz w 3d żyleta, nie zauważyliśmy różnicy w full HD - 2d i full HD - 3d. Czytałem, że jest jakaś tam niższa rozdzielczość w 3d, ale to chyba z nosem w ekranie. Hehe. Ogólnie to jestem pod wrażeniem tego cacka. Zbieram kasę teraz na swój egzemplarz.

Jest to subiektywna opinia i tylko tak należy ją traktować!!! Skoro kolega nie widzi różnicy między SBS3D a FullHD 2D to nie należy się sugerować powyższą wypowiedzią. SBS (dwa obrazy w jednej klatce 1920x1080 podzielone na lewe i prawe oko daje po 960x1080 dla każdego z nich) to połowa rozdzielczości FullHD i obraz bardzo traci na jakości a w szczególności na ostrości. Akurat używam 3D na H5360+3DXL+PC i PS3 na 100calach z 3 metrów i mam pewne doświadczenie. SBS wygląda słabo. Mam filmik w 720p w Frame Sequntal i tu jest już zdecydowanie lepiej. Ostrość dużo lepsza. Oglądałem RE Afterlife w 720P i później w 3D SBS i niestety SBS to taki Divx do 720P nie mówiąc już o 1080p. Jestem dość wybredny odnośnie jakości obrazu i taki Pasywny LG na chwilę obecną przegrywa. Jak wydadzą matryce 4k na 3k to zdanie zmienię bo i brakujące linie zmaleją do marginalnej wielkości. Dla mnie lepsza technologia jest pasywna ale nie w takiej postaci jaką serwuje LG.
 

PetBB

New member
Pasywne lepsze do gier.

Mało kto wie, że TV z aktywnym 3D w 1080p przyjmują sygnał max 24Hz na oko(chyba widziałem, gdzieś jakiś wyjątkowy TV co mógł przyjąć 29,94Hz ale nie potrafię teraz odnaleźć ale to i tak za mało do gier). Oznacza to, że w gry na aktywnych TV gra się w 720p, gdzie dopiero da się osiągnąć 60Hz na oko. Zatem mając aktywne 3D i tak do gier trzeba zmniejszać rozdzielczość. Niestety oznacza to, że obraz jest przeskalowywany i piksele są rozmazane(chyba, że ktoś ma matrycę 720p ale to raczej rzadkość w TV z 3D).
Natomiast w technologii pasywnej mamy cały czas piksele trybu 1080p nawet przy 60Hz i obraz jest ostry jak żyleta. Zatem jest to rozwiązanie znacznie lepsze do gier.
O oglądaniu filmów napiszę tylko, że na HX920 przy najnowszych okularach na wyspie Sony nadal waliły we mnie stroboskopy i nie nadawało się to do oglądania, natomiast na pasywnych TV LG można spokojnie oglądać i obraz jest o niebo przyjemniejszy.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Przy pasywnym 3D na jedno oko przypada ci klatka o rozdzielczości 1920x540 czyli 540p

Ps w jakie ty gry chcesz grac co maja rozdzielczosc 1080p60?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

klaus71

New member
Bez reklam
Jest to subiektywna opinia i tylko tak należy ją traktować!!! Skoro kolega nie widzi różnicy między SBS3D a FullHD 2D to nie należy się sugerować powyższą wypowiedzią. SBS (dwa obrazy w jednej klatce 1920x1080 podzielone na lewe i prawe oko daje po 960x1080 dla każdego z nich) to połowa rozdzielczości FullHD i obraz bardzo traci na jakości a w szczególności na ostrości. Akurat używam 3D na H5360+3DXL+PC i PS3 na 100calach z 3 metrów i mam pewne doświadczenie. SBS wygląda słabo. Mam filmik w 720p w Frame Sequntal i tu jest już zdecydowanie lepiej. Ostrość dużo lepsza. Oglądałem RE Afterlife w 720P i później w 3D SBS i niestety SBS to taki Divx do 720P nie mówiąc już o 1080p. Jestem dość wybredny odnośnie jakości obrazu i taki Pasywny LG na chwilę obecną przegrywa. Jak wydadzą matryce 4k na 3k to zdanie zmienię bo i brakujące linie zmaleją do marginalnej wielkości. Dla mnie lepsza technologia jest pasywna ale nie w takiej postaci jaką serwuje LG.

tak z ciekawości - jak oglądasz z 3 metrów na 100calach BR3D to jesteś z obrazu zadowolony czy nie?
bo zakładam że jesteś.
więc nie dziw się że jak ktoś ogląda SBS3D na pasywie z 3m na 42 calach to jest zadowolony - bo u niego jest więcej pikseli na cal kwadratowy niż u Ciebie - więc ostrość ma zasadniczo lepszą niż ty na 100calach.
 

redlum

New member
Bez reklam
Ale co z tego? Piksel jest cały czas 1x1 rozdzielczości 1080p.
jaki 1x1? jak jednym okiem widzisz rozdzielczość 1920x540? Jak obraz ma 540 linii to jest to 540p

W takie, gdzie animacja i czas reakcji mają znaczenie. Do szachów może oczywiście wystarczyć 24Hz ale nie o takie gry mi chodzi ;)
przykłady proszę oraz na jakim sprzęcie/platformie

tak z ciekawości - jak oglądasz z 3 metrów na 100calach BR3D to jesteś z obrazu zadowolony czy nie?
bo zakładam że jesteś.
więc nie dziw się że jak ktoś ogląda SBS3D na pasywie z 3m na 42 calach to jest zadowolony - bo u niego jest więcej pikseli na cal kwadratowy niż u Ciebie - więc ostrość ma zasadniczo lepszą niż ty na 100calach.

przy 100 calach aby widzieć wszystkie szczegóły w rozdzielczości 1080p trzeba siedzieć nie dalej niż 4m; przy 42 calach jest to odległość 1,7m, a dla 720p 2,5m. Więc siedząc 3m przed 42calowym TV nie widzimy wszystkich szczegółów nawet w 720p. I to by się zgadzało że nie widać tej różnicy między SBS3D a BD3D. Tylko przyczyną tego nie jest więcej pixeli na cal, tylko większa odległość przy której słabszy i lepszy obraz wygląda tak samo.
 
Ostatnia edycja:

PetBB

New member
jaki 1x1? jak jednym okiem widzisz rozdzielczość 1920x540? Jak obraz ma 540 linii to jest to 540p
Jeśli się nie zgadzasz to napisz jaki jest piksel jak nie 1x1 bo ciągniesz tą dyskusję zupełnie nie wiem w jakim kierunku a ja muszę zgadywać czego ty chcesz ;)
Co z tego, że 540p? To jest zupełnie inna kwestia. Ty o czymś innym i ja pisałem o czymś innym. W rozwiązaniu pasywnym do TV z komputera lecą piksele 1x1 i są wyświetlane na matrycy również 1x1 w niezmienionej postaci. W aktywnych tak nie jest i piksel zanim zostanie wyświetlony na ekranie jest najpierw rozciągany i rozmywany przez skaler bo to jest tylko 720p. Mimo, że 540p to od strony TV to jest to 1080p bo obraz dla obu oczu jest wyświetlany jednocześnie w pasywnym podczas kiedy w aktywnym tylko jedno oko na raz widzi obraz a drugie jest zasłonięte.

przykłady proszę oraz na jakim sprzęcie/platformie
Przecież dzisiaj na pecetach można ustawić dowolną rozdzielczość i prawie każdą grę da się uruchomić w trybie przystosowanym do 3D więc to pytanie o platformę i tytuły jest bez sensu. Weź sobie dowolny tytuł i dowolny PC bo do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D. Jeśli chcesz tytuł, w który nie da się grać w 24Hz to zagraj np. w BIT.Trip Runner :)
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Jeśli się nie zgadzasz to napisz jaki jest piksel jak nie 1x1 bo ciągniesz tą dyskusję zupełnie nie wiem w jakim kierunku a ja muszę zgadywać czego ty chcesz ;)

W końcu zrozumiałem o co ci chodzi z tym 1x1. W SBS obraz jest rozciągany - ale na zasadzie że są podwójne pixele obok siebie.

Co z tego, że 540p? To jest zupełnie inna kwestia. Ty o czymś innym i ja pisałem o czymś innym. W rozwiązaniu pasywnym do TV z komputera lecą piksele 1x1 i są wyświetlane na matrycy również 1x1 w niezmienionej postaci. W aktywnych tak nie jest i piksel zanim zostanie wyświetlony na ekranie jest najpierw rozciągany i rozmywany przez skaler bo to jest tylko 720p. Mimo, że 540p to od strony TV to jest to 1080p bo obraz dla obu oczu jest wyświetlany jednocześnie w pasywnym podczas kiedy w aktywnym tylko jedno oko na raz widzi obraz a drugie jest zasłonięte.

Jak rozumiem cały czas chodzi ci o porównanie halfSBS na aktywnym ekranie 720p do full 3D (że tak to nazwę) na pasywnym. Częściowo masz racje - ale nie do końca. W pasywnym TV dostaje pełny sygnał 3D - ale obcina go co drugą linię i parzyste linie są widziane przez prawe oko zaś nieparzyste przez lewe (być może jest odwrotnie). To że jest wyświetlane tylko połowa zawartości klatki to jest fakt. W tej metodzie mózg jest oszukiwany i widzi obraz 3D. Ale aby mózg oszukać trzeba być w pewnej odległości od odbiornika 3D. Zaś jeśli byśmy to porownali do aktywnego 3D ze źródła full 3D na ekranie 1080p - to sprawa wygląda tak. Obraz jest zmieniany 100 razy na sekundę. Na zmianę są pokazywane klatki (pełne klatki o rozdzielczości 1920x1080) dla prawego i lewego oka. Więc każde oko widzi 50klatek na sekundę. Tutaj też jest ciężko oszukać mózg i część ludzi ma problem z migotaniem.

Przecież dzisiaj na pecetach można ustawić dowolną rozdzielczość i prawie każdą grę da się uruchomić w trybie przystosowanym do 3D więc to pytanie o platformę i tytuły jest bez sensu. Weź sobie dowolny tytuł i dowolny PC bo do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D. Jeśli chcesz tytuł, w który nie da się grać w 24Hz to zagraj np. w BIT.Trip Runner :)

Co do platform - to chyba chodzi ci tylko o jedną PC - bo na konsolach w obecnych czasach nie odpalisz gier 1080p60 (no chyba że ktoś napisałby szachy).
Co do PC i stwierdzenia "do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D" - mi się wydawało że odbiornik 3D to odbiornik 3D. Musi mu być podany sygnał 3D aby było te 3D widziane (pomijam konwersję 2D--->3D bo to w aktywnych też jest). Mógłbyś rozwinąć tą myśl?
 

JackS.

New member
Bez reklam
Co do PC i stwierdzenia "do pasywów karta graficzna nawet nie musi obsługiwać 3D" - mi się wydawało że odbiornik 3D to odbiornik 3D. Musi mu być podany sygnał 3D aby było te 3D widziane (pomijam konwersję 2D--->3D bo to w aktywnych też jest). Mógłbyś rozwinąć tą myśl?
Co do tego, że karta graficzna nie musi obsługiwać 3D w przypadku korzystania z pasywnych telewizorów 3D, to akurat PetBB ma w pewnym sensie rację. Zauważ, że aby wysłać na taki telewizor materiał 3D z najwyższą rozdzielczością, jaką ten telewizor odtwarza, wystarczy wysłać do niego obraz w zwykłym 1920x1080p (2D) tak spreparowany, że co 2-ga linia jest przeznaczona dla innego oka. Czyli ani karta graficzna, ani Blu-Ray nie musi mieć wyjścia HDMI 1.4. Wystarczy wyjście HDMI 1.3 bez obsługi formatów 3D.
 

PetBB

New member
Jak rozumiem cały czas chodzi ci o porównanie halfSBS na aktywnym ekranie 720p do full 3D (że tak to nazwę) na pasywnym.
Właściwie to myślałem raczej o 720p frame packed 60Hz na oko. Ale SBS 1080p też oznacza zniekształcenia z powodu rozciągania. O SBS w 720p nawet nie myślałem bo to już super tragedia.

Częściowo masz racje - ale nie do końca. W pasywnym TV dostaje pełny sygnał 3D - ale obcina go co drugą linię i parzyste linie są widziane przez prawe oko zaś nieparzyste przez lewe (być może jest odwrotnie).
I tu popełniasz błąd. Telewizor nic nie obcina. Komputer wysyła obraz, który ma już 1920x540 dla oka lewego i tyle samo dla prawego. Żadna informacja nie jest zatem tracona lub zniekształcana. Wszystko w takiej postaci jak wysłano z komputera jest widziane w okularach przez obserwatora.
Natomiast w przypadku aktywnych 720p60 jest rozciągane do 1080p w telewizorze co rozmywa obraz. Podobnie w przypadku 1080p SBS też jest to rozciągane na całą matrycę dając podobnie nieprzyjemny efekt.

To że jest wyświetlane tylko połowa zawartości klatki to jest fakt.
Niestety nie. Klatka ma 1920x540 a więc jest widoczna w całości. Cały czas piszę oczywiście o grach a nie o filmach FullHD.

W tej metodzie mózg jest oszukiwany i widzi obraz 3D. Ale aby mózg oszukać trzeba być w pewnej odległości od odbiornika 3D. Zaś jeśli byśmy to porownali do aktywnego 3D ze źródła full 3D na ekranie 1080p - to sprawa wygląda tak. Obraz jest zmieniany 100 razy na sekundę. Na zmianę są pokazywane klatki (pełne klatki o rozdzielczości 1920x1080) dla prawego i lewego oka. Więc każde oko widzi 50klatek na sekundę. Tutaj też jest ciężko oszukać mózg i część ludzi ma problem z migotaniem.
W tą kwestię w ogóle nie wchodziłem. Chodziło mi tylko o ostrość obrazu. No i 100 klatek TV może sobie wyświetlać ale źródłowych może być tylko max 48 w 1080p - po 24 dla każdego oka w rozwiązaniu aktywnym.

Podsumowując: wciąż mam rację do końca :) Aby mieć obraz 60Hz na oko w grach telewizor aktywny musi go przeskalować co ma negatywny wpływ na jego jakość jak pisałem. Telewizor pasywny natomiast nic nie przeskalowuje i wyświetla obraz w identycznej rozdzielczości jak go dostaje - nic nie jest tracone/obcinane. Okulary dopiero obcinają informacje tak aby lewe oko widziało tylko to co jest dla niego przeznaczone i prawe tak samo. Ale w sumie widać wszystkie piksele bez żadnej straty, przeskalowania, rozmazania czyli tak jak to wysłał komputer. Oczywiście wymaga to wysyłania odpowiednio spreparowanego obrazu z przeplotem ale pecety już obsługują ten tryb w sterownikach.

Co do platform - to chyba chodzi ci tylko o jedną PC - bo na konsolach w obecnych czasach nie odpalisz gier 1080p60 (no chyba że ktoś napisałby szachy).
Dużo prostszych gier by poszło. Większym problemem jest to, że telewizor by nie przyjął takiej rozdzielczości. Obecne telewizory nie mogą przyjąć 60Hz na oko w 1080p bo to jest efektywnie 120Hz. Mogą to zrobić jedynie w 720p lub niektóre używając SBS w 1080p(co i tak rozmywa obraz przy rozciąganiu na całą matrycę).
Na X360 właśnie wchodzi tryb 3D do gier i każda z obsługą 3D ma posiadać tryb natywny 1080p60 z przeplotem specjalnie dla pasywnych TV.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Dodam do tego wartościowego tekstu, że:
w pasywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1980 x 540.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.

Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie.
Z pewnością nie 540 linii czyli znacznie gorzej od DVD.
Łatwo to wykazać organoleptycznie puszczając film DVD 576 linii i bez upscalingu na ekranie 3D i porównując do z wersją 3D. Dobrym, perfekcyjnym materiałem bedzie ty AVATAR DVD i AVATAR 3D.
 
Ostatnia edycja:

redlum

New member
Bez reklam
Właściwie to myślałem raczej o 720p frame packed 60Hz na oko. Ale SBS 1080p też oznacza zniekształcenia z powodu rozciągania. O SBS w 720p nawet nie myślałem bo to już super tragedia.


I tu popełniasz błąd. Telewizor nic nie obcina. Komputer wysyła obraz, który ma już 1920x540 dla oka lewego i tyle samo dla prawego. Żadna informacja nie jest zatem tracona lub zniekształcana. Wszystko w takiej postaci jak wysłano z komputera jest widziane w okularach przez obserwatora.
Natomiast w przypadku aktywnych 720p60 jest rozciągane do 1080p w telewizorze co rozmywa obraz. Podobnie w przypadku 1080p SBS też jest to rozciągane na całą matrycę dając podobnie nieprzyjemny efekt.


Niestety nie. Klatka ma 1920x540 a więc jest widoczna w całości. Cały czas piszę oczywiście o grach a nie o filmach FullHD.

W tą kwestię w ogóle nie wchodziłem. Chodziło mi tylko o ostrość obrazu. No i 100 klatek TV może sobie wyświetlać ale źródłowych może być tylko max 48 w 1080p - po 24 dla każdego oka w rozwiązaniu aktywnym.

Podsumowując: wciąż mam rację do końca :) Aby mieć obraz 60Hz na oko w grach telewizor aktywny musi go przeskalować co ma negatywny wpływ na jego jakość jak pisałem. Telewizor pasywny natomiast nic nie przeskalowuje i wyświetla obraz w identycznej rozdzielczości jak go dostaje - nic nie jest tracone/obcinane. Okulary dopiero obcinają informacje tak aby lewe oko widziało tylko to co jest dla niego przeznaczone i prawe tak samo. Ale w sumie widać wszystkie piksele bez żadnej straty, przeskalowania, rozmazania czyli tak jak to wysłał komputer. Oczywiście wymaga to wysyłania odpowiednio spreparowanego obrazu z przeplotem ale pecety już obsługują ten tryb w sterownikach.


Dużo prostszych gier by poszło. Większym problemem jest to, że telewizor by nie przyjął takiej rozdzielczości. Obecne telewizory nie mogą przyjąć 60Hz na oko w 1080p bo to jest efektywnie 120Hz. Mogą to zrobić jedynie w 720p lub niektóre używając SBS w 1080p(co i tak rozmywa obraz przy rozciąganiu na całą matrycę).
Na X360 właśnie wchodzi tryb 3D do gier i każda z obsługą 3D ma posiadać tryb natywny 1080p60 z przeplotem specjalnie dla pasywnych TV.

no i znalazłem to co nas różniło - ja cały czas pisałem o filmach - ty o grach

ale parę takich moich spostrzeżeń to przekażę

SBS 1080p i 1080p 3D dla pasywnego różnią się tylko sposobem przekazywania dwóch klatek dla jednego oka. W jednym wypadku są to dwa obrazy obok siebie w drugim dwa obrazy przemieszane co drugą linię. Jeśli jak to twierdzisz SBS rozciągniemy - to na początku będzie to obraz co drugą linijkę z czarnymi pasami - a potem TV uzupełnia je danymi. Coś w rodzaju jak TV radzi sobie z sygnałem 1080i - może nie jest to idealny 1080p - ale do mózgu dociera dwa razy tyle danych niż w przypadku 3D pasywnego.

Twierdzisz jeszcze że klatka jest cała i ma 1920x540 - wcale nie jest cała - bo jakby był to obraz 2D to miałby 1920x1080 - ale że jest to 3D dla pasywnego - to po prostu komputer tworzy co drugą linię dla każdego oka. To że obraz nie jest przycinany przez TV - to nie oznacza że jest pełny. Po prostu jest on już tworzony jako przycięty.

Telewizory mogą przyjąć 120Hz - tylko nie europejskie. U nas (Europa) są 100Hz - w USA 120Hz. Więc teoretycznie poszło by 1080p50. Pasywne 3D dzięki temu że potrzebują tylko połowę informacji pełnego 3D działają na zwykłym HDMI 1.3. Zaś do aktywnego 3D - potrzeba już specyfikacji HDMI 1.4

Do XBOXa 360 i 3D nie będę się wypowiadał. Jak wyjdzie zobaczymy jak to będzie działać.
 

redlum

New member
Bez reklam
Dodam do tego wartościowego tekstu, że:
w pasywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1980 x 540.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.

Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie.
Z pewnością nie 540 linii czyli znacznie gorzej od DVD.
Łatwo to wykazać organoleptycznie puszczając film DVD 576 linii i bez upscalingu na ekranie 3D i porównując do z wersją 3D. Dobrym, perfekcyjnym materiałem bedzie ty AVATAR DVD i AVATAR 3D.

idąc twoim tokiem rozumowania:
"w aktywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1920 x 1080.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.

Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie."


dvd ma 576 lini - ale tylko 720 pixeli w szerokości i to tylko przy ratio obrazy 4:3
DVD 16:9 ma 720x480

więc jak porównasz rozdzielczość 1920x 540 do 720x480 - to chyba jest logiczne co lepiej wypadnie???
 

JackS.

New member
Bez reklam
Dodam do tego wartościowego tekstu, że:
w pasywnym do oczu docierają różne dwa obrazy 1980 x 540.
To nie są te same obrazy.
To powód, że w muzgu powstaje odbiór stereoskopowy.

Jaka jest wynikowa rozdzoelczość ?
Nikt nie wie.
Ależ wiadomo. Wynikowa rozdzielczość, to 1920x540, które jest skalowane do 1920x1080. Skalowanie nie dodaje informacji, więc masz jej tyle co w rozdzielczości 1920x540.

Zresztą sam już zaproponował tu kiedyś eksperyment, który wykazał jak to jest z tym składaniem obrazu w mózgu. To było tutaj: www.hdtv.com.pl/forum/newsy/69928-f...ala-iz-telewizor-w-technologii-cinema-3d.html

Wydawało Ci się, że jak do jednego oka dostarczysz linie parzyste, a do drugiego nieparzyste to mózg złoży je do kupy i z rozdzielczości 1920x540 dla lewego oka i 1920x540 dla prawego zrobi 1920x1080. Tak nie jest.

Wyobraź sobie taki przypadek:
Kamera 3D obserwuje płaską kartkę papieru, na której są na przemian białe i czarne poziome linie. Filmowana kartka jest płaska, więc obrazy dla obu oczu są takie same. Rozdzielczość kamery to 1920x1080. Linii białych jest 540, czarnych 540.

Na aktywnym telewizorze 3D będziesz widział to co w rzeczywistości, czyli obraz skladający się z naprzemiennych białych i czarnych linii.

A na pasywnym? Na pasywnym jedno oko będzie widziało czarną plamę na całym ekranie, a drugie białą plamę na całym ekranie. Żadnej informacji co naprawdę było filmowane, ani śladu żadnych linii, ani poziomych, ani pionowych.
 

PetBB

New member
SBS 1080p i 1080p 3D dla pasywnego różnią się tylko sposobem przekazywania dwóch klatek dla jednego oka.
Tv pasywne oczywiście obsługują też tryby SBS i TB aby być kompatybilne ze starszym sprzętem i audycjami co tak są nadawane.
W jednym wypadku są to dwa obrazy obok siebie w drugim dwa obrazy przemieszane co drugą linię. Jeśli jak to twierdzisz SBS rozciągniemy - to na początku będzie to obraz co drugą linijkę z czarnymi pasami - a potem TV uzupełnia je danymi. Coś w rodzaju jak TV radzi sobie z sygnałem 1080i - może nie jest to idealny 1080p - ale do mózgu dociera dwa razy tyle danych niż w przypadku 3D pasywnego.
Właśnie o tym pisałem. Telewizor modyfikuje oryginalne dane obrazu i wygląda to już inaczej niż było w komputerze. W praktyce odpowiednio filtruje wstawiając pośrednie wartości co daje efekt rozmytego obrazu. W pasywnym tego etapu nie ma i obraz widzimy bez żadnych modyfikacji zrobionych przez telewizor. Widzimy oryginał a nie coś po obróbce... ;)

Twierdzisz jeszcze że klatka jest cała i ma 1920x540 - wcale nie jest cała - bo jakby był to obraz 2D to miałby 1920x1080 - ale że jest to 3D dla pasywnego - to po prostu komputer tworzy co drugą linię dla każdego oka. To że obraz nie jest przycinany przez TV - to nie oznacza że jest pełny. Po prostu jest on już tworzony jako przycięty.
Jeśli tak kombinujesz to ja równie dobrze mogę napisać, że na moim monitorze z matrycą 2560X1600 mam prawdziwy obraz a na TV z matrycą 1080p obraz jest przycięty - niepełny ;)

Telewizory mogą przyjąć 120Hz - tylko nie europejskie. U nas (Europa) są 100Hz - w USA 120Hz. Więc teoretycznie poszło by 1080p50. Pasywne 3D dzięki temu że potrzebują tylko połowę informacji pełnego 3D działają na zwykłym HDMI 1.3. Zaś do aktywnego 3D - potrzeba już specyfikacji HDMI 1.4
Nie mogą. Piszesz do tego już o czymś innym. To, że mogą tak wyświetlać to nie znaczy, że mogą tyle przyjąć. Te możliwości wyświetlania nawet 200Hz są wykorzystywane tylko wtedy kiedy klatki są powielane/tworzone w telewizorze ale z kabla po HDMI tyle nie przyjmą(obecne tv bo to się w przyszłości na pewno zmieni). Na dzisiaj generalnie aktywne telewizory w trybie 3D przy 1080p mogą przyjąć max 24Hz na oko(efektywnie 48Hz). Zobacz dane Samsunga http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=UNI_PL&CttFileID=2924477&CDCttType=UM&ModelType=N&ModelName=UE55C8000XW&VPath=UM/201004/20100412140716859/BN68-02697C-01L05-0402.pdf - ramka na dole strony 20(PL) z obsługiwanymi trybami 3D. A to co masz napisane w ulotkach i w instrukcji to chodzi o to jak mogą powielać sygnał z anteny naziemnej lub satelity. Nie ma to znaczenia przy podłączeniu np. HDMI i zarówno modele EU jak i US posiadają identyczne możliwości i oba będą miały tak samo np. 120Hz. Grasz przecież na konsoli przy 60Hz w Polsce. Gdyby upłynniacz był do 100Hz zamiast do 120Hz efektem byłby brak płynności animacji.
 
Ostatnia edycja:
Status
Zamknięty.
Do góry