Jak podaje Displaybank w pierwszym kwartale tego roku sprzedano na rynku globalnym 2.37 mln sztuk paneli plazmowych. Jest to wynik zaledwie o 1% słabszy niż uzyskano w 4Q zeszłego roku i aż o 84% lepszy niż rok wcześniej.
Pierwszy kwartał to 20% całorocznej sprzedaży, która wynieść ma według przewidywań Displaybank 11,6 mln sztuk. Jak widać z wykresu, rynek plazm w tym roku będzie miał się czym cieszyć.
Największą sprzedaż w pierwszym kwartale uzyskała firma Matsushita 770000 sztuk, za nim uplasował się LG Electronics z 730000 sprzedanych sztuk, natomiast na trzecim miejscu znalazł się Samsung SDI z wynikiem 550000 sztuk. Kolejne pozycje zajęły firmy Pioneer i FHP, których sprzedaż szacowana jest na 130000 sztuk każda.
Najwięcej sprzedało się plazm z ekranami ok. 40 calowymi, które stanowiły 78,8% rynku. Urządzenia z ekranami 50 calowymi stanowiły 15,2% natomiast ekrany w przedziale 30-40 cali stanowiły 5,2% rynku.
Jeśli chodzi o rozdzielczość najczęściej kupowanych paneli 42 calowych, podział wygląda bardzo interesująco. Urządzenia ze panelami o standardowej rozdzielczości stanowiły 35,8% rynku, natomiast urządzenia przystosowane do reprodukcji HDTV to 64,2% sprzedaży.
źródło :nowetrendy
Pierwszy kwartał to 20% całorocznej sprzedaży, która wynieść ma według przewidywań Displaybank 11,6 mln sztuk. Jak widać z wykresu, rynek plazm w tym roku będzie miał się czym cieszyć.
Największą sprzedaż w pierwszym kwartale uzyskała firma Matsushita 770000 sztuk, za nim uplasował się LG Electronics z 730000 sprzedanych sztuk, natomiast na trzecim miejscu znalazł się Samsung SDI z wynikiem 550000 sztuk. Kolejne pozycje zajęły firmy Pioneer i FHP, których sprzedaż szacowana jest na 130000 sztuk każda.
Najwięcej sprzedało się plazm z ekranami ok. 40 calowymi, które stanowiły 78,8% rynku. Urządzenia z ekranami 50 calowymi stanowiły 15,2% natomiast ekrany w przedziale 30-40 cali stanowiły 5,2% rynku.
Jeśli chodzi o rozdzielczość najczęściej kupowanych paneli 42 calowych, podział wygląda bardzo interesująco. Urządzenia ze panelami o standardowej rozdzielczości stanowiły 35,8% rynku, natomiast urządzenia przystosowane do reprodukcji HDTV to 64,2% sprzedaży.
źródło :nowetrendy