”Wszystko płynie” dzięki Panasonic Lumix GH1

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
”Wszystko płynie” dzięki Panasonic Lumix GH1
Studenci łódzkiej filmówki autorami jednego z pierwszych w Polsce filmów
fabularnych kręconych cyfrowym aparatem fotograficznym z wymienną optyką -
Lumixem GH1
Warszawa, 6 wrzesnia 2010 roku – Trwają zdjęcia do filmu „Wszystko Płynie”
realizowanego za pomocą aparatów Panasonic Lumix DMC-GH1
z moŜliwością nagrywania obrazu wideo. Twórcy filmu – Piotr Ivan Ivanov
i Krzysztof Dziomdziora, studenci łódzkiej szkoły filmowej, oraz operator Jan
Prosiński - absolwent tej uczelni, wykorzystali potencjał GH1 jako kamery
Full HD z wymienną optyką.
Aparat cyfrowy, ze względu na swój niewielki rozmiar, moŜna ustawić w miejscach,
gdzie tradycyjna kamera nie zmieści się lub jej wielkość uniemoŜliwia swobodna
pracę operatorską. Wymienna optyka, moŜliwość dołączania szerokiej gamy
obiektywów z róŜnych systemów, duŜa matryca zapewniają twórcom z jednej
strony swobodę artystyczną, a z drugiej jakość obrazu, którą moŜna
zademonstrować na duŜym telewizorze plazmowym czy wręcz na ekranie
kinowym. Są to zalety, które sprawiają, Ŝe profesjonalni filmowcy coraz częściej
sięgają po aparat jako podstawowe narzędzie realizacji niekonwencjonalnych
koncepcji filmowych.
„Wszystko płynie” to projekt dwóch studentów ostatniego roku Państwowej
WyŜszej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w całości zrealizowany
aparatem Lumix DMC-GH1. Opowiada historię człowieka załamanego
i przegranego, który podczas samotnego spływu Wisłą przewartościowuje swoje
Ŝycie. Zmagania fizyczne i kontakt z przyrodą powodują stopniową przemianę
bohatera – od człowieka bliskiego poddania się do postaci optymistycznie
patrzącej w przyszłość. Specyfika fabuły sprawiła, iŜ konieczne było filmowanie na
rzece. Ekipa operatorska duŜą część materiału kręciła z jachtu, który płynął
równolegle do łodzi sterowanej przez głównego bohatera. Z tego względu duŜe
znaczenie miały rozmiary sprzętu filmowego.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów jakie uzyskaliśmy mimo trudnych
warunków jakie panowały na rzece” – mówi Jan Prosiński, operator aparatu Lumix
DMC-GH1 – „Profesjonalne filmowanie na łodzi płynącej po Wiśle było zadaniem
karkołomnym, ale dzięki aparatom Panasonic Lumix GH1 byliśmy w stanie
osiągnąć zamierzony efekt bez utraty jakości nagranego materiału.”
„Aparaty systemu Lumix G oferowane przez Panasonic doskonale nadają się
zarówno do robienia wysokiej jakości zdjęć jak i kręcenia filmów spełniających
wymogi profesjonalnych produkcji” – mówi Radek Jaworski, PR Manager
w polskim oddziale firmy Panasonic – „DuŜa matryca, moŜliwość stosowania
wymiennej optyki oraz szybki procesor sprawiają, iŜ zawodowi filmowcy coraz
chętniej sięgają po Lumixa GH1”.
To pierwsza tak duŜa produkcja filmowa w Polsce, która powstała dzięki aparatom
Panasonic Lumix GH1. Poza korpusami filmowcy korzystali z szerokiej gamy
obiektywów Lumix oraz Leica dostarczonych przez firmę Panasonic, a takŜe szkieł
firm trzecich. Lumix GH1 jako jeden z niewielu aparatów tej klasy umoŜliwia
bezproblemowe podłączenie optyki innych firm za pomocą systemu konwerterów.
Premiera fillmu „Wszystko płynie” planowana jest na początek przyszłego roku.
Twórcy filmu - Piotr Ivan Ivanov oraz Krzysztof Dziomdziora planują równieŜ
przygotowanie produkcji w angielskiej wersji językowej i stworzenie kopii
pokazowych na taśmie 35 mm, oraz płytach DVD i Blu-ray. Cała produkcja ma
mieć około 52 minut długości.
Historię produkcji moŜna na bieŜąco śledzić na profilu „Wszystko Płynie”
w serwisie facebook: Wszystko Płynie | Facebook
Lista obiektywów Lumix i Leica uŜytych w filmie:
H-F007014E 7-14mm, f4.0
L-ES014050E 14-55 mm f/2.8-3.5
H-H020E 20 mm f1.7
H-ES045E 45 mm f2.8
H-FS045200 45-200mm f4.0-5.6
O Panasonic Lumix GH1
Działający w standardzie Mikro Cztery Trzecie, Panasonic Lumix DMC-GH1 łączy
zmniejszone rozmiary z zaawansowanymi funkcjami fotograficznymi i filmowymi,
które pozwalają na łatwą i komfortową obsługę. Aparat LUMIX DMC-GH1 jest
zaawansowanym narzędziem słuŜącym nie tylko do robienia zdjęć doskonalej
jakości, ale i pięknych filmów w jakości Full HD 1920 x 1080 z prędkością 24 kl/s
lub HD 1280 x 720 z prędkością 60 kl/s w formacie AVCHD (MPEG-4/H.264).
Panasonic.pl
 
Do góry