Toshiba - wyzwanie dla najlepszych w Polsce - fotorelacja z Fabryki LCD-Kobierzyce

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
3 listopada 2006 oficjalnie - wbiciem szpadla w ziemię oraz ceremonią "Shihou-barai" – rozpoczęła się budowa fabryki Toshiby w Biskupicach Podgórnych. Japoński koncern z branży nowych technologii jest kolejnym inwestorem na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, gdzie w ciągu kilkunastu miesięcy przybędzie kolejny tysiąc miejsc pracy.
Pierwszą częścią oficjalnego rozpoczęcia budowy fabryki japońskiego koncernu była ceremonia „Shihou-barai”. Prezes Toshiby w Polsce Yuji Komori na miejscu przyszłego placu budowy rozlał sake oraz rozsypał ryż. W ten sposób pokazał szczerą wolę budowy oraz wyraził nadzieję, że całe przedsięwzięcie zakończy się bezpiecznie i szczęśliwie.
Później przedstawiciele firmy oraz zaproszeni goście wbili szpadle w usypaną ziemię, symbolicznie rozpoczynając budowę obiektu. Za każdym razem trzykrotnemu wbiciu szpadla towarzyszyły okrzyki „ej, ej, ej”. W ceremonii tej wzięli udział m.in. wójt Ryszard Pacholik, starosta Andrzej Wąsik, marszałek Paweł Wróblewski, Krzysztof Ślęzak z Agencji Rozwoju Przemysłu a także prezes LG Philips LCD Cohen Choi.
Japońskich inwestorów przywitał wójt Ryszard Pacholik. - Od trzech lat oferowałem tę działkę wielu firmom. Ci, którzy nie skorzystali, niech teraz żałują. Mogę państwa zapewnić, że wszystkie zobowiązania, które wzięliśmy na siebie będą wypełnione. Ja sukcesu nie życzę, bo macie go zagwarantowany odkąd zdecydowaliście się zainwestować na terenie naszej gminy.
Fabryka w Biskupicach Podgórnych będzie drugą, po zakładzie w Wielkiej Brytanii, inwestycją Toshiby w Europie. Decyzja o budowie zapadła w związku z dynamicznym rozwojem rynku telewizorów ciekłokrystalicznych. Do 2009 roku ma na nim być produkowanych 33 mln sztuk. - Zainwestujemy tutaj 167 mln zł. W sumie, w dwóch naszych europejskich fabrykach, od 2009 roku chcemy produkować 3 mln telewizorów ciekłorystalicznych powyżej 32 cale rocznie. Pierwsze telewizory zostaną wyprodukowane w sierpniu 2007 roku. Teraz zaczynamy budowę i rekrutację – powiedział prezes Yuji Komori.


Taką informację umieszczono w listopadzie 2006 TU:
http://www.investmap.pl/index.php?a=invest&id=198

A jak to wygląda obecnie:
Dziś fabryka już pracuje , zatrudnia ok 600 osób , otwartych jest obecnie 8 linii produkcyjnych. Przedstawiciele kadry oraz zarząd to ludzie z Japonii .
ponad 90 % osób to Polacy. Średnie zarobki ok. 1300 zł
Fabryka obecnie produkuje 500 telewizorów dziennie w pracy jednozmianowej . W 2010 roku ma sięgać rocznie 3.000.000 sztuk.

wjazd do strefy ekonomicznej , z prawej fabryka Toshiby z lewej trzy zakłady LG - skąd panale trafiają na linie produkcyjną. Oprócz matryc LG/Philips Toshiba używa matryc Samsunga oraz do najtańszych modeli matrc producentów tajwańskich.
78c25a60c1b854aemed.jpg


zapowiedź co znajduje sie w strefie ekonomicznej.
48ddb5551b8228d3med.jpg


wyglad zewnętrzny
c52163ed3a18c17emed.jpg



wejście do fabryki
0d2c571b774789a1med.jpg


I oczywiście barwy narodowe i korporacyjne
4405ea5f9057e747med.jpg


Oficjalne otwarcie fabryki w październiku tego roku.
Fabryka działa od 9 sierpnia / ach ta dokładność japońska/.
Na hali oprócz linii produkcyjnych umieszczona jest linia treningowa gdzie w niebieskich kamizelkach pracują i uczą się nowo przyjęci pracownicy.

Najpierw zanim części z których montowany jest telewizor przechodzą badania zawartości szkodliwych związków chemicznych. Laboratorium posiada wszystkie potrzebne do tego narzędzia.
Normy są ostre i nie przekraczalne.

46xf351p_01.jpg


Telewizor składa się z 376 elementów dostarczonych przez 40 dostawców. Przechodzi cały cykl na taśmie. Pracownicy pracują 8 godzin dziennie wykonując non stop te same czynności.
Ja dla mnie to było dość głośno na hali i jeszcze ta głośna muzyka.
Na każdym stoisku wyrywkowo przeprowadzane są kontrole jakości pracy oprócz tego ,że na taśmie jest też usytuowane takie stanowisko.

Wadliwy telewizor "przyłapany" - trafia do specjalnego działu gdzie zostaje szczegółowo sprawdzony a wada usunięta.
Telewizory mogą posiadać - jak przedstawiał kierownik jednej z linii - cztery martwe piksele /norma/.

W fabryce w Kobierzycach produkowane bedą wszystkie nowe modele.
http://www.toshiba.de/consumer/content/defaultid1_1_id2_-2.aspx
Toshiba Polska ma mieć większą dostepność do produktów. Fbryka ta ma docelowo obsługiwać centralną Europę.
/niestety zakaz robienia zdjęć wewnątrz fabryki/

REGZA - Real Expression Guaranteed by amaZing Architecture .

Konferencja prasowa i konferencja dealerów.
2d5f8e68777234a9med.jpg


Konferencje otworzył vice president TTCE H.Tsuru.
Który zaskoczył wszystkich tym że przebywa w Polsce cztery miesiące, a przemawiał po Polsku od początku do końca nie zagladając do kartki. Zaimponował wszystkim bez wyjątku.
4f18aab3ae81e75emed.jpg


następnie głos zabrał zarządzający Toshiba Polska - M.Konieczny
d39973daae0b82d5med.jpg


omawiając i prezentując linię modeli jakie bedą dostępne w sprzedaży na rynku Polskim.
232d904e4cf45626med.jpg


8ffe5479257ef950med.jpg


HD DVD - kierunki rozwoju oraz wyposażenia w filmy.
91e747d809d1bdc3med.jpg


Polskie filmy - obecnie 10 tytułów
57f48c3ca32d1011med.jpg


do producentów dołączają najwieksze wytwórnie świata.
efe352d9f8fbe578med.jpg


Prezentację produktów prowadził Piotr Herod - departament marketingi - znawca i pasjonat
17bff921336bd1e9med.jpg


Piotr Herod -pierwszy z prawej /w okularach/
d185298a601906c1med.jpg


Wszystkie modele Regza wyposażone są w
d8c2393ca7393817med.jpg


poszczególne modele i specyfikacja oraz wyjeśnienie znaczeń używanych przez Toshibę
a6921389a70fcbf7med.jpg


ce225d3df1f1dca8med.jpg


wyjaśnienia systemów Regza link i CEC
b9d0b79fe09c33a6med.jpg


dalsze modele
3cbbfb687f1a8aabmed.jpg


4198736457393cfamed.jpg


f636d21ce13caa4fmed.jpg


jak Toshiba mierzy kontrast ?
24ec4b28a2ef6420med.jpg


Czasy reakcji LCD Toshiby ?
3ea7933d8368edd9med.jpg


Teraz omówienie technologi HD DVD i porównania do technologii blu raya.
Jaki format zwycieży ?
a9b0853f92c57488med.jpg


a86899b7b1d6bc7amed.jpg


d24917c9d2190534med.jpg


245a8b3837daad0dmed.jpg


65666a4553c485b1med.jpg


517f95bc14a03c8amed.jpg


cdn.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Cd. porównanie HD DVD i BLU RAYA
b394ea4cadb70ea5med.jpg


cce9ad99ddce383emed.jpg


764b0c61526e4ademed.jpg


882260d62971ab17med.jpg


8b1a65e503cdb376med.jpg


Interaktywne HD DVD - pozwala w Pip -podgladać te same sceny podczas realizacji na planie. Niecodzienne to odczucie.
d3ed87b61f488848med.jpg


zróćcie uwagę że zdecydowano się na nadanie innej kolorystyki na ujecie filmowe.
A na zdjęciu poniżej obraz pierwotny był odwrócony.
bf7ab7d5eca29dddmed.jpg


na płycie mieści się również gra o tym samy tytule.
Oraz są tzw. płyty combo. Znaczy to ze na jednej stronie płyty jest film HD DVD a na drugiej DVD.
4fbeec66fea8d373med.jpg


konferencja dobiegła końca - na pytania odpowiadali jeszcze przedstawiciele Toshiby.
33b1c4638a86613dmed.jpg



PYTANIA na konferencji prasowej m.innymi :

- hdtv.com.pl - jaka jest przwidywana strategia sprzedaży modeli?
- M.Konieczny - towar sprzedawany będzie głównie przez duże sieci handlowe, grupy zakupowe i sklepy internetowe . Co do sklepów specjalistycznych - trwa dyskusja. Będą wykonane specjalne stendy które mają wyróżniać produkty.

-hdtv.com.pl - w jakim miejscu na rynku lcd Toshiba widzi swojej miejsce ?
- M.Konieczny po konsultacji z H.Tsuru /vice president TTCE/ - Toshiba określa swoje miejsce na 3-4 na rynku polskim. Liczy dzięki siedemnastu modelom które wprowadzi do Polski - na 10% udziału w rynku.

-hdtv.com.pl - jaka jest przewidywana kampania produktowa HD DVD , czy bedą proponowane filmy Hd dvd gratis.
-M.Konieczny - kampania jest dopiero w toku i brana jest pod uwage taka opcja.

- hdtv.com.pl- czy dostępność do produktów w zwiazku z fabryka lcd Toshiby w Polsce - daje większe przywileje klientom w Polsce oraz czy będzie to miało wpływ na ceny konkurencji w kraju ?
- M. Konieczy - sprawa cen została pominięta. Struktura sprzedaży uwzględnia bezpośrednie zakupy na kraj.

Informował również o kampanii reklamowej która będzie w telewizji, o oklejonych tramwajach w Polsce . / te we Wrocławiu wygladają kiepsko/.
Uwzględnione będą też reklamy w internecie.
A dla członków forum będą specjalne akcje :) .

Póżniej była już demonstracja sprzętów.

1aba79e7ca7ae166med.jpg



6310ea30f0df675emed.jpg


d88a0944d46bc66bmed.jpg



0473b982ec09dfddmed.jpg


Później był pokaz iluzjonistów :D
 
Ostatnia edycja:

pmcomp

New member
kiki napisał:
PYTANIA na konferencji prasowej m.innymi :
-hdtv.com.pl - w jakim miejscu na rynku lcd Toshiba widzi swojej miejsce ?
- M.Konieczny po konsultacji z H.Tsuru /vice president TTCE/ - Toshiba określa swoje miejsce na 3-4 na rynku polskim. Liczy dzięki siedemnastu modelom które wprowadzi do Polski - na 10% udziału w rynku.

Na rynku Consumer Electronics obracam się od kilkunastu lat. Szkoda, że nie zapytaliście Pana w jakim czasie zamierza zdobyć taki udział w rynku i ile ma na to pieniędzy do wydania.
Ja daję mu na to od 3 do 5-u lat chyba, że ma do wydania tak z 50 mln PLN rocznie na reklamę i promocję oraz kasę dls dystrybutorów i sprzedawców, żeby zechcieli to sprzedawać (szczególnie, jeżeli Panowie maja na ceplowniki sieci takie jak MSH, Euro czy Avans). Życzę powodzenia, łatwo nie będzie, szykujcie worek z kasą.
W ostatnich 7-u latach jedynie Daewoo weszło szturmem w 2003 roku na rynek oferując po prostu produkty z dolnej półki o najlepszym stosunku jakości i par. tech. do ceny. Popatrzcie ile czasu Sharp się już przebija, efekty widać, produkty dobre, a udział w rynku marniutki. Pan zarządzający chyba nie odrobił lekcji z wyników GFK za ostatnie kilka lat i mówi to, co mu każą japońscy szefowie. Przykre ale prawdziwe.

Chyba, że Panowie liczą na to, że pozostali jego konkurenci będą się biernie przyglądać ich działaniom i jeszcze bić brawo. Rynek jest już podzielony i będzie bardzo trudno, nawet mając dobre produkty i monopol na HD-DVD na pokładzie.
 

Musio1968

Member
Bez reklam
Wszystko bardzo fajne ale wątpię że firmie uda się opanować 10% rynku chyba że ceny ich produktów będą bardzo promocyjne ale w to również wątpię bo widać że Toshiba jest nastawiona na zysk !!! / przykład - zarobki pracowników ok.1300 złotych - nic tylko " chinowo " / Pozdrawiam :) :) :)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Każda fabryka posiada duże środki na reklame produktową.
Świadczyć o tym będzie reklama telewizyjna. Czyli srodki przygotowane są naprawdę duże.
Wstępny spot ogladaliśmy. Ale nie zrobił na mnie najlepszego wrażenia.
 

Zoltyy

New member
Nawet jesli Toshibie nie uda sie zdobyc 10% rynku, to i tak konsumenci (pan, pani, .... spoleczenstwo...;) ) skorzystaja. Mam tylko nadzieje, ze do produkcji i kontroli jakosci przykladaja sie bardziej niz do ortografii. Albo to ja nie znam angielskiego, albo przygotowujacy prezentacje nie zna:
d24917c9d2190534med.jpg


Nie wyglada to najlepiej - Softwear i Hardwear. No ale skoro srednia placa to 1300 PLN to trudno wymagac wiecej. :twisted:
 

Hawkmoon

New member
Zoltyy napisał:
Nawet jesli Toshibie nie uda sie zdobyc 10% rynku, to i tak konsumenci (pan, pani, .... spoleczenstwo...;) ) skorzystaja. Mam tylko nadzieje, ze do produkcji i kontroli jakosci przykladaja sie bardziej niz do ortografii. Albo to ja nie znam angielskiego, albo przygotowujacy prezentacje nie zna:
d24917c9d2190534med.jpg


Nie wyglada to najlepiej - Softwear i Hardwear. No ale skoro srednia placa to 1300 PLN to trudno wymagac wiecej. :twisted:

heh
nie dość, że angielskiego nie znają to i z polskim mają problemy:

d8c2393ca7393817med.jpg


B U D Ź I K

ŻENADA
ja rozumiem, że może to japońce szykowali tę prezentację, ale skoro była to oficjalna konferencja to tego rodzaju błędy są... niedopuszczalne. Pytanie tylko co ich zgubiło - ignorancja czy nadmierna pewność siebie....
 

km1963

New member
Bez reklam
pmcomp napisał:
Popatrzcie ile czasu Sharp się już przebija, efekty widać, produkty dobre, a udział w rynku marniutki. Pan zarządzający

marketingiem i stategią nie do końca może poprzedni okres uznać za udany :( i może dla tego jest tam gdzie jest:D

Około rok temu przy pojawianiu się modelu XD ( swoją drogą do dziś dobergo TV ) na rynku ( mówię o naszym innych nie mam możliwości obserwować ) kampanii reklamowej nie było i tylko dzięki HD maniakom na forum klient mógł dowiedzieć się że będzie do kupienia , co posiada i czym się rózni od konkurencji ( a w tym czasie spoty reklamowe Sony serii Bravia , oklejone bilbordy nie tylko u nas ale i " bandy" na boiskach piłkarskich Europy - jedynie w USA był widoczny , również Samsunga nie mówiąc o sponsoringu w sporcie ) a oni lekko w tyle tak delikatniej;)

A co mamy dzisiaj jest trochę więcej reklamy tylko produkt jest nie do końca dostępny w różnym segmencie odbiorców a i pozycja lidera w dziedzinie rozwoju technologii LCD i nowinek też nie w kręgu zainteresowań i polityki SHARPA

Mowię to na przykładzie zapowiadanych modeli HD1 i XL2 gdzie nie starano się w jednym modelu zaoferować klientowi to co najlepsze ( jak zrobił to Pioneer z KURO gdzie do konkurencji pojwiła się przepaść ) wsadzić tuner i dysk (z HD ) z 24 klatkami (XL) oraz inne rozwiązania i wspiąć sie na fotel lidera a przy tym trafiać do bogatego i wymagającego klienta
( ach ten internet fora dyskuskusyjne dla jednych szczęście dla innych nie.... ale nie można zapominać w takiej firmie że istnieje :p )
gotowego zapłacić więcej ale i mieć więcej (chyba Sharp nie liczy na to że szybko nie znajdą się naśladowcy i HD1 nie będzie wyjątkiem na rynku ) bo jeśli nie dostaną tego w Sharpie to pójdą do konkurencji , która może nie będzie miała lepszego produktu a tylko większą kampanię reklamową

( wyjątkiem i krokiem w dobrym kierunku jest linia Slim to może działać na klienta bo wielu chce TV wieszać na ścianie:mrgreen: )

Panowie jeśli nie chcecie być tam gdzie jesteście ( stoicie w miejscu a tu Toshiba serii Z Samasung F9* za niedługo ) to zmieńcie swoje podejście do rynku

Pozdrawiam:)
 

bluray

Banned
Dla mnie to rynek czeka na 2 cm ramkę.
I nie zawiódł KIKIego instynkt handlowca, bo wyeksponował ten model w pierwszej sprzętowej fotce.
A kogo tam jakieś parametry interesują.
Zresztą w serii XF350 ( tylko 42 i 47") są niezłe; tylko brak 120/100 Hz.
A czy będzie odtwarzał 24/48/72 fps ???

Żony HD-fanów będą mocno obstawały przy tej serii.

Bardzo cieszy, że to kolejny producent LCD z takim rozmachem wchodzi na nasz rynek.
 

km1963

New member
Bez reklam
bluray napisał:
Żony HD-fanów będą mocno obstawały przy tej serii.

Bardzo cieszy, że to kolejny producent LCD z takim rozmachem wchodzi na nasz rynek.

Ok ta lepsza połowa ma wpływ na gorszą:D

Aby to miało wpływ również na cenę

pozdrawiam
 

szak

New member
kiki napisał:
Polskie filmy - obecnie 10 tytułów
57f48c3ca32d1011med.jpg

cdn.

oprocz ortografi kolejny przyklad polskiego piekielka - powiedzmy szczerze Japsy maja malo z tym wspolnego nie wiedza pewnie jeszcze z kim "tancza"
a na zdjeciu dziwnym trafem 3 z 10 polskich filmow ktorych chyba jeszcze do tej pory nie ma a co dopiero we wrzesniu.... ot takie male spostrzezenie
 

fx25

Klub HDTV.com.pl
VIP
o pracy u azjatów można poczytać na forym wyborczej.

Jeżeli z jakością sprzętu jest tak jak z jakością pracy (warunków) to niestety dla przyszłych użytkowników - nie ma się czym podniecać !!!

Jak wiadomo:
" Jaka płaca - taka praca" a "jaka praca - taka jakość":D:D:D:D

pozdrawiam
 

birut

New member
A kiedy dokladnie weszla na rynek seria Z dokladnie 47z3030.
Czy sa juz jakies plany na rok 2008.
Czy cos wiadomo kiedy wejda nowosci w roku 08?
 
Do góry