2022 będzie decydującym rokiem na rynku Smart TV OS, mówi analityk.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]2022 będzie decydującym rokiem na rynku Smart TV OS, mówi analityk.

smarttv2022.jpg

[/FONT]

[FONT=&quot]Według firmy analitycznej Dataxis, Google i Roku zyskują na popularności na rynku systemów operacyjnych Smart TV, podczas gdy kategoria „inne” szybko się kurczy.
[/FONT]

[FONT=&quot]Rynek systemów operacyjnych Smart TV[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] Firma analityczna Dataxis spodziewa się, że rok 2022 będzie decydującym rokiem na rynku systemów operacyjnych Smart TV. Rynek wciąż jest zatłoczony, ale bilans mocy może wkrótce ulec zmianie, prowadząc do konsolidacji w najbliższej przyszłości.[/FONT]
[FONT=&quot] - „Samsung Tizen i LG webOS to dwie najczęściej używane platformy Smart TV od lat, ale według nowych badań Dataxis, Roku OS i Google Android TV odnotowały największy wzrost w 2020 i 2021 roku, a oczekuje się, że trend Kontynuuj do 2022 r. Roku i Google, a także Amazon z Fire OS, już kilka lat temu rozpoczęły licencjonowanie swoich platform telewizyjnych producentom drugiego i trzeciego poziomu” – powiedział Guillaume Perrin, starszy analityk w Dataxis.[/FONT]
[FONT=&quot] Według firmy analitycznej w 2020 roku Android TV miał 15,5% udziału w zainstalowanej bazie. Samsung Tizen miał 34,4%, LG webOS 15,9%, a Roku 5,8%. Inne telewizyjne systemy operacyjne (My Home Screen firmy Panasonic, Vidaa firmy Hisense, SmartCast firmy Vizio, Saphi firmy Philips itp.) miały łącznie 28,4% udziału, ale kategoria „inne” kurczy się z roku na rok. Dane za 2021 r. nie zostały ujawnione. Pudełka do przesyłania strumieniowego i kije (Roku, Fire TV, Apple TV itp.) Nie są uwzględniane w danych. [/FONT]
[FONT=&quot]
Amazon, Roku poza Ameryką Północną

[/FONT]
[FONT=&quot] Android TV staje się Google TV, a na targach CES 2022 Google ogłosiło nowych partnerów w postaci Hisense i Skyworth. W tym roku firma TCL North America zacznie również korzystać z Google TV w większej liczbie modeli telewizorów. Jeśli chodzi o Roku, Dataxis wskazuje, że musi jeszcze skonsolidować swoją pozycję poza Ameryką Północną. Jako późny przybysz stawia czoła górze w Europie i innych regionach, podczas gdy jej największy partner (TCL) dywersyfikuje swój skład.[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot] - „Chociaż Roku już twierdził, że jest najlepiej sprzedającym się systemem operacyjnym Smart TV w Ameryce Północnej w 2019 roku, dzięki umowom licencyjnym na przykład z TCL lub Hisense, nie ugruntował jeszcze swojej pozycji na rynku tylko Smart TV poza Ameryką Północną. Długo oczekiwana ekspansja w Europie w końcu stała się rzeczywistością w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem na rynek brytyjskich telewizorów TCL wyposażonych w Roku. Inne kraje europejskie i Ameryka Łacińska powinny pójść w ich ślady w 2022 roku” – powiedział Guillaume Perrin.[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot] Amazon Fire TV stoi przed tymi samymi wyzwaniami, co Roku poza Ameryką Północną. Gigant handlu detalicznego próbuje wejść do Europy poprzez partnerstwa z Grundig i JVC. LG i Samsung zaczęły również udzielać licencji na swoje systemy operacyjne dla telewizorów zewnętrznym producentom telewizorów.[/FONT]
[FONT=&quot] Kiedy więc zaczniemy dostrzegać konsolidację na rynku systemów operacyjnych Smart TV? - W 2022 r. będziemy także świadkami rosnącej popularności Google TV, następcy Android TV, oraz River OS, alternatywy LG dla webOS. Konsolidacja rynku może wtedy zająć jeszcze kilka lat, na zdecydowanie zatłoczonym rynku Smart TV OS - dodał Perrin.[/FONT]
[FONT=&quot] flatpanelshd
[/FONT]
 
Do góry