Samsung wprowadza HDR10+ Gaming z VRR, automatyczną kalibracją HDR.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
[FONT=&quot]Samsung wprowadza HDR10+ Gaming z VRR, automatyczną kalibracją HDR.

hdr10plusgaming_2_small.jpg

[/FONT]

[FONT=&quot]Samsung ujawnił swoją alternatywę dla Dolby Vision do gier. Nowe rozszerzenie do gier HDR10+, które zostanie wprowadzone na rynek w 2022 roku, obsługuje VRR, automatyczną kalibrację HDR i mapowanie tonów o niskim opóźnieniu.
[/FONT]

[FONT=&quot]Gry HDR10+[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] Podczas Samsung Developer Conference 2021 firma Samsung ogłosiła i szczegółowo przedstawiła swoje plany optymalizacji formatu HDR10+ pod kątem gier na konsolach i w chmurze (streaming). - „Dzisiaj Samsung wprowadza nowe rozszerzenie HDR10+ do gier wideo” – ogłosił Bonggil Bak, główny inżynier w grupie SW R&D, Samsung Electronics. Nowe rozszerzenie do gier HDR10+ zostanie zbudowane na trzech filarach:
[/FONT]

[FONT=&quot]- VRR (zmienna częstotliwość odświeżania) [/FONT]
[FONT=&quot]- Automatyczna kalibracja HDR [/FONT]
[FONT=&quot]- Mapowanie tonów źródła o niskim opóźnieniu [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
HDR10+ DO GIER. ŹRÓDŁO: SDC21
HDR10+ z VRR

[/FONT]
[FONT=&quot] Firma wyjaśniła, że ​​HDR10+ do gier będzie obsługiwał VRR (zmienna częstotliwość odświeżania) do 120 Hz. Pierwsze telewizory i wyświetlacze obsługujące HDR10+ Gaming zostaną wprowadzone na rynek w 2022 roku. – „Ta funkcja (VRR) jest dostępna w wybranych telewizorach i wyświetlaczach do gier HDR10+ w przyszłym roku z częstotliwością do 120 Hz” – powiedział Bonggil Bak. Nie jest jasne, czy którykolwiek z obecnych telewizorów zgodnych z HDR10+ można zaktualizować do obsługi gier HDR10+. . [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]
HDR10+ GAMING OBSŁUGUJE ZMIENNĄ CZĘSTOTLIWOŚĆ ODŚWIEŻANIA. ŹRÓDŁO: SDC21
Automatyczna kalibracja HDR

[/FONT]
[FONT=&quot] Jeśli chodzi o automatyczną kalibrację HDR, FlatpanelsHD uważa, że ​​ta funkcja jest oparta na HGiG (HDR Gaming Interest Group), której Samsung jest oficjalnym członkiem .[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]- „Podczas uzgadniania wyświetlacz udostępnia swoje właściwości panelu blokowi przetwarzania HDR10+ w grze. Po otrzymaniu fizycznych atrybutów z wyświetlacza gra automatycznie przeprowadza optymalizację wyjścia wideo HDR10+ dla danego wyświetlacza bez konieczności robienia tego ręcznie przez użytkownika” wyjaśnił Bonggil Bak. „Ten proces jest nie tylko wygodny, ale także bardzo skutecznie zachowuje oryginalną intencję twórczą twórców gry”.[/FONT]

[FONT=&quot]
HDR10+ NAJPRAWDOPODOBNIEJ UŻYJE HGIG DO AUTOMATYCZNEJ KALIBRACJI HDR. ŹRÓDŁO: SDC21
Mapowanie tonów źródła o niskim opóźnieniu

[/FONT]
[FONT=&quot] Ostatnią funkcją gamingową HDR10+ jest mapowanie tonów źródła o niskim opóźnieniu, które ma na celu zapewnienie, że proces mapowania tonów dla HDR10+ nie doda żadnych dodatkowych opóźnień do sygnału w grach. [/FONT][FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]- „Jednym z celów, kiedy zaprojektowane rozszerzenie HDR10 + Gaming było stworzenie dodatkowego opóźnienia zerowego, więc zarówno dla scenariuszy w chmurze i lokalnych scenariuszy gry, jest osobno opracowany system dla zerowej latencji architektur dla naszych procesów mapowania tonalnego HDR10 + Gaming”.[/FONT]

[FONT=&quot]
JAK MÓWI SAMSUNG, MAPOWANIE TONÓW ŹRÓDŁOWYCH W HDR10+ GAMING BĘDZIE MIAŁO ZEROWĄ LATENCJĘ. ŹRÓDŁO: SDC21
Alternatywa dla Dolby Vision

[/FONT]
[FONT=&quot] Rozszerzenie Samsung HDR10+ Gaming jest alternatywą dla Dolby Vision, która została niedawno rozszerzona o obsługę gier. Microsoft Xbox jest pierwszym partnerem oferującym gry w Dolby Vision . Samsung nie odniósł się do tego, jak planuje sprawić, by gra HDR10+ była istotna. Pierwsze kompatybilne telewizory pojawią się w przyszłym roku, ale co z zawartością?
[/FONT]

[FONT=&quot]A co z obsługą konsoli do gier?
[/FONT]

[FONT=&quot]Czy gry HDR10+ będą obsługiwane na PlayStation lub Xbox? Wydaje się to mało prawdopodobne. Sony opierało się HDR10+ od samego początku, a Microsoft właśnie włączył granie w Dolby Vision na Xbox Series S/X. Być może Samsung skupi się na grach w chmurze. Być może pamiętacie, że południowokoreańska firma na początku tego tygodnia ogłosiła, że ​​opracowuje nową platformę do gier w chmurze dla telewizorów Smart TV .
[/FONT]

[FONT=&quot]Samsung mógłby też podejść pod Google, Nvidia i innych. Szacuje się, że w 2020 r. w gry wideo grało 2,8 miliarda ludzi na całym świecie i oczekuje się, że liczba ta znacznie wzrośnie w nadchodzących latach, więc potencjał jest jasny. [/FONT]
[FONT=&quot] flatpanelshd
[/FONT]
 
Ostatnia edycja:
Do góry